jos ei pääse perunkirjoituksiin itse paikalle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Niin mut ilman perikunnan osakkaan allekirjoitusta ei tule mitään, eli kunhan nyt ekaks oot allekirjoittamassa...

mutta perunkirjoituksiin en pääse, on toisella puolella suomea. Kuinka nopeast itulee tieto mitä on tulossa?
 
koska itse aion lähettää sinne asiamiehen. Ei sinne pakko itse ole mennä.
Voiko rintaperillinen myös ilmoittaa, että ottaa vastaan vain osan perinnöstä vai pitääkö ottaa joko määrätty osa, tai kieltäytyä kokonaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Niin mut ilman perikunnan osakkaan allekirjoitusta ei tule mitään, eli kunhan nyt ekaks oot allekirjoittamassa...

mutta perunkirjoituksiin en pääse, on toisella puolella suomea. Kuinka nopeast itulee tieto mitä on tulossa?

No soita sillejolle olet antanut valtakirjan, perunkirjoitus on ihan vain sitä varten että joko omaisuus jaetaan tai sitten jätetään jakamatta ja jos jaetaan niin tiodon saa varmasti sitten kun soitat sille joka sinua siellä edustaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
koska itse aion lähettää sinne asiamiehen. Ei sinne pakko itse ole mennä.
Voiko rintaperillinen myös ilmoittaa, että ottaa vastaan vain osan perinnöstä vai pitääkö ottaa joko määrätty osa, tai kieltäytyä kokonaan?

Lakiosa on ainakin otettava
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
koska itse aion lähettää sinne asiamiehen. Ei sinne pakko itse ole mennä.
Voiko rintaperillinen myös ilmoittaa, että ottaa vastaan vain osan perinnöstä vai pitääkö ottaa joko määrätty osa, tai kieltäytyä kokonaan?

Meilläkin tiedossa iso perintö (aika todennäköisesti) ja haluaisin siirtää ainakin osan lapsilleni suoraan. Onnistuuko se ennen kirjoituksia vai pitäisikö tehdä jo nyt siirto paperi?
 
Perunkirjoituksessahan ei vielä tule tietoon mitään perintöä tms. siellä vaan lasketaan omaisuuden arvo ja niinkuin joku jo kirjoitti; jaetaannko omaisuus vai jääkö se jakamattomaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
koska itse aion lähettää sinne asiamiehen. Ei sinne pakko itse ole mennä.
Voiko rintaperillinen myös ilmoittaa, että ottaa vastaan vain osan perinnöstä vai pitääkö ottaa joko määrätty osa, tai kieltäytyä kokonaan?

Meilläkin tiedossa iso perintö (aika todennäköisesti) ja haluaisin siirtää ainakin osan lapsilleni suoraan. Onnistuuko se ennen kirjoituksia vai pitäisikö tehdä jo nyt siirto paperi?

Enneperunkirjoituksia pitää ilmoittaa asia, ja siinä vaiheessa jos jotain myydään tms. niin siitä pitää olla paperit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Perunkirjoituksessahan ei vielä tule tietoon mitään perintöä tms. siellä vaan lasketaan omaisuuden arvo ja niinkuin joku jo kirjoitti; jaetaannko omaisuus vai jääkö se jakamattomaksi.

missä tapauksessa ei jaeta? Vainajalla ei ollut lähisukulaisia joten on tehnyt testamentin jossa perintö jaetaan neljälle lähimmälle sukulaiselle ja silti ollaan aika kaukaisia sukulaisia....
 
No esim jos perheen isä kuolee ja äiti elossa, niin silloin ei välttämättä omaisuutta jaeta vaan se on äidin käytössä ja halussa hänen kuolemaansa saakka. Ei siis jaeta lapsille, koska äiti vielä elää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Perunkirjoituksessahan ei vielä tule tietoon mitään perintöä tms. siellä vaan lasketaan omaisuuden arvo ja niinkuin joku jo kirjoitti; jaetaannko omaisuus vai jääkö se jakamattomaksi.

missä tapauksessa ei jaeta? Vainajalla ei ollut lähisukulaisia joten on tehnyt testamentin jossa perintö jaetaan neljälle lähimmälle sukulaiselle ja silti ollaan aika kaukaisia sukulaisia....

Ja tietysti tällaisessa tapauksessa jaetaan,kun ei ole lähisukulaisia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
No esim jos perheen isä kuolee ja äiti elossa, niin silloin ei välttämättä omaisuutta jaeta vaan se on äidin käytössä ja halussa hänen kuolemaansa saakka. Ei siis jaeta lapsille, koska äiti vielä elää.

ok, mutta entäs jos kaikki perilliset kaukaisia sukulaisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
No esim jos perheen isä kuolee ja äiti elossa, niin silloin ei välttämättä omaisuutta jaeta vaan se on äidin käytössä ja halussa hänen kuolemaansa saakka. Ei siis jaeta lapsille, koska äiti vielä elää.

ok, mutta entäs jos kaikki perilliset kaukaisia sukulaisia?

Eli jakamaton kuolinpesä jää "roikkumaan" eikä siitä ole siis kenellekään hyötyä, jos kaikki sukulaiset kaukaisia eli näissä tapauksissa on järkevintä se jakaa niille kelle se kuuluukin
 

Similar threads

T
Viestiä
9
Luettu
8K
Aihe vapaa
Tehkää testamentti!
T
H
Viestiä
3
Luettu
259
M
J
Viestiä
2
Luettu
354
M

Yhteistyössä