joillekin kertyy likapyykkiä, joillekin tiskivuori, joku ei pese lattioita jne. mikä on sinun "kompastuskivesi?"

  • Viestiketjun aloittaja tunnustus
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Vessan pesu. Se ei ole mulle mitenkään iljettävää tai vastenmielistä, mutta se vaan aina unohtuu... Ja oikeastaan koko kylppäri on aina yhtä kaaosta. Likaiset vaatteet lattialla, koska olen tehnyt hienot kasat että mitkä menee yhdessä pesukoneeseen. En vaan aina ehdi pesemään kaikkia kasoja samana iltana ja sitten ne kasat jää lattialle.

Toinen on puhtaat pyykit. Mä vaan heittelen niitä olohuoneen pöydälle ja sieltä sitten ongitaan puhtaita päälle.
 
kUULKAAS
Oletteko todella näin #siivottomia#? Älkää loukkaantuko, mutta meillä pyyhitään lattiat ja kaikki pinnat viikottain. Kaapit ovat tiukan syynin alla, mutta synnit on pakko tunnustaa!! Kun suursiivous tehdään 2 kertaa vuodessa, se olisi pakko aloittaa vaatehuoneesta. Kaikki muu sujuu, ikkunan pesut pakolliset seinien, kattojen pyyhinnät, verhojen vaihdot, sauna- ja pesutilojen pesut ym. Mutta jos ei aloita vaatehuoneesta, se on tosi tervanjuontia muiden hommien jälkeen.
 
"vieras"
Oletteko todella näin #siivottomia#? Älkää loukkaantuko, mutta meillä pyyhitään lattiat ja kaikki pinnat viikottain. Kaapit ovat tiukan syynin alla, mutta synnit on pakko tunnustaa!! Kun suursiivous tehdään 2 kertaa vuodessa, se olisi pakko aloittaa vaatehuoneesta. Kaikki muu sujuu, ikkunan pesut pakolliset seinien, kattojen pyyhinnät, verhojen vaihdot, sauna- ja pesutilojen pesut ym. Mutta jos ei aloita vaatehuoneesta, se on tosi tervanjuontia muiden hommien jälkeen.
Kyllä mäkin pyyhin (tavallisesti) viikoittain pinnat ja lattiat.

Noiden tiskien, roskien ja lojuvien pyykkien kanssa sit onkin vähän heikompaa.

Ei mun kämpässä paskaista ole, sekaista vaan. Oon muuten työskennellyt myös siivoojana ja se oli ihanaa, kun sai tehdä vaan sitä lattian ja pintojen pyyhintää eikä tarvinnut keräillä mitään rojuja paikoilleen lattialta eikä mistään muualtakaan!
 
Mä lykkään pikkuwc:n lattian pesua...Jotain niin ärsyttävää,etteisiel ole lattiaviemäriä...Samoin sen pikkuvessan seinien pesua en harrasta kovin usein mielelläni..

Siksi meil on sovittu,että käytetään sitä vessaa vain pakosta :D
 
Anti-imuroija
Imurointi oli niin kauan, kun olin kotona. Kotona ollessa lähes kaikki kotityöt kuului luonnollisesti mulle, mutta imuroin niin harvoin, etten kehtaa edes kertoa. Nyt kun olen töissä, niin mies imuroi. Paljon on myös muita kompastuskiviä, kuten esim. petivaatteiden vaihto ja harvemmin tehtävä ikkunoiden pesu. Vaatteet ja tiskit hoituu ihan mukavasti.
 
Tunnustaja
Havainnollistaakseni kerron ne vahvuudetkin; tiskit laitan suunnilleen aina heti (koneeseen tai sieltä pois jne), koska en kykene työskentelemään likaisessa keittiössä. Keittiö siis melko tiptop lähes joka hetki. Likapyykit menee aina suoraan koreihin, eivät jää ikinä lojumaan minnekään. En pidä likaisuudesta missään, joten ne heikkoudet ovat; jo monen mainitsemat puhtaat pyykit. Ne sentään lojuu onneksi suht siististi pyykkikoriin heitettynä hyllyyn menoa odottamassa. Toinen on kaapit. Sinne on helppo pistää pois silmistä, pois mielestä ja tadam sisällä näyttää siistiltä mutta kaapeista löytyy välillä ylläreitä, joskus vaikka vuoden vanha lehtipino joka on ollut menossa paperinkeräykseen mutta ei sitä kukaan sieltä kaapista ole tullutkaan vieneeksi.....
 
"Vieras"
Puhtaiden pyykkien viikkaus ja kaappeihin laitto. Meillä jotenkin pyykit siirtyvät narulta takkahuoneen sohvalle, josta taas vuorollaan käyttöön. Välillä saan kohtauksen ja jopa viikkaan pyykit koriin, josta ne siirtyvät käyttön. Suurin ongelma on, että pyykkikone on alhaalla ja vaatekaapit yläkerrassa. Tai siis suurin tietysti laiskuus.
 

Yhteistyössä