Joensuusta odottajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanjuska

Vieras
Hei, onko täällä ketään odottajia Joensuun seudulta? Kaupungista ja noin 80km säteellä ympäristöstä?
Itse olen Jonsuun ulkopuolelta. Olisi mukava tutustua muihin odottajiin lähiseudulla, kun en oikein montaa tulevaa äitiä täältä tiedä.
Kuulin kauhukertomuksia Joensuun synnäriltä, olisi kiva jutella muidenkin kanssa ja kuulla myös jo synnyttäneiltä kokemuksia Joensuussa synnyttämisestä.

Hei tanjuska! Ollaan molemmat tuolla tammikuun synnyttäjissä..Mä kun olen joensuussa asuva ja mulla on useampi kaveri jotka on synnyttäneet täällä,voin sanoa että heillä on ollut vain hyviä kokemuksia pkks:sta. Mitä sä olet kuullut juttuja?

Olen kuullut, että Joensuussa vastustetaan sektioita todella kiivaasti ja että äidit laitetaan synnyttämään vaikka olisi tiedossa riskisynnytys. Sektioon turvaudutaan vasta, kun on yrittänyt synnyttää alakautta useamman vuorokauden. Tuntuu kyllä sinänäsä mahdottomalta, eikö vauva saa jo jonkinmoisen hapenpuutteenkin siitä puristuksesta? Mä oon kyllä suhteellisen positiivisin mielin, en oo luonut mitään kuvaa, vaan luotan siihen, etä kaikki menee hyvin.

Tuntuu, että joka seudulla on näitä ""huhuja"" hoidon laadusta, ym vastaavasta. Onkohan nämä ihmiset oikeasti sellaisia, jotka valittavat kaikesta vai pelkäävätkö he sairaaloita? Tietysti jos omalle kohdalle on sattunut jotain ikävämpää, on huonompi juttu, mutta ei pitäisi yleistää.

Kiitoksia teille. Niin, onkohan täällä muita joensuusta, saataisiin oma pieni ketju aikaiseksi jossa odottajat olisivat täältä päin!

Hei Lauraemilia ja Tanjuska!
Tammikuun ketjussa ollaan,tosin kirjoittelu jäänyt vähemmälle mutta lukemassa käyn päivittäin.Meillä on la
aika lähekkäin kaikilla,eipä ole sanottua vaikka oltais yhtäaikaa synnärillä.Joko teillä on tiedossa sairaalan
tutustumis päivä?Sain neuvolasta listan päivistä,ovat joka toinen keskiviikko ja suositellaan rv 33-35.Me ollaan
menossa 30.11.

Minni,mulle annettiin myös lista sairaalaan tutustumisajoista ja terveydenhoitaja oli ympyröinyt siihen päivän 16.11 joten silloin pitäis mennä tutustumaan.Oletko sä käynyt perhevalmennuksissa jo? Tanjuska,en usko et kannattaa stressata itseään pelkäämällä etukäteen.Luulen et näille ihmisille vaan on sattunut huonompi kokemus synnytyksestä..Kaikkialla voi sattua samaa. Kai se on vähän itsestä kiinni millä asenteella sinne menee ja onko tarpeeksi napakka vaatimaan haluamaansa hoitoa. Uskon että hyvin ne meitä siellä käsittelee:-) olis kyllä hyvinkin mahdollista että ollaan samaan aikaan kaikki osastolla:) voitais perustaa joku sähköpostilista tms.?

