***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

tunturihilla
mulla kans ollut kystia kertaa miljoona. Yks ylty ihan pesis pallon kokoiseksikin.
Nää kivut on täydin erilaisia ku koskaan ennen kystaillessa.
Ja onhan musta ultratki otettu 20.8 eikä sieltä löytynyt yhtään mitään. Nää kivut kuitenki ihan repäiseviä esim. ku nousee, yskähtää jne. Ei siis jatkuvaa.
Ihana ajatus tuo siideristä ja kynttilöistä nauttiminen. Harmi ettei onnistu täs kämpässä, ja muutenkaan mulle ei ole alko maistunut pitkiin aikoihin.

macy gray Mulla ainakin noi ovislimat tulee sen verran runsaina et pyyhkäisemällä jää ja ihan pikkuhousunsuojia saa käyttää :ashamed:

Taas pikkuisen omaa napaa. Ylihuomenna pitäisi taatusti olla tiedossa onko plussatuulet tänne asti ehtineet :) Ottavat varmuulta myös sen raskaustiestin joka paljastaa kohdun ulkoisen raskauden. Toivotaan sitä parempaa plussaa!

Saipas sitten terkkarin tädiltä lähetteet verikokeisiin, huomenn olis klo 12:50
Muoks. Pakko laittaa tännekin ihana linkki mihin törmäsin :)
Odotuskalenteri viikot 1-9

Plussapuhurein Under
 
Viimeksi muokattu:
Masennus ja shokki :headwall: terkkarin 25 herkkyyksinen testi iso paha nega. Taidan luovuttaa, kaikki voimat lopussa. Tarttis jostai taikoa 500e et pääsis yksityiselle et jotai alkais tapahtuun.
Mä oon vaan päättänyt et ei enempää itkemisiä negan vuoksi. Joten taidan heittää haskat tiskiin ja unohtaa koko asian.
 
undercovergirl:hug: Toivoa on vielä! Jopa mulla vaikka yk13 nyt.. Jos saan kysyä niin mihin operaatioon tuon 500e tarttette? Tai siis onko syy selvillä? Voittehan odottaa, että tulee vuosi täyteen niin pääsee julkiselle eikä ole niin kallista? Mekin saatiin vajaassa kuukaudessa aika julkiselle..
 
Imoen :hug: Voimien keräilyn jälkeen kohti uutta koitosta.

Undercovergirl Eivätkö sitten tehneetkään testiä verestä? Tosi pa**a fiilis on siellä varmasti. En epäile yhtään. Ja voihan se tauko yrittämisessä joskus tehdä vain pelkkää hyvääkin, joten jos oikein ahdistavalta nyt tuntuu koko tämä touhu, niin kannattaa ihan tosissaan miettiä sitä. Asettaa joku aikaraja, jolloin sitten pohditte, aiotteko alkaa yrittää uudestaan vai ei.

Macy Graykö niistä ovislimoista kyseli? Niin siis mulla myös sama juttu, että kyllä ne tuntee ja huomaa ihan siitä, kun oikein valahtelee välillä housuihin ja pöntöllä on paperikin ihan limoissa. Mutta sekin vaihtelee kierroittain, millon tulee ihan älyttömästi ja millon sitten vähän vähemmän...

Mietiskelin tässä, että miten noita lämpöjä pitäis seurailla? En nyt ihan heti ainakaan mistään löytänyt "ohjeistusta" siihen. Eli onko väliä mihin aikaan, aamusta siis ilmeisesti, mutta onko heti herättyä vai puoli tuntia sen jälkeen vai miten? Ja pitäiskö olla aina samaan aikaan aamusta, minä kun meen ihan millon sattuu töihin, niin ei oikein niiden puitteissa ihan helposti onnistu säännöllisyys. Ja oliko jossain, että lämpö pitäis ottaa kielen alta? Ihan pihalla tosta:ashamed:

Mitään uutta ei tällä rintamalla, taitaa olla niin, että tädin tuloa odotellaan sunnuntaiksi... Jotain olematonta pientä nippausta on saattanut päivän mittaan tuntua edelleen ja rinnat hiukkasen herkät. Jos oikein hakemalla tuntemuksia hakee, niin oon koiraa lenkittäessä parina iltana haistanu tupakan savun reilun 10m päähän, vaikken ole ensin ketään tupakalla nähnytkään pimeää kun on...

