Joko Anatolia on lähtenyt synnyttämään?

  • Viestiketjun aloittaja Hhhh
  • Ensimmäinen viesti
Nyt on poju mitattu; 53,5 cm pituutta, ei ihan lyhyt :D. 2920 g painaa eli on pikkuruinen pituuteensa ja raskausviikkoihin nähden, mutta ei kuulemma liian pieni kuitenkaan. Eiköhän hänellekin kunnon maitoposket ja pulleroreidet kehity jossain vaiheessa :)
Sokeritipassa ei ole, oli vain hetken aikaa eilen, eli muutaman tunnin iässä. Tänään sokeriarvot oli erinomaiset, ja lääkärinkierrolla sanoivat sen olevan merkki siitä, että äiti hoiti hyvin raskausdiabeteksensa...terkkuja vaan yhdelle harmaalle ;)
Sylissä oon poikaa saanut koko aamun pitää. Vierihoitoon hän pääsee ehkä jo tänä iltana, jos suostuu syömään pullosta tai rinnasta edes hieman. Vielä ei oikein ole maito maistunut, vähän otti pullosta aiemmin tänään, kunnes totesi että yäk en syö. Nenämahaletkusta saa siis sapuskaa, minä oon hänelle maitoa saanut jo vähän lypsettyä, tissillä oloa ei oo vielä kokeiltu.
Julmetun tylsää täällä vuodeosastolla on, onneksi on kännykkä ja netti. Ihanan rauhaisaa myös, kun olen huoneessa yksin. En siis joutunutkaan käytävälle tai täpötäyteen huoneeseen kuten etukäteen pelkäsin :)
 
"vieras"
Nyt on poju mitattu; 53,5 cm pituutta, ei ihan lyhyt :D. 2920 g painaa eli on pikkuruinen pituuteensa ja raskausviikkoihin nähden, mutta ei kuulemma liian pieni kuitenkaan. Eiköhän hänellekin kunnon maitoposket ja pulleroreidet kehity jossain vaiheessa :)
Sokeritipassa ei ole, oli vain hetken aikaa eilen, eli muutaman tunnin iässä. Tänään sokeriarvot oli erinomaiset, ja lääkärinkierrolla sanoivat sen olevan merkki siitä, että äiti hoiti hyvin raskausdiabeteksensa...terkkuja vaan yhdelle harmaalle ;)
Sylissä oon poikaa saanut koko aamun pitää. Vierihoitoon hän pääsee ehkä jo tänä iltana, jos suostuu syömään pullosta tai rinnasta edes hieman. Vielä ei oikein ole maito maistunut, vähän otti pullosta aiemmin tänään, kunnes totesi että yäk en syö. Nenämahaletkusta saa siis sapuskaa, minä oon hänelle maitoa saanut jo vähän lypsettyä, tissillä oloa ei oo vielä kokeiltu.
Julmetun tylsää täällä vuodeosastolla on, onneksi on kännykkä ja netti. Ihanan rauhaisaa myös, kun olen huoneessa yksin. En siis joutunutkaan käytävälle tai täpötäyteen huoneeseen kuten etukäteen pelkäsin :)

...niin, se valokuva?
 
Ymmällä
Onnittelut! :flower: Joskus harvoin sokerivauvat on pieniä, sitäkin tapahtuu.
Öööö, nyt mun pitää kysyä: kutsutaanko vauvoja aina sokerivauvoiksi jos äidillä on ollut raskausdiabetes? Minä kun luulin että sokerivauvoiksi kutsutaan vain niitä vauvoja, jotka ovat kasvaneet liian isoksi (tyyliin 5 kg) äidin raskausdiabeteksen takia.

Minulla oli rd ja noudatin ruokavaliota tiukasti. Lapsen mitat 50 cm ja 3124 g. Mitä olen muiden rd-äitien juttuja kuullut, niin ei ne pienet/normaalikokoiset rd-lapset mitenkään harvinaisia ole. Kun rd todetaan ajoissa ja siihen suhtaudutaan vakavasti, vauvat yleensä syntyvät normaalipainoisina.

Niin ja onnittelut Anatolialle pikku miehestä :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmällä;26551972:
Öööö, nyt mun pitää kysyä: kutsutaanko vauvoja aina sokerivauvoiksi jos äidillä on ollut raskausdiabetes?
Minusta heitä kutsutaan silloin sokerivauvoiksi, jos joutuvat sokeritiputukseen syntymän jälkeen.
 
täällä taas
[QUOTE="vieras";26558439]Minusta heitä kutsutaan silloin sokerivauvoiksi, jos joutuvat sokeritiputukseen syntymän jälkeen.[/QUOTE]

Miun vauvaa kutsuttiin osastolla sokerivauvaksi vaikkei tippaan joutunut ja oli viikkoihin nähden pieni "sokerivauva" eli painoi syntyessään rv 41+6 3400g.
 
Ymmällä
Alkuperäinen kirjoittaja täällä taas;26564657:
Miun vauvaa kutsuttiin osastolla sokerivauvaksi vaikkei tippaan joutunut ja oli viikkoihin nähden pieni "sokerivauva" eli painoi syntyessään rv 41+6 3400g.
Ahaa, eli se kuitenkin vaihtelee mitä sokerivauva-nimityksellä tarkoitetaan. Mulle se on tosiaan tähän saakka tarkoittanut raskausdiabeteksen takia liian isoksi kasvanutta vauvaa enkä siis koskaan ajatellut että minun vauvani olisi ollut sokerivauva, kun oli suht pieni eikä sokereissa mitään ongelmia syntymän jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmällä;26551972:
Öööö, nyt mun pitää kysyä: kutsutaanko vauvoja aina sokerivauvoiksi jos äidillä on ollut raskausdiabetes? Minä kun luulin että sokerivauvoiksi kutsutaan vain niitä vauvoja, jotka ovat kasvaneet liian isoksi (tyyliin 5 kg) äidin raskausdiabeteksen takia.
No mun lapsi oli myös sokerivauva eli joutui tiputukseen pienen kokonsa vuoksi eikä mulla ollut edes raskausajan diabetesta. Mut oon kuullu ihan yleisesti puhuttavan kyllä diabetes-äitien lapsista myös sokerivauvoina vaikkeivat tipassa ei olisi olleetkaan. En sit kyllä tiedä kumpi on oikein :)
 

Yhteistyössä