Heips, joensuun läheisyydestä täälläkin :) nyt ollaan viikolla 32. samat ajatukset synnyttämisestä ja sairaalassa olosta pyörii mielessä... kuullut olen kaikenlaisia kokemuksia. Sektiosta just kuulin sen verran että yks ""tuttu"" oli menny synnyttää ja vauva ei ollukkaan kääntyny vaan oli jalat alaspäin nii olivat vaan kattoneet että ei sektioo vaan ""mahtuu"" synnyttämään =O tuttu oli ollu pikkusen paniikissa mutta oli kai se sit jotenki sujunu se synnytys... mutta kaikki on mahollista... ei kai auta etukäteen ""panikoida"" kun jokatapauksessa se synnytys on eessä niin mentävä sinne on vaikka kuinka jäntskättää =/ itekki oon ollu ihan pannnarissa jo muutamat viikot kun tajuu että synnytys lähenee. supistuksii on nyt jo ollu ihan riittävästi mutta sittenkös niitä vasta tuleekin kun lähtö tulee jonain päivänä...
tää ketju on kiva, kun täällä on muitaki täältä samalta seudulta. oikeesti kiva vaihtaa mielipiteitä/kuulumisia =) voimia kaikille joensuun ympäristön odottajille ja muillekkin!=) ehkä keksitään joku keino miten vaihtaa kuulumisia useimmin, ehkä sähköpostilla tai ??

MOI!

Minäkin olen jns lähi ympäristöstä.
Omalle kohdalle ei ole tullut vielä yhtään negatiivista sanaa asiasta. Päin vastoin on kerrottu että täällä olis kokeneimmat ja asiansa osaavimmat kätilöt ja muu henkilökunta.
Joten ei syytä paniikkiin!
Ja jos jänskättää hirveästi niin kannattaa jutella kätiöiden kanssa ne osaavat auttaa asiassa, mut pieni jänskätyshan on vaan hyväksi.
Eikun avoimin mielin synnyttämään kun se päivä koittaa.

Heip Minni ja Lauraemilia! Ja tervehdys kaikki muutkin!Sähköpostiketju kuulostaisi kivalta!
Eikös sen saa valita itse, milloin menee sinne synnytysvalmennukseen, kun sinne ei tarvitse ilmoittautua erikseen, kunhan menee paikalle.
Minäkin sain sen listan neuvolassa viime kerralla ja olemme menossa myös silloin 30.11 synnytysvalmennukseen. Eli sielläpä näemme sitten Minni ainakin sinun kanssasi. Meillä on la:t oikeasti kyllä aika lähekkäin, voi tosiaan olla, että samoihin aikoihin ollaan laitoksella.

Minä sain tänään vaunut, ah ihanuus (niitä jo työnnelty isännän kanssa ympäri olohuonetta!).
Ostin käytetyt, tosin ne ovat uudenveroiset, ei mitään jälkiä missään! Hain ne Joensuusta, samalla käväisin kalamarkkinoilla syöpöttelemässä roveen muikkuja ja ostin ihanan pehmeän lampaantaljan vauvalle vaunuihin. Tuhlasin hieman enemmän ja ostin sellaisen taljan, jonka voi pestä koneessa.

Pitäisikö meidän tehdä joku pieni lista, jossa olisi Nimimerkit ja la? Mutta nyt lähden katsomaan idolsia... öitä!

Piti vielä laittaa tietoa, että mä päätin unohtaa kaikki mitä olen synnäristä kuullut ja odotella vaan omaa vuoroani mennä synnyttämään. En mä normaalisti ole sillälailla juuri jännittänyt mitään paikkaa, vaikka olisinkin kuullut jotain negatiivista - päinvastoin, minusta tuntuu, että silloin kiinnitän itse enemmän huomiota siihen, mitä tehdään mielestäni todella hyvin. Itsellä aina tavoitteena positiivinen mieli ja hyvä olo kaikin puolin, kaikille!
Eli eiköhän Joensuussa osata hommat siinä missä muuallakin!

Tanjuska,mulla on myös ihanan pehmeä lampaantalja hankittuna (äiti-kulta osti sen) sisko havainnut hyväksi käytössä niin pitihän se meidänkin saada...Sitähän voi käyttää kesälläkin kun hengittää.Mulla on myös sellaiset kelsitöppöset vauvalle:-) onko teillä muilla ollut jo perhevalmennuksia neuvolassa? Mä oon käynyt kerran ja aion ne kaksi muutakin jaksaa vaikka ei mitään uutta ainakaan ekalla kerralla ollut. *takaisin idolsin pariin*

Täälläkin yksi, tosin vasta ihan alkutaipaleen odottaja (15+6).

