***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

Jos täällä on joku vielä Vaniljaisen plussattua päivittelemässä niin minut saanee siirtää taustailemaan.

Täti näyttäisi saapuneen. Kp 21/22 on nyt ja ruskeaa tuhrua havaittavissa. Eli tämä lienee taas
kp 1.
Parempi aikaisessa kuin myöhässä. Eipähän tarvitse elätellä toiveita.: /
Hiukan harmittaa, mutta ei mitään verrattavissa viime kuun putoamiseen, kun täti suvaitsi saapua viisi päivää myöhässä.

Toivottelen paljon plussia kaikille!

Nyt alkaisi siis yk 11, mutta ei siis ala. Palaillaan sitten yritykseen kesällä, tuolloin lähdetään sitten tutkimuksiinkin hakeutumaan, kun virallisesti tulee vuosi täyteen yritystä (oltas päästy jo puolen vuoden jälkeen miehen taustan takia).

Varmaan täällä lukemassa käyn ja kirjottelenkin, jos jotain asiaa tulee, mutta näin siis tällä kertaa.
 
Kiitos kaikille onnitteluista ihan hurjasti!! :hug: :hug: Hiukan pelottaa siirtyä tuonne odottavien puolelle, menkkojenkin pitäisi alkaa vasta huomenna tai ylihuomenna, toivottavasti pysyvät poissa :)
Tosiaan, kuka haluaisi ottaa jatkossa päivityshommeleista vastuun?
Jotta listaa pystyy jatkossa päivittämään, niin täytyy aloittaa uusi ketju, tämä on muutenkin kyllä päässyt jo aika pitkäksi. Jos haluaa käyttää tuota mun pohjaa niin kopioi vaan sen, mutta saa tottakai tehdä ihan uusilla ja kuvilla ja muutenkin uudistaa jos haluaa :)

Hehee, sepäs olisikin jotain jos kaksoset sieltä tulla tupsahtaisivat, onneksi ei kummankaan suvussa moisia ole, mutta mies kyllä toivoisi niitä :D

tunturihilla Meillä ei ollut mitään apuja, ihan vaan luomusti ollaan menty, mun piti itseasiassa ensi viikolla varata aika siihen hormonikokeeseen, mutta nyt saankin varata ajan ihan muihin tutkimuksiin!
Meillä tosiaan oli ensimmäinen kierto tauon jälkeen, ihan kuten Raphaellallakin ja aikas rennoin ottein mentiin ja siitä se sitten tärppäsi!

Mikäs selmarin tilanne on?? Kuulostaa meinaa tosi hyviltä oireet, minäkin näin kahtena yönä ennen plussaa ihan ihmeellisiä ja todentuntuisia unia!

Entäs Nefertar? Sullakin kuulostaa kamalan hyvältä! :heart:

Taiskalle hurjasti onnea!! :)

Voin vielä päivitellä hetken aikaa täällä, en kuitenkaan uskalla ihan vielä kokonaan tuonne odottajien puolelle mennä, mutta kättä pystyyn vaan halukkaat päivittelijät! :)

Tässä vielä tämä minun kauan, kauan haaveiltu plussani:
Aijaa.com - 7325259.jpg

Tytöt pakottivat mut tekemään vielä saman päivän iltana digitaalisen testin ja myös se antoi toivotun tuloksen, raskaana 2-3 viikkoa :)
Tänään muuten tein digitaalisen ovistestin ja siihen tuli myös hymyilevä naama ja testitikun viivoista testiviiva oli kontrollia reippaasti tummempi. Haluan siis tämän kertoa ihan siksi, että kiinnostuneet tietävät! Itse en ollut varma miten digitaalinen testi näyttää raskauden!

Vaniljainen ja myttynen 4+4?
 
Viimeksi muokattu:
Vaniljainen ONNEA aivan älyttömän paljon!! Siis niin ihanaa! Kyllä sitä voi ihminen liikuttua toisten onnesta näköjään paljonkin! Olen seuraillut teidän taivalta täällä ja toivonut kovasti plussia ihan kaikille! Voi vitsi miten ihana uutinen!

