***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

Vaniljainen Paljon tsemppia muuttoon. se onkin sellainen mika saa ajatukset muualle hetkeksi.

Muillekin paljon voimia ja plussatuulia ja suuria:hug: niille jotka niita tarvitsee.

).( Taalla repivaa kipua kun vaihtaa asentoa tai nousee ylos. Eilen oli tyton laakari, mika sitten muuttui yhtakkia aidin kaynniksi kun sain jonkin ihme kipupiikin siella ja katkesi puhe kuin seinaan. No kerroin siina nopeasti kaikki ihan keskenmenosta ja klipseista kipuihin ja niiden kestoon...No laakari laittaa nyt lausuntoa/lahetetta gynelle yleiselle puolelle ja kun valmiiksi on jo aika yksityiselle niin on sitten 2 gynea joista luulisi olevan jo jotain apua kun ei paa enaan kesta kaikkea tata ruljanssia kivuista lisa kipuihin ja pelosta etta jos niin menetan taas sen tai kuinka suuria vammoja aiheutuu kaikesta... No kkohta olen taas viisaampi kaiken suhteen kun tiedan olenko vai en ja kun paasen sinne yksityiselle jonka on tehtava tyonsa etta saa rahansa;):D
 
Tää muuttohässäkkä tosiaan vie ajatuksia muualle, mutta on pakko sanoa, että onpas kyllä jotenkin hirmu masentava fiilis nyt tän vauvajutun kanssa :( Erehdyin taas kerran katsomaan tuolta plussa kuva- ketjusta niitä ihania plussatestejä ja nyt on ihan paska fiilis!

Napakissalle taas tuhat halia kun meitä käyt piristämässä, olet sä vaan ihana!! :heart:

mamakone Auts! Kuulostaapas kivuliaalta! Onneksi satuit olemaan lääkärillä ja saat nyt varmaan selvyyttä asioihin! :hug:

Haleja beijbet!! :)
 
Vaniljainen Oot kyllä sellainen kullanmuru :heart: Nyt oikeasti noi masis-ajatukset pois, hus hus! Otat nyt pari kuukautta iisisti, puhdistat päätä, järkkäilet häitä, ja pian joulun jälkeen pääset jo takaisin hommiin. Tiedän, että se ahdistaa, mutta kyllä se oikeasti menee nopeasti, ja ehkä sitten takas gynen puheille ja vaikka suoraan inssiin, eihän niiden tartte tietää mistään tauoista mitään! Tsemppiä muuttoon :hug:

NapaKissa Kiitos! Näinkin susta kuvan yhdessä pinossa ja komea masu sulla on jo!

mamakone Inhottavia tuollaiset kivut!! Yritä jaksaa ja toivottavasti gynet hoitaa hommansa :)

En mä osaa lähteä täältä, painan aina automaattisesti tota Vauvakuume- linkkiä kun avaan Kaksplussan :D

Plussatuulia kaikille!!! +++++
 
Mahtuuko vielä mukaan?
Täällä under, 26v, miehekäs 27v. Ehkäisy on jätetty pois 2/10
Nyt menossa KM:n jälkeen yk 5, tässä kierrossa aloitettiin Terolut avuksi.
Musta on jo otettu sairaalaa varten kaikki mahdollinen, verikokeet, ultrat jne. Ei missään mitään vikaa (olisin kyl salaa toivonut että näistä olis paljastunut jotain). Mies suostui kuin suostuikin testauttamaan simpat jonne menossa 5.pv jos aikoja sattuu löytymään. Tavoiteaika sairaalaan onkin vasta maaliskuussa! Eli teroilla pitäisi vetää viisi kiertoa, jollei mitään tapahdu niin sitten otetaan järeämmät aseet käyttöön. Nyt meneillään siis dpo 5. Inhaan ku noista teroista tulee tälläiset "raskaanaolo" sivuvaikutukset. Muutenki tässä nyt ollaan pessimisti ei pety-asenteella. Lähinnä masentaa, itkettää, ahdistaa, suorastaan v*tuttaa :headwall:
 
Nyt on pakko teillekin paljastaa etta se laakari tosiaan on tarpeen kun tallainen kulkee mukana
:confused::D ja testit tosiaan ollut negaa
:O Sinullahan on melkoinen raskausmaha tai ainakin siltä se näyttää. Onko minulta jäänyt jotain tajuamatta? :confused: Onko sulla testit näyttäneet negaa vaikka raskaus on jo pitkällä vai mistä tässä on kyse? :ashamed: Toivottavasti kyse on mahtavista uutisista.
 
