V
vierailija
Vieras
Valmistun ensi vuonna korkeakoulusta ja olen silloin 25-vuotias. Aina on haaveissa ollut olla nuorehko äiti ja nuorempana haaveena oli se, että kolmeenkymppiin mennessä olisi jo useampi lapsi. Mutta ahdistus vaan iskee kun mietin näitä juttuja. Olen jo 25 kun valmistun, pitäisi kai töitäkin yrittää tehdä, jotta saisi työkokemusta ja sitä myöten sitten mahdollisuuden joskus nousta uralla. Mikään uraihminen en todellakaan ole, mutta pakkohan se on jotain tehdä ja turvata tulevaisuus. Mutta tosiaan entä ne lapset sitten. Jos olen valmistumisen jälkeen vaikka pari vuotta töissä, olen jo 27, sitten siihen lapsen yrittäminen niin olen ainakin 28 ennen kuin on edes eka lapsi ja haaveena olisi saada ainakin kaksi lasta suht pienellä ikäerolla ja kolmas ehkä sitten vähän myöhemmin. Aina olen vähintään kolmesta lapsesta unelmoinut. Vai olisiko parempi aloittaa lasten yritys jo heti valmistumisen jälkeen? Mutta käykö sitten niin, että kun on pari vuotta pois työelämästä niin kukaan ei enää sitten palkkaakaan...kun on jo valmistumisestakin aikaa ja ei kunnon työkokemusta alalta...
Joskus olen sitäkin miettinyt, että olisiko pitänyt tehdä lapsia jo opiskeluaikana. Silloin olisi voinut pitää taukoa opiskeluista ja palata sitten taas opiskelun pariin ja kun valmistuisi niin olisi jo esim. pari lasta ja voisi hyvin mielin keskittyä työntekoon.
Kyllä vaan ahdistaa tää aihe niin paljon. Aina vaan puhutaan siitä, että pitäisi tehdä nuorena lapsia, mutta missä välissä?
Joskus olen sitäkin miettinyt, että olisiko pitänyt tehdä lapsia jo opiskeluaikana. Silloin olisi voinut pitää taukoa opiskeluista ja palata sitten taas opiskelun pariin ja kun valmistuisi niin olisi jo esim. pari lasta ja voisi hyvin mielin keskittyä työntekoon.
Kyllä vaan ahdistaa tää aihe niin paljon. Aina vaan puhutaan siitä, että pitäisi tehdä nuorena lapsia, mutta missä välissä?