Jos ihmisen älykkyysosamäärä on 90, niin onko hän normaalia tyhmempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä otin joskus muutamia vuosia sitten itseäni niskasta kiinni ja tein useampiakin älykkyystestejä kun aina ihmiset kohtelivat mua tyhmänä, bimbona. Halusin tietää että olenko oikesti niin "tyhmä". No en ollut en ainakaan niiden testien mukaan.. Silti mä oon just se joka aina seisoo suu auki että "siis hä? Mitä toi tarkottaa?"

Kahdesti mitattu, tuloksena 136 ja 138, eli jonkin verran keskivertoa parempi tulos. En pidä itseäni minään älykkönä, aika normiplikkana. Matemaattisesti kuitenkin aika lahjakas ja looginen päättely toimii. Mielestäni niin kauan kun ei mennä ihan ääripäissä, ei tuloksista kauheaa mekkalaa kannata pitää :)

Mulla pitkältä sama juttu, lukematkin suunnilleen samaa.

Mä otin joskus muutamia vuosia sitten itseäni niskasta kiinni ja tein useampiakin älykkyystestejä kun aina ihmiset kohtelivat mua tyhmänä, bimbona. Halusin tietää että olenko oikesti niin "tyhmä". No en ollut en ainakaan niiden testien mukaan.. Silti mä oon just se joka aina seisoo suu auki että "siis hä? Mitä toi tarkottaa?"

Mä olen samanlainen.:D Ehkä mun pitäis kans koittaa tehdä noita testejä, en vaan ole viitsinyt kun ei ole kiva jos tulokseksi tulee "olet helvetin tyhmä".

Itse sain Mensan testissä tuloksen 92 pistettä. Olen ylioppilas. Katson olevani keskitason rajoissa. Tälläkin osamäärällä pärjää. Tieteen kuvalehden testissä tietokoneella tuli 125 pistettä. Luotan kuitenkin valvottuun Mensan testiin.

Mielestäni oon tyhmä ja mun kamutkin ajattelee varmaan niin, kun mä ana vaan seison ja sanon "Hä! Mä en ny oikeen tajunnu" mut oon muuten aika fiksu joissain muissa jutuissa paitsi koulussa ( Saan joskus 10,10-, 9+ kokeista) Ja melkein aina pistareista.(Paitsi tänään sain 4/10) Matikasta suurimpiirtein sellasta 7-8 :00

Mut on 130 aika hyvä 11-vuotiaalle

Muutaman kerran olen netissä tehnyt ÄO-testin, yksi oli ainakin Tiede-lehden sivuilla?
Mielestäni tulokset ainakin näissä netin melko suppeissa testeissä ovat päin p*rsettä..
Olen varmasti keskivertoa huonompi matematiikassa ja silti pisteiksi näistä testeistä kertyy yleensä 120-140..

Olisi varmasti mielenkiintoista tehdä "oikea" ÄO-testi jossain. Tosin tulos saattaisi masentaa :-(

Joku oli nostanut vanhan ketjun ylös, mutta vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: on hieman tyhmempi ts. vähemmän älykäs, sikäli mikäli älykkyys halutaan määritellä niissä samoissa määrin kognitiivisia kykyjä painottavissa mitoissa, joiden pohjalta älykkyystestit on luotu. Luku 100 standardisoidaan keskitasoon.

Menestystä elämässä tuollaiset testit eivät mittaa, eivätkä esimerkiksi yleissivistystä, sosiaalisia taitoja, luovuutta, lahjakkuutta tai viisautta. Kyseessä on yhdenlaisen älykkyyden mittaus, jonka suurin saavutus on toimia tietynlaisten oman elämänsä luusereiden egon buustaajana. En ole koskaan kuullut yhdenkään oikeasti viisaan(!), ja/tai elämässään menestyneen ihmisen yrittävän päteä äo:llään.

Se että sun ihan oikeasti täytyy esittää tuollainen kysymys, tarkoittanee että olet matemaattis-loogisesta potentiaalistasi huolimatta vähän yksinkertainen. Se ei ole mitenkään harvinaista. Palikkatestit kun ei tarkoita että oikeasti ymmärtäisi jotain yhteiskunnasta, ihmisen psykologiasta, historiasta, tai ylipäätään mistään muustakaan.

