Alkuperäinen kirjoittaja Mitä Herra tekee?:
et vastannu kysymykseeni: Entä jos on jo yhden kanssa mennyt naimisiin, niin mistä tietää onko hän Jumalan minulle tarkoittama? Voiko Jumala järjestää minulle uuden miehen, vaikka Raamatunhan mukaan "sitä ei saa erottaa, minkä Jumala on yhdistänyt" ? Ja eikös Jumala juuri yhdistänyt, kun meidät vihittiin.
Aina on tuntunut, että mies ei ole minulle oikea, mutta työtä tekemällä saan sen tunteen itselleni, että hän on oikea.
Lisään vielä viestiini. Onko mahdollista, että Jumala tekeekin tuosta mun miehestä mulle sopivan. (Tai muuttaa suunnitelmiaan mun valintojen mukaan), koska meidän lasten sydämet oikeasti särkyis, jos me erottais. Olis siis tosi väärin, jos Jumala nyt antais mulle jonkun toisen miehen, kun olen jo toisen kanssa naimisissa!
Valkeuden Jumala ei järjestä sinulle mitään uutta miestä,vaan sinä itse järkkäät , jos tuohon ikävään ja väärään ratkaisuun päädyt.
Herra haluaa, että olet uskollinen miehellesi ,joka sinulla nyt on. Ole uskollinen,niin laupeuden Jumala on uskollinen auttaja myös parisuhdeongelmien ylitse. Herra vahvistaa liittonne niin että voit iloita hyvästä yhteiselämästänne vielä kultahääpäivänäkin.
Ja eikö Jumala tekisi sinusta lukija miehellesi sopivaa,jos Herran tahtoa etsit?Ensimmäinen asia on tietysti se että tulet elävään Jeesus-uskoon ,niin saat Herraltasi voiman rakastaa miestäsi ja vastustaa lihasi heikkouksia.
Rakastaminen on myös tahtokysymys mitä suurimmassa määrin.
Toki elävä Jumala myös kasvattaa miestäsi hyvään suuntaan jos pysyt uskollisena.
"Ole uskollinen kuolemaan asti,niin minä annan sinulle elämän kruunun",sanoo Herra.