Blume
Minä kallistuisin vaishnavismiin. Vaikea perustella, sillä se on oikeastaan ainut vaihtoehtoni.
No ei todellakaan saa valita, kun ei vanhempiaan voi kukaan valita eikä muita sukulaisiakaan;-)Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:Eikös jokainen jo valitse muutenkin sen, mihin kuuluu? Mielenkiintoisempi kysymys olisi ehkä, jos saisit päättää, että joku uskonto / aate on totta, minkä valitsisit?
Vaihdetaan com sanaksi net ja saadaan Islamopas.net. Sieltä sivusta voi klikkailla tietoutta mm. islamin lapsimorsiamista ym. islamin erityispiirteistä.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Niin ja tuo ählämiopas ei tietenkään ole yhtään puolueellinen vai? Salli mun nauraa.Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:Ehkä eivät putoaisi, jos lukisit muutakin kuin Iltasanomien uutisia.. Mutta ... on ihan oikeaakin tietoa.Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä muslimiks:Rauhanomaisin??? Nyt putos silmät päästäni huhhuh!Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:Olisin varmaan muslimi. Rauhanomaisin, selkein ja houkuttelevin.
En kuulu mihinkään uskontoryhmään tällä hetkellä.
Jos ateismia ei sallittaisi niin ehkä olisin kaikkein mieluimmin buddhalainen koska siinä ei tarvitse tunnustaa mitään jumalolentoa eikä nöyristellä missään palvontamenoissa.
Pääuskonnoista ehkä hindulaisuus.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:Eikös jokainen jo valitse muutenkin sen, mihin kuuluu? Mielenkiintoisempi kysymys olisi ehkä, jos saisit päättää, että joku uskonto / aate on totta, minkä valitsisit?
Ei tietenkään, uskonnot ylipäätään ei ole oikeita sen enempää kuin joulupukki.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:Olen lukenut molemmat ja olen henkilökohtaisesti hyvin vakuuttunut siitä, että islam ei ole oikea.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:muslimiksi minäkin. mitä vitun paapontaa täällä aina harrastetaan, täällähän
kysyttiin että mihin uskonto ryhmään kuuluisit, ni jo täällä aletaan ensimmäisenä sanomaan
että "älä vaan" ja haukut päälle.
ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista, kuinka monta islamin uskonnon omaavaa ystävää teillä on, kertokaa miten islam eroaa esim. katolilaisuudesta? miten esim. naisten alistaminen KUULUU ISLAM uskontoon? EI MILLÄÄN tavalla, se tulee omasta päästä ja kasvatuksesta ihan samalla tavalla kun kristinuskoston tms naisten alistamisesta.
Lukekaa Kuran ja Raamattu, tulkaa sen jälkeen puhumaan, voi hyvää päivää!!!
http://www.answering-islam.org/suomi/Alkuperäinen kirjoittaja vieras:muslimiksi minäkin. mitä vitun paapontaa täällä aina harrastetaan, täällähän
kysyttiin että mihin uskonto ryhmään kuuluisit, ni jo täällä aletaan ensimmäisenä sanomaan
ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista, kuinka monta islamin uskonnon omaavaa ystävää teillä on, kertokaa miten islam eroaa esim. katolilaisuudesta? miten esim. naisten alistaminen KUULUU ISLAM uskontoon? EI MILLÄÄN tavalla, se tulee omasta päästä ja kasvatuksesta ihan samalla tavalla kun kristinuskoston tms naisten alistamisesta.
toi oli hauskaAlkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:En vaihtais vaan pysyisin edelleen ateistisena katolilaisena
Mä en pidä tuota ongelmana. Lapsi joutuu muutenkin elämään vanhempiensa arvomaailman mukaan. Syömään lihaa tai olemaan syömättä. Saamaan uskonnollisen kasvatuksen tai olla saamatta. Puhumaan äidinkielenään ruotsia tai suomea...tai jotain muuta. Kuitenkin täysi-ikäisenä hänellä on vapaus valita, mitä tekee.Alkuperäinen kirjoittaja lapsikasteet:No ei todellakaan saa valita, kun ei vanhempiaan voi kukaan valita eikä muita sukulaisiakaan;-)
http://www.kirkkojakaupunki.fi/arkisto/paakirjoitus-ja-kolumnit/3618/
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei tietenkään, uskonnot ylipäätään ei ole oikeita sen enempää kuin joulupukki.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:Olen lukenut molemmat ja olen henkilökohtaisesti hyvin vakuuttunut siitä, että islam ei ole oikea.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:muslimiksi minäkin. mitä vitun paapontaa täällä aina harrastetaan, täällähän
Katumajärvessä vai? Olen minäkin siinä pessyt kasteeni pois, kolmasti - tai sitten kävin vain uimassa saunasessioiden välillä. Vapaa-ajattelijoilla oli liittokokous Vanajanlinnassa ja lapsikasteen pesumahdollisuus mainittiin leikkimielisesti ohjelmassa. Rituaalia siitä ei sentään kyhätty.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Omassa uskonnossani on vanha rituaali, jolla aiemmin saatu kaste pestään pois. En ole kokenut saamaani lapsikastetta uskonnonvapauttani rajoittavana tekijänä, koska olen käynyt pesemässä kasteen pois.
Jep, KatumajärvessäAlkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:Katumajärvessä vai? Olen minäkin siinä pessyt kasteeni pois, kolmasti - tai sitten kävin vain uimassa saunasessioiden välillä. Vapaa-ajattelijoilla oli liittokokous Vanajanlinnassa ja lapsikasteen pesumahdollisuus mainittiin leikkimielisesti ohjelmassa. Rituaalia siitä ei sentään kyhätty.
Tuota samaa tapahtuu kristityissä perheissä. Uskonnoilla voidaan 'oikeuttaa' pahoja tekoja, mutta samaa voi sanoa myös aatteista. Siksi meidän pitäisi perustaa toimintamme järkeen ja tietoon, ei uskomuksiin.Alkuperäinen kirjoittaja ei mikään:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei tietenkään, uskonnot ylipäätään ei ole oikeita sen enempää kuin joulupukki.
ensinnäkin mä olen joutunut lukemaan koraania pakosti ja rukoilemaan vasten tahtoani,siihen syy että olin lapsi joka koki hakkausta USKONNON takia koska tein syntiä joka asiassa esim ollessani miehen kanssa kahdestaan huoneessa tein syntiä ja olin 9vuotiaani isäpuoleni mielestä huora ja hakkaaminen yltyi ja ulos ei saanut auringonlaskun jälkeen eikä ennen auringon nousua mennä koska demonit olivat valloillaan,barbit ja lelut hajotettiin koska ne voivat herätä henkiin öisin kun ihmiset nukkuvat eli siinä tarpeeksi todisteita että olen kyllä vitun ääliö kokenut kaiken itse että otappas itse asioista selvää mulkvisti!!!!