Jos lapsesi saa isovanhemmiltaan 50?, ja käyttää siitä 30?, saatko sinä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
En. Lasten rahat on lasten rahat. Jos olisin ihan totaalisen PA ja ukkokin olis, niin voisin lainata lapsilta, joskus on kai näin tehtykin...
näin meilläkin, säästöön menee ja saa sit isompana ostaa jonkun kalliimman ja pidempiaikasen jutun.

Mulju
Poika on 2 vuotias ja joskus mummot saattaa antaa rahaa. Antavat sen mulle ja sanovat että osta jotain pojalle. Yleensä ne rahat sit menee siihen kun käyn ruokakaupassa. Samalla ostetaan vaippoja isompi erä ja pojalle jokin lelu tai kirja.

Mä olen niin huono äiti et joudun käyttää lapsilisätkin laskujen maksuun ja ruokaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka87:
meil jos poika saa rahaa isovanhemmilta, niin ostan sille jotain "haluamaansa"/tarpeellista.

meilläkin rahoilla ostetaan jotain sitten lapselle. Ja yleensä ( ei aina :ashamed: ) jotain hyödyllistä kun nuo lapset on vielä pieniä haluamaan hirveenä vieä mitään (tai no isompi kyllä jos osaa). Mietin sit vaan et kun rahalla ostaa hyödykettä niin sehän on kuiten ehkä enempi sitten äidin halu mihin raha käytetään, mutta toisaalta tiedän että isovanhemmat ei halua että raha menee "turhuuteen".

Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
meil ei oo ees lapsille pankkitilejä :ashamed: vielä ainaka... ja vasta ku ovat teini iässä saavat tilit ja oman lapsilisänsä käyttöön.niin kauan minä huolehin raha asiat.
Toki pitää huolehtia. Mutta se, että käyttää lapsen rahat omiin juttuihinsa ei ole huolehtimista. Minä en varasta omalta lapseltani.

Miten ihmeessä ne rahat mulle kuuluis, jos lapsi on ne kerran saanut? Olkoonkin sitten vaikka kuinka pieni lapsi.

minä
jos raha annetaan lapselle on minusta varastamista ottaa se lapselta!! kyllä se raha kuuluu käyttää lapseen jos se hänelle on annettu. laittaa esim. tilille tai pankkiin tms.

hävetkää!!

Yhteistyössä