Jos joku sanoo sinulle että on miettinyt

en tokaisisi noin, toimisin kuuntelijana, en haluis ottaa syyllisyyttä tokaisemalla jotain paskaa, jos toinen meniskin ja tekis jotain itselleen, en kestäis miettiä sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
En todellakaan sanois noin. Luulisin että tommonen kylmä kommentti johtuu siitä, että melkein ketä tahansa ahdistaa kuulla tommosta. :(

Varmasti ahdistaakin mutta minusta se on todella julmaa. Itse kuitenkin pyrin kuuntelemaan ja auttamaan. En töksäyttelemään mitään mikä pahentaa oloa :/

riippuu kuka sanoo, joillekin tulee sanottua tosi tylysti, että ei elä sitten. =) mutta joillekin tulee sanottua, että se on vaan PAKKO. on pakko elää. mikään muu kuin pakko. ei ole vaihtoehtoja. harvemmin tulee kysyttyä sitten sitä, että mistä voisi johtua noin paha olo että ei jaksa elää. ei kaikilla riitä aika eikä mielenkiinto toista kohtaan että alkaa kyselemään ja kuuntelemaan. pitäisi kyllä riittää aika ja mielenkiinto.

Tämä on nyt siinä mielessä ajankohtaista mulle, että yhdellä tuttavalla menee huonosti. Hän on kertonut masennuksestaan ja siitä, ettei ole esim. viiteen viikkoon avannut verhoja ja istuu vaan kotonaan. Myönsi myös päivittäiset itsetuhoajatukset :/
Koen tilanteen erittäin vaikeaksi ja olen mielestäni tehnyt parhaani hänen eteensä. Kylmästi en voisi suhtautua enkä sanoa ihmiselle, että hei älä nyt viitti tuollaista puhua.
Niin paljon näitä itsemurhatapauksia tässä maassa, että hirvittää. Ja nyt pelottaa, koska melko lähelläni on ihminen, joka taistelee ajatuksiensa kautta. Loppuen lopuksi en pysty varmaan ketään pelastamaan, mutta omalta osaltani kaikkeni yritän.

Ilokseni olen todennut, että hyvinkin pieni asia saa toisen päivän aurinkoisemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Tämä on nyt siinä mielessä ajankohtaista mulle, että yhdellä tuttavalla menee huonosti. Hän on kertonut masennuksestaan ja siitä, ettei ole esim. viiteen viikkoon avannut verhoja ja istuu vaan kotonaan. Myönsi myös päivittäiset itsetuhoajatukset :/
Koen tilanteen erittäin vaikeaksi ja olen mielestäni tehnyt parhaani hänen eteensä. Kylmästi en voisi suhtautua enkä sanoa ihmiselle, että hei älä nyt viitti tuollaista puhua.
Niin paljon näitä itsemurhatapauksia tässä maassa, että hirvittää. Ja nyt pelottaa, koska melko lähelläni on ihminen, joka taistelee ajatuksiensa kautta. Loppuen lopuksi en pysty varmaan ketään pelastamaan, mutta omalta osaltani kaikkeni yritän.

Ilokseni olen todennut, että hyvinkin pieni asia saa toisen päivän aurinkoisemmaksi.

:hug: Varmasti on rankkaa aikaa. Ja saa koko ajan vähän pelätä toisen puolesta :( Minä en vaan ymmärrä miten jotkut voi niin julmasti suhtautua toisen pahaan oloon. Mutta kai sekin on ihan henk.koht. juttu että kuinka reagoi :/

Eräs kaverini tappoi itsensä viitisen vuotta sitten. än joskus muutma vuosi ennen tapausta sanoi, ettei eläisi 25 vuotiaaksi. En tajunnut hänen olevan tosissaan ja tokaisin fiksuna: Et sie mikään James Dean ole.
Kysyin kyllä sitä mitä hän tarkoitti sanomallaan, mutta eipä hän alkanut kertomaan.

Se riippuu kuka sanoo ja missä mielentilassa ja kuin selvinpäin... noita on niin paljon kuullu sanottavan tosissaan että puolitosissaan että leikillään et se riippuu ihan tilanteesta taustasta ja henknilöstä mitä sille vastaa

Yhteistyössä