kp 23/26-27 (24-28) dpo 8
 
Pikapika vastaus, elikkäs tilannehan mulla se et eksän kanssa yritettiin 3,5v omaa lasta, erottiin sen prosessin takia ku kumpikaan enää jaksanut. Nyt eksällä oma poika. Julkiselle meni jo lähete ja sinne ehkä pääsee (jo!) maaliskuussa. Ei paljoa naurata.
Eilen iski helvetilliset repivät alavatsakivut ja käskivät acutaan. Voi jessus mikä tohtori siellä. :LOL:Ensi näkemältä ja kuulemalta toteaa et oot raskaana. Kerroin vain et oon vasta dpo 10 joten tuskin nää oireet sitä on. Testattiin kaikki mahdollinen, ei niin mitään. Lopuksi tohtoritäti tokas et älä sure, olin mäkin 40v ku lapsen sain. Siinä vaiheessa pillahdin itkuun. Lopputuloksena kipupiikki perseeseen ja kaks pamia taskuun ja taksilla kotiin. Voi jeee.
Raivostuttavaa kuinka oma kroppa näin pettää, kuvittelee kaikki oireet kun siellä ei ketää kerta ole:stick:
Se 500e menis ensikäyntiin jonka yhteydessä aukiolotutkimus (joka kuulemma mielellään tehdään heti samalla kertaa) ja jos tohtori suostuu niin clomeihin. Melko hintavaa kyl :headwall:

Muihin juttuihin
Tuosta lämmönseurannasta sen verran et se pitäis ottaa säännöllisesti samaan aikaa ja mieluiten vaikka sillä korvamittarilla, ei tuu sähläiltyä noiden aikoja kanssa sitten (mulla aina käy niin)
Itse en oo pahemmin seurannut, vasta täs kuus otettu käyttöön. Mut toi korvamittari on ihan parhautta ja halvin maksaa sen reilu 20e:)

muoks. nyt siis dpo 11 ja yk 9 (tähän sais jäädä :p)
 
Viimeksi muokattu:
undercovergirl mulla makso yksityisellä tuo aukiolotutkimus kela korvausten jälkeen 142e, eli tuo 500e kuulostaa aika paljolta: / Voihan siihen toki kuulua sit jotain muutakin.. Niin ja sitä ennen kävin kaks kertaa yksityisellä, eka perus tarkastuksessa ja sit ultrassa, sit vasta puhuttiin aukiolotutkimuksesta, siihen pitää siis erikseen varata aika. Näin ainakin täällä :) Mut joo yk14 taitaa olla alkamassa, menkkoja odotellassa.. Mies kävi tänään näytteen viemässä ja sit vaan ootellaan sitä ens kuuta et päästään lääkäriin..
 
Hei! Toivottavasti mahtuu ketjuun mukaan! Eli, oon 23 vuotias.. ollaan nyt yritetty jo melkein kahden vuoden ajan (yk:sta ei mitään havaintoo :D) Vasemmassa munasarjassa on löydetty näitä "iiihania" rakkuloita,eli siis (lievä) PCO todettu.. apuna on clomit ja niillä onkin yk 1 menossa.. Ajattelen lapsia,lasten saamista ja raskautta 24/7 ja siitähän ei ole apua tässä hommassa.. Menkkakierroista ei nii mitää havaintoo kun aina ollu epäsäännölliset.. Jospa se tästä.. Ärsyttää vain eräs kaverini jolla itellä siis kolme lasta ja joka kerta kun sille puhuu,niin sen reaktio on : "no mutta sähän olet vielä niin nuori!!!" :/ Onnee kaikille plussanneille ja paljon onnee muille yritykseen! :)
p.s. Sori sekava viesti,en vain tiedä miten tätä asiaa kertois.. kun painaa mieltä niin kovasti kaikki tämmöset :/
 
Viimeksi muokattu:
taiska87 tervetuloa mukaan! Toivotaan, että clomit toisi teille sen kauan kaivatun ja toivotun avun. Vaikka nuori vielä oletkin, niin on se kahden vuoden odotus ja yritys kuitenkin tosi raskasta hommaa, ei siinä paljon auta ajattelut, että vuosia on vielä varaa yrittää... Peukkuja pidetään kuitenkin :)

