Jos miehenne voittaisi lotossa...

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Siinä vaiheessa jos lottorahat oisivat vain miehen ja se ei antais mun olla kotona niin sit sais kyllä ukko lähtee kävelee jos niin pirun pihiks alkais.
Sain olla kotona vaikka mies "elättikin".
Meillä kaikki tulot ovat yhteisiä. Jos yhdessä ollaan niin mitään omia jemmoja ei ole eikä tule. Kaikki menee yhteiseen hyvään. :)
en elätäisi ja miksi pitäisi??
ei se syy voi olla vaan se että on yhteiset lapset niin ei raha ole yhteistä.....
 
suomalainen nainen
Suomessa nainen on aina ykkönen ja ko. tapauksessa minä päätän, mitä rahoilla tehdään. Todennäköisesti hoidan omaisuuttamme kotoa käsin pohtien sijoituksia.
 
MIES
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen nainen:
Suomessa nainen on aina ykkönen ja ko. tapauksessa minä päätän, mitä rahoilla tehdään. Todennäköisesti hoidan omaisuuttamme kotoa käsin pohtien sijoituksia.
täälä on usein arvosteltu köyhiä ja nyt kun luen elätämisestä kirjoitettuja juttuja niin taitaa näitä todellisia sosiaalipummeja sitten olla paljon eli kaikki parisuhteessa elävät NAISET
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Siinä vaiheessa jos lottorahat oisivat vain miehen ja se ei antais mun olla kotona niin sit sais kyllä ukko lähtee kävelee jos niin pirun pihiks alkais.
Sain olla kotona vaikka mies "elättikin".
Meillä kaikki tulot ovat yhteisiä. Jos yhdessä ollaan niin mitään omia jemmoja ei ole eikä tule. Kaikki menee yhteiseen hyvään. :)
en elätäisi ja miksi pitäisi??
ei se syy voi olla vaan se että on yhteiset lapset niin ei raha ole yhteistä.....
Oon mäkin ennen lasta "elättäny" miestä vuoskausia, kun kävi intin ja opiskeli. Minä kävin töissä. No, mä olinkin hoitovapaalla vain siihen asti, kunnes lapsi oli 1v4kk ja menin töihin. Musta ei ollu penninvenyttäjäksi ja haluttiin oma asuntokin.
Nyt maksellaan lainaa yhdessä.
Kait se on jokaisen parin oma asia että miten raha-asiat hoidellaan. Meillä se maksaa, jolla on rahaa. Ei ole vielä tarvinnu kättä vääntää kumpi kantaa kauppakassit kotiin..... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MIES:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen nainen:
Suomessa nainen on aina ykkönen ja ko. tapauksessa minä päätän, mitä rahoilla tehdään. Todennäköisesti hoidan omaisuuttamme kotoa käsin pohtien sijoituksia.
täälä on usein arvosteltu köyhiä ja nyt kun luen elätämisestä kirjoitettuja juttuja niin taitaa näitä todellisia sosiaalipummeja sitten olla paljon eli kaikki parisuhteessa elävät NAISET

Voithan sinä itsekin jäädä kotiin hoitamaan lapsia ja kotia tai sitten maksat siitä vaimollesi lasten/kodinhoitajan palkkaa. Ylityölisät heti 8 tunnin jälkeen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Siinä vaiheessa jos lottorahat oisivat vain miehen ja se ei antais mun olla kotona niin sit sais kyllä ukko lähtee kävelee jos niin pirun pihiks alkais.
Sain olla kotona vaikka mies "elättikin".
Meillä kaikki tulot ovat yhteisiä. Jos yhdessä ollaan niin mitään omia jemmoja ei ole eikä tule. Kaikki menee yhteiseen hyvään. :)
en elätäisi ja miksi pitäisi??
ei se syy voi olla vaan se että on yhteiset lapset niin ei raha ole yhteistä.....

Tästä tulis hauskoja mielleyhtymiä :D
Mies ajelisi lottovoiton jälkeen upouudella porscella ja nainen käyttää bussia kun ei ole varaa autoon...
Mies syö filepihvejä ja gourmet ruokaa kun nainen vetelee lasten kanssa purkkihernekeittoa ;) :D
Missä on se raja, kuka elättää ketä?Jos mies on niin tyhmä että köyhässä perheessä on noinkin itsekäs, niin kyllä mun mielestä semmonen mies sais lähteä :D Kyllä meillä on kaikki tulot yhteisiä.. toki mies omiaan enemmän käyttää, mut pääsääntösesti, ei meillä muut joudu nälässä olemaan vaan siksi,että ollaan kotona hoitamassa lapsia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen nainen:
Suomessa nainen on aina ykkönen ja ko. tapauksessa minä päätän, mitä rahoilla tehdään. Todennäköisesti hoidan omaisuuttamme kotoa käsin pohtien sijoituksia.



Meillä kyllä päättää kumpikin itse omien rahojensa sijoituksista jne.
Jos voittaisi mies lotossa ,olisi päätös hänen mitä jatkossa.
Suomessa arvottavilla poteilla ei kauan hilluta.Potti pitäisi olla miljoonia että kannattaa molempien kotiin jäädä oloneuvokseksi.

 
vieraantunut
Kyllä varmasti, sillä jo nyt mies ehdottelee, että jäisin kotiin lasten kanssa (sitä minä itse siis pohdiskelen). Hänen äitinsä oli aina kotona ja kokee ikävänä ajatuksena, että meiän lapset tulisi koulusta tyhjään kotiin...

Sitten voisi vaikka palata työmaailmaan, kun lapset ovat vanhempia. Kiinnostava ajatus!
 
Gluteus maximus
Tätä joskus täällä pohdinkin. Meillä avioehto, joten miehen rahat olisivat todellakin miehen, enkä niitä edes haluaisi, mutta mieheni luultavasti jäisi itse lapsia hoitamaan, joten saisin mennä töihin lepäämään :LOL: :LOL: niin, mutta luultavasti menisin opiskelemaan, koska kerrankin voisin käyttää rahani itseeni :D
 
vieras
ne rahat olisivat kyllä täysin yhteisiä,että ei miehen varsinaisesti mua tarvitsisi elättää. Ja sama juttu,jos itse voittaisin ison summan rahaa lotossa niin mies saisi ja toivottavasti lopettaisikin työnsä ja olisi vaan kotona mun ja lapsemme kanssa.
 
Oltas varmaan molemmat kotona jos sitä rahaa ois paljon. Ei meillä eritellä sinun ja minun rahoja. En ymmärrä sellasta lässytystä että pidetään omat rahat eikä saa avata toisen postia jos ollaan naimisissa :kieh:
 

Yhteistyössä