Jos itse kipeänä viedäänkö lapsi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana vaan

Vieras
Nyt vähän tyhmä kysymys, mutta kysynpä siltikin.

Lapsi siis aloittanut juuri perhepäivähoidossa ja nyt tuli mieleen että jos olen itse sairaana enkä töissä, niin vienhän silti lapsen hoitoon, eikös?

Se on minusta sinun itsesi päätettävissä. Toiset pitävät kotona esim jos matka hoitoon pitkä tai sairauden laatu sellainen että jaksaa lasten kanssa kotona. Hyvällä omallatunnolla voit kyllä hoitoonkin viedä, Kun olet sairaslomalla, sinun kuuluisi levätä ja prannella itseäsi, aina lepo ei onnistu lasten kanssa.

No jos mä olisin niin kipeä etten töihinkään menisi,en myöskään veisi lapsia hoitoon. Sais levätä rauhassa kun ei tarttis juosta sitten viemässä ja hakemassa,etenkin kun ei ole autoa käytössä ja hoitomapaikkaan on pitkä matka

Meillä hoitoon ajaa autolla pari minuuttia, matkaa siis on vain pari kilometria. Jotenkin vaan tuntuu tuon 1v4kk:n kanssa että kun jos sisällä ollaan niin pitäisi kovasti sitten jaksaa äipän touhuta jne. Jos olen pois töistä olen yleensä niin kipeä etten paljon pystyssä jaksa olla, siksi tulee mieleen että eikö lasta voi silloin viedä hoitoon jossa pääsee touhuamaan jne?

Minä oln just tämmönen älykääpiö, joka esim. viime keväänä pidin molemmat lapset kotona, kun itse riuduin kamalassa mahataudissa. Makasin vaan sohvalla ja oksentelin kerran viidessä minuutissa, lapset siinä vieressä. "Äiti on vähän väsynyt", vaan toistelin. Ihan hullun hommaa. Omituisinta oli, ettei tauti koskaan tarttunut lapsiin, mutta ajattelin kyllä sen päivän jälkeen, että seuraavalla kerralla annan miehen viedä lapset hoitoon ja sairastan rauhassa.

Riippuu mistä roikkuu. Mä olin vastikään viikon saikulla, poika oli mun kanssa kotona ti ja ke, ma, to ja pe oli jo päiväkodissa kun ei sitten itse alkanutkaan tulla kipeämmäksi vaikka maanantaina sille näytti. Tyttö oli mummolla hoidossa koko viikon. Ja mä en ole ihan terve vieläkään, se ensimmäinen viikko oli ihan kamalaa enkä olisi millään jaksanut lapsia hoitaa eikä ainakaan omasta toipumisesta olisi tullut mitään!

Itse en vie, jos minulla on joku tarttuva virusinfektio, koska en tietenkään halua lapsieni tartuttavan sitä eteenpäin muihin PK:n lapsiin. Enkä tietenkään vie toista lasta hoitoon, jos toinen sairastaa.

Mutta jos itselläni olisi esim. selkä kipeä, niin veisin lapset päiväkotiin, jotta voisin toipua rauhassa eikä lapset välillisesti siinä tapauksessa tartuttaisi muita. Ja kyseisessä tilanteessa lapsille olisi parempi olla päiväkodissa,saada ulkoilla ym. jos itse en siihen kykenisi.

Jos ei vatsatautia, niin vien.
Kun on 5 vuotta ollut kotiäitinä eikä koskaan saanut sairastaa rauhassa, niin nyt niin teen! Jotkut hoitopaikat ovat tosin sitä mieltä, ettei saisi viedä, mutta toisaalta eihän se niille kuulu mitä vanhemmat päivällä tekevät.

En siis ole nyt sairaana, mutta silloin kun olin vielä hoitovapaalla sairastin kuumeisen mahataudin ja kuumeisen flunssa ja olin kyllä varsinkin tuon mahataudin aikaan niin poikki ettei mitään järkeä. Ei jaksanut kyllä pystyssä olla. Normaalisti en usein sairasta ja sitten kun tulen kipeäksi niin oksat pois ja osa latvasta...

Meillä ei koskaan lapsi ja minä olla sairastettu yhtä aikaa. Jos lapsi ollut kipeä en itse ole tullut kipeäksi ja toisinpäin, koputettava puuta nyt.

