Jos ei VOISI asua Suomessa, missä maassa voisit asua?

Saksa (lähinnä Berliini tai München), Tsekit (Praha), Ruotsi (Göteborg, Tukholma), Venäjä (Moskova - en kylläkään enää kun on lapsi), Australia, Espanja (Madrid), Irlanti (Dublin), Etelä-Afrikka (Kapkaupunki), Norja (Tromssa, Trondheim) tai Kanada (Vancouver). Tuossa nuo, parhaimmat paikat mitä on elämän varrella kohdannut. Praha silti ihan ykkönen.

Ruotsissa olen nyt asunut reilut 5v ja nyt tuntuu että täällä huomattavasti mielummin kuin suomessa.

Kai sitä voisi asua aika monessakin maassa jos tarvitsisi. Tietty helpompi olisi kielen kautta sellaisissa joissa uhutaan englantia.

Tanskassa asutaan. Voisin asua tosi monessa maassa, mutta en kyllä Tanskaa pohjoisemmaksi lähtisi. Etelä- Espanja tai -Italia tulee ekana mieleen. Euroopan ulkopuolelle en varmaan lähtisi pysyvästi, vaikka Uusi-Seelanti onkin tosi houkutteleva, koska haluan nähdä ätiin ja isin pari kertaa vuodessa.

amlo
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Alkuperäinen kirjoittaja amlo:
Mina taasen haaveilen muuttavani takaisin Suomeen - kylla se oma maa on mansikka loppujen lopuksi.
Mutta se, mikä on oma maa, onkin sitten eri juttu.

Nimimerkillä Ei Koskaan Takaisin Suomeen
No, minulle se 'oma maa' on siella, missa olen syntynyt ja missa vanhempani ovat (huoli heidan vanhenemisesta alkaa kohta kolkutella :( )

Viela jokunen vuosi sitten kyllakin allekirjoitin saman nimimerkin kuin sinakin, mutta nyt on kummasti mieli muuttunut, kun on omia lapsia ja taalla elama,koulut yms. ei ole sita tasoa kuin Isanmaassa.

Yhteistyössä