-Catalia ja Hyasintti 22+3 (toukokuisista) jos mua muistetaankaan :saint:
 
Heippa!
Saakos tänne teidän joukkoon suureen liittyä? Oon lähinnä lueskellu ja kirjotellu tuolla Lapsettomuus puolella mutta löysinpäs sitte tännekin :) Ikää on 26, muutaman kuukauden päästä 27 ja yritystä takana n. puoltoista vuotta. Ollaan matkalla tutkimuksiin, kun vaan sais niitä labra-aikoja varailtua. En jostain syystä saa soitettua kun pelottaa ne tulokset : / Muutenkin nyt tunteet pinnalla kun menkat pitäs alkaa reilu viikon päästä ja raskaana olevia pyörii joka puolella.. Samaan lauseeseen sanottava kumminkin että oikein paljon onnitteluja plussanneille :) Olen muutaman sivun lukenu tätä pinoa ja näitä lukiessa tulee tunne että ehkä meillekin vielä :) Kroppakin niin sekasin että alkaa kehitellä ihan omia oireita..Esim. Tälläkin viikolla heräsin yks yö siihen kun vasenta nänniä särki?! Ikinä ennen ollu tollasta..
Ei olla ikinä kokeiltu noita ovulaatiotestejä tms. mutta teillä ilmeisesti löytyy kokemusta..? Tulen sitte kyselemään toimitaohjeita :D Tää kirjottelu on nyt vähän tällästä sekavaa, mutta alkaa väsy painamaan silmiä.. Toivottavasti pääsen mukaan tähän joukkoon mukavaan :)
 
hellou :)
Olipas ihanan selkeä plussa vaniljaisella :heart: saispa itsekin tuollaisen piakkoin :)

Mua himottais tehdä raskaustesti 10miu herkkyyksisellä,mutten taida vielä uskaltaa.. Jos odottaisin ens viikonloppuun ni sit pitäis jo jotain näkyä jos on näkyäkseen.
Oireissa ei mitään uutta edelliseen tietoon. Inhaa vaan tää oottaminen kun päivät kuluu niiiiiiiiiin hitaasti.. :(
 
Voi miten hienoa Vaniljainen! Paljon onnea plussasta! Mä olen tietyin väliajoin käynyt sun ja Lilyn kuulumisia (tai lähinnä plussia) täällä kurkkimassa ja kun molemmat ootte nyt tonne odottajiin päässeet niin hyvä juttu :D On kyllä hieno ja vahva viiva sulla, kovasti vaan tarrasukkia ja liimaa ja kaikkea nyt matkaan ja onnellista masunkasvatusaikaa :)

nelli & mytty 36+1
 
Kiitos vielä kaikille :heart: Ja ihanaa Nelli kun olet meidät muistanut sieltä ihan alkuaikojen ketjusta!! Sinähän olet jo ihan hurjan pitkällä!! Nyt oikein paljon tsemppiä ja onnea tulevaan synnytyksen, se on varmasti maailman ihanin asia!! :)

Selmari Millä päivillä sä menet, mikä on dpo edes suurinpiirtein? :) Sulla on kyllä hyvän kuuloisia oireita!!

Tervetuloa Babies!! :) Kannattaa tosiaan varailla aikoja tutkimuksiin, mekin käytiin kaikki mahdolliset tutkimukset, ja multa löytyikin vähän endometrioomaa ja vasen munajohdin on mulla myös tukossa. Mitään lääkkeitä en kuitenkaan mihinkään saanut, lääkäri oli kovasti sitä mieltä että mitään esteitä raskautumiselle ei ole. Ilmeisesti tuo tukkeutunut munajohdin kuitenkin hidasti onnistumista vähän.. Kaikkea hyvää teille:)

Mä käytin tänään kaapista pois toisen apteekin oman testin, halusin varmistua että viivat tummenevat ja nyt tuli jo kontrolliviivan kanssa yhtä tumma viiva..Dpo on tänään noin 14 ja tädin pitäisi tulla tänään tai huomenna. Glup.
Aijaa.com - 7328834.jpg
 
Viimeksi muokattu:
täällä on ovis ohitettu, tissit kipeytyy taas tavalliseen tapaan, aavistuksen vaan mutta kohta se pahenee... tuntuu taas tänään ettei oo mitään jännäilyn aihetta kun menkat ne jyrää kuitenkin parin viikon päästä :( ei jaksais alkaa valaa toivoa itseen ja isäntään kun se pettymys on sitten niin kova. kamalaa omanapaista masentelua, sori... :( ei oo syytä siihen sen kummempaa kuin että ei vaan jaksa alkaa nostaa toiveita, yk 9 seuraavaksi...
 
