joo synnytin.......

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Muistui muuten just mieleen miten kävi kuopuksen kanssa. Nimittäin kalvoja olis pitänyt puhkaista ja ensimmäinen kätilö ilmoitti ettei voida puhkaisua tehdä kun vauvan pää ei ollut tarpeeksi alhaalla..tai jotain. Otti kuitenkin osastolle kohonneen verenpaineen vuoksi, mutta ilmoitti että seuraavana päivänä lähetetään takaisin kotiin. Viikkoja oli siinä kohden muistaakseni 40+4.
Mulla ei ollut yhdessäkään mun kolmesta synnytyksestä vauva kiinnittynyt ja silti puhkaistiin kalvot ja laitettiin oksitosiini tippumaan. Näin Espanjassa. Suomen käytännöt on mulle hiukkasen vieraampia.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25854725:
Mulla ei ollut yhdessäkään mun kolmesta synnytyksestä vauva kiinnittynyt ja silti puhkaistiin kalvot ja laitettiin oksitosiini tippumaan. Näin Espanjassa. Suomen käytännöt on mulle hiukkasen vieraampia.
Jotenkin sitä perusteltiin napanuoran luiskahtamisen riskillä tms. Mutta hyvinhän se puhkaisu meni. Jonkin aikaa piti maata aloillaan, mutta eipä muuta.
 
"vieras"
[QUOTE="silakka";25854686]Oliko eka lapsi? Jos ei niin miten sun aiemmat synnytykset on lähteneet käyntiin?[/QUOTE]

Ei ollut eka vaan neljäs ja muut lähteneet.. no, kai sitten supistuksilla? Mutta ihan eri tavalla, nopeammin ja varmemmin kuin tää.
 
niiii
kyllä mullakin kalvot justiin kolme viikkoa sitten puhkastiin vaikka vauva ei ollut laskeutunut. en vaan saanut liikkua sängystä sen jälkeen ennen kun vauva oli kiinnittynyt. juurikin sen napanuoran luiskahduksen takia.
 
"Viima"
Turussa olet? Kaveri ravad monta kertaa näytillä eivätkä saaneet selville onko vettä vai mitä. Vast ultralla lääkäri totes et annetaan vauhtia ripaöla, lapsivettä on ja tod näk tullut jo usean päivää. En käsitä kui ovat tuol tyksis noin tumpeloita.
 
Venakko Milanna
joo, mä olen kuin turvonnut pallo, supista 24 tuntia, nytkin supistukset päällä, nukkua en voi, sellaiset pahat tai jopa järkytävät liitoskivut ja muuten koko keho kipeä. olo sekava, hermostuttaa ja lista jatkuu.... no jos nyt mies kun tulee kotiin soita ja puhuu heidän kaa. Muuten mä kuolen tähän oloon, ei enää oo hasuka, vaan todella rankka olla
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Viima";25854786]Turussa olet? Kaveri ravad monta kertaa näytillä eivätkä saaneet selville onko vettä vai mitä. Vast ultralla lääkäri totes et annetaan vauhtia ripaöla, lapsivettä on ja tod näk tullut jo usean päivää. En käsitä kui ovat tuol tyksis noin tumpeloita.[/QUOTE]

joo ihanaa Tyksi se on, vaikka monet kehuu siitä paikka, mutta mulla vaan aina huonot kokemukset:/
 
joo, mä olen kuin turvonnut pallo, supista 24 tuntia, nytkin supistukset päällä, nukkua en voi, sellaiset pahat tai jopa järkytävät liitoskivut ja muuten koko keho kipeä. olo sekava, hermostuttaa ja lista jatkuu.... no jos nyt mies kun tulee kotiin soita ja puhuu heidän kaa. Muuten mä kuolen tähän oloon, ei enää oo hasuka, vaan todella rankka olla
Jos sua koko ajan vaan supistaa ja olet jatkuvasti sen 3 senttiä auki, ei taida synnytys tarpeeksi hyvin edetä?
 
Voi ihme, kylläpä sua pompotellaan! Kai ne vaan ajattelee että se synnytys on ihan just käynnistymässä itsestään... Mutta voisivat jo jollain ruveta auttelemaan, kun turvotuskin on noin hurjaa!

Siitä lapsivedestä, mulla toisessa raskaudessa alkoi tihkua lapsivettä, niin etten oikein itsekään ollut varma onko lapsivettä vai mitä, mutta paikat vaan tuntui koko ajan olevan erityisen kosteana(limatulppaakin oli tullut, en tiennyt oliko vaan sitä vai valkovuotoa vai mitä...). Mulla sattui olemaan neuvola samana päivänä, ja siellä testasivat onko lapsivettä, ja kun testi näytti positiivista niin passittivat sairaalaan jonne piti sitten jäädä. Ei kyllä puhettakaan että olisivat enää kotiin päästäneet, koska on tärkeää seurata tulehdusarvoja/lämpöjä, ja 18 tuntia vesien menosta olisivat jo aloittaneet antibioottitipan. Ihme että sulta ei olla edes testattu onko lapsivettä vai ei!

Tsemppiä vikoihin päiviin, toivotaan että se lähtö nyt oikeasti tulee ihan kohta...
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Viima";25854849]Juu ei täälläkään montaa hyvää sanaa sanottavana. Olis pitämyt tehdä valitus kätilön toiminnasta mut en sit koskaan jaksanut. Ens kerral yritän muistaa et sen voi vaihtaa....[/QUOTE]

mäkin halusin kerran tehdä valitus se kuka teki mulle ultran ja puhui vaikka mikä kakka mulle että mun olo pahaene ja myös kuka läheti mua kotiin tosi sairaan lapsen kaa, onneks ambulanssi pelasti lasta. eli VITTU näitä lääkäreitä
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25854932]Seinäjoella ei tuossa vaiheessa olisi enää pistetty kotiin, jos tulee illalla niin jää sitten tarkkailuun ainakin yön yli. Outoa toimintaa kyllä totisesti.[/QUOTE]

mä mietin, voiko olla syy, kun täällä enemmän ihmisiä? Ehkä väärässä ole?:/
 

Yhteistyössä