joko joulu valmistelut on alotettu?

enään kuukausi jouluun. Joko olette leiponeet, ottaneet esille joulukyntteliköt jne...
mInä aijon leipoa pipareita viikonloppuna ja tehdä porkkalaatikkoa pakkaseen ja pikku hiljaa kaikkea muutakin. Meillä on melkoinen sakki jouluna eli 10 henkeä. Kaikki 7 lasta, minun aikuiset lapset, miehen kolme lasta, meidän kaksi yhteistä ja minun äitini. Teen sellisen vanhaajan tunnelmallisen joulun, hämäläinen joulu pöytä herkkuineen, paljon kynttilöitä, tuoksua ja tietenkin pukki käy a perinteinen rekiajelu.... odotan taas sitä tunelmaa mikä joulun aikaan tulee :xmas:
 
clivia
Mä en ole aloittanut ja jos saan sen isomman asunnon niin muutto on joulukuun lopussa.
Meillähän lapset on poissa kaikki joulun ja me ollaan miehen kanssa kaksin,mies todennäköisesti töissäkin niin ei siinä hirveesti mitään tehdä.
Kyllä me silti lasten kanssa leivotaan pipareita ja tehdään joulutorttuja niin kuin muinakin vuosina mutta nyt on pakko sopeutua siihen että saa vaan joka toisen joulun kun exälle kuuluu ne toiset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 17:29 clivia kirjoitti:
Mä en ole aloittanut ja jos saan sen isomman asunnon niin muutto on joulukuun lopussa.
Meillähän lapset on poissa kaikki joulun ja me ollaan miehen kanssa kaksin,mies todennäköisesti töissäkin niin ei siinä hirveesti mitään tehdä.
Kyllä me silti lasten kanssa leivotaan pipareita ja tehdään joulutorttuja niin kuin muinakin vuosina mutta nyt on pakko sopeutua siihen että saa vaan joka toisen joulun kun exälle kuuluu ne toiset.
noin meilläkin tehdään miehen lapsien kanssa, eli ovat joka toisen joulun äidillään. Minun aikuiset lapset päätävät itse missä ovat, yleensä käyvät meillä syömässä ja olemassa jouluaattoiltana ja loput sitten isällään ja sukulaisissa.
Kyllähän se joulu voi joululta tuntua vaikka olisittekin kaksin. Toisaalta helppoa ja saahan siinä itse hengäthtää. Kieltämättä itseäni joskus jossain vaiheessa joulu valmisteluja alkaa hermostuttaan ja väsyttämään se hössötys. Joka toinen joulu meilläkin on helpompi kun on vain meidän kaksi pienimpää kotona.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 18:44 aada kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 17:29 clivia kirjoitti:
Mä en ole aloittanut ja jos saan sen isomman asunnon niin muutto on joulukuun lopussa.
Meillähän lapset on poissa kaikki joulun ja me ollaan miehen kanssa kaksin,mies todennäköisesti töissäkin niin ei siinä hirveesti mitään tehdä.
Kyllä me silti lasten kanssa leivotaan pipareita ja tehdään joulutorttuja niin kuin muinakin vuosina mutta nyt on pakko sopeutua siihen että saa vaan joka toisen joulun kun exälle kuuluu ne toiset.
noin meilläkin tehdään miehen lapsien kanssa, eli ovat joka toisen joulun äidillään. Minun aikuiset lapset päätävät itse missä ovat, yleensä käyvät meillä syömässä ja olemassa jouluaattoiltana ja loput sitten isällään ja sukulaisissa.
Kyllähän se joulu voi joululta tuntua vaikka olisittekin kaksin. Toisaalta helppoa ja saahan siinä itse hengäthtää. Kieltämättä itseäni joskus jossain vaiheessa joulu valmisteluja alkaa hermostuttaan ja väsyttämään se hössötys. Joka toinen joulu meilläkin on helpompi kun on vain meidän kaksi pienimpää kotona.
Joo mä en ole koskaan osannut kuvitella että joutuisin joskus olemaan joulut ilman lapsia.Ensin mä ahdistuin hirveesti ajatuksestakin kun exä sanoi että joka toinen joulu hänellä mutta kun asiaa vähän mietti hänenkin kannaltaan niin kyllähän mä sen ymmärrän että kuuluu ne joulut myös sille isällekkin.
Ja tosiaan voi ottaa kerrankin joulun hiljentymisen juhlana,mitä nyt koira ja kani tuossa puhisee ja mies kuorsaa jos on kovin rankka työpäivä.Pitää toivoo ettei satais lunta kun se tietää sit lumitöitä sille.
 
Oon kirjoittanu listat jouluvalmisteluja varten

Ostoslistan jouluruuista
Listan kenelle laitetaan joulukortit
Listan mitä koristeluja laitetaan mihinkin
Yleisen ostoslistan hankinnoista ennen joulua
sekä.... lahjalistan kenelle annetaan mitäkin..

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty .. toivottavasti.... :xmas: :xmas:

Toteutus alkaa ei ensi, mutta seuraavana vkonloppuna =)
 

Kyllä luonnosteltu on, vaikka ei niissä koskaan paljon tekemistä ole: meillä panostetaan lahjoihin! Olemme olleet aina hieman lahjahulluja. Nyt sovittiin, että me vanhemmat emme toisillemme ostele kuin ehkä yhden tai pari yllärilahjaa, muuten tiedämme, mitä laitamme paketteihin. Juuri tuossa illalla puhuttiin, mitä lapselle ostetaan. Samalla mies päätti, että käy vain äitinsä luona Joulun alla. Hänen vanhempansa erosivat aikoja sitten. Minun vanhempani ovat jo edesmenneet. Tykkään kuusesta, lahjoista ja telkan katselusta käsityötä väkertäen. Jouluruuista vastaa mies, kuten muutenkin tuosta ruokapuolesta. Verhoja emme vaihda, koristeet kaivamme sitten aikanaan laatikosta esille =)

 

Yhteistyössä