Missä välissä niitä lapsia ehtii oikein tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Tämä on tää nykyajan dilemma :/ ... Minä tein sitten päinvastoin kuin yleensä, ensin lapset ja sitten opinnot & työputki.

Vähän samoin minäkin, tosin opiskelut ja lapset samalla ja siinä sivussa vähän töitäkin..

Mä valmistuin 24 v korkeakoulusta. Olin pari vuotta töissä. Tein 2 lasta ja molemmat sain alle 30 v. Sain heti töitä tauon jälkeen vaikka oli laskukausi menossa ja oman alan työt aina kiven alla. Paljon tuuria ja onnea matkassa. :)

no kantsii varmaa yrittää hankkia vakipaikka heti valmistumisen jälkee ja ku koeaika ohi niin sit alkaa yrittää sitä lasta.....toivottavasti ei mitään yllättävää ilmene kun ei kaikki niitä lapsia noin vaan sa kun suunnittelee!

Valmistuin 2. asteen koulusta 22-vuotiaana, jolloin olin jo raskaana. Toinen lapsi tuli sitten melkein heti perään. Olin 4 vuotta kotiäitinä ja nyt opiskelen korkeakoulussa. Tulen olemaan 30 kun valmistun mutta mitä sitten.

Mulla on vähän sama ongelma...haluaisin ehkäpä kolme lasta (yksi on jo). Ensimmäisen lapsen tein opiskeluaikana ja se oli oikeastaan aika hyvä ratkaisu. Mutta olen jo lähes 30-vuotias kun valmistun ja töitäkin olisi pakko jossain välissä tehdä... Huoh. Onneksi oma alani on sellainen, että työtä voi tehdä hyvin omaan tahtiin.
Olenkin miettinyt, että alkaisin yrittää toista lasta heti kun valmistun...eihän se todennäköisesti heti tärppää ja töitä ehtisi kuitenkin tehdä puolisen vuotta ainakin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksipä minä juuri "tein" ekan lapsen jo opiskeluaikoina, kandintyön jälkeen ennen gradua.
Oli äärimmäisen ihanteellinen tilanne! Suosittelen, ellei se olisi jo liian myöhäistä. Aina ei elämä mee niin kuin kuvittelee.

(Ehdin muuten väitellä tohtoriksi ja tehdä töitäkin varsin hyvin, vaikka sainkin ekani opiskeluaikana. Nyt odotan toista. Toivottavasti kolmonenkin tulisi samaan syssyyn, mahdollisimman pian. :) )

TSEMPPIÄ!

Voi että, kun olisi luottamus ettei elämä potkaise pahasti takamukselle jos tuota lähtisin yrittämään niin marssisin heti huomenna lääkärille ja pyytäisin poistamaan ehkäisyn.. :heart: Tahtoisin sitä niin kovasti mutta se tuleva työn saanti kotivuosien jälkeen pelottaa. Sekä se kuinka nyt pärjäisi.