Kaikki testi on ollut negaa viela viikko sen vuodon jalkeen mika alkoi 1.10 ja oli kirkasta yhden paivan ja vaheni jo toisena paivana. sita ennen oli vuoto 3.9. Eli jossain on jotain haikkia ja laakariin olen menossa, mutta vasta viikon paasta kun on aika yksityiselle gynelle. Kylla tuo maha on kotona aika koomisia tilanteita saanut aikaan ja toissa ei niin koomisia:whistle:
Housut noussut mahan paalle tai ei mene paalle,loysia paitoja haluaisin kayttaa ettei nakyisi kun kuitenkaan en voi sanoa etta olen raskaana ennenkuin se todella on totta.
Tama hammentaa monia kun kuitenkin on ne testit olut negoja ja niita aikamonta olen tehnyt. On ollut apteekin oma, predictor, clearblue...Nyt taitaa olla yhden testin aika ja sitten jaa laakarin kasiin tama nainen mahansa kanssa...:|
 
mamakone ultraamallahan tuo pitäis äkkiä selvitä, ainakin sulkea raskauden mahku pois jos niikseen tulee. toivottavasti tietty vauva mahassa olisi. mut kumma kyllä nuo negat jos niin on... mutta tiiä sitten, on maailma ihmeellinen. itellä turpoaa vatsa ja nimenomaan alavatsa sillein raskausmaisesti , mut vaan ennen menkkoja, 2viikkoa ennen alkamista (eli ovulaatiosta?) on rinnat kipeet ja turvonneet, selkää särkee... taitaa olla aika voimakkaat siis nuo pms-oireet meikäläisellä. kauanks sinulla on tuollasta kestänyt?

voitteko uskoa siskot rakkaat, äitini (joka on melkoinen juorukello ja sellanen kylänakka, ja juuri tästä syystä EI olla puhuttu vauvanyrityksestä hänelle) kovaan ääneen kailotti puhelimessa miulle yksi päivä että MEIJÄN SUVUN NAISET NE TULEE RASKAAKS VAIKKA VAA MIEHEN NÄKIS JA SAMOILLA SAUNANLAUTEILLA ISTUIS. ai että taas verenpaineet nousi :headwall: siinäpä sitä ihmettelemistä olis mikä minua vaivaa kun sanoisin että 10kk takana, eikä tulosta. saunassakin ollaan kerran viikossa käyty ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mamakone No ohohoh! Toivottavasti pääset pian lääkäriin, jos toi maha on nyt lyhyen ajan sisällä kasvanu, on kipeä ja testit on negoja. Täytyyhän se tutkia kuitenkin. Varmaan aiheuttanu kyllä kiusallisia tilanteita, kun ihmiset on niin hanakoita olettamaan naisesta aina sitä raskautta kaiken syyksi. melläkin töissä kuulee jos vaikka valittaa huonoa oloa, että "no niin, oot raskaana". Hyväähän ne tarkottaa, mutta joskus tekis mieli tirvasta kuonoon, varsinkin jos just on menkat alkanu. Se on mulle ainakin raskain aika
Undercovergirl Tervetuloa! Aika nopeastihan te ootte tutkimuksiin päässy, jos yritystä siis alle vuosi kaikkineen? Vai onko teillä taustalla jotain? Toivottavasti onnistuu noilla hoidoilla, ettei tartteis rankempiin lähteä.
Voi Tunturihilla ja siun äitis! Tuo se on omiaan kiristämään tuolta aivokopasta...
Sirususanna Höh. Ei ollenkaan kivaa....

Täällä dpo3, ovis oli kait perjantaina. To, pe ja la tuli pupuiltua ja nyt yritän unohtaa koko homman loppukuuksi. Tänään juili alamahaa aika ilkeästi, voi olla että se endometrioosi on keksiny jotain ohjelmaa siellä.

Kp 17/27-31
 
undercovergirl samaan minäkin kiinnitin huomiota, että aika pian olette jo apua hakeneet. Mukaan pinoonhan mahtuu kyllä, jtoen tervetuloa vain :) Meillä mies laittoi juuri tämän kuun alkupuolella omat simppanäytteensä eteenpäin. Aika kova kynnyshän se miehelle on tuo tehdä, joten hattua täytyy kyllä nostaa heille. Miehelle se on jotenkin vielä "henkilökohtaisempi" juttu, vaikkei toki omat naiseuden tunteetkaan ihan huipussaan aina tässä ole olleet.

mamakone on tosiaan ihme, jos tuo ei ole vauvamaha :O Pidetään peukkuja, että se olisi sitä.

tunturihilla Se on sitten ärsyttävää, kun eivät ihmiset (vaikka kuinka rakkaita olisivatkin) ajattele ollenkaan, mitä suustaan päästävät!! :kieh: Minua tätini onnitteli ja toivotteli hyvää vointia viime kesänä siellä käydessäni. Sanoi tehneensä nätistä mekostani omat päätelmänsä (mekko oli siis leikattu juuri rintojen alta). Sanoin, ettei tarvi tehdä mitään päätelmiä, ettei ole syytä. Tämä oli jo ärsyttävää, kun yritys oli kuitenkin päällä. Mutta sitten hän vielä porukoilta kyseli erityisesti mun vointiani soitellessaan. Ei mun veljien vointi kiinnostanut, joten kait tuo ei siltikään ollut uskonut, ettei mitään raskautta ole...

