Joensuun turmarekka ajoi ylinopeutta !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja jos oikein spekuloi asiaa niin entäs jos asia olis ollu toisin päin. Rekka olis tullu kolmion takaa henkilöauton eteen joka olis ajanu ylinopeutta ja promilleja olisi ollu tuon verran kuin kyseisessä tapauksessaja henkilöa. olleet olisivat kuolleet. Kenestä olis tehty syyllinen?
Vahva arvaus kolmion takaa tulleesta...

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö tajua;21949261:
Henkilöauton kuljettaja luuli että rekka ajaa 60kmh. Hän aikoi ylittää tien. Mutta rekka onkin ajanut lähemmäs 90kmh. 60km/h auto etenee noin 16m/s, 87km/h vauhdissa n. 24m/s. Muutama sekunti on siis ratkaissut. Jos rekka ei olisi ajanut tuollaista ylinopeutta, ha olisi kerennyt hyvin tien yli.

Ensimmäisiä asioita autokoulussa tais olla se et suoraan lähestyvän kappaleen nopeutta on todella vaikea arvioida ja jos lähtee vetämään arvalla kolmion takaa et ehtiikö rekan alta pois vai ei niin kyllähän siinä jo ns. kerjää verta nenästään (tai jostain muualta).
Osumia olis joka tapauksessa tullu, joten syyttely on turhaa. Tutkintaa jatkavat ne tahot joilla on siihen osaamista.

Ja miksi ei saa puhua rekkojen ylikuormista ja ylinopeuksista ... _ ja rekkakuskeista jotka puhuu puhelimeen,polttaa röökiä kun veivaavat samalla suurta rekkaansa tuolla liikenteessä . Toki tekeehän sitä henkilöautojenkin kuskit, mutta jotenkin kun rekalla saa paljon pahempaa tuhoa aikaan, niin minusta kuskien pitäs olla HELVETIN tarkkoja tekemisissään ajon aikana. Luulis et olis jotain ammattiylpeyttä eikä oltas ku laiska valunu paska siinä ison ratin takana.

Ei tietenkään jossittelu enää auta.

On kumminkin hyvin vaikeaa arvioida auton nopeutta jos edestä päin sitä katsoo. Itse olin aluksi hyvin vahvasti sitä mieltä että henkilöauton kuski on syyllinen. Mutta tämä muuttaa asian. Rekka on edennyt neljässä sekunnissa n. 100m. Jos nopeus olisi ollut 60kmh, neljässä sekunnissa se olisi edennyt 64 metriä. Huima ero. Kahdeksassa sekunnissa n. 200 metriä. Sallitulla nopeudella 128m. henkilöauto olisi kerennyt tien yli jos rekka olisi ajanut kuuttakymppiä.

reaktioaika myös kasvaa kun nopeus kasvaa, jos joku teistä ei tätä tiennyt. Jarrutusmatka pitenee, jos joku teistä ei tätä tiennyt. JOS JA JOS rekka olisi ajanut kuuttakymppiä, kuski olisi kerennyt reagoida ajoissa ja jarrutusmatka olisi ollut lyhyempi.

Rekka oli n. 100 metrin päässä kun henkilöauto lähti ylittämään tietä. Jos rekka olisi ajanut kuuttäkymppiä, ha:n kuskilla olisi ollut paljon enemmän aikaa. Mutta rekkakuski ajoi ylinopeutta.

Toki ha:n kuljettajassakin on vikaa, mutten tajua teitä joiden mielestä rekkakuski on täysin syytön.

Virallisella syyttäjällä on syytepakko; syyttäjän on virkavastuun uhalla nostettava syyte, jos rikoksesta ja tietyn henkilön syyllisyydestä on riittävä näyttö.

Minusta syyllisiä onnettomuuteen löytyy ihan yhtä monta kuin kuskiakin kyseisestä onnettomuudesta. Aina kun autolla tapahtuu onnettomuus, on sen jälki surullista, riippumatta siittä onko kyseessä kuinka suuri ajoneuvo. Aika moni henkilö autokin on törttöillyt ja pilannut ihmisten elämiä, kuten enoni, joka on pahasti halvaantunut rattijuopon ajettua hänen päälleensä 30 vuotta sitten.

[QUOTE="vieras";21949366]Mun mies ajaa täysperä-yhdistelmää ja kyllä ihmiset vaan tulee niillä pikku puntoillaan ihan pokkana eteen katsomatta yhtään.. Tässä taas yksi surullinen esimerkki siitä, kun ei tajuta väistää isompaa edes oman henkensä uhalla. Rekkakuskille ylinopeussakko muttei se hänen vikansa ole jos joku ajaa alle.[/QUOTE]

Mun mies ajaa myös ja on valittanu samasta aiheesta. Tungetaan eteen eikä käsitetä miten vaikeeta sellanen on saada pysähtymään...

Molemmat siis ilmeisesti rikkoneet liikennesääntöjä. Toisen auton kuljettaja ja kyytiläiset maksoivat siitä jo hengellään.

Mun näkemyksen mukaan kyllä tuossa molemmat kuskit ovat sitten olleet syyllisiä. Jos asia on niinkuin nyt on tiedotettu eli rekalla reilu ylinopeus.

Mua usein pelottaa nuo rekat, niistä kun monet ajaa ylinopeutta ja monet myös puhuvat kännykkään. Ja joskus ne roikkkuvat persuuksissa kiinni vaikka ajaisi itse sallittua nopeutta.

Yhteistyössä