• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Jokainen penninvenyttäjä hankkimaan nyt lidlistä ruoka-aineet

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
itsekkin asun pääkaupunkiseudulla mutta minkä voi kun on marjanpoimijan tytär
Täällä meidän kulmilla on aina silloin tällöin markkinoita ja varsinkin syysmarkkinoilla tulee käytyä. Olen sieltä sitten ostanut marjoja, myös karpaloita. Mutta ei niitä jaksa bussissa kantaa älytöntä määrää ja loppuvat jo paljon ennen joulua.
Vitsi kun täällä taas on sellanen ongelma että sitä marjaa on niin paljon ettei mahdu. Nytkin meillä on puolukkahilloa pakkasessa 6 purkkia viime kesältä vaikka sitä on jaeltu ympäri kyliä..
 
Mun mielestä Lidl on hyvä "lisäkauppa". Muissa kaupoissa on justiinsa aina samat valikoimat, lidlistä saa erikoisempia herkkuja, ja aina jotakin kausijuttuja. Taannoin oli Kreikka-viikot, ja oli ihania ruokia, etenkin pakasteessa!! :p :p :p Nyt olisi Ranska-viikot. Mmmmm :p
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Mun mielestä Lidl on hyvä "lisäkauppa". Muissa kaupoissa on justiinsa aina samat valikoimat, lidlistä saa erikoisempia herkkuja, ja aina jotakin kausijuttuja. Taannoin oli Kreikka-viikot, ja oli ihania ruokia, etenkin pakasteessa!! :p :p :p Nyt olisi Ranska-viikot. Mmmmm :p
Minustakin se on nimenomaan lisäkauppa. Mä ostan Lidlistä mm juustoja. Eivät ole kotimaisia, mutta eipä ole esim kotimaista Parmesania missään muussakaan kaupassa.

 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ja mä en osta periaatteesta Lidlistä mitään :kieh:
Mistä periaatteesta?
Ensinnäkin tykkään suosia kotimaisia kauppaketjuja (vaikka toki niissäkin ne suurimmat omistajat ovat yleensä ulkomailla). Toisekseen siellä työntekijöiden oltavat on aivan käsittämättömän surkeat verrattuna kotimaisiin ketjuihin, joten en halua myöskään niitä kannattaa.

Ja tietty vielä se että kotimaisuusaste tuossa ketjussa on kuitenkin hyvin pieni, vaikka tiedän että sieltä nykyisin saa myös kotimaisia tuotteita.

Ei oo mun juttu.
Täysi peesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Mun mielestä Lidl on hyvä "lisäkauppa". Muissa kaupoissa on justiinsa aina samat valikoimat, lidlistä saa erikoisempia herkkuja, ja aina jotakin kausijuttuja. Taannoin oli Kreikka-viikot, ja oli ihania ruokia, etenkin pakasteessa!! :p :p :p Nyt olisi Ranska-viikot. Mmmmm :p
Minustakin se on nimenomaan lisäkauppa. Mä ostan Lidlistä mm juustoja. Eivät ole kotimaisia, mutta eipä ole esim kotimaista Parmesania missään muussakaan kaupassa.
Juuh, ne juustot :p Ihania oikeita juustoja, ei mitään valion 7% emmentalia (vaikka sitäkin löytyy). Ja minä suosin kyllä tietyissä asioissa kotimaisuutta, mutta jos ulkolainen on selkeästi parempaa, niin saatanpa valita sen. Elän hyvin ekologisesti ja vihreästi, mutta en silti laput silmillä (etteikö siis joskus voi periaatteista poiketa). Lidlissä myös hyviä kahveja ja erilaisia pakasteita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jossup80:
ei meiän lidli ainakaan haise :LOL: :LOL: tarviikin mennä huomenna taas kaymään ja hakeen ainakin vichyä :p ja kaikki muutkin sit siinä samalla tulee ostettua..viitti ees enään käydä missää k-kaupassa kun silloin tällöin..vertaa vaikka kun käyn k-kaupassa ostan 1 muovikassin ruokaa maksaa aina vähintään 20? ja lidlissä saa sillä hinnalla mitä muualle menee niin ainakin 2 muovipussillista tavaraa jos ei enemmänkin =)
Mutta ne muovikassit (ja koko pakkaussysteemi) ovat aivan kauheita :( Meillä on aina omat kauppakassit mukana, kun käydään Lidlissä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta ne muovikassit (ja koko pakkaussysteemi) ovat aivan kauheita :( Meillä on aina omat kauppakassit mukana, kun käydään Lidlissä.
Mullakin yleensä omat kauppakassit mukana. Ne Lidlin kassit on tehty pitkille ihmisille ja jos mä niissä kannan ostokseni, muovikassin pohja raahaa maata :LOL: Pakkaussysteemistä kyllä tykkään, on nopea ja sujuva, kun kukaan ei jää käymään perheriitaansa tai puhumaan kännykässä siihen kassan päähän.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Mun mielestä Lidl on hyvä "lisäkauppa". Muissa kaupoissa on justiinsa aina samat valikoimat, lidlistä saa erikoisempia herkkuja, ja aina jotakin kausijuttuja. Taannoin oli Kreikka-viikot, ja oli ihania ruokia, etenkin pakasteessa!! :p :p :p Nyt olisi Ranska-viikot. Mmmmm :p
Kuin myös, samaa mieltä. Miekin siis käytän jokaviikkoisilla ostoksillani Lidliä "lisäkauppana" :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Phyi, lidl. Meillä ostetaan kaikki mitä vaan saa suomalaisena. On ekologisempaa tuottaa ruokaa ym. lähellä ja pidetään samalla työpaikat Suomessa.
No sä käyt missä käyt,turha sun on tulla toisia mollaamaan jos ne haluaa lidlissä käydä :kieh:
Mä käyn myös siellä,mutta käyn monessa muussakin kaupassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rima Riina:
kauppaketju buukkaa liian halvalla, jos siis ajattelee mitä viljelijälle tai tehdastyöläisille puolassa tai etelä-amerikassa jää käteenjää.. vaikkaban aaneja ei saa kotimaisena, voihan sitä syödä muutakin.
Useimpien kotimaisten elintarvikkeiden hinnat ovat jo karanneet vähävaraisten ulottumattomiin. Silloin on ihan järkevää ostaa ulkolaista.

