Hei!
Täältä ilmottautuu yksi äiti, joka on saattanut 2 lasta maailmaan Joensuussa, ja kolmatta odotetaan kevääksi.
Omat kokemukseni synnytyksistä ovat aika erilaiset. Ensimmäistä synnyttäessä, saleissa tuntui aika kiire olevan, ja saimme miehen kanssa olla pitkälti kahdestaan avautumisajan...kutsukelloa kun soitettiin, meni aina oma aikansa ennenkuin kätilö kerkesi paikalle. Synnytyksessä avustanut kätilö oli jotenkin ""tiukkiksen"" oloinen, töksäytti sanoa pari kertaa aika ikävästi, kun ensikertalaisena olisi toivonut hieman opastusta asioiden kulkuun.
Seuraavaa tehdessä saimme aivan ihanan kätilön. Hän kävi vähän väliä katsomassa tilanteen etenemistä, ja kannusti kokoajan kestämään supistukset ja avautumisajan kivut (en kerennyt saamaan puudutteita). Kun ponnistamisen aika tuli, tämä kätilö neuvoi tarkasti miten kannataa ponnistaa, että pääsen itse helpommalla, ja lapsi tulee helpommin ulos. Eli täyden 10 kätilö!
Kyllähän tuonnekin synnytyssaliin mahtuu varmaan hyvin erilaisia persoonia, ja hyvin pitkälti on kätilöistä kiinni, miten synnyttäjä tilanteen kokee. Mutta itse ainakin olen taas luottavaisin mielin liikenteessä, eikä minulle ole mitään kammoa jäänyt kyseisestä sairaalasta. He kuitenkin varmasti tekevät parhaansa sinun ja vauvasi eteen. Mitään kauhutarinoita ei kannata vakavasti ottaa, on tietysti ikävää jos jollekin on jäänyt huono maku tapahtuneista. Minulla oli kyllä synnytyksen jälkeen mahdollisuus keskustella kätilön kanssa synnytyksen kulusta, ja asioista jotka mahdollisesti olivat jääneet mieltä painamaan. Eli henkilökohtaisesti voin sanoa saaneeni kiitettävää palvelu.
kopioin tämän tuolta toisesta samanlaisesta aloituksesta...toivottaasti tulee oikein näkymään *en ole tekniikan ihmelapsi*