Jos joutuisit valita, mihin uskonto ryhmää kuuluisit?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
muslimiksi minäkin. mitä vitun paapontaa täällä aina harrastetaan, täällähän
kysyttiin että mihin uskonto ryhmään kuuluisit, ni jo täällä aletaan ensimmäisenä sanomaan
että "älä vaan" ja haukut päälle.
ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista, kuinka monta islamin uskonnon omaavaa ystävää teillä on, kertokaa miten islam eroaa esim. katolilaisuudesta? miten esim. naisten alistaminen KUULUU ISLAM uskontoon? EI MILLÄÄN tavalla, se tulee omasta päästä ja kasvatuksesta ihan samalla tavalla kun kristinuskoston tms naisten alistamisesta.
Lukekaa Kuran ja Raamattu, tulkaa sen jälkeen puhumaan, voi hyvää päivää!!!
 
lapsikasteet
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Eikös jokainen jo valitse muutenkin sen, mihin kuuluu? Mielenkiintoisempi kysymys olisi ehkä, jos saisit päättää, että joku uskonto / aate on totta, minkä valitsisit?
No ei todellakaan saa valita, kun ei vanhempiaan voi kukaan valita eikä muita sukulaisiakaan;-)

http://www.kirkkojakaupunki.fi/arkisto/paakirjoitus-ja-kolumnit/3618/


 
peace
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä muslimiks:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Olisin varmaan muslimi. Rauhanomaisin, selkein ja houkuttelevin.

En kuulu mihinkään uskontoryhmään tällä hetkellä.
Rauhanomaisin??? :eek: Nyt putos silmät päästäni huhhuh!
Ehkä eivät putoaisi, jos lukisit muutakin kuin Iltasanomien uutisia.. :) Mutta ... on ihan oikeaakin tietoa.
Niin ja tuo ählämiopas ei tietenkään ole yhtään puolueellinen vai? Salli mun nauraa.

Jos ateismia ei sallittaisi niin ehkä olisin kaikkein mieluimmin buddhalainen koska siinä ei tarvitse tunnustaa mitään jumalolentoa eikä nöyristellä missään palvontamenoissa.
Vaihdetaan com sanaksi net ja saadaan Islamopas.net. Sieltä sivusta voi klikkailla tietoutta mm. islamin lapsimorsiamista ym. islamin erityispiirteistä.

http://www.answering-islam.org/suomi/

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Eikös jokainen jo valitse muutenkin sen, mihin kuuluu? Mielenkiintoisempi kysymys olisi ehkä, jos saisit päättää, että joku uskonto / aate on totta, minkä valitsisit?
Pääuskonnoista ehkä hindulaisuus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muslimiksi minäkin. mitä vitun paapontaa täällä aina harrastetaan, täällähän
kysyttiin että mihin uskonto ryhmään kuuluisit, ni jo täällä aletaan ensimmäisenä sanomaan
että "älä vaan" ja haukut päälle.
ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista, kuinka monta islamin uskonnon omaavaa ystävää teillä on, kertokaa miten islam eroaa esim. katolilaisuudesta? miten esim. naisten alistaminen KUULUU ISLAM uskontoon? EI MILLÄÄN tavalla, se tulee omasta päästä ja kasvatuksesta ihan samalla tavalla kun kristinuskoston tms naisten alistamisesta.
Lukekaa Kuran ja Raamattu, tulkaa sen jälkeen puhumaan, voi hyvää päivää!!!
Olen lukenut molemmat ja olen henkilökohtaisesti hyvin vakuuttunut siitä, että islam ei ole oikea.
Ei tietenkään, uskonnot ylipäätään ei ole oikeita sen enempää kuin joulupukki.
 
peace
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muslimiksi minäkin. mitä vitun paapontaa täällä aina harrastetaan, täällähän
kysyttiin että mihin uskonto ryhmään kuuluisit, ni jo täällä aletaan ensimmäisenä sanomaan
että "älä vaan" ja haukut päälle.
ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista, kuinka monta islamin uskonnon omaavaa ystävää teillä on, kertokaa miten islam eroaa esim. katolilaisuudesta? miten esim. naisten alistaminen KUULUU ISLAM uskontoon? EI MILLÄÄN tavalla, se tulee omasta päästä ja kasvatuksesta ihan samalla tavalla kun kristinuskoston tms naisten alistamisesta.
Lukekaa Kuran ja Raamattu, tulkaa sen jälkeen puhumaan, voi hyvää päivää!!!
http://www.answering-islam.org/suomi/