Hienoa haaveilija82 että pupuilut on suoritettu noinkin useasti ja vieläkin hienompaa, jos pystyt asian loppukuuksi unohtamaan :) Itsellä se joskus onnistuu ja joskus taas ei... tämä kuu tuntuu olevan taas vähän hankalampi sen suhteen...

Täällä oon yrittänyt hillitä näitä oireiden kuulosteluja, vaihtelevalla menestyksellä. Jotain kuumotusta ja pientä juilintaa olen tänään erityisesti tuntenut tuolla häpyluun oikealla puolella, vähän samantapaista kuin toissa kierrolla, josta jo arvelin, että olis ollut kemiallinen. Voi tosin olla että tuntemukset on kuviteltuja tai johtuvat sitten vaan ihan tavallisesta kierrosta. Tänään aamusta tuntui muutaman kerran siltä, kun joku olis pistäny sukkapuikolla, muttei mitenkään kamalan kovaa... No saas nähdä. Tissit ei ole lainkaan kipeät tai edes herkät eikä muutenkaan mitään sen kummempaa...

kp 21/26-27(24-28) dpo 6
 
En saanut testia haettua kun mies oli niin poikki yon ajon jalkeen etta nukkui vain ja sitten tuli pojan kaikkea soittelua, eli pojan kyytia kaverin synttareille ja sitten soittivat viela tuosta avustajasta kouluun, kunhan ensin saadaan noi sairaalan paperit niin kaikki meni siina sitten niita hoitaessa.
No nyt on lapset kotona ollut jo hetken ja epailivat jo koulussa etta poika olisi kuumeessa, mutta lahettivat silti muiden mukana sinne juhliin:confused: No onhan tuo kuumeessa ja nyt meni kaikki suunnitelmat testin haussa uusiksi kun olen huomisen yksin kun miehelle tulikin tanaan pitkan matkan ajo eteen ja on vasta huomenna illalla myohaan kotona.
Katsotaan viitsinko tilata noita testeja kun en ole taalla koskaan netista tilannut eli en tieda niiden luotettavuudesta. Jos vaikka jotenkin tuon clearbluen saisin niin siihen voisinkin luottaa. Nyt vain testin metsastysta ja pojan hoitamista kuntoon.
 
mamakone missäpäin asustelet jos saa kysyä, kun on testien hankkiminen niin hankalaa? : / kyllähän noita tilattua saa jos jonkinmoisia, vai toimittavatkohan ulkomaille? tsemppiä nyt että selviäis mikä on, ja parasta toivotaan!! :heart:

haaveilija 82 ja heinäneito kiitoksia tsemppauksesta =) tosiaan hyväähän nuo sukulaiset usein tarkoittaa, mutta kun ei jaksais...
 
Lily-Jane Laitoin sulle yksäriä :wave:
Ja nyt oikein kovasti tervemenoa tuonne odottajien puolelle, olet todellakin sen paikan ansainnut!! :heart:

undercovergirl Tervetuloa mukaan :wave: Tiedän todellakin tuon harmituksen tunteen mikä tässä tulee, mutta ei auta kuin uskoa parasta, kyllä mekin se vauva vielä saadaan :hug: Minäkin kävin tosin aikaisin tutkimuksissa, meillä oli yritystä takana vain kolme kuukautta kun menin ekan kerran ultrattavaksi ihmeellisen yhdyntäkivun takia ja pieni endometrioomahan sieltä löytyikin..Mua ainakin helpotti kun tiesi edes vähän, että missä kunnossa oma kroppa on :)

mamakone Hääääh?? Ihan on raskausmahan näköinen :eek: Kyllä mullakin aina ennen menkkoja vatsa turpoaa, mutta kyllä tuo ainakin näyttää ihan siltä itseltään, toivotaan parasta!! Ihmeellistä jollei missään testeissä näy?? Noita CB:n testejä saa ihan netistä tilattua myös!

tunturihilla Voi noita äitejä :LOL: Mun äiti höpötti ihan samoja juttuja silloin kun kerroin, että alettiin yrittämään vauvaa! Nyt on saanut kyllä huomata, että eipä se ihan noin helpolla täällä päässä käynytkään!