Täytyypä käydä välillä vakoilemassa tammikuisten ketjua, sitten aikanaan näen teidänkin synnytyskertomuksenne! Jotka toivottavasti ovat ihan positiivisia ja loppuhyvinkaikkihyvin-tyyppisiä :)...

Heip!
Olisiko halukkaita odottavia äippiä näkemään ja tutustumaan joku päivä vaikka Joensuussa? Olisi kiva saada rupatteluseuraa vaikka kahvin merkeissä, tai sitten voisi kehittää porukalla jotain kivaa! Tietysti voisi käydä vauvanvaatteita hypistelemässä ja vaihtaa tietoja äitiysvaatepaikoista..

Ilmoittakaa itsenne tänne, niin laitan sitten sähköpostiosoitteen, jonka välityksellä sitten tarkemmat ohjeet. Ja ehdotelkaahan paikkaa missä nähdä!

Heip!
Mä olisin ainakin valmiina tapaamiseen! Vois tosiaan mennä kahville ja juttelemaan vauva-asioita:) onks sulla Tanjuska joku ""anonyymimpi"" sähköpostiosoite minkä voisit täällä antaa vai miten pitäis toimia?

Mä myös - etenkin jos tulee meitä muitakin vähän ""myöhemmässä"" olevia. La olis maalis-huhtikuun vaihteessa, joten kuuntelen teidän edistyneempien kokemuksia sitten :).
Muutenkaan en tunne kovin paljoa täältäpäin ihmisiä, niin siinäkin mielessä olis mukava tehdä uutta tuttavapiiriä jo äitiyslomaakin ajatellen.

Laittakaa mailia tähän: cayanne@netti.fi
Ajattelin jos olisi tullut Joensuuhun tänään tai huomenna. Olis muutama muu asiakin hoitamatta siellä. Eli äkkiä viestiä, jos tänään iltapäivällä käypi!!!
Mä oon autolla sitten liikkeellä, eli jos noutoa ken kaipaa, onnistuu. Mulla käy aika kotosalla pitkäksi, olisi aika saada jotain toimintaa!

-s- kivaa että kiinnostusta on muillakin:) ei varmaan meillä kellään odottajia ystäväpiirissä...Vauvoja jo saaneita mulla ainakin enemmän:) onhan se hyvä keskustella pidemmällä olevien kanssa,voi saada paljon helpotusta mielessä oleviin kysymyksiin edessä olevista muutoksista! Oletko vasta muuttanut tänne? Hei minkä ikäisiä muut muuten on tässä ketjussa? Mulla ikää 25-v.

Tanjuska mulla on hammaslääkäri iltapäivällä ja sen jälkeen pitäis mennä vielä töihin kuuteen asti :-( harmi en pääse tänään. Yleensä olen vain kolmeen töissä,sopisi joku muu päivä siis viikollakin.

Mulla ikää 27v.
Ei hätää Lauraemilia, en tosiaan ole varma tulenko tänään, ajattelin vain, että jos olisi käynyt, niin sitten olisin tullut. Kun olisi muuta asiaa, muttei niin akuuttia.
Jos joku päivä erityisesti käy, niin laitappa sitä viestiä sinne s-postiin!
Ja s, tervetuloa myös! Tule ihmeessä läpisemään myös, meiltähän voi liiketä sulle neuvojakin!!! ;) Onhan se kiva että vois jutella muiden kanssa ketkä on samassa tilanteessa. Mulla ei juuri oo raskaana olevia tuttuja täällä kun muutama. Lähinnä muilla tutuilla ei ole vielä lainkaan lapsia täälläpäin ja ne joilla on tai odottavat, asuvat etelä-suomessa.

