Rukoilijasirkka
En mä välttämättä halua kuulua mihinkään uskontoryhmään. Haluun hengata muiden Jeesukseen uskovien kanssa. Pääasia se, keneen uskotaan, eikä se, ketkä uskoo.
Noin!Alkuperäinen kirjoittaja buka:BudDhalainen tai kunnon katolilainen. Asiat pitää suorittaa juurta jaksaen ja ajatuksella tai sitten ei ollenkaan
Mikään mitä teet pakosta, ei ole uskontoa vaan pakkoa, olipa mistä tahansa uskonnosta kyse.Alkuperäinen kirjoittaja **:mikä on sellanen uskonto minkä nimissä ihmistä ei pakoteta mihinkään? Siihen kuulusin.
usko ja uskonto on ihan eri asioita, kysyttiin mihin uskontoryhmään kuuluisit.Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Mikään mitä teet pakosta, ei ole uskontoa vaan pakkoa, olipa mistä tahansa uskonnosta kyse.Alkuperäinen kirjoittaja **:mikä on sellanen uskonto minkä nimissä ihmistä ei pakoteta mihinkään? Siihen kuulusin.
Uskossa ei voi olla pakkoa.
Jos haluaisit muutoi olla juutalainen mutta et hyväksy ympärileikkausta , ei sinun kuulu sitä tehdä. Sinun kuuluu haluta sitä omasta tahdosta, ei muiden takia. Ja jos muut pakottaa, he ovat väärässä.Alkuperäinen kirjoittaja **:usko ja uskonto on ihan eri asioita, kysyttiin mihin uskontoryhmään kuuluisit.Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Mikään mitä teet pakosta, ei ole uskontoa vaan pakkoa, olipa mistä tahansa uskonnosta kyse.Alkuperäinen kirjoittaja **:mikä on sellanen uskonto minkä nimissä ihmistä ei pakoteta mihinkään? Siihen kuulusin.
Mä tarkotin et en esim. vois olla juutalainen koska ne tekee ympärileikkauksia, mikä on törkeää.
Tämän sanoma oli hyvä, liityn heti!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Perustaisin Maru uskonnon ja sen pääsanoma olis tässä, http://www.youtube.com/watch?v=oAyiRp9LJnA
Mä kansAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Tämän sanoma oli hyvä, liityn heti!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Perustaisin Maru uskonnon ja sen pääsanoma olis tässä, http://www.youtube.com/watch?v=oAyiRp9LJnA
Kyllä minustakin tässä nyt kysyttiin uskontoryhmään kuulumista. Silloin tuo ryhmä otetaan vastaan hyvässä ja pahassa. Ei voi irrottaa teoriaa käytännöstä. Siksipä niin monet täällä ihmettelevät tuota islamin valintaa, islamin harjoittajien joukkoon kun kuuluu niin paljon aliistamista ja ihmisoikeusrikkomuksia. Minusta kannattaisi erotella ne islaminuskon eri ryhmät. Maltillisempaan ja maallistuneempaan haaraan kuuluminen ei varmaan olekaan kovin "ihmeellistä".Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Jos haluaisit muutoi olla juutalainen mutta et hyväksy ympärileikkausta , ei sinun kuulu sitä tehdä. Sinun kuuluu haluta sitä omasta tahdosta, ei muiden takia. Ja jos muut pakottaa, he ovat väärässä.Alkuperäinen kirjoittaja **:usko ja uskonto on ihan eri asioita, kysyttiin mihin uskontoryhmään kuuluisit.Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Mikään mitä teet pakosta, ei ole uskontoa vaan pakkoa, olipa mistä tahansa uskonnosta kyse.Alkuperäinen kirjoittaja **:mikä on sellanen uskonto minkä nimissä ihmistä ei pakoteta mihinkään? Siihen kuulusin.
Mä tarkotin et en esim. vois olla juutalainen koska ne tekee ympärileikkauksia, mikä on törkeää.
Valitettavasti niin monessa uskonnossa ( myös islamissa johon itse kuulun ) on niitä ketkä lähtevät pakotuslinjalle ja siihen että sinun pitäisi tehdä jotakin ihmisten takia. Mutta voithan silti olla sydämeltäsi juutalainen. Kuka käskee liittymään mihinkään kirkkoon jos siellä ei saa olla rauhassa jos kieltäytyy jostakin teosta. Aina löytyy sellainen ryhmä joka ei pakota.
Odotan että minaretista kuuluis jotain...ollaan vaan niin kaukana ettei oikein kuulu. Harmi kun ei kukaan rakenna sellasta isoa minarettia tohon meidän kylän keskelle, ois niin kiva herätä siihen eik mihinkään lumiaurojen möyrintään.Alkuperäinen kirjoittaja muslimi taallakin:Mitkas muslimien yo tapaamiset taalla on
Miusta on surullista ja hirveetä, ettei suomalaisiksi itseään kutsuvat tunne omia juuriaan tän vertaa...Alkuperäinen kirjoittaja :o:Ikinä kuullutkaa moisestaAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kuulun suomenuskoisiin. Koska uskon niin.