Niin joo, ja ennen kuin äo:nsä varaan itsetuntonsa rakentanut ressukka tulee ja kertoo minun olevan kateellinen ja kaunainen, niin minun äo:ni on yli Mensan rajan, aivan sama uskoitteko vai ette. Ja ei, en ikimaailmassa kehtaisi tunnustaa kuuluvani Mensaan jos kuuluisin. Tuntuisi ihan uskomattoman typerältä leijua jollain korkealla äo:lla jos (ja minun tapauksessani kun) ei ole mitään älyä vaativaa oikeasti elämässään saavuttanut - ja jos olisi, se leijuminen olisi turhaa, koska ne saavutukset puhuisivat puolestaan.

loen käynyt mensan testissä ja tulos oli 132. Looginen päättelykyky minulla on vahva, sekä matemaattisesti ja kielellisesti olen taitava. Koulussa keskiarvo oli kasin tuntumassa, koska harvoin viitsin lukea kokeisiin.. tiesin jo tuolloin pääseväni läpi ilman sen suurempaa panostusta. Se riitti minulle. Toisaalta minulla on jonkin asteinen kasvosokeus ja sosiaalisesti taidan olla kömpelöhkö... Onneksi minulla on ystäviä, jotka eivät tästä välitä vaan pitävät minusta omana itsenäni. :)

[QUOTE="Mare";21909808]Mun älykkyysosamäärä on 156 aikuisten testissä vaikka olen 15 :D[/QUOTE] Onko sinulla todettu autismia? Älä ota itseesi, en tarkoita pahalla.

124 on äo, kertoo hyvin vähän, siis hyvin vähän. Tietyillä osa-alueilla koen toisinaan olevani älykkäämmästä päästä, toisilla taas tyhmimmästä. Keskimäärin ehkä hiukan, siis minimaalisesti monia tuntemiani ihmisiä älykkäämpi?

100 on keskitasoa.

Kehitysvammaisiksi lematut autistit voivat päästä Mensaan. Mensan testi on huono. Se on kuviopäättelytehtävä. Saan keskivertotuloksen (100) siitä 5 minutissa ja 35 minuttiia olisi aikaa nostaa sitä jos viittisi. WAIS ja vastaavat voi olla parempia.Olin siinä rajalla että olisi ollut normaalia korkeampi (90-110 eli siis 110+). Minua on aika vaikea motivoida pelaamaan vaikka shakkia, koska en näe siitä saatavaa hyötyä. Sama juttu nissä testeissä. Olin lisäksi vetäissyt kaksi litraa Pepsiä naamarin just ennen testiä, kun jännitti (minä vedän kolaa, siinä missä toiset viinaa :p). Sokeri ja kofeinii ei tehneet hyvää. Olin kuulemma aika jännittynyt. Laski kai tulosta jonkin verran. Se on varmaan sellaiset tylsät 120.

[QUOTE="Mare";21909808]Mun älykkyysosamäärä on 156 aikuisten testissä vaikka olen 15 :D[/QUOTE]

LOL ai jonku nettitestin mukaan? Ite oon MEnsan testeistä saanu tuloksen 135. Oon kyllä sosiaalisesti tosi kömpelö vaikka oonkin älykkö

Alkuperäinen kirjoittaja pöhkö?;17412772:
mulla on kahden testin perusteella 119. mitähän tuo nyt sitten ois. aina haaveillut että oisin älykkö, mutta todellakin kaukana siitä.:( oiskohan todellinen älykkyystesti se miten elämässä selviää noin yleensä. mm. sosiaalinenlahjakkus merkitsee todella paljon elämässä menestymieneen.

mulla oli sama mensan netti testissä ja sen mukaa 89,7 % suomen väestöstä jää alle se oli sil 15 hajonnalla mut kattonu noita muitten osamääriä ni se mukaa melkee kaikki menee yli ton 131 mitä vaaditaa mensaa ja minkä voi saavutta 2% väestöstä :D
eli täl palstalla pyörii jotain huippuneroja :D

Yhteistyössä