Jos itse kipeänä viedäänkö lapsi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole vienyt. Kuopuksen ollessa päiväökodissa lasta ei sinne saanutkaan viedä, jos jompikumpi vanhemmista oli kotona. Kuopuksen kohdalla olisi jo saanut viedä, mutta jos olin siinä kunnossa, että olsiin jaksanut lapsen viedä päiväkotiin ja hakea sieltä, olisin varmasti jaksanut mennä töihinkin.

Tottahan toki jos vaan jaksat viedä. Saat itse parannella itseäsi rauhassa. Eihän lepäämisestä mitään tule jos lapset ovat kotona. Saavathan nopeammin terveen äipän.

Miksi ei muka saisi viedä? Tottahan toki ne lapset viedään päivähoitoon jos eivät ole
kipeitä. Miten sitä itse paranisi jos lapset on kotona kun ei saa hetkeäkään levätä? Ei tuo "vanhempien kotonaolo" tarkoita varmaankaan hetkellisiä sairauksia, tai jos tarkoittaa
ei ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ole huomattu moista.
Sen harvan kerran kun olen kipeä en edes pystyisi hoitamaan ketään, niin kipeäksi tulen.

Alkuperäinen kirjoittaja tottakai:
Miksi ei muka saisi viedä? Tottahan toki ne lapset viedään päivähoitoon jos eivät ole
kipeitä. Miten sitä itse paranisi jos lapset on kotona kun ei saa hetkeäkään levätä? Ei tuo "vanhempien kotonaolo" tarkoita varmaankaan hetkellisiä sairauksia, tai jos tarkoittaa
ei ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ole huomattu moista.
Sen harvan kerran kun olen kipeä en edes pystyisi hoitamaan ketään, niin kipeäksi tulen.
Jos viittaat tolla vanhempien kotonaololla mun kirjoitukseeni, niin mä siinä mainitsinkin, että niin oli ennen. Ei enää nykyisin. Kuopus syntyi vuonna 1991 ja kun junnu 1994 aloitti päiväkodissa, oli jo se subjektiivinen päivähoito-oikeus. Mutta sitä ei ollut - täällä pääkaupunkiseudullakaan - vielä vuonna 1988.

Minä ainakin sanon suoraan vanhemmille, että tuokaa vain lapset hoitoon jos itse sairastutte, että saatte levätä. Tosin vatsatautisten lapsia en mielellään ottaisi, koska siitä tulee pahimmillaan kahden viikon palkaton jakso meikäläiselle, kun tauti tarttuu omiin lapsiini.

Kyllä niillä lapsilla on minusta parempi olla meillä hoidossa kuin kotona kipeän äidin kanssa. Kipeästä äidistä ei paljon ole leikkiseuraa, videoita katsellessa kai se kotipäivä lähinnä kuluisi. Meillä pääsee ulos, on kavereita ja hyvää ruokaa. Voihan sitä vaikka olla vähän lyhyemmän päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Minä ainakin sanon suoraan vanhemmille, että tuokaa vain lapset hoitoon jos itse sairastutte, että saatte levätä. Tosin vatsatautisten lapsia en mielellään ottaisi, koska siitä tulee pahimmillaan kahden viikon palkaton jakso meikäläiselle, kun tauti tarttuu omiin lapsiini.

Kyllä niillä lapsilla on minusta parempi olla meillä hoidossa kuin kotona kipeän äidin kanssa. Kipeästä äidistä ei paljon ole leikkiseuraa, videoita katsellessa kai se kotipäivä lähinnä kuluisi. Meillä pääsee ulos, on kavereita ja hyvää ruokaa. Voihan sitä vaikka olla vähän lyhyemmän päivän.

sä kuulostat kyllä mukavalta perhepäivähoitajalta! Sinunkaltaiselle lapsenikin haluaisin hoitoon! Inhimillisyyttä löytyy! =)

Esim. mahatautia saattaa tartuttaa jo ennen sairastumista, mutta kyllä se tartuttavin vaihe on se, kun lapsi oksentaa tai ripuloi päiväkodissa ollessaan ja sen todennäköisyys on kuitenkin melko suuri jos äiti oksentaa/ripuloi samaan aikaan kotona.