Saattaa tovi vierahtaa ennen kuin kutsu minaretista kajahtaa siella, tai tallakaan suunnalla, mutta IA sekin paiva joskus koittaa. Voit sitten vinkata kylan nimea niin pakataan kampsut ja muutetaan sinne suunnalleAlkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Odotan että minaretista kuuluis jotain...ollaan vaan niin kaukana ettei oikein kuulu. Harmi kun ei kukaan rakenna sellasta isoa minarettia tohon meidän kylän keskelle, ois niin kiva herätä siihen eik mihinkään lumiaurojen möyrintään.Alkuperäinen kirjoittaja muslimi taallakin:Mitkas muslimien yo tapaamiset taalla on
:kieh:
Uskontoryhmien sisällä on hyvinkin erilaisia ihmisiä ja kaikki eivät aina ole oikeassa. Ja esim. paikkakuntien välillä on paljonkin eroa siinä miten uskonnon harjoittamista toteuttetaan, paljolti juuri siksi, että ihmiset ovat etenkin Suomessa tulleet hyvin erilaisista oloista ja eri kulttuureista. Aina ei ole helppoa erottaa esimerkiksi kulttuurin tapoja oikeasta uskonnosta.Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:Kyllä minustakin tässä nyt kysyttiin uskontoryhmään kuulumista. Silloin tuo ryhmä otetaan vastaan hyvässä ja pahassa. Ei voi irrottaa teoriaa käytännöstä. Siksipä niin monet täällä ihmettelevät tuota islamin valintaa, islamin harjoittajien joukkoon kun kuuluu niin paljon aliistamista ja ihmisoikeusrikkomuksia. Minusta kannattaisi erotella ne islaminuskon eri ryhmät. Maltillisempaan ja maallistuneempaan haaraan kuuluminen ei varmaan olekaan kovin "ihmeellistä".
.
Pitäsköhän hakea erikoislupa ja tohon omalle pihalle rakentaa sellanenAlkuperäinen kirjoittaja Muslimi taallakin:Saattaa tovi vierahtaa ennen kuin kutsu minaretista kajahtaa siella, tai tallakaan suunnalla, mutta IA sekin paiva joskus koittaa. Voit sitten vinkata kylan nimea niin pakataan kampsut ja muutetaan sinne suunnalleAlkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Odotan että minaretista kuuluis jotain...ollaan vaan niin kaukana ettei oikein kuulu. Harmi kun ei kukaan rakenna sellasta isoa minarettia tohon meidän kylän keskelle, ois niin kiva herätä siihen eik mihinkään lumiaurojen möyrintään.Alkuperäinen kirjoittaja muslimi taallakin:Mitkas muslimien yo tapaamiset taalla on
Varo vaan, saattais kayda kuten Sweitsissa, mutta paasisitte varmaan uutisiinAlkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Pitäsköhän hakea erikoislupa ja tohon omalle pihalle rakentaa sellanenAlkuperäinen kirjoittaja Muslimi taallakin:Saattaa tovi vierahtaa ennen kuin kutsu minaretista kajahtaa siella, tai tallakaan suunnalla, mutta IA sekin paiva joskus koittaa. Voit sitten vinkata kylan nimea niin pakataan kampsut ja muutetaan sinne suunnalleAlkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Odotan että minaretista kuuluis jotain...ollaan vaan niin kaukana ettei oikein kuulu. Harmi kun ei kukaan rakenna sellasta isoa minarettia tohon meidän kylän keskelle, ois niin kiva herätä siihen eik mihinkään lumiaurojen möyrintään.Alkuperäinen kirjoittaja muslimi taallakin:Mitkas muslimien yo tapaamiset taalla on
voisin oman poikani manipuloida huutamaan Adhania tai sitten vetäsisin netistä kunnon Arabiat suoraan Mekasta.
*Silmien pyöritystä tähän*Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Uskontoryhmien sisällä on hyvinkin erilaisia ihmisiä ja kaikki eivät aina ole oikeassa. Ja esim. paikkakuntien välillä on paljonkin eroa siinä miten uskonnon harjoittamista toteuttetaan, paljolti juuri siksi, että ihmiset ovat etenkin Suomessa tulleet hyvin erilaisista oloista ja eri kulttuureista. Aina ei ole helppoa erottaa esimerkiksi kulttuurin tapoja oikeasta uskonnosta.Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:Kyllä minustakin tässä nyt kysyttiin uskontoryhmään kuulumista. Silloin tuo ryhmä otetaan vastaan hyvässä ja pahassa. Ei voi irrottaa teoriaa käytännöstä. Siksipä niin monet täällä ihmettelevät tuota islamin valintaa, islamin harjoittajien joukkoon kun kuuluu niin paljon aliistamista ja ihmisoikeusrikkomuksia. Minusta kannattaisi erotella ne islaminuskon eri ryhmät. Maltillisempaan ja maallistuneempaan haaraan kuuluminen ei varmaan olekaan kovin "ihmeellistä".
.
Minua ei olla islamissa mitenkään alistettu ( päin vastoin ) ja minun ihmisoikeutta ei ole uskonnon toimesta rikottu mitenkään. Sensijaan esimerkisi eräs kristitty , tai kristityksi lukeutuva ihminen on tehnyt minulle todella pahoja tekoja ja pahoinpidellyt minua.
Ja niillä moskeijoilla joissa olen käynyt, ei kukaan ole kieltänyt minua tai suuttunut minulle tai tehnyt minulle mitään pahaa... joten en koe kyllä saaneeni mitään vääryyttä osakseni.