Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Raamatussa lukee että Jeesukselta kysyttiin: Oletko sinä se rauahn lähettiläs? ja Jeesus vastasi siihen että " en, vaan minä olen tullut tuomaan riitaa ja eripuraa"
Tuollaisen kohdan saatatkin löytää, koska ne riitelijät olivat aina ihan muita ihmisiä kuin Jeesus, mutta löydätkö koko Raamatusta yhtään viittausta siihen, että Jeesus olisi kannustanut ketään sotimaan puhumattakaan siitä, että itse osallistuisi mihinkään sotaan? Lue vaikka 100 kertaa koko kirja läpi, et mitään sellaista löydä. Päinvastoin saatat törmätä sellaiseen lauseeseen kuin "Rakasta vihollistasi kuin omaa veljeäsi".
en nyt enää lähde etsimään tuota kohtaa enkä mitää muutakaan kohtaa, eikä minulla ole alkuperäistä raamattuakaan ( onkohan kenelläkään) mutta tästä voitais jatkaa vaikka ja miten kauan.
Jokaisen uskonnon aikaan on ollut sotia ja niiltä tuskin vältytään koskaan...mieti nyt vaikka USA:n käymää sotaa, siellä kristityt sotilaat on taistelussa.
Kristityt sotilaat ehkä. Mutta ihan niin kuin teilläkin on monenlaisia muslimeja, niin on kristittyjäkin erilaisia. Aina löytyy joku, joka julistaa pyhän sodan mukamas Jumalan nimissä, oli ne sitten muslimeja, kristittyjä tai ihan ketä vain, he, ketkä sotivat, ovat aina väärässä. Sota on pahaa Jumalan silmissä, oli se sitten julistettu vaikka kuinka pyhäksi, se on aina väärin. Ihmiset ovat erehtyväisiä, ei sille voi mitään. Mohammed oli ihminen. Julma ihminen, joka julisti itsensä profeetaksi, rupesi sotapäälliköksi muka Jumalan tahdosta ja samalla valtiomieheksi, ja sääteli omia lakejaan, joita naamioi uskonnoksi ja kirjasi ne Koraaniin. Paska juttu, yhden julman ihmisen takia koko maailma nyt tappelee. Vastaava tilanne olisi vonut syntyä, jos länsimaat olisivat julistaneet vaikka Hitlerin omaksi profeetakseen. Tää oli nyt vähän kärjistetty, mutta kätevästi peilattava esimerkki.
Sodat vaan kuuluu tähän elämään silloin kun ihmiset ei osaa ratkoa asioita muutoin. Muhammad ( rauha hänelle) ei tullut tekemään sotaa vaan rauhaa...ja ihan oikeesti, tuo lyhyt tiivistelmä ei todellakaan kerro vielä mitään. Pitää mennä syvemmälle ja tutkia miksi on sodittu, kuka aloitti ja mistä sodittiin, eikä wikibedia ole sen suhteen tietopankkin.
Ja sama koskee myös muita uskontoja.
Ei tarvita mitään tutkimuksia sotien syistä, koska sota on väärin. Tavallinen valloitussota, pyhä sota, öljysota, ihan mikä tahansa sota on aina väärin. Jos joudutte puolustelemaan oman profeetanne tekemisiä, sotia ja ryöstöretkiä sanomalla, että "pitää tutkia syvällisesti sodan syytä, miksi ja mistä sodittiin eikä sitä saa selville muuta kuin alkuperäistä arabinkielistä Koraania lukemalla", niin aika heikkoja on teidän perusteet. Kristitty voisi sanoa, että "lue vaikka minkäkielinen käännös Raamatusta kannesta kanteen, et löydä sanaakaan siitä, että Jeesus kannustaisi ketään sotimaan tai sotisi itse". Tyhmällekin on selvää, että mies, joka tappaa ja sotii ei voi olla pyhä. Uskonto, joka palvoo tappajaa ei ole uskonto ollenkaan. Tai jos on, niin saatananpalvojatkin voidaan lukea sitten uskovaisiksi.
itse olen tutkinut islamia hyvin paljon, yrittänyt etsiä oikeita vastauksia, epäillyt ja selvittänyt jos jokin on tuntunut siltä ettei ihan mene jakeluun. Yritän löytää islamista sen alkuperäisimmän muodon, sen, missä on ne perusperiaatteet, ilman että niihin sotketaan kultttureja tai politiikka.
Ja vielä yks juttu.... se islamin sana jihad, pyha sota, se ei tarkoita sitä että lähdetään tappamaan vääräuskoisia, vaan se tarkoittaa jokaisen oman itsensä kohdalla sitä että on pyrittävä kamppailemaan oman itsensä kanssa että ei lähtisi "saatanan matkaan" eli tekisi sellaisia tekoja jotka ovat Jumalaa kohtaan väärin ( kuten esimerkiksi se, että rakastaa itseään tai lastaan tai miestään enemmän kuin Jumalaa, tai rakastaa omaisuuttaa liikaa, tai puhuu pahaa toisista tahallaan tms...)
Ja se islamin sana jihad, pyhä sota, nimenomaan tarkoitti ainakin Mohammedin aikaan juuri sitä, että lähdettiin tappamaan vääräuskoisia, mitä nuo ääri-islamistit tekee nykyäänkin. Katos, kun henkisen puhdistautumisen tiellä ei ihmisuhreja tarvita.