Jos lähtee taaperon kanssa laivalle, voiko mennä yökerhoon ja ottaa muutaman paukun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lapsiperhe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä jos lähdetään koko perheen voimin niin sitten mennään lasten tahdissa. Uni näille tulee viimeistään yhdeksän aikaan ja itse en kyllä osaa ottaa muutamaa päivällä kun en niin tee illalla enkä muutoinkaan.

Miksi lasten kanssa pitää ylipäätään mennä laivalle? Ellei tarkoituksena ole vain se meren ylittäminen, sitten ymmärrän sen ehkä. Itse kyllä ylittäisin lätäköt lentäen.

No mun 4v haluaisi kovasti nimenomaan laivalle ja muistan miten se kiehtoi itseänikin pienempänä. Tosin jos me menisimme risteilylle, niin jollekin tosi lyhyelle ettei käy lapsen aika pitkäksi.

Jaa no ei välttämättä. Mieten vaan jos itse yrittäisi nukkua ja vanhemmat istuisivat vieressä pölpöttämässä ja litkimässä viiniä. ei kivaa... :(

Aha. No mä olen tässä ollut selvinpäin ja raskaana viimeajat, istun lapsen nukkuessa useinkin vieressä pölpöttämässä ja hän nukkuu ihan hyvin =) Ei ole niin stressaantunut ja ahdistunut tapaus, että häiriintyisi niin pienistä. Päinvastoin, oikein haluaa tulla siihen olkkariin patjalle kun meillä on iltavieraana joku ystävä höpöttämässä tai höpötellääm mieheni kanssa. Viiniä voisi mennä pari lasia, ellen olisi raskaana... mun lapsi ei ole siitäkään vielä ahdistunut, mutta kai se juoppojen perheessä lapsia syvästi ahdistaa, eikä ihme. Pitäisiköhän mun nyt tuntea jonkunlaista harmia siitä, että lapseni on niin tasapainoinen ja luottavainen tapaus, että hän vain nauttii reissuistakin eikä tarvitse mitään omaa suljettua äänieristettyä huonetta.

[QUOTE="vieras";24167452]Aha. No mä olen tässä ollut selvinpäin ja raskaana viimeajat, istun lapsen nukkuessa useinkin vieressä pölpöttämässä ja hän nukkuu ihan hyvin =) Ei ole niin stressaantunut ja ahdistunut tapaus, että häiriintyisi niin pienistä. Päinvastoin, oikein haluaa tulla siihen olkkariin patjalle kun meillä on iltavieraana joku ystävä höpöttämässä tai höpötellääm mieheni kanssa. Viiniä voisi mennä pari lasia, ellen olisi raskaana... mun lapsi ei ole siitäkään vielä ahdistunut, mutta kai se juoppojen perheessä lapsia syvästi ahdistaa, eikä ihme. Pitäisiköhän mun nyt tuntea jonkunlaista harmia siitä, että lapseni on niin tasapainoinen ja luottavainen tapaus, että hän vain nauttii reissuistakin eikä tarvitse mitään omaa suljettua äänieristettyä huonetta.[/QUOTE]

no hienoa jos kertoo joten lapsen tasapainoiseedesta sun mielestä! äidistä ei ainakaan samaa voi sanoa, kun alkaa noin mesoomaan. Kunhan vain mietin miten ihmeessä se lapsen vieressä juopottelu voi onnistua lasta häiritsemättä, mutta jos teillä onnistuu niin onnea vaan ja jatkakaa ihmeessä samaan malliin! :D

No ei kovin hauskalat kuulosta lipittää alkoholia pilkkopimeässä puhumatta ja tekemättä mitään. :/ Mieluummin itse varmaan vaan kävisin nukkumaan! :D

Me voidaan kyllä pitää valoja ja puhua hiljaa, vaikka lapset nukkuisivatkin. Mutta mielummin nautin sen yhden kannella jossain viihtyisässä paikassa, joko ilman lapsia tai lasten kanssa, kuin ryystäisisin hytissä peltipurkista.