Viimeksi muokattu:
Tunturihilla, samoissa mennään mulla oli kai eilen ovis. Tikut loppu kesken joten en saanut punaista valkoiselle mutta sen verran oli tuntemuksia. Mä taas oon vähän liiankin pilvissä, vaikka just viime menkkojen aikaan lupasin ja vannoin itselleni että en toivo turhia. Mutta hullu siis olen. Ja kaiken kukkuraksi koitan saada miehenkin innostumaan. Koulumotivaatio on nollissa ja haluisin vaan nopeesti päästä kaks viikkoa elämässä eteenpäin. Tosi rentoa yrittämistä ;) Toivon sulle kuitenkin plussaonnea :)
 
Hurrrrrrrjan paljon onnea Vaniljainen :heart::flower:

Meillä täälä kp30/30-36. Yk:ta en siis laske kun osa kuukausista mennyt yrittämättä ja osana yritetty, mutta kaiken kaikkiaan yritys alkoi tuolloin 10/08. Tulkoon jos on tullakseen fiilingillä. Ja testeihin ei olla menossa lähiaikoina. Meinattiin että vuoden lopussa jos ei silloinkaan vielä.

Asiasta kukkaruukkuun. Voisin jatkaa päivittämistä jos kenellekään passaa :stick: Käyn lueskelemassa täälä joka päivä mutta en välttämättä ehdi ihan joka päivä päivittämään :ashamed: että jos löytyy joku kuka ehtii, hienoa, jos ei niin lupaan tehdä sen mitä kykenen :saint:
 
Täältä taustalta huutelen kiitokset <Miipelille jos viitsit alkaa päivittelemmän. Tuskin haittaa, vaikka et joka päivä ehtisikään muutoksia tekemään.

Kuulin tossa viime viikolla, että eräs kaverini oli saanut keskenmenon. Meillä on hänen kanssaan hyvin samanlaiset tarinat, eli saatiin esikoiset vuonna 2006 melkein samaan aikaan ja kesäkuussa 2010 oltiin molemmat alettu toisistamme tietämättä yrittää toista lasta. Mulla ei tunnetusti ole tänä aikana tullut yhtään kunnollista plussaa ja hän on saanut kolme keskenmenoa... :(
Tässä mietin, että kummallakohan meistä on rankempaa; Kaverillani, joka sentään on tullut raskaaksi vai mulla, kun en edes tiiä voidaanko miehen kanssa saada yhteistä lasta. Luulen, että kuitenkin hänellä... onahn nuo jatkuvat keskenmenot varmaan tosi rankkoja.

Sitten tähän loppuun vielä mietintä, että kun tuo viime kierto oli mulla vain 20 päivää ja noita megalyhyitä on mulla usein niin onkohan tollasella kierrolla mitään toivoa onnistua koskaan... plaah. Toivoin jo, että joulukuun 27 päiväinen kierto olisi jäänyt vakiokierronpituudeksi.

Onnistumisen iloa kaikille!
 
amalia Armas Luulen että kummallakin on omalla tavallaan rankkaa.. Itse kun en ole keskenmenoa kokenut ni ei tietenkään voi tietää miltä tuntuu, varmasti ihan kamalaa : / Mutta sen tiedän että kyllä se tietämättömyyskin aika raastavaa on.. Huoli ja pelko siitä, tuleeko ollenkaan raskaaksi. Mitä noihin kiertoihin tulee, niin oon kyllä aivan pönttö niiden kanssa. Onneks aloin sentään puolisen vuotta seurailemaan asiaa, ennen sitä en välttämättä edes muistanu edellisten kuukautisten alkamispäivää. Yritä siinä sitte miettiä millon olis parhain aika tulla raskaaksi, ja sit vielä ihmettelen miks ei vauvaa vielä kuulu. :headwall:

Onko teillä kellään muuten kokemusta noista LAdyvita Mama vitamiinipillereistä? Hypistelin kaupassa yks kerta ja luin että niitä vois ottaa jo kun suunnittelee raskautta? Auttaako se tiettyjen vitamiinien popsiminen edes?
 