Oikeasta sivusta otsikon "artikkeleita" alta valitset vaikka

-Naisen asema islamissa
-Helvetissä enemmistö on naisia?
-Islamin lapsimorsiamet
-Tappaa ja kuolla Allahin nimessä
-Naiset koraanissa

Ja sitten vain lukemaan, niin ei sinunkaan tarvi kysellä miten muka islam sortaa naista!

 
oho
MOni näyttäs kallistuvan lestadiolaisuuteen. MInulla on vain lähes vain huonoja kokemuksia lestadiolaisuudesta. Lapsuudessani olin paljon tekemisissä lestadiolaisten kanssa -puolet luokasta oli lestadiolaisia- ja voi sitä syntistä elämää! Ne oli niin pirullisia ja selkään puukottajia ja normi-ihmiset oli helvataa.
Sen sijaan lapsuuteni myös helluntailaisten parissa eläneenä voin sanoa että siihen liittyisin. Ei tuputeta, otetaan kaikki vastaan olit mitä tahansa, ja ovat eniten normi-ihmisiä. Eli siihen liittysin jos pitäs valita.
 
Saudi-Arabian viisumihakemuksessa joutuu kuulemma tunnustamaan uskovansa yhteen jumalaan. Siinä vaiheessa lomakkeen täyttämistä varmaan toteaisin, että on se Ukko Ylijumala vain aika hyvä yksi jumala. Mutta jos tosiaan pitäisi omaksua jokin tietty uskonto, niin se olisi varmaan asatru tai pastafarismi. Lentävän Spagettihirviön kahdeksan "I'd rather you didn't"-suositusta eivät olisi ylivoimaisia täyttää. Siksi toisekseen saisin jokaisen perjantain vapaaksi uskonnollisena juhlapäivänä.
 
ei mikään
muslimiksi minäkin. mitä vitun paapontaa täällä aina harrastetaan, täällähän
kysyttiin että mihin uskonto ryhmään kuuluisit, ni jo täällä aletaan ensimmäisenä sanomaan
että "älä vaan" ja haukut päälle.
ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista, kuinka monta islamin uskonnon omaavaa ystävää teillä on, kertokaa miten islam eroaa esim. katolilaisuudesta? miten esim. naisten alistaminen KUULUU ISLAM uskontoon? EI MILLÄÄN tavalla, se tulee omasta päästä ja kasvatuksesta ihan samalla tavalla kun kristinuskoston tms naisten alistamisesta.
Lukekaa Kuran ja Raamattu, tulkaa sen jälkeen puhumaan, voi hyvää päivää!!!

ensinnäkin mä olen joutunut lukemaan koraania pakosti ja rukoilemaan vasten tahtoani,siihen syy että olin lapsi joka koki hakkausta USKONNON takia koska tein syntiä joka asiassa esim ollessani miehen kanssa kahdestaan huoneessa tein syntiä ja olin 9vuotiaani isäpuoleni mielestä huora ja hakkaaminen yltyi ja ulos ei saanut auringonlaskun jälkeen eikä ennen auringon nousua mennä koska demonit olivat valloillaan,barbit ja lelut hajotettiin koska ne voivat herätä henkiin öisin kun ihmiset nukkuvat eli siinä tarpeeksi todisteita että olen kyllä vitun ääliö kokenut kaiken itse että otappas itse asioista selvää mulkvisti!!!!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja lapsikasteet:
No ei todellakaan saa valita, kun ei vanhempiaan voi kukaan valita eikä muita sukulaisiakaan;-)

http://www.kirkkojakaupunki.fi/arkisto/paakirjoitus-ja-kolumnit/3618/
Mä en pidä tuota ongelmana. Lapsi joutuu muutenkin elämään vanhempiensa arvomaailman mukaan. Syömään lihaa tai olemaan syömättä. Saamaan uskonnollisen kasvatuksen tai olla saamatta. Puhumaan äidinkielenään ruotsia tai suomea...tai jotain muuta. Kuitenkin täysi-ikäisenä hänellä on vapaus valita, mitä tekee.