Mutta tuntuu vaan etten mitenkään jaksaisi hoitaa jos itse olisin tosi kipeä. Tuo toisten sairastuttaminen onkin sitten kyllä pahempi ja kinkkinen juttu!!!??

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Mutta tuntuu vaan etten mitenkään jaksaisi hoitaa jos itse olisin tosi kipeä. Tuo toisten sairastuttaminen onkin sitten kyllä pahempi ja kinkkinen juttu!!!??

Pakkohan se on jaksaa, vaikka pää kainalossa. Olen ooh, ja lapsi on kotihoidossa mun ryhmässä... Tälläkin hetkellä tilanne, että tyttö on ihan terve, itse kamalssa flunssassa... ja saikulla siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Pakkohan se on jaksaa, vaikka pää kainalossa. Olen ooh, ja lapsi on kotihoidossa mun ryhmässä... Tälläkin hetkellä tilanne, että tyttö on ihan terve, itse kamalssa flunssassa... ja saikulla siis.

Näinhän se on siis mullakin mennyt kun kotona olen ollut!! Mutta jos kerran tytöllä nyt hoitopaikka, niin en ymmärrä miksen voisi viedä? Jos olen kerran niin sairas etten itse töihin kykene ja tyttö vielä terve, niin miksi ei voisi viedä!?

Näinhän se on siis mullakin mennyt kun kotona olen ollut!! Mutta jos kerran tytöllä nyt hoitopaikka, niin en ymmärrä miksen voisi viedä? Jos olen kerran niin sairas etten itse töihin kykene ja tyttö vielä terve, niin miksi ei voisi viedä!?

no tottakai voit viedä! Mut jos kyse on juuri alkaneesta mahataudista, sit en veisi tartuttamaan. Turhaan me äidit syyllistetään itseämme joka asiasta, edes levätä ei saisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kisulit:

no tottakai voit viedä! Mut jos kyse on juuri alkaneesta mahataudista, sit en veisi tartuttamaan. Turhaan me äidit syyllistetään itseämme joka asiasta, edes levätä ei saisi.

Siis totta kai sulla on oikeus käyttää lapsella varattu hoitopaikka sen verran kun se on varattu, eli jos teillä on koko kk varattu, niin anti mennä vaan lapsen hoitoon. Mut tosiaan sairauden laadusta riippuu tietty, et kannattaako viedä muita tartuttaa vai ei.

Itse en varmaan veisi sillä silloin tartuntariski muihin kasvaa kun a) menet räplään siellä kahvoja kipeenä ja viet lapsesi sinne joka luultavasti kantaa pöpöä. Ja ETENKÄÄN mahataudissa en veisi koska se tosi herkkä tarttuun ja HIRVEE tauti jota ei halua muille missään nimessä. Ja onko se edes mahatauti jos ihminen kykenee ite viemään lapsen hoitoon :o . Jos mulla ois mahatauti niin en tod kykenis astuu vessaa pidemmälle :attn:

Vien jos siltä tuntuu. Ei meillä päiväkodissa kysellä, menenkö töihin vai kotiin vai minne lie. Ei musta ole puolitoistavuotiaan vahdiksi, jos olen kuumeessa. Ja jos on esim. nostokielto tms. niin milläs yksin hoidat sen lapsen (siis jos vaikka selkäkipua, käsiongelmia tms).

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Itse en varmaan veisi sillä silloin tartuntariski muihin kasvaa kun a) menet räplään siellä kahvoja kipeenä ja viet lapsesi sinne joka luultavasti kantaa pöpöä. Ja ETENKÄÄN mahataudissa en veisi koska se tosi herkkä tarttuun ja HIRVEE tauti jota ei halua muille missään nimessä. Ja onko se edes mahatauti jos ihminen kykenee ite viemään lapsen hoitoon :o . Jos mulla ois mahatauti niin en tod kykenis astuu vessaa pidemmälle :attn:

Itse mieluummin vien lapsen hoitoon, johon menee sen 5 min, kuin että olen lapsen kanssa joka haluaa koko ajan leikkiä jne ja hyppään sitten yrjöllä ja paskalla koko ajan.....

Yhteistyössä