Keittiönoita sanoi fiksusti, että jos jaksaa viedä lapset PK:n, niin yleensä jaksaa mennä samaa kyytiä töihinkin.

Tästä toki poikkeus selkäkipu, tulehdus ranteessa tms. vaiva, joka ärtyy lapsen nostelusta. Mutta kyllä se on kotiäidinkin pärjättävä lasten kanssa vaikka itse sairastaisi...

Mä oon vieny vaan jos oon ite menny lekuriin niin siksi aikaa vissiin 2 kertaa herran kohta 2-vuotisen tarhataipaleen aikana. Jos oon kipee, niin ennemmin oon kotona sisällä ton lapsen kanssa, kun raahaan sitä eestakasin tarhalle ja taas kotiin. El yleensä oon sit tosiaan niin kipee, että en ihan heti lähtis tarhalle kävelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:
Esim. mahatautia saattaa tartuttaa jo ennen sairastumista, mutta kyllä se tartuttavin vaihe on se, kun lapsi oksentaa tai ripuloi päiväkodissa ollessaan ja sen todennäköisyys on kuitenkin melko suuri jos äiti oksentaa/ripuloi samaan aikaan kotona.

Keittiönoita sanoi fiksusti, että jos jaksaa viedä lapset PK:n, niin yleensä jaksaa mennä samaa kyytiä töihinkin.

Tästä toki poikkeus selkäkipu, tulehdus ranteessa tms. vaiva, joka ärtyy lapsen nostelusta. Mutta kyllä se on kotiäidinkin pärjättävä lasten kanssa vaikka itse sairastaisi...

Ai on vai? Kyllä minä ainakin hankin lapselle hoitajan jos olen kipeenä. Eihän siitä mitään tule että ite käy halaamassa pönttöä ja lapsi huutaa hyvässä lykyssä vieressä, ehei kyllä sen verran pitää olla hoitajia hihassa ettei kipeänä yksin ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en ole vienyt. Kuopuksen ollessa päiväökodissa lasta ei sinne saanutkaan viedä, jos jompikumpi vanhemmista oli kotona. Kuopuksen kohdalla olisi jo saanut viedä, mutta jos olin siinä kunnossa, että olsiin jaksanut lapsen viedä päiväkotiin ja hakea sieltä, olisin varmasti jaksanut mennä töihinkin.

Nämäkin voi ihmiset kokea erilailla. =) Itselleni on huomattavasti pienempi saavutus viedä lapset hoitoon kuin hoitaa heitä kotona koko päivä, ja loppupelissä meillä se taitaisi mennä niin että mies veisi lapset eli saisin vain jäädä lepäämään kotiin.

Omalla kohdallani miellän pikemmin niinpäin että mikäli pystyn hoitamaan meidän reilu 2v ja 3,5v lapsia kotona, pystyn kyllä menemään töihinkin. Töissä kun pääsee huomattavasti helpommalla mitä kotona. ;)

Ja kun joku kysyi niin kyllä kertoisin lapsia viedessäni päiväkodilla olevani itse kotona sairastamassa, samoin kuin voin kertoa vaikka meneväni asioille, lepäileväni ennen työyötä, siivoilevani tai vaikka tekeväni jotain toisen lapsen kanssa.

Tapauskohtaista. Jos on jotain tarttuvaa en veisi tauteja levittelemään, mutta jos ei tartuntavaaraa tai lapsi on jo itse ko sairauden sairastanut niin mielummin veisin hoitoon että saisin itsekin levätä. Tietysti vaikuttaa myös nuo hoitomatkat ja kulkeutumistavat. Jos matka on pitkä ja hankala ja kokisin raskaammaksi nuo kuljettamiset kuin kototanapitämisen niin mentäisiin ali siitä mistä aita on matalin. Lasten iässäkin on väliä, vähän isommat ja omiaan touhuavat lapset ovat helpompia kotonapidettäviä kuin villit taaperot.

Yhteistyössä