• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Jokainen penninvenyttäjä hankkimaan nyt lidlistä ruoka-aineet

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
kauppaketju buukkaa liian halvalla, jos siis ajattelee mitä viljelijälle tai tehdastyöläisille puolassa tai etelä-amerikassa jää käteenjää.. vaikkaban aaneja ei saa kotimaisena, voihan sitä syödä muutakin.
Useimpien kotimaisten elintarvikkeiden hinnat ovat jo karanneet vähävaraisten ulottumattomiin. Silloin on ihan järkevää ostaa ulkolaista.

Mistähän johtuu, että mun on ostettava saksalaista mustaherukkanektaria Lidlistä? Miksei missään kaupassa ole kotimaista? Ja muissa kaupoissa ei edes sitä saksalaistakaan? Ja miksei karpalotuoremehua saa Suomesta?

 
Pakko kai se kohta on. Ruoan hinta on noussut, ja tulee nousemaan. Kukkaroni määrää sen, mistä tuotteet ostetaan. Nykyisin en siis vielä osta Lidlistä juuri mitään.

Tulevaisuuden kuva on, että ruoka kallistuu siksi, kun pellot pannaan kasvamaan biopolttoainetta, kun öljy loppuu, eikä niitä riitä enää ruoalle... eikä ruokaa riitä kaikille. Että kiva vaan... :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi Lidlissä haisee? Tätä olen miettinyt , kun joskus siellä olen käynyt.
...ei meillä ainakaan, jos teidän lidlissä on vanhaa tavaraa kaupan.
Olen käynyt muutamissa Lidleissä eri paikkakunnilla ja sama haju joka paikassa. Eteisessä jo se pullonpalautus haisee ja sitten sisällä kaupassa on sellanen kumma haju ainakin minun nenään.

 
rapu
Lidlissä on tosi paljon kotimaista nykyään verrattuna siihen mitä oli silloin kun se rantautui Suomeen.
Löytyy esim. Fazerin leivät ja pullat +karkit, Atrian lihavalmisteita, Valion juustoja....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
kauppaketju buukkaa liian halvalla, jos siis ajattelee mitä viljelijälle tai tehdastyöläisille puolassa tai etelä-amerikassa jää käteenjää.. vaikkaban aaneja ei saa kotimaisena, voihan sitä syödä muutakin.
Useimpien kotimaisten elintarvikkeiden hinnat ovat jo karanneet vähävaraisten ulottumattomiin. Silloin on ihan järkevää ostaa ulkolaista.

Mistähän johtuu, että mun on ostettava saksalaista mustaherukkanektaria Lidlistä? Miksei missään kaupassa ole kotimaista? Ja muissa kaupoissa ei edes sitä saksalaistakaan? Ja miksei karpalotuoremehua saa Suomesta?
kyllä itsekkin joskus appelsiini mehua juon.. mielestäni valtion pitäisi tukea enemmän kotimaista ruuantuotantoa.. eikö sokerijuurikaskin juuri ulkoistettu? karpalo mehua nautin itse poimituista marjoista tehtynä.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
kauppaketju buukkaa liian halvalla, jos siis ajattelee mitä viljelijälle tai tehdastyöläisille puolassa tai etelä-amerikassa jää käteenjää.. vaikkaban aaneja ei saa kotimaisena, voihan sitä syödä muutakin.
Useimpien kotimaisten elintarvikkeiden hinnat ovat jo karanneet vähävaraisten ulottumattomiin. Silloin on ihan järkevää ostaa ulkolaista.

Mistähän johtuu, että mun on ostettava saksalaista mustaherukkanektaria Lidlistä? Miksei missään kaupassa ole kotimaista? Ja muissa kaupoissa ei edes sitä saksalaistakaan? Ja miksei karpalotuoremehua saa Suomesta?
Eikös sellaisella kuin Riitan Herkulla ole tuota karpalomehua? Sellaisessa tetrassa myy, viininpunainen purkki. Mulla olis tällainen muistikuva vaan mahdanko muistaa väärin
:|
 
Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Lidlissä on tosi paljon kotimaista nykyään verrattuna siihen mitä oli silloin kun se rantautui Suomeen.
Löytyy esim. Fazerin leivät ja pullat +karkit, Atrian lihavalmisteita, Valion juustoja....
eikö nuokin yritykset ole ulkomaisten omistajien omistuksessa.
 
ei meiän lidli ainakaan haise :LOL: :LOL: tarviikin mennä huomenna taas kaymään ja hakeen ainakin vichyä :p ja kaikki muutkin sit siinä samalla tulee ostettua..viitti ees enään käydä missää k-kaupassa kun silloin tällöin..vertaa vaikka kun käyn k-kaupassa ostan 1 muovikassin ruokaa maksaa aina vähintään 20? ja lidlissä saa sillä hinnalla mitä muualle menee niin ainakin 2 muovipussillista tavaraa jos ei enemmänkin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi Lidlissä haisee? Tätä olen miettinyt , kun joskus siellä olen käynyt.
Miehen kanssa ollaan mietitty ihan samaa :eek:
Siis meidän Lidlissä ainakin haisee tosi.. oudolle :x

