Jos meinais tehdä vauvan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
..niin olisiko parempi käydä töissä ennen sitä (parempi ä-raha) vai tehdä alta pois roikkunut gradu? Minimirahallakin ja miehen palkalla pärjää, mutta olishan se kiva kun olisi isompi raha..

Terv. mietiskelevä 30 v :D

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
no eikähän siinä 9kk aikana ehdi tehdä molemmat??!

Et ilmeisesti omaan minkäänmoista tietoa kuinka suuri projekti se on? Siihen varataan yliopistossa noin 18 kuukautta aikaa....

Eli sun ehdotus ei ihan osunu....

Mee töihin puoleks vuotta ja teet gradun raskausaikana ja kun vauva on pieni.
Pieni vauva nukkuu tosi paljon, ite muistan kun olin ihan hermona että mitä teen kun esikoinen vaan ja aina nukkui.
Tosin kaikki ei ole sellaisia...tiiän.
Minimi äippäraha on aivan kamala, eihän sillä voi pärjätä.Ja ikäkin alkaa tulla sulla kohta vastaan...

Mut mä tekisin noin.

Mä oon viikoilla 9+2 ja alan tekee gradua kesäkuussa ja PAKKO saada se valmiiksi lokakuun loppuun!!! La on marraskuussa...

Ei mitään tietoa ehdinkö saada sitä tehtyä, kesä ei ole kovin motivoivaa aikaa tähän...
Lapsen kanssa en kuitenkaan saa mitään aikaiseksi, se on ihan varma!

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Pieni vauva nukkuu tosi paljon, ite muistan kun olin ihan hermona että mitä teen kun esikoinen vaan ja aina nukkui.
Minimi äippäraha on aivan kamala, eihän sillä voi pärjätä.Ja ikäkin alkaa tulla sulla kohta vastaan...

Mut mä tekisin noin.

Mikä helvetin ikä alkaa tulla vastaan???
Täällä on vaan teiniäitejä, joiden mielestä jokainen 25 synnyttämätön on ihan outo. Joten älä ap tästä välitä!!! Sulla on vielä 15 vuotta aikaa hankkia lapsia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja HÄH???:

Mut mä tekisin noin.

Täällä on vaan teiniäitejä, joiden mielestä jokainen 25 synnyttämätön on ihan outo. Joten älä ap tästä välitä!!! Sulla on vielä 15 vuotta aikaa hankkia lapsia!!!

No jos on jo 30 ja vielä miettii lasten tekoa...Kyllä siinä alkaa ikä tulla vastaan.
35 luetaan jo iän puolesta riskusynnyttäjäks.
Ja tiedoks olen sen iän ylittänyt ja lapsia on 5.

Meinaatko oikeesti että joku tekee esikoisen 45 veenä?
Mä en ainakaan ole voinut ees aatella!! Mulle tuo 35 oli jo niin lapsen-teko-ikä-nyt-ohi.

Ja tulikos mielees että jos ap haluaakin useamman kuin yhden lapsen?
Jos 45 veenä tekee ensimmäisen niin 50 veenä toisenko?

:o

Alkuperäinen kirjoittaja Tääki on tosi:

Et ilmeisesti omaan minkäänmoista tietoa kuinka suuri projekti se on? Siihen varataan yliopistossa noin 18 kuukautta aikaa....

18 kuukautta?? Siis yli puoltoista vuotta?? No ei kyllä meidän yliopistossa ainakaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja HÄH???:

Mut mä tekisin noin.

No jos on jo 30 ja vielä miettii lasten tekoa...Kyllä siinä alkaa ikä tulla vastaan.
35 luetaan jo iän puolesta riskusynnyttäjäks.
Ja tiedoks olen sen iän ylittänyt ja lapsia on 5.

Meinaatko oikeesti että joku tekee esikoisen 45 veenä?
Mä en ainakaan ole voinut ees aatella!! Mulle tuo 35 oli jo niin lapsen-teko-ikä-nyt-ohi.

Ja tulikos mielees että jos ap haluaakin useamman kuin yhden lapsen?
Jos 45 veenä tekee ensimmäisen niin 50 veenä toisenko?

:o

No vaikka niinkin, jos kykenee....mä olen kokenut aina melko turhana tän jauhamisen iästä suvunjatkamisen yhteydessä...elämä menee omalla painollaan, niin nuorena kuin vanhempanakin.

Alkuperäinen kirjoittaja eee:

18 kuukautta?? Siis yli puoltoista vuotta?? No ei kyllä meidän yliopistossa ainakaan :D

:D Onhan niitä ikigarduntekijöitäkin olemassa... :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Odotan innolla. En usko, että yli puolta vuotta voisin ikinä moiseen kuluttaa, ellei sitten kenttätutkimus ole vaativaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Älkää nyt mun iästä stressatko, siitä ei ollut kyse. Vaan siitä, että tehdäkö gradu pois vaiko käydä töissä.

Juu ei ollutkaan..enkä mä siitä stressaakaan, kunhan heitin kommentin..mut enivei, kyllä mäkin sen gradun tekoon taipuisin. Mä olen jo kolme kertaa kituuttanut minimiäitiyspäivärahoilla...ja hengissä ollaan selvitty. ;)

Älä ainakaan suunnitele tekeväsi gradua kun vauva on pieni! Hirvee lisästressi! Jos vauvasi sattuu olemaan tyytyväinen, helppo ja nukkuu paljon, niin silloin kuuluu nauttia siitä ja nukkua itsekin, eikä tehdä gradua.

Ja itse ainakin koin graduprosessin niin uuvuttavaksi, että ei siinä olis vauvaa edes jaksanut hoitaa.

Onnea sekä vauvahaaveille että graduaherrukselle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Odotan innolla. En usko, että yli puolta vuotta voisin ikinä moiseen kuluttaa, ellei sitten kenttätutkimus ole vaativaa.

Joo, ihmisiä jotka käyvät töissä tai hoitavat lapsia kotona, tai molempia...siinä se ajankäyttö on vähän sitä sun tätä..MUTTA jos graduun saa keskittyä täyspäiväisesti ja rahoitus on kunnossa niin mikäs siinä tehdessä. Itse päätin unohtaa kenttätutkimukset ja keskittyä kirjallisiin lähteisiin..siis sitten joskus. :saint:

Joo, odota vielä muutama vuosi lapsen YRITTÄMISESSÄ! Kyllä tossa iässä lapsen saanti mahdollisuudet vähenee vuosi vuodelta..; .. ja eihän jokaisella ole edes mahdollisuutta saada lasta. Varsinkin jos tuollain laskelmoi, pettymys voi ollakin aikamoinen jos ei lasta kuulukaan!! Itselläni onnellisesti lapsia, mutta en ole ikinä pitänyt lapsen tekoa itsestään selvyytenä!! ,vaan ihmeenä!!

Yhteistyössä