• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Jokainen penninvenyttäjä hankkimaan nyt lidlistä ruoka-aineet

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mä ostan Lidlistä vain harvat ja valitut. En sieltä esim. lihoja osta ollenkaan, enkä pahemmin kinkkuja leivän päällisiksi. Juuston/maidot voin ostaa ja lapset tykkää niistä pikku rahkoista vai mitä ne on.. Lidl kyl ihan kävelymatkan päässä. Leivät saan edullisesti leipomosta kiven heiton päästä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
[
Ensinnäkin tykkään suosia kotimaisia kauppaketjuja (vaikka toki niissäkin ne suurimmat omistajat ovat yleensä ulkomailla). Toisekseen siellä työntekijöiden oltavat on aivan käsittämättömän surkeat verrattuna kotimaisiin ketjuihin, joten en halua myöskään niitä kannattaa.

Ja tietty vielä se että kotimaisuusaste tuossa ketjussa on kuitenkin hyvin pieni, vaikka tiedän että sieltä nykyisin saa myös kotimaisia tuotteita.

Ei oo mun juttu.
Ei oo, itse oon ollu aikoinaan Lidlissä töissä, ja ei niissä työoloisssa mitään kurjaa ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
keksit järkkyjä ja murot liian imeliä.maito ok . hedelmät usein vanhoja
Prempi jättää keksit ja murot kokonaan pois ruokavaliosta muutenkin :p
Sinne tulee kai tiettyinä päivinä hedelmät, kannattaa kysyä. Ovat silloin hyviä. Eivät yhtä raakoja kuin "kotimaisissa" kaupoissa, raa'at vasta ovatkin järkkyjä. Kotioloissa eivät edes kypsy oikein.
 
ainonäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
[
Ensinnäkin tykkään suosia kotimaisia kauppaketjuja (vaikka toki niissäkin ne suurimmat omistajat ovat yleensä ulkomailla). Toisekseen siellä työntekijöiden oltavat on aivan käsittämättömän surkeat verrattuna kotimaisiin ketjuihin, joten en halua myöskään niitä kannattaa.

Ja tietty vielä se että kotimaisuusaste tuossa ketjussa on kuitenkin hyvin pieni, vaikka tiedän että sieltä nykyisin saa myös kotimaisia tuotteita.

Ei oo mun juttu.
Ei oo, itse oon ollu aikoinaan Lidlissä töissä, ja ei niissä työoloisssa mitään kurjaa ollut.

Mie oon lidlissä töissä ja meillä ei ihan oikeasti ole käsittömättömän surkeat olot.
Jo alkaa ihmetyttää mistä olet moista kuullut...
Lidlissä työtahti on kovempi ja kaikki eivät siihen pysty. Minä henk.koht. pidän kiireestä ja kovasta työnteosta. Tauot ja ruokatunnit pidetään niin kuin on laissa määrätty ja kessuttajat voi välillä jopa käydä ylimääräsellä kessutauolla. Meillä on aivan uskomattoman upea henkilökunta.
Voi tietenkin olla myymälöitä jossa asiat on pielessä (taitamaton myymäläpäälikkö, laiskat työntekijät), mutta niihin puututaan äkkiä.


Mutta halpaa on ja kotimaista!
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ainonäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
[
Ensinnäkin tykkään suosia kotimaisia kauppaketjuja (vaikka toki niissäkin ne suurimmat omistajat ovat yleensä ulkomailla). Toisekseen siellä työntekijöiden oltavat on aivan käsittämättömän surkeat verrattuna kotimaisiin ketjuihin, joten en halua myöskään niitä kannattaa.

Ja tietty vielä se että kotimaisuusaste tuossa ketjussa on kuitenkin hyvin pieni, vaikka tiedän että sieltä nykyisin saa myös kotimaisia tuotteita.

Ei oo mun juttu.
Ei oo, itse oon ollu aikoinaan Lidlissä töissä, ja ei niissä työoloisssa mitään kurjaa ollut.

Mie oon lidlissä töissä ja meillä ei ihan oikeasti ole käsittömättömän surkeat olot.
Jo alkaa ihmetyttää mistä olet moista kuullut...
Lidlissä työtahti on kovempi ja kaikki eivät siihen pysty. Minä henk.koht. pidän kiireestä ja kovasta työnteosta. Tauot ja ruokatunnit pidetään niin kuin on laissa määrätty ja kessuttajat voi välillä jopa käydä ylimääräsellä kessutauolla. Meillä on aivan uskomattoman upea henkilökunta.
Voi tietenkin olla myymälöitä jossa asiat on pielessä (taitamaton myymäläpäälikkö, laiskat työntekijät), mutta niihin puututaan äkkiä.


