Ei lapsi hajoa, mutta kyllä ainakin pieni lapsi huomaa et on vanhemmassa jotain erilaista. Kyllä mäkin voisin kuviteella juovani esim. yhden siiderin tai skumppalasillisen , mutta ei se mulle ole niin tärkeää. Mieluummin juon lapsen kanssa mehua tai limsaa. Tuntuu et joillekin on nii tärkeää vaan se et juomassa on alkoholia, miksi? Saman rentoutusasteen saa vaikka teellä, saunomisella ta muulla kivalla ajanvietolla. Miksi siihen on aivan pakko yhdistää alkoholi? Aion opettaa lapselleni että kohtuullinen juominen on ok, ja hän näkee sitä esimerkkiä muualta, mutta meillä äiti ja isi on aina niitä jotka osaavat pitää hauskaa lasten tavoin ilman alkoholia.
Ja vaikka minun kotona äiti joi kohtuudella, on mulla ollut itselläni nuorena ongelmia juomisen kanssa. Isä juo joka päivä 12 pulloa olutta, vähintään, mutta sen luona olin lapsena vain n. kerran vuodessa. Ja se oli piinaa.
Ja eikös tuo ajokunto sitten ole sama asia kun selvinpäin? Tai kyllähän siihen promillerajaan mahtuu kai yks juoma..
Nämä mun mielipiteet on siis vain mun, enkä tuomitse muitakaan, vaikken kyllä ymmärrä miksi se juominen on niin hirveen tärkeää.. Kyllä lapset voivat olla onnellisia ja turvassa myös perheessä jossa juodaan vähän silloin tällöin, mutta meillä toimitaan näin, ainakin nyt. Saa nähdä kuinka tästä höltyy kun lapsi kasvaa isommaksi, on nyt vasta reilun vuoden.