Muuten nyt vain pikaisesti omaa napaa... eli kiitokset undercovergirlille noista lämpöjen selvittelyistä. Vähän jotain tuollaista otaksuinkin, joten ei tule mitään niiden seuraamisesta. Ainakaan toistaiseks ei oo haluja heräillä joka aamu kukonlaulun aikaan niitä mittailemaan, jos sais ennen iltavuoroa nukkua pitempään...
Ja sitten meille tuli jo tänään kirje PHKS:stä, ja meille on varattu ensimmäinen aika sinne 24.11 eli yllättävänkin pian. Tosin nyt on kyllä pieni toivonkipinä taas tämänkin kierron suhteen noussut, kun on tänään tästä illasta tuntunut sellaista pienenpientä menkkajuilinnan ja kuumotuksen tunnetta tuolla oikealla puolella... varovainen toivonkipinä on siis vielä voimassa, kun ei vielä pitäisi mitään menkkajuilintaakaan olla... tai sitten tää kierto jää taas tosi lyhyeksi:ashamed: PItäkee kaikki peukut ja varpaat pystyssä, jookos!! Täältä on nyt joka ilta lähetetty sata toivetta ilmoille, että josko nyt olis meiän kierto...

kp 24/26-27 dpo 9
 
Tinker_ missä kävit tutkimuksissa? tuohon on siis laskettu koko homma, ilman kelakorvauksia koska ne joutuu ilmeisesti hakemaan jälkeenpäin.
Tere tulemast Taiska ja tsemppiä sullekin!
heinäneito, voihan sen lämmön ottaa vaik aina kun herää yöunilta eikait se niin kelloa katso :D tosi nopeeta saitte ajan, oon kyllä kateellinen (pakko myöntää)
Ja IIISOT peukut sinne et tää kierto ois The Kierto!

Omaa napaa, menossa siis arviolta dpo 9 (olin sekoillut aiemmin noiden päivien kaa ku oon surkee tekeen muistiinpanoja, tähän kenelläkään mitää hyvää apuvälinettä?)
Käväsin naistentaudeilla ultrassa ja siellä ei mitään mörköjä ollut, niitä kystia ku pelkäsin, sen laatuista kipua on ollu havaittavissa.
Menkat pitäis alkaa parin päivän sisällä, hcg oli edelleen nega eli tää(kään) kierto ei ollut The kierto :headwall:
Pieni toivonkipinä ehkä kenties jossain vielä kytee, testailla saa kuulemma viikonpäästä vasta jollei täti ole käväissyt.

Odottavan aika on pitkä! :popcorn:

Koittakaas leidit plussailla munkin puolesta =)
 
taiska tänne sopii aina mukaan! Tervetuloa:flower:

heinäneito Usko pois, täällä on ihan kaikki maholliset peukut, niin sormet ku varpaatki, pystyssä sun plussan puolesta!:heart:

undercovergirl sullekin vielä peukkuja plussan puolesta, pelihän ei oo menetetty ennen ku menkat alkaa!+++:whistle:

Imoen tsemppiä taas uuteen kiertoon!:wave: Aina se uuden kierron alotus ketuttaa yhtä paljon, tai oikeestaan kerta kerralta enemmän, mut vahvoja naisia kun ollaan ni sieltä vaan aina noustaan ja lähetään pää pystyssä(sen alkumasen jälkeen...)kohti uutta yritystä:)

Kävin siis eilen siellä verikokeilla. Tuloksia saa kuulemma kysellä viikon-parin päästä...Jooops, tosi helppoa ootella!:kieh: Nyt vaan on sikäli jännä tilanne että menkat pitäs alkaa tossa viikon päästä, ja se aukiolotutkimus, joka pitäs tehdä noin pari päivää vuodon loppumisesta, ajottuis siis just samoihin aikoihin ku ehkä vasta saan vastaukset noista! Toivon vaan et tulokset siis tulis jo viikon päästä. Ku en sitten viitteis sinne tutkimukseen turhaankaan mennä jos vaikka noissa on jotain häikkää, hinta on kuitenki n.100e... Vaikka sitä lasta niin kovasti toivoo että mennään lähes ajatuksella "makso mitä makso" ni ei tässä kuitenkaan mitään miljonäärejäkään olla, et kai se pitää järkikin päässä pitää: / Vai pitääkö?!:LOL: Ja mitä tähän kiertoon tulee, ni ihan samanmoisia nippasuja tuntuu alavatsalla ku on tuntunu ennenkin, eli niitten varaan en laske MITÄÄN!
Ja hei, jos ei vielä tässä kierrossa onnistu ni saapahan nauttia pikkujouluista täysillä!:LOL::xmas:

kp 23/25-31, dpo 8?
 
undercovergirl Multa siis otettiin ne hormonikokeet, eli tsh(kilpirauhasarvot), prolaktiini ja progesteroni. Sano että joku voi tulla jo parinki päivän päästä mut jossain saattaa mennä se kaksikin viikkoa...:| Mut kyllä mä hätähousuna meinaan jo viikon päästä alkaa niitä soittelemaan:LOL:
 