Jos lapsen kanssa on yökerhossa lyhyen aikaa, esim. shown ajan, ei kuulosta yhtään pahalta. Jos taas yökerhossa kuluu useampi tunti ja juoma, se ei ole taaperon paikka silloin (tai vanhemmankaan lapsen) Omiin lapsuusmuuistoihin liittyvät kyllä showt laivalla ja valopillit limsassa, kivaa oli enkä kärsinyt siitä että paikkana oli laivan yökerho :)

no hienoa jos kertoo joten lapsen tasapainoiseedesta sun mielestä! äidistä ei ainakaan samaa voi sanoa, kun alkaa noin mesoomaan. Kunhan vain mietin miten ihmeessä se lapsen vieressä juopottelu voi onnistua lasta häiritsemättä, mutta jos teillä onnistuu niin onnea vaan ja jatkakaa ihmeessä samaan malliin! :D

kyllä mun mielestä tasapainoinen lapsi on nimenomaan sellainen joka ei häiriinny pienistä vaan on _tasapainoinen_. Lapsi joka häiriintyy rutiinien myöhästyttyä muutamalla minuutilla, reissuissa, pienestä puheensorinasta nukkuessa ei mielestäni ole tasapainossa. Ei sillekään mitään voi, mutta mä en voi kun pahoitella jos teillä näin on, moni lapsi kuitenkaan ei ole yhtä häiriintynyt siitä, että vanhemmat keskustelee _edelleen selvinpäin_ lapsen nukkuessa :D Jos se sua harmittaa, niin kokeile ensin tasapainoittaa oma pääsi, se voi tarttua lapsiisikin ja palkita heidän tyytyväisyytenä ja rauhallisuutena. Sori, että omani kuitenkin on tällainen rennompi tapaus =) Se ei muuksi muutu vaikka kuinka kateuttasi räävit kaikenmaailman juopottelut tähän keskusteluun mukaan.

[QUOTE="vieras";24167527]kyllä mun mielestä tasapainoinen lapsi on nimenomaan sellainen joka ei häiriinny pienistä vaan on _tasapainoinen_. Lapsi joka häiriintyy rutiinien myöhästyttyä muutamalla minuutilla, reissuissa, pienestä puheensorinasta nukkuessa ei mielestäni ole tasapainossa. Ei sillekään mitään voi, mutta mä en voi kun pahoitella jos teillä näin on, moni lapsi kuitenkaan ei ole yhtä häiriintynyt siitä, että vanhemmat keskustelee _edelleen selvinpäin_ lapsen nukkuessa :D Jos se sua harmittaa, niin kokeile ensin tasapainoittaa oma pääsi, se voi tarttua lapsiisikin ja palkita heidän tyytyväisyytenä ja rauhallisuutena. Sori, että omani kuitenkin on tällainen rennompi tapaus =) Se ei muuksi muutu vaikka kuinka kateuttasi räävit kaikenmaailman juopottelut tähän keskusteluun mukaan.[/QUOTE]

Anteeksi nyt vaan mutta minä kommentoin alun perin nimenomaan JUOPOTTELUA HYTISSÄ LASTEN NUKKUESSA VIERESSÄ!
Ja ei, meidän lapset eivät häiriinny pienestä, mutta ei siltikään tule mieleen pölöttää vieressä kun toiset yrittää nukkua. Ja minkä ihmeen takia sun täytyy alkaa selittelemään täällä jotain, että mun lapset olisivat häiriintyneitä, kun et niistä ensinnäkään mitään tiedä?!?! ihme porukkaa kyllä täällä palstalla, ei muuta voi sanoa kun huhu huh!! Ja öööö, mistä mä olisin kateellinen? nyt mulla tais mennä jotain ohi kun en vaan tajuu mitä meinaat.... :O

Anteeksi nyt vaan mutta minä kommentoin alun perin nimenomaan JUOPOTTELUA HYTISSÄ LASTEN NUKKUESSA VIERESSÄ!
Ja ei, meidän lapset eivät häiriinny pienestä, mutta ei siltikään tule mieleen pölöttää vieressä kun toiset yrittää nukkua. Ja minkä ihmeen takia sun täytyy alkaa selittelemään täällä jotain, että mun lapset olisivat häiriintyneitä, kun et niistä ensinnäkään mitään tiedä?!?! ihme porukkaa kyllä täällä palstalla, ei muuta voi sanoa kun huhu huh!! Ja öööö, mistä mä olisin kateellinen? nyt mulla tais mennä jotain ohi kun en vaan tajuu mitä meinaat.... :O

luehan viestisi uudestaan ja naura itsellesi. En enää ihmettele miksi lapsesi ovat niin hermostuneita ja stressaantuneita normaalista elämästä, äitiinsä taatusti tulleita. Kyllä mulle ja monelle muullekin vaan tulee mieleen jutella kotona vaikka lapset nukkuvatkin, vauvasta asti on nukahtanut vaikka olen jutellutkin eikä hän ole rääkynyt skitsona kesken unien joka rasauksen takia. Noinko niitä hermoheikkoja ihmisiä tehdään? Ollaan mykkinä kun lapset nukkuu, kävellään kenties huopatossut jalassa ettei lapsi herää, telkkari tottakai kiinni ja pelätään koska se lapsi herää. Sori ei meillä vaan :)

ja juu räävin juopottelut keskusteluun mukaan, koska no katso aloitusta...mistäköhän täällä keskustellaan... :D:D