Mutta halpaa on ja kotimaista!
Pamin lehdestä olen lukenut. Viimeisin selkkaus oli joku luvaton kameravalvonta, muistaakseni tauoista on ollut lehdessä yms. Hyvinkin monessa asiassa on ollut juttua kyseisessä lehdessä, mutta ehkä sitten oltavat on muuttuneet.

Mä en omista kokemusta, en oo koskaan Lidlissä ollut töissä. Mutta Pamin lehden kyllä luen kun se tulee, siellä on yleensä mielenkiintoisia juttuja.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ainonäiti:
Se kamerajuttu oli saksassa....
Enkä mä todella halua kinata asiasta. Kuten sanoin, Pamin lehdessä on tasaisin väliajoin lukenut vaikka mitä työntekijöiden oloista Lidlissä. Mutta mä olen oikeesti vilpittömän iloinen jos ja kun asiat on siltä osin saatu kuntoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
[
Taidettiin ulkoistaa juu. Mä olen jo pidemmän aikaa pyrkinyt ostamaan elintarvikkeet mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman vähin välikäsin. Täällä pääkaupunkiseudulla se ei kuitenkaan ole kovin helppoa. Karpalot kyllä keräisin itse, jos niitä vaan jossain lähistöllä kasvaisi =) Silti ostan myös Lidlistä, koska ulkomailta tuotettu on ulkomailta tuotettua, vaikka siihen miten laitettaisiin Keskon merkki päälle.
Siinä sinun lähellä suolla muuten oli ennen karpaloita, tämä tieto on kyllä yli 20 vuoden takaa, mutta kokeillahan kannattaa. Luulen että Myrtsin ja Rajatorpan välillä edelleen on suo, siinä tien toisella puolella siis, ja siellä oli jopa karpaloita
 
Minä haen Lidlistä tarjouksia, ja jotain harvoja tavaroita, noin kerran kaksi kuussa käyn. Muutoin käyn kerran viikossa kaupassa, yritän suosia kotimaista, paitsi niissä tavaroissa, joissa se ei ole mahdollista.

Ja mitä tulee Lidliin, joidenkin tavaroiden kohdalla hinnat ovat edullisia, jotkut tavarat taasen jopa kalliimpia kuin kilpailevissa kaupoissa.
 
ainonäiti
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ainonäiti:
Se kamerajuttu oli saksassa....
Enkä mä todella halua kinata asiasta. Kuten sanoin, Pamin lehdessä on tasaisin väliajoin lukenut vaikka mitä työntekijöiden oloista Lidlissä. Mutta mä olen oikeesti vilpittömän iloinen jos ja kun asiat on siltä osin saatu kuntoon.
Voit huoletta olla iloinen ainakin meidän myymälän henkilökunnan puolesta. Ja oletko ajatellut missä me 2000 pimua ja pari poikaa oltais töissä jos lidliä ei olis. Meidän työntekijöistä oli kaikki työttömiä ennen lidlin rantautumista meille. Lidli on ihan hyvä työnantaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Phyi, lidl. Meillä ostetaan kaikki mitä vaan saa suomalaisena. On ekologisempaa tuottaa ruokaa ym. lähellä ja pidetään samalla työpaikat Suomessa.
Niin meilläkin, sääli että saan lidlistä sitä ihan kotimaistakin paljon halvemmalla kuin muista kaupoista!!!
 
Ainakin meidän Lidlissä kaikki Valion viilit ja muut tunnetut kotimaiset merkkit, maksavat yhtä paljon kuin S-marketissa tai Keskon liikkeissä.
Mä en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt sieltä mitään sellaista järkevää syötävää, mikä olisi edullisempaa kuin muualla.Joten joskus käymme ostamassa olutta ja namia sieltä, mutta ruokaa en.
 
Kotimaista ylihintaan
K-kaupasta. "kotimaista" läskiperseiset ämmät hakevat K-kaupasta.
Tulenko antamaan makuuhuoneen puolellekin kotimaista, ei tarvi kuule sen jälkeen suoli24 palstalla hakea muhkeaa mustaa velttoa...
 
baa
Kaupan alalta terveisiä: Lidl on ihan peruskauppa verrattuna esim. K-ketjuun (jossa muuten kyykytetään ainakin nuoria työharjoittelijoita ihan urakalla..). Osa tuotteista on kotimaisia, osa ei- kotimaisuus kun ei ole laadun tae ja saksalaiset tuotteet ovat usein laadukkaampia kuin suomalaiset vastaavat. Lidlin leivät tulevat mm. Primulasta, ihan samoilla hihnoilla se taikina pyörii ja paistuu kuin "merkkileivilläkin"(tiedän 100% varmasti, koska mies oli töissä tuolla!).

Mutta joo, uskokaa te naiivit vaan "kotimaiseen puhtauteen". Ja maksakaa vitusti enemmän! :D
 

Yhteistyössä