Ihan sen takia ei kiinnosta sinne mennä

Sama täällä. Jotenkin se haju karkoittaa ostohalut ja siksi en siellä käykkään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi Lidlissä haisee? Tätä olen miettinyt , kun joskus siellä olen käynyt.
Miehen kanssa ollaan mietitty ihan samaa :eek:
Siis meidän Lidlissä ainakin haisee tosi.. oudolle :x

Ihan sen takia ei kiinnosta sinne mennä

Sama täällä. Jotenkin se haju karkoittaa ostohalut ja siksi en siellä käykkään.
:)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
kyllä itsekkin joskus appelsiini mehua juon.. mielestäni valtion pitäisi tukea enemmän kotimaista ruuantuotantoa.. eikö sokerijuurikaskin juuri ulkoistettu? karpalo mehua nautin itse poimituista marjoista tehtynä.
Taidettiin ulkoistaa juu. Mä olen jo pidemmän aikaa pyrkinyt ostamaan elintarvikkeet mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman vähin välikäsin. Täällä pääkaupunkiseudulla se ei kuitenkaan ole kovin helppoa. Karpalot kyllä keräisin itse, jos niitä vaan jossain lähistöllä kasvaisi =) Silti ostan myös Lidlistä, koska ulkomailta tuotettu on ulkomailta tuotettua, vaikka siihen miten laitettaisiin Keskon merkki päälle.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Eikös sellaisella kuin Riitan Herkulla ole tuota karpalomehua? Sellaisessa tetrassa myy, viininpunainen purkki. Mulla olis tällainen muistikuva vaan mahdanko muistaa väärin
:|
Enpä ole tuollaista huomannut. Osaatko sanoa, missä kaupassa? Karpalomehuja kyllä löytyy, siis sellaisia perinteisiä mehuja, jotka laimennetaan vedellä. Mutta kaipaisin karpalotuoremehua.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
kyllä itsekkin joskus appelsiini mehua juon.. mielestäni valtion pitäisi tukea enemmän kotimaista ruuantuotantoa.. eikö sokerijuurikaskin juuri ulkoistettu? karpalo mehua nautin itse poimituista marjoista tehtynä.
Taidettiin ulkoistaa juu. Mä olen jo pidemmän aikaa pyrkinyt ostamaan elintarvikkeet mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman vähin välikäsin. Täällä pääkaupunkiseudulla se ei kuitenkaan ole kovin helppoa. Karpalot kyllä keräisin itse, jos niitä vaan jossain lähistöllä kasvaisi =) Silti ostan myös Lidlistä, koska ulkomailta tuotettu on ulkomailta tuotettua, vaikka siihen miten laitettaisiin Keskon merkki päälle.
itsekkin asun pääkaupunkiseudulla mutta minkä voi kun on marjanpoimijan tytär
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Eikös sellaisella kuin Riitan Herkulla ole tuota karpalomehua? Sellaisessa tetrassa myy, viininpunainen purkki. Mulla olis tällainen muistikuva vaan mahdanko muistaa väärin
:|
Enpä ole tuollaista huomannut. Osaatko sanoa, missä kaupassa? Karpalomehuja kyllä löytyy, siis sellaisia perinteisiä mehuja, jotka laimennetaan vedellä. Mutta kaipaisin karpalotuoremehua.
tää Riitan herkun karpalomehu tehdään karpalotiivisteestä, johon lisätään vesi eli ei ole ns. tuoremehu tiedoksi ystävät!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
itsekkin asun pääkaupunkiseudulla mutta minkä voi kun on marjanpoimijan tytär
Täällä meidän kulmilla on aina silloin tällöin markkinoita ja varsinkin syysmarkkinoilla tulee käytyä. Olen sieltä sitten ostanut marjoja, myös karpaloita. Mutta ei niitä jaksa bussissa kantaa älytöntä määrää ja loppuvat jo paljon ennen joulua.

 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Eikös sellaisella kuin Riitan Herkulla ole tuota karpalomehua? Sellaisessa tetrassa myy, viininpunainen purkki. Mulla olis tällainen muistikuva vaan mahdanko muistaa väärin
:|
Enpä ole tuollaista huomannut. Osaatko sanoa, missä kaupassa? Karpalomehuja kyllä löytyy, siis sellaisia perinteisiä mehuja, jotka laimennetaan vedellä. Mutta kaipaisin karpalotuoremehua.
Voisko tuo merkki olla sitten jotenkin paikallinen. Ainakin aiemmin on ollut Euromarketissa ja siis tosiaan ihan tuoremehua eikä lantrattavaa. Joku toinenkin merkki siellä jossain vaiheessa oli, mutta sitä mä en muista että mikä se oli.

Mutta voi tosiaan olla että tuo Riitan Herkku on joku Turun seudun pienyritys...en tiedä.
 

Yhteistyössä