Juu ei ainakaan juopottelusta, mutta tottakai sun dramaattinen aivotoimintasi kääntää yhden tai kahden alkoholiannoksen juomisen ryyppäämiseksi. Mitäpä sinä nyt osaisit ajatella sillätavalla tasapainoisesti... ilman tuota draamaa ja meuhuamista =) Kuten sanoin, en ihmettele, että tuollaisen ihmisen lapsetkin käyvät niin herkillä, ettei kotona voi hädintuskin kuiskata kun he nukkuvat :D

[QUOTE="vieras";24167846]luehan viestisi uudestaan ja naura itsellesi. En enää ihmettele miksi lapsesi ovat niin hermostuneita ja stressaantuneita normaalista elämästä, äitiinsä taatusti tulleita. Kyllä mulle ja monelle muullekin vaan tulee mieleen jutella kotona vaikka lapset nukkuvatkin, vauvasta asti on nukahtanut vaikka olen jutellutkin eikä hän ole rääkynyt skitsona kesken unien joka rasauksen takia. Noinko niitä hermoheikkoja ihmisiä tehdään? Ollaan mykkinä kun lapset nukkuu, kävellään kenties huopatossut jalassa ettei lapsi herää, telkkari tottakai kiinni ja pelätään koska se lapsi herää. Sori ei meillä vaan :)[/QUOTE]

A) en ole sanallanikaan puhunut omista lapsistani täällä joten et voi edes tietää niistä mitään. Tosi törkeetä haukkua muiden lapsia täällä ja kehua omia, en tajua mitä tuosta hyödyt.
B) kyllä meillä kotona puhutaan normaalisti kun lapset nukkuvat huoneessaan
C) öö, juu ja telkkaria katsotaan
D)ja edelleen, tämä keskustelu ketju koski alkoholia ja lapsia. Ei sitä että sinä istut juttelemassa nukkuvan lapsen vieressä, mistä en ole mitään negatiivista myöskään sanonut....

että näin.

juopottelu=juominen, mielestäni voin käyttää sitä sanaa vaikka kyse olisikin "vain" kahdesta. Tätäkään en ole siis missään vaiheessa leimannut "pahaksi" Ja edelleenkin voin ihmetellä miten pienessä hytissälapsen vieressä alkoholin juominen voi onnistua niin että se olisi A) kivaa, B) ei häiritsisi pienten unta.
ja tämä on vain oma mietentäni ja vastausta en tiedä koska en ole niin koskaan tehnyt, kun ei ole mieleeni tullut. jos tämä on hermoheikkoa, niin olen mielelläni hermoheikko.

juopottelu=juominen, mielestäni voin käyttää sitä sanaa vaikka kyse olisikin "vain" kahdesta. Tätäkään en ole siis missään vaiheessa leimannut "pahaksi" Ja edelleenkin voin ihmetellä miten pienessä hytissälapsen vieressä alkoholin juominen voi onnistua niin että se olisi A) kivaa, B) ei häiritsisi pienten unta.
ja tämä on vain oma mietentäni ja vastausta en tiedä koska en ole niin koskaan tehnyt, kun ei ole mieleeni tullut. jos tämä on hermoheikkoa, niin olen mielelläni hermoheikko.

Kauhea meuhkaus menossa ja sitten vielä kyselet oletko hermoheikko :D Ei jestas. Joitakin se pipo vissiin vaan puristaa. Senkun hermoilet, anna toisten elää rennommin
.

Mitenköhän ihmeessä sitä voi häiritä pienensä unta, joka nukahtaa puheensorinasta huolimatta ihan tyytyväisenä jo vauvasta asti. Pitäiskö lopettaa puhuminen ihan vaan siksi, että sun periaatteita kyrsii, että lapsen nukkuessa jutellaan.. Vaikka lapsi itse ei tähän normaaliääniseen jutusteluun herää kuten sinun lapsesi, ja siksi koska olet heidät siihen totuttanut.