Babies itselläni opinnot sivuaa vitamiineja ja hivenaineita, ja sellaista tietoa alan luennoitsijoilta jne saanut kun kyselin, että noi on lähinnä markkinajippo noi raskausvitamiinit.. foolihappo ja e-vitamiinihan olisivat hyväksi raskautta yrittävälle ja raskauden ajaksi, ja joku laadukas monivitamiini (ja kapseli, ei tabletti) sisältää usein noita enemmän kuin mitkään raskausvalmisteet. :)
 
Kertokees vielä sellainen juttu onko ok jos aloittaa uuden ketjun? Olisi varmaan helpompaa rakentaa uusi lista :confused: Kaikki siis mukaan ja ilmoittakaa ajantasalla olevat päivät ja ykt sun muut ja mä pidän ne sitten jatkossa ajantasalla :D
 
Miipeli Kiva jos alat päivittämään. Ei mua haittaa ainakaan jos ei joka päivä päivitä. Se uus ketju ois varmaan hyvä.

Babies Tervetuloa. Mä syön noita Multivitan raskaus ja imetys vitamiineja jotka tarkotettu siis myös raskautta suunnitteleville. Muista mulla ei oo kokemusta. Niistä esittelijä sanoi että soveltuvat myös vanhuksille ja henkilöille joilla alhainen hemoglobiini kun sisältävät vitamiinien lisäks rautaa yms. Mulla oli joskus alhanen hemoglobiini niin ihan jo senkin takia niitä syön. Nykysiä arvoja en tiedä kun en minäkään oo saanu aikaseks varata niitä labroja. Noissa on E-vitamiinia 125% ja foolihappoa 200% vuorokautisen saannin vertailuarvosta. Kaipa niistä jotain apua on. Jostain luin että puutostilat voi vaikeuttaa raskaaks tulemista niin kaipa niitä vitamiineja sillon kannattaa napsia. Ovistestejä aion piakkoin kokeilla itsekin ekaa kertaa (jos on tarvis).

ON: Lauantaiaamuna tein testin kun sain kutsun tyttöjen iltaan jossa myös alkoholia tarjolla. Nega oli ja menkkoja odottelin sunnuntaina vaan eipä näkynyt. Tiistaiaamuna jäi vähän vaaleenpunasta paperiin vessassa käydessä ja ajattelin että no nyt ne sit alkaa vaan eipä vieläkään. Kaks pisaraa ruskeeta vuotoa tuli koko päivänä eikä mitään muuta. Edelleen rinnat ihan järjettömän kipeet (ei oo ennen ollu tällä lailla) ja lämmöt yli 37. Alavatsaan koskee ja nipistelee koko ajan mutta sellasta normaalia menkkatuntemusta ei oo. Vessassakin on saanu ravata aika usein. En tiedä mikä tätä kroppaa vaivaa. Tosin kierto on joskus menny sinne 38 päivään että oisko nyt vaan niin pitkä taas, yleensä sen 30. Nyt siis kp 33/30-38. Ihmettelen vaan noita lämpöjä kun en niitä koskaan oo säännöllisesti seurannu, joskus mitannu just ennen menkkoja ja ollu sen 36,5 ja nyt koko ajan siel yli 37. Rinnatkin ihan ihmeellisesti kipeet, varsinkin oikeessa tuntuu sellasta ihmeellistä pistelyä. Oiskohan se lauantain testi ollu vaan liian aikasin ja tuo pikkanen vuoto vaan jotain ylimäärästä? (toiveajattelua) Voi kun eivät alkais nuo menkat ollenkaan vaan eiköhän ne sieltä lähipäivinä tuu :/.
 
Nefertartar Täällä ollaan peukut pystyssä sullekin jos vaikka tärppäis :) Meinasin ite myöskin koittaa noita Multitabsia/multivitaa mikä nyt olikaa :) Eikai siitä haittaakaan ole..
Tunturihilla Kerros tyhmälle miks mielummin kapseli ku tabletti?
Miipeli Aika tosiaan kulkee hemmetin hitaasti etenkin niinä päivinä ku odottelee kierron lopputulosta.. Tulis edes plussa niin vois alkaa odottelee kärsimättömänä sen pienokaisen tuloa :)

Täällä odotellaan jännityksellä ens viikon alkua jolloin tietää taas missä mennään.. Tänään kyllä alko ne perinteiset menkkanippailut ja rintojen kipeytyminen, eli ei varmasti tuu plussaa.. Haluun jo testata!!
 
nefertar peukut pystyssä täältä! :)