Mistähän johtuu, että mun on ostettava saksalaista mustaherukkanektaria Lidlistä? Miksei missään kaupassa ole kotimaista? Ja muissa kaupoissa ei edes sitä saksalaistakaan? Ja miksei karpalotuoremehua saa Suomesta?
Eikös sellaisella kuin Riitan Herkulla ole tuota karpalomehua? Sellaisessa tetrassa myy, viininpunainen purkki. Mulla olis tällainen muistikuva vaan mahdanko muistaa väärin
:|
Taidat muistaa oikein,meillä sitä saa K-supermarketista, maistakaas joskus puolukkamehua,ei ole niin pahaa miltä kuulostaa :p
 
S-marketissa (ainakin Prismassa) on monia eri karpalomehuja nykyisin joista valita. En ole varma, onko tuoremehua, mutta noita mehujuomia on meidän Prismassa ainakin kolmea erilaista (eri merkkistä). Lisäksi on ihan tavallista karpalotiivistemehua. Sokerittomana ja sokerillisena. (Sokeriton toimii esim. pissavaivaisille paremmin kuin sokerillinen ;) Mutta on kyllä ihan hiiiiiiiiiton hapanta... :xmas: )
 
Se mikä tuntuu halvalta harvoin on oikeasti halpaa eettisesti. Joku siitä joutuu kalliisti kärsimään kuten alipalkatut naiset, lapset, köyhät, kehitysmaat, Suomessa maanviljelijät jne. Maanviljelijöille maksetaan tukia, jotta pystyvät tuottamaan ruokaa meille, josta emme ole valmiita maksamaan. Kohta tulee ruoka ties mistä ja senhän tietää, mitä siitä seuraa. Höh. :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Eikös sellaisella kuin Riitan Herkulla ole tuota karpalomehua? Sellaisessa tetrassa myy, viininpunainen purkki. Mulla olis tällainen muistikuva vaan mahdanko muistaa väärin
:|
Enpä ole tuollaista huomannut. Osaatko sanoa, missä kaupassa? Karpalomehuja kyllä löytyy, siis sellaisia perinteisiä mehuja, jotka laimennetaan vedellä. Mutta kaipaisin karpalotuoremehua.
ja meillä karpalot kasvaa tossa 200m päässä syksyisin+muita marjoja
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Phyi, lidl. Meillä ostetaan kaikki mitä vaan saa suomalaisena. On ekologisempaa tuottaa ruokaa ym. lähellä ja pidetään samalla työpaikat Suomessa.
No sä käyt missä käyt,turha sun on tulla toisia mollaamaan jos ne haluaa lidlissä käydä :kieh:
Mä käyn myös siellä,mutta käyn monessa muussakin kaupassa.
ehkä en osaa lukea, mutta minusta tuossa ei sanottu että: kaikki jotka käy lidlissä ostoksilla on hölmöjä idiootti äpäriä, tyhmiä lehmiä.. vaan kerrottiin kuinka hän perheineen tekee.
 
Kuikka
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi Lidlissä haisee? Tätä olen miettinyt , kun joskus siellä olen käynyt.
Miehen kanssa ollaan mietitty ihan samaa :eek:
Siis meidän Lidlissä ainakin haisee tosi.. oudolle :x

Ihan sen takia ei kiinnosta sinne mennä
Lidlissä on luultavasti jotkut tietyt ketjun sallimat pesuaineet, millä siivoukset kaupassa tehdään. Siksi kaikki kaupat haisee samalle.
 

Yhteistyössä