jos LA on 2/09 ja nyt teen osittaista vuoden loppuun, niin miten määräytyy eka 3 kk palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmu

Vieras
siis on vakituisessa työsuhteessa, joten saan 3 kuukauden ajalta peruspalkan ja sit tulee kelan vanhempainraha. Mut miten se määräytyy jos teen osittaista työaikaa (30 tuntia/viikko) vuoden loppuun ja sit oon sen reilun kk ajan normaalisti töissä. Saankohan ihan normaalin peruspalkan vai "rokotetaanko" mua siitä et oon ollu niin pitkään osittaisella? äh, toivottavasti ees joku sai tästä nyt selvää ja vielä vastaiski :)

Kysyisin palkanlaskijalta ja ehkä luottamusmieheltäkin asiaa. Maalaisjärkeni sanoo, että saisit palkkaa työsopimuksen tuntien mukaan. Päivärahaan osittainen työaika vaikuttaa, jos 6kk tulosi oikeuttaisivat isompaan päivärahaan kuin verotuksen tulot.

joo, mäkin taisin sotkea ton päivärahan. Eli vanhempainraha tulee osarin mukaan, jos ei sitten viimeksi valmistunut verotus ole suurempi kuin se. Eli 2/09 hetkellä katsotaan...2007? verotusta. Jos sun työnantaja palkkaa sut niinkuin 1/09 eteenpäin kokoaikaiseksi, niin sen mukaan pitäis kai tulla kokoansion mukainen palkka. Mut kysy palkanlaskijalta tai katso tes:stä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Kysyisin palkanlaskijalta ja ehkä luottamusmieheltäkin asiaa. Maalaisjärkeni sanoo, että saisit palkkaa työsopimuksen tuntien mukaan. Päivärahaan osittainen työaika vaikuttaa, jos 6kk tulosi oikeuttaisivat isompaan päivärahaan kuin verotuksen tulot.

Juups, näin toki aionkin kysyä. Meillä nuorin ei ehdi täyttää kolmea vuotta ennen helmikuuta -09. Voimassa oleva verotushan on sitten käsittääkseni vuoden 2007 tulot ja olin koko sen vuoden kotona ja suurimman osan vielä kotihoidon tuella eli ne tulot on tosi pienet. Jäinki nyt miettiin et minkä mukaan se mun äitiyspäiväraha lasketaan? Mietin vaan et jos mun viimeksi saamani äp-raha on isompi kuin tämän vuoden tulojen mukaan laskettu äp-raha niin kait saan sitte sen? *sekavaa...*

Yhteistyössä