Omassa uskonnossani on vanha rituaali, jolla aiemmin saatu kaste pestään pois. En ole kokenut saamaani lapsikastetta uskonnonvapauttani rajoittavana tekijänä, koska olen käynyt pesemässä kasteen pois.

 
ei mikään
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muslimiksi minäkin. mitä vitun paapontaa täällä aina harrastetaan, täällähän
kysyttiin että mihin uskonto ryhmään kuuluisit, ni jo täällä aletaan ensimmäisenä sanomaan
että "älä vaan" ja haukut päälle.
ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista, kuinka monta islamin uskonnon omaavaa ystävää teillä on, kertokaa miten islam eroaa esim. katolilaisuudesta? miten esim. naisten alistaminen KUULUU ISLAM uskontoon? EI MILLÄÄN tavalla, se tulee omasta päästä ja kasvatuksesta ihan samalla tavalla kun kristinuskoston tms naisten alistamisesta.
Lukekaa Kuran ja Raamattu, tulkaa sen jälkeen puhumaan, voi hyvää päivää!!!
Olen lukenut molemmat ja olen henkilökohtaisesti hyvin vakuuttunut siitä, että islam ei ole oikea.
Ei tietenkään, uskonnot ylipäätään ei ole oikeita sen enempää kuin joulupukki.

ensinnäkin mä olen joutunut lukemaan koraania pakosti ja rukoilemaan vasten tahtoani,siihen syy että olin lapsi joka koki hakkausta USKONNON takia koska tein syntiä joka asiassa esim ollessani miehen kanssa kahdestaan huoneessa tein syntiä ja olin 9vuotiaani isäpuoleni mielestä huora ja hakkaaminen yltyi ja ulos ei saanut auringonlaskun jälkeen eikä ennen auringon nousua mennä koska demonit olivat valloillaan,barbit ja lelut hajotettiin koska ne voivat herätä henkiin öisin kun ihmiset nukkuvat eli siinä tarpeeksi todisteita että olen kyllä vitun ääliö kokenut kaiken itse että otappas itse asioista selvää mulkvisti!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Omassa uskonnossani on vanha rituaali, jolla aiemmin saatu kaste pestään pois. En ole kokenut saamaani lapsikastetta uskonnonvapauttani rajoittavana tekijänä, koska olen käynyt pesemässä kasteen pois.
Katumajärvessä vai? Olen minäkin siinä pessyt kasteeni pois, kolmasti - tai sitten kävin vain uimassa saunasessioiden välillä. Vapaa-ajattelijoilla oli liittokokous Vanajanlinnassa ja lapsikasteen pesumahdollisuus mainittiin leikkimielisesti ohjelmassa. Rituaalia siitä ei sentään kyhätty.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Katumajärvessä vai? Olen minäkin siinä pessyt kasteeni pois, kolmasti - tai sitten kävin vain uimassa saunasessioiden välillä. Vapaa-ajattelijoilla oli liittokokous Vanajanlinnassa ja lapsikasteen pesumahdollisuus mainittiin leikkimielisesti ohjelmassa. Rituaalia siitä ei sentään kyhätty.
Jep, Katumajärvessä :)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tietenkään, uskonnot ylipäätään ei ole oikeita sen enempää kuin joulupukki.

ensinnäkin mä olen joutunut lukemaan koraania pakosti ja rukoilemaan vasten tahtoani,siihen syy että olin lapsi joka koki hakkausta USKONNON takia koska tein syntiä joka asiassa esim ollessani miehen kanssa kahdestaan huoneessa tein syntiä ja olin 9vuotiaani isäpuoleni mielestä huora ja hakkaaminen yltyi ja ulos ei saanut auringonlaskun jälkeen eikä ennen auringon nousua mennä koska demonit olivat valloillaan,barbit ja lelut hajotettiin koska ne voivat herätä henkiin öisin kun ihmiset nukkuvat eli siinä tarpeeksi todisteita että olen kyllä vitun ääliö kokenut kaiken itse että otappas itse asioista selvää mulkvisti!!!!
Tuota samaa tapahtuu kristityissä perheissä. Uskonnoilla voidaan 'oikeuttaa' pahoja tekoja, mutta samaa voi sanoa myös aatteista. Siksi meidän pitäisi perustaa toimintamme järkeen ja tietoon, ei uskomuksiin.
 

Yhteistyössä