Joko Anatolia on lähtenyt synnyttämään?

  • Viestiketjun aloittaja Hhhh
  • Ensimmäinen viesti
Minimies on ihana <3. Ja hurrrjan pienen oloinen. Pituus ja päänympärys mitataan vasta huomenna.
Kovin on orpo olo, kun poju ei ole vierihoidossa, mutta kai tämä tästä...aamulla menen taas miniskidien teholle ja pääsen vaihtamaan vaippaa, kokeilemaan imetystä, jne.
Niin nopsaan meni synnytys, että vasta nyt alan pikkuhiljaa tajuamaan mitä on tänään tullut tehtyä : )
 
Minimies on ihana <3. Ja hurrrjan pienen oloinen. Pituus ja päänympärys mitataan vasta huomenna.
Kovin on orpo olo, kun poju ei ole vierihoidossa, mutta kai tämä tästä...aamulla menen taas miniskidien teholle ja pääsen vaihtamaan vaippaa, kokeilemaan imetystä, jne.
Niin nopsaan meni synnytys, että vasta nyt alan pikkuhiljaa tajuamaan mitä on tänään tullut tehtyä : )
Hyvänen aika!!

Onnea onnea! :flower:
 
"Aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös;26547360:
Olipa asiaton kommentti. Mutta mistä toi eka piste kertookaan? Miksi oli noin alhainen? Onnea soikeesti ja toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin!
En tiedä miksi Anatolian vauvalla oli noin alhaiset pisteet, mutta esim. meillä molemmat lapset saivat pisteet 2-6-en muista, koska kummallakin oli napanuora kaulan ympärillä ja jäivät kiinni synnytyskanavaan. Esikoinen vedettiin ulos imukupilla, kakkosen sain ponnistettua. Kumpikin oli "eloton", harmaa ja hiljaa kun saatiin ulos ja elvytyksen jälkeen pian virkistyivät.

Onneksi kaikki meni lopulta hyvin. Näin myös ilmeisesti Anatolian pojalla? :) Toivotaan, että saat pienen pian vierihoitoon. Joko isosisarukset ovat nähneet pikkuveljen?
 
Blue
Voi kamala kun iski hirveä haikeus... :heart: :heart: :'(

Ekaa kertaa kuopuksen syntymisen jälkeen mulle iski kuume synnyttämään.. Toivottavasti tää ei enteile vauvakuumetta. :D

Onnea, onnea, onnea, onnea ja onnea! Teitä on nyt viisi. :heart:
 
Olihan tuo jo 10 tai 12 päivää lasketusta ajasta myöhässä, riippuu siitä keneltä kysyy (ts.neuvolan papruissa näppäilyvirhe, ja nlakortissa laskettu aika 2 pv oikeaa aikaa myöhemmin). 41+3 on viralliset raskausviikot papereissa.
Ei osattu odottaa näin pientä vauvaa. Aamun painoarvio oli 3700 g, lääkäri tosin sanoi ettei pystynyt mittailemaan kun vauva oli niin alhaalla ja kippurassa. Viikko sitten painoksi arvioitiin 3500 g.
Sokerivauva hän on, mulla oli siis raskausdiabetes. Mutta ei kyllä iso sokerivauva :D. Siskonsa painoi 2855 g syntyessään rv 40+5, sokerivauva hänkin. Suurin mukelo ei ollut sokerivauva; 3590 g rv 41+3. En mä tiedä miksi 2 kpl on/oli noin pieniä...mun suvussa on yleensä saatu isompia vauvoja (3,8-4,8 kg) ja miehen suku ei taas kuulemma asiaan vaikuta, sen sain tänään kuulla. En mä tupakoi tms, enkä tod.oo pihistellyt syömistenkään suhteen.
Mulla on kyllä n. 50 kpl bodyja koossa 50-56 eli sinänsä hyvä ettei tullut mitään kuusikiloista :D
Huolissani oon vauvasta, vaikka lääkäri ja hoitajat hokee että hän voi hyvin...rentoudun vasta sitten kun Marius (se on tällä hetkellä nimenä) on mun sylissä, enkä päästä hänestä kyllä hetkeksikään irti <3
 
"teajohanna"
Halit, kyllä ne siellä varmasti osaa hoitaa vauvan hyvin kuntoon ja äidin syliin.

Ymmärrän että huoli on iso, mutta yritä nyt lepäillä.... Kohta ei välttämättä ehdi.
 
Teholla hän on, koska oli vetänyt vihreää lapsivettä keuhkoihin ja koska oli syntyessään niin uupunut; ei eloton, mutta kovin veltto. Tuli niin rytinällä maailmaan ettei meinannut jaksaa. Sydänäänet oli koko synnytyksen ajan liian tasaiset.
Ihan itse hengittää, eikä oo missään keskoskaapissa tms. Antibioottitippa menee, ja sokeritippa meni myös käsittääkseni.
Raskausdiabeteksen hoidosta olen saanut kehuja: hyvin oon sitä kuulemma hoitanut, sen näkee mun omista sokeriarvoista ja vauvan koosta.
 

Yhteistyössä