Mun varmaan pitää nyt mennä sanomaan lapselle, että "hei, sun pitäis kuulemma herätä mun jutteluun, kun netissä yks täti on sitä mieltä tänään. Pidetäänkö vaikka sellainen unikoulu, että oppisit heräilemään kaikkeen rasahdukseen ja puheääniin heti niinkun tämän tädin lapset, ettei sille tädille tule paha mieli ja kateus kun sä nukut niin hyvin etkä häiriinny. " Juu ei kiitos, eläkää te miten hyssytellen tahdotte.

[QUOTE="vieras";24167963]Kauhea meuhkaus menossa ja sitten vielä kyselet oletko hermoheikko :D Ei jestas. Joitakin se pipo vissiin vaan puristaa. Senkun hermoilet, anna toisten elää rennommin
.

Mitenköhän ihmeessä sitä voi häiritä pienensä unta, joka nukahtaa puheensorinasta huolimatta ihan tyytyväisenä jo vauvasta asti. Pitäiskö lopettaa puhuminen ihan vaan siksi, että sun periaatteita kyrsii, että lapsen nukkuessa jutellaan.. Vaikka lapsi itse ei tähän normaaliääniseen jutusteluun herää kuten sinun lapsesi, ja siksi koska olet heidät siihen totuttanut.

Mun varmaan pitää nyt mennä sanomaan lapselle, että "hei, sun pitäis kuulemma herätä mun jutteluun, kun netissä yks täti on sitä mieltä tänään. Pidetäänkö vaikka sellainen unikoulu, että oppisit heräilemään kaikkeen rasahdukseen ja puheääniin heti niinkun tämän tädin lapset, ettei sille tädille tule paha mieli ja kateus kun sä nukut niin hyvin etkä häiriinny. " Juu ei kiitos, eläkää te miten hyssytellen tahdotte.[/QUOTE]

äh, mä en jaksa. Mä en ole sanonut mitään siitä herääkö mun lapsi joten ole ystävällinen ja lopeta mun lapsista puhuminen!
ja mä en myöskään ole sanonut mitään siitä ettetkö sä saisi puhua lastesi nukkessa! joten lopeta siitäkin meuhkaaminen kiitos. Kysyin vain ja ainoastaan hypoteettisen kysymyksen yleisesti ottaen, että ei hytissä alkoholin juominen nukkuvan lapsen vieressä häiritse lasta. ja huomaa kysyin! En ole jakanut yhtään mitään omia periaatteitani täällä joten senkin hokemisen voit lopettaa.

ja edelleenkin käytit tuota sanaa kateellinen. En vieläkään ymmärrä mistä ja miksi olisin ja mistä olet niin saanut päähäsi. Mä en tiedä muuta teidän perheestä kuin sen että sun lapset ei herää helposti ja sä et myöskään tiedä mun perheestä mitään. Joten aika villejä nuo sun jutut...

Muualla kuin suomessa voi kyllä juoda yhden paukun yökerhossa, vaikka lapset mukana. Me ollaan aina juotu yhet paukut ja lapset jotkut lastenjuomat. En tiennyt että yökerhoihin ei ole suotavaa mennä lasten kanssa. Itse olemme pitäneet hasukaa siellä koko perhe johonkin kymmeneen yhteentoista jolloin ollaan menty nukkumaan. Lapset ei ole tästä häiriytyneitä, enkä minäkään, paitsi nyt kun selvisi, että hyvät vanhemmat ei niin tee.

[QUOTE="äippä";24168034]Muualla kuin suomessa voi kyllä juoda yhden paukun yökerhossa, vaikka lapset mukana. Me ollaan aina juotu yhet paukut ja lapset jotkut lastenjuomat. En tiennyt että yökerhoihin ei ole suotavaa mennä lasten kanssa. Itse olemme pitäneet hasukaa siellä koko perhe johonkin kymmeneen yhteentoista jolloin ollaan menty nukkumaan. Lapset ei ole tästä häiriytyneitä, enkä minäkään, paitsi nyt kun selvisi, että hyvät vanhemmat ei niin tee.[/QUOTE]

ollaan mekin otettu yhdet kun ollaan oltu lasten kanssa katsomassa niitä esityksia sielä ja onhan sielä paljon muitakin lapsia ollut. :) Se on sitten eriasia jos lähtee rilluttelemaan sinne yötämyöten, mutta eiköhän siinä vaiheessa jo ulkopuolisetkin puuttuisi asiaan.
Itse olen ollut kanssa siinä käsityksessä että se yökerho on tarkoitettu alkuillasta kyllä ihan koko perheen paikaksi. Onhan sielä pelle esityksia yms.

Yhteistyössä