Mulla oli prolaktiini kahden päivän päästä valmis :D progesteronia ei otettu ees ku oli jo selvää et siellä häikkää ku täti ei kyläilly kovinkaan säännöllisesti.
Omaa napaa vielä sen verta tähän et aiheuttaisko noi terot jakuvaa väysmystä? Mulla todettu krooninen unettomuus mut nyt pari päivää mä oon vaan nukkunut ja syönyt :eek:
 
undercovergirl kävin siis yksityisellä, Mehiläisessä, siellä ainakin saa suoraa kela korvauksen :)

mamakone :hug: mäkin tässä taas menkkoja odottelen, oireita ei ole niistäkään, mutta en uskalla mitään toivoa, jotan sama kohtalo mullekin varmaan tulossa :(

taiska87 tervetuloa mukaan! :) mäkin oon nuori, eli 22v ja meillä jo yksi lapsi on. Mua ottaa päähän kans tuo "ootte niin nuoria", ollaan juu, mutta nuorina ollaan lapset aiottu saadakkin.. Niin ja eka meillä tärppäs heti ja toista nyt ei kuulu millään :(
 
Heinäneito: ootko käynyt Fertility Friendin sivuilla (Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting) Siellä on lämmön ja limojen seurannasta tarkat ohjeet ja voi pitää taulukkoa oireista ilmaiseksi, maksullinen versiokin löytyy vähän hienompana. Eli aamulla, mieluiten suusta tai emättimestä (jostain syystä oon ootanu suusta...) ja heti heräämisen jälkeen aina samoihin kellonaikoihin. Lämmönnousustahan näkee sen, että ovis on jo tapahtunut edellisenä päivänä. Ite käytin tota taulukkoa siihen, että opin tietämään millon ovis on, kun kierrot oli epäsäännöllisiä. Mut eipä sitä varmaan normikierrossa tarvii, tikuttaminen kuiten näyttää sen ennakkoon, eikä vasta sitten kun on myöhäistä. Itekin yritin seurata lämpöä muutaman tunnin viivellä alkuun, mut kyllä ne arvot sitten heitti heti.

Taiska 87 Jep jep. Just samoja tunteita täällä pyöritetään, ei vaikuttanu yhtään sekavalta! Itselläkin ollut taas oikein päänhajotuspäivät, viikon päästä olis menkkojen taas määrä alkaa. Jotenkin tämä ainainen epävarmuus ahdistaa :headwall: Nyt on taas niitä päiviä, kun tuntuu, ettei tämä ikinä onnistu. En edes viiti mennä tällaisina päivinä niille kavereille kylään, joilla on lapsia. Ei nyt vaan jaksa...
Surullista, että meitä on täällä näin paljon! Vaikka toisaalta on ihanaa, ettei ole yksin tän asian kanssa

No täytyy nyt yrittää nousta täältä itsesäälistä ja keksiä jotain mukavaa! Sori "pikku" avautumiset... Eli kiitos ja anteeks :ashamed:
 
Kiitos tsempeistä! :) Vaikka se onkin niin kamala asia,niin aina on mukava,kun on kohtalontovereita.. Ei tarvii yksin kärvistellä tän asian kans..
Mulla pph:n ammatti ei ainakaan helpota näitä päiviä ollenkaan.. Aina on väkisinkin joku/jonkun lapsi mielessä..
Tinker_ Niin, nuorihan sitä on,mutta itelläkin on ollut tarkotus "hankkia" lapset nuorena..

Haaveilija Noi on oikeesti niin tuttuja tunteita. Iteki välttelisin lapsia,jos niitä vois vältellä. Katkeruus on liian vahva tunne :(

Viel omasta tilasta.. Meillä viel hankaloittaa,että ukko on viikot töissä muualla,että pitäis tarkkaan laskee miten onnistuu tai sitten ukon pittää ottaa "seksilomaa" Sillä hukkaan varmasti monet tärpit,kun ei vain olla samassa paikassa :/ Kamalinta ehkä ajatella,että sitten kun clomit loppuu,niin en tiedä onko mulla varaa jatkaa noita hoitoja.. Seuraavat on kuulemma pistos-hoidot ja oon kuullu,että ne on kalliita..
 
Hui, onpas täällä ollut kiihkeää keskustelua eilen illalla :D ei oikein tiedä mihin kommentoisi...

Undercovergirl mä merkkailen ovis+ aina kalenteriin, kun oon sellasen saanu. Ajattelin, että jos sitten tutkimuksissa jotain tarkemmin kyselevät niin on jotain on jossain lapussa muistissa.