No mä oon sitten nestori, 33 v.

Käyn töissä vähän kauempana, ja tänään aioin tehdä pitkän päivän, kun neuvola oli aamulla ja sitä paikkailen. Eli tänään en pääse, mutta laitan sähköpostini tonne annettuun osoitteeseen, niin ehkä sitten myöhemmin!

Muutenkin tulee aika harvoin osuttua kaupunkiin asti (syrjemmällä asutaan) ja silloinkin yleensä tiukasti asioille, nii että todella kiva oli päästä vaikka kahvilaan lörpöttelemään :).

hei!Miusta on ollu iiiiiiiiiiiiihanaa synnyttää joensuussa, nyt odotan kolmatta ja eniten jännittää kuinka keretään Joensuuhun (100km) kun edellisellä kerralla meni jo aika tiukoille ja ajomatka oli ihan karmea....
Mukavaa odotusaikaa sinulle!

Hei, onko teillä muilla tietoa, onko Joensuussa mahdollista saada tehtyä se kuuluisa 3D-ultra, jossa saa vauvasta dvd-levyn mukaansa muistoksi? Pääkaupunkiseudulla on, mutta miten on täällä?

Ajattelin, että olisi se lapselle aika mahtavaa saada nähdä itsensä siltä ajalta, kun ei ole edes itse vielä syntynyt, vaan on äidin masussa! Musta olisi ainakin! Tuli vaan mieleen, kun jotkut ovat siinä käyneet ja kovasti kehuneet..

Hei!

Täältä ilmottautuu yksi äiti, joka on saattanut 2 lasta maailmaan Joensuussa, ja kolmatta odotetaan kevääksi.

Omat kokemukseni synnytyksistä ovat aika erilaiset. Ensimmäistä synnyttäessä, saleissa tuntui aika kiire olevan, ja saimme miehen kanssa olla pitkälti kahdestaan avautumisajan...kutsukelloa kun soitettiin, meni aina oma aikansa ennenkuin kätilö kerkesi paikalle. Synnytyksessä avustanut kätilö oli jotenkin ""tiukkiksen"" oloinen, töksäytti sanoa pari kertaa aika ikävästi, kun ensikertalaisena olisi toivonut hieman opastusta asioiden kulkuun.
Seuraavaa tehdessä saimme aivan ihanan kätilön. Hän kävi vähän väliä katsomassa tilanteen etenemistä, ja kannusti kokoajan kestämään supistukset ja avautumisajan kivut (en kerennyt saamaan puudutteita). Kun ponnistamisen aika tuli, tämä kätilö neuvoi tarkasti miten kannataa ponnistaa, että pääsen itse helpommalla, ja lapsi tulee helpommin ulos. Eli täyden 10 kätilö!

Kyllähän tuonnekin synnytyssaliin mahtuu varmaan hyvin erilaisia persoonia, ja hyvin pitkälti on kätilöistä kiinni, miten synnyttäjä tilanteen kokee. Mutta itse ainakin olen taas luottavaisin mielin liikenteessä, eikä minulle ole mitään kammoa jäänyt kyseisestä sairaalasta. He kuitenkin varmasti tekevät parhaansa sinun ja vauvasi eteen. Mitään kauhutarinoita ei kannata vakavasti ottaa, on tietysti ikävää jos jollekin on jäänyt huono maku tapahtuneista. Minulla oli kyllä synnytyksen jälkeen mahdollisuus keskustella kätilön kanssa synnytyksen kulusta, ja asioista jotka mahdollisesti olivat jääneet mieltä painamaan. Eli henkilökohtaisesti voin sanoa saaneeni kiitettävää palvelu.

kopioin tämän tuolta toisesta samanlaisesta aloituksesta...toivottaasti tulee oikein näkymään *en ole tekniikan ihmelapsi*