Babies se kapselin sisältö on siis nestemuodossa ja imeytyy paremmin. vaikka tabletissa olisi 200kertainen saantisuositukseen nähden, siitä ei silti imeydy välttämättä kuin pieni osa. ja nuo saantisuositukset on ihan liian pieniä, oma vahva e-vitamiini taitaa olla joku 2000kertainen saantisuositukseen nähden, ja silti turvallista käyttää ja valmisteita on markkinoillakin useita :) toivottavasti tuosta saa jotain selvää. en tietenkään siihen puutu kenellekään jos haluaa syödä jotain tiettyä :) mutta mielellään jos puhetta tulee, niin neuvon ihmisiä. eihän siitä haittaa ole jos syö vaikka nyt sitä tablettimuotoa, mutta rahaahan siinä hukkuu jos ei täyttä hyötyäkään saa. lisäksi noissa on rautaa ja kalsiumia, ja kalsium estää raudan imeytymisen. ne pitäisi ottaa eri aikaan siis (joten sama kuin sitä rautaa ei olisi olleskaan)
monimutkainen aihe, josta saisi vaikka oman keskustelun pystyyn joten ehkä päätän tähän :D toivottavasti en herätä negatiivisia tunteita, tarkoitus tietenkin olisi vain jakaa parin vuoden opiskelujen antia ja neuvoa valitsemaan ehkäpä ne tehokkaimmat tuotteet :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kannustuksesta.
Ei vieläkään kummempia merkkejä mihinkään suuntaan. Yöllä tuli petipuuhien jälkeen taas hiukan sitä ruskeeta vuotoo mut ei muuten ja tänään ei taas mitään. Tää odottelu on ihan kamalaa. Yks tuttu kerto ettei sillä näkyny testeissä mitään ennen 6:tta viikkoo kummassakaan raskaudessa. Ääh miks kaikilla ihmisillä ei vois olla samanmittaset ja muutenki samanlaiset kierrot ja raskaudelle samat selvät oireet kaikilla joista ei mitään tulkinnanvaraa löydy. Mutta ei. Pitäs varmaan tehä uus testi mut pelottaa että sekin on nega niin taidan viel odottaa ja säästää itseni taas uudelta pettymykseltä.

Mä taidanki olla varsinainen yökukkuja täällä :) Sotkee nuo vuorotyöt ihan kivasti unirytmit |O

Tunturihilla Tarkastelin tarkemmin tuota multivitaa ja en siitä ainakaan kalsiumia löytäny? vai puhuitko jostain toisesta valmisteesta. Syön kyllä erikseen kalsiumiakin ja otan tabut eri aikaan. Greippimehut juon kaikista valmisteista erillään. Oon opiskellut itekin sen verran noita lääkkeitä että nuo tiedän mikä estää minkäkin imeytymisen. Heitäs vinkkejä ehdottomasti mitä kannattaa syödä. Ihan valmistenimiä jne. Ne on kyllä tervetulleita ja muutenkin toki saa neuvoa kun tietoa löytyy.
 
nefertar joo , se olikin multivita raskaus. :) noista merkeistä, ite popsin solgaria aika paljon koska se on hyväksi havaittu kansainvälisissäkin tutkimuksissa, joissa nuo viitearvotkin tosiaan on vähän suurempia päivän saannista.
Mut muitakin merkkejä tulee kyllä käytettyä, Dr. Donsbachin e-vitamiinia miulla on nyt (purkki makso 27e!) hintavampi, mut imeytyminen kapselista tais olla jotakin 80% parempi (käyttäjäkohtasia eroja, mutta tuo oli keskiarvo) kuin kuiva tabletti. Ja ne hinnat selittyy sillä teholla ja että kapselia on aina myös hintavampi valmistaa kuin nuo jauhepuristeet.
On miulla kyllä itellänikin joitakin tabletteja, ei niistä haittaakaan ole jos nyt ei täystehokaan :) Nuo helokkiöljykapselit ja vehnänalkioöljyt on kanssa sellanen juttu, että toki terveellisiä ovat ja hyvä käyttää, mutta e-vitskun kannalta kantsii satsata ihan vahvaan kapseliin ensin kuurina ja vähän niiku "ylläpitää" sitä tehoa em. öljyvalmisteilla kun on eka purkki loppu :) E-vitamiinihan on sellanen hedelmällisyys-vaihdevuosi-ja naishormonien tasapainottaja :) Siinä nyt vähäsen...
 

Yhteistyössä