Mulla meni manuliina testituloksissa tota samaa luokkaa. Kyllähän se aika pitkältä odottelulta tuntui. Ihanaa, että siellä tsempataan plussakiertoa, mutta huomasin, että sullahan on meneillään piinapäivät lähes samassa mun kanssa:D Plussia siis on tulossa useampia, eiks je! Ei mullakaan mitenkään äärettömän suuria oireiluja oo ollut, joten mitä vaan voi tapahtua.

Kiitos haaveilija82 linkkivinkistä! Oon tuolla sivuilla joskus pyörinytki, mutten ehkä tohon asiaan oo niin kiinnittäny huomiota.

Taiska87 Mä oon töissä päiväkodissa, joten tiedän, mitä tarkotat sillä, että ne lapset pyörii päivittäin ajatuksissa ja ympärillä. Mä oon kyllä yllättävänki hyvin pystyny pitää työn työnä, kun en pienten puolella tällä hetkellä ole. Mulle arempi paikka on raskaana olevat... kaveripiirin raskausuutiset on olleet aika kova paikka, ja vaatinut vähän sulattelua...

Täällä olotila on vähän omituinen. Eilen siis jumpan jälkeen alko tuntua oikealla puolella vähän häpyluun yläpuolella pientä jomotusta ja tänään samaisessa paikassa vähän voimakkaampaa. Tunne on siis aika menkkamainen, mutta lievempi ja menkkakipu ei yleensä tunnu toispuoleisena, mutta tämä on sitä selvästi. Hassun jutun huomasin myös tänään, kun nyt yleensä puhutaan tissikivuista raskausoireena niin tässä kierrossa, multa on puuttunut ne kokonaan!:O Siis yleensä mulla tulee rinnat kipeeksi joko oviksen jälkeen tai sitten vajaa viikko ennen menkkoja, mutta nyt sitä ei ole ollut oikeastaan ollenkaan, tällä viikolla vain ihan pienen pientä lievää tuntumaa...

Eli hulluksi ehdin varmaan itseni tehdä ja korkealta pudotaan, jos/kun menkat alkaa... Voi kun ei alkais!!

kp 25/26-27 dpo 10
 
heinäneito Peukut pystyssä täällä, jännätään samaan aikaan! :)

Omaa napaa. Suoraan sanottuna olo on raskas :O Miehen sisko oli kaupungissa käymässä ja kysäs heti et oonko raskaana. En oikei osannut mitää sanoa, hymähtelin vaan todella idioottimaisesti. Harmittaa. Muutenki koko päivä ollut kiukkuamista, piti oikein itkuks pistää ku koiran pirulainen oli kuljettanut mun kenkäni eteisestä ku niitä kiireessä etsiskelin. Damn!
Tää on kyl ihan hullua jännäämistä, kuulunko mäkin siihen joukkoon joka plussaa heti ekasta Tero-kierrosta, jne jne...
Jos tästä unille menis, ei ookkaan ku neljäs kerta tänään kun nukkumaan pistän :/
 
Jatketaan samaa rataa eli
kp1/26-27 ja yk 15
Tänään on olo aika menkkamörköinen ja surullinen, kivut ei meinaa kadota särkylääkkeilläkään... No onneksi se eka aika sinne PHKS:ään on alle kuukauden päästä. Sitä vaan niin toivoin, ettei sinne tarvisi edes mennäkään...:'(
 
tinkerille ja heinäneidolle iiisot :hug:
Hiljaiseloa pitänyt pinossa näin viikonloppuna.... Leidit ilmoitelkaas itestänne :p
Omaa napaa. Tätiä ei näy eikä kuulu. Erikoinen olo, vähän ku ois menkat tulos mut ei kuitenkaan. Koko pahuksen viikonloppu menny nukkues ja syödes,siis ihan hirveen voimaton olo kokoajan |O
En toisaalta jaksa uskoa raskautumiseenkaan, jotenki vaan tuntuu et ei kyl tärpännyt taaskaan.:stick:Kait se täti sieltä kohta porhaltaa ja sit alkaaki jo yk 10 :(
Sain tuossa hetki sit jonku ihme kohtauksen, silmis alko sumenee kaikki voimat hulahti veks ja tipuin polvilleni lattialle rikkoen samalla lasin, prkl sais jo olla joku selvyys mikä tän aiheuttaa...
Mut joo tämä tästä vuodatuksesta, koittakaahan te nyt plussailla näin marraskuun kunniaks :p
 

Yhteistyössä