Laittakaahan nyt tytsyt plussia tulemaan!! :heart:
heinäneidolla ainakin on ihanan jännät päivät :)
 
Tunturihilla Asumme Norjassa ja tutkittuani hetken niin loysin nettisivun missa myos on noita CB:n testeja. Nyt vain tutustun viela niihin tilaus-ja toimitus asioihin niin lahtee tilaus menemaan.

Vaniljainen Ala muuta sano. Tama on kylla kaiken huippu ollut kun ensin oli hiukan pienempi ja kuitenkin en sita seurannut ennenkuin se oli "tiella" ja mieskin alkoi sanomaan etta olet tainnut lihota ja sitten alkoi nuo muutamat lempihousut kiristamaan enemman ja enemman: /

Nyt olisi jotain 24/28 eli aika vahan enaan tadin vierailuun jos on tullakseen.:( Toivon kylla ettei tulisi ja saisin maltettua mieleni tuonne 3.11 asti kun tiedan etta yksityinen kuitenkin ultraa minut kaikkien naiden oireidenkin vuoksi. Voi kun edes sitten siina olisi yllatys iloinen vaikka testit nayttaisi mita... Yhdella tutulla oli ollut 3 menkat ja testit negaa vaikka odotti poikaa:O Siina on kylla ollut jo kaikki mahdollinen jo "pielessa" kun ei testit nayta edes... Ja kaveri odotti ekaa lastaan niin sairaalassa testi naytti negatiivista viela vaikka kaveri oli jo 6.kk raskaana ja vatsakin oli ihan kohtalaisen iso:O Eli mista tassa enaan mistaan mitaan tietaa ennenkuin on kuvaa nokan edessa tai edes se kunnon viiva testissa tai saisin sen seerumi hcg:n:kieh:
 
Pikaista päivitystä.. Nyt vissiin n.viikko oviksesta.. Ei tosiaan olla testailtu ovista nyt eikä kyllä mitään tuntemuksiakaan ole. Mies varas eilen sperma näytteeseen ajan, pääsee jo loppuviikosta siihen. Oon kyllä tosi ylpee miehestä, ihan oma aloitteisesti soitti ja varas ajan. Ei oo mitään valittanu koko asiasta, varmaan ajattelee et on jo sen vuoro kun mua on tutkittu jo jonkun verran :D Sit ootellaan vaan ens kuun puolta väliä, että päästään sinne lääkäriin ja katotaan mitä siellä sanotaan..

Plussa tuulia kaikille!!
 
Kiiti kaikille toivotuksista!
Meillä tuo hoitoonhakeutuminen johtui lähinnä siitä et mulla ollut kystiä yms yms. vähemmän kivaa. Ehkäisyt heitettiin romukoppaan tammikuussa ja nyt nuo Terot sain tuolta naistentaudeilta jossa kävin kohdunkaulan tähystyksessä :( Sori taas tätä omaa napaa, keskittyminen on jotenkin nollissa.
Pakko vielä kysäistä teiltä et onko muilla teroilijoilla ollut ihan repäisevää alavatsakipua?
Soittelin jo tuonne polille ja komensivat r-testiä tekemään kun oireet on varsin mielenkiintoiset :ashamed: mut nyt kuitenkin mennää vasta dpo 8 joten liian aikaistahan tuo on nyt mennä tekemään.

Toivottavasti mamakoneen massunsalaisuus selviää ja parhainpiin päin!

Näillä vuodatuksilla (taas kerran) plussatuulia puhallellen under
 
undercovergirl tervetuloa munkin puolestani:flower:

tunturihilla tollasta on raskas kuulla kunnei itellä se raskautuminen niin katseesta eikä kosketuksestakaan tapahdu... Mutta kai ne sukulaiset ym. vaan hyvää tarkottaa, satuttavat ihan tietämättään meitä. Ja oikeesti ärsyttävin "ohje" jota välillä kuulee on "Lakatkaa yrittämästä" tai "Älkää ajatelko asiaa ni kyllä se sit tärppää":kieh: Aaaaargh! Eiköhän näillä yrityskertamäärillä olla jo ajateltu ja oltu ajattelemattakin! Mut tosiaan, kai ne auttaa vaan koittavat:hug:

mamakone oi toivottavasti tuo mahamysteeri meinais ihan sitä itteensä:heart:

).( Mä olen huomenna menossa sinne verikokeille. Kellään tietoa miten äkkiä ne vastaukset sieltä saa? Ei oikeen malttais meinaan odottaa. Vaikka ne onkin ihan perusverikokeita ni silti, selvii ees jotain.=) Ovis oli ehkä viime keskiviikkona, en oo tikutellu enää aikapäiviin, ei siitä apua kuitenkaan ollu. Tulen sitten taas kertomaan mitä sieltä kuuluu.

Tsemppiä kaikille, ja plussia plussia!!++:whistle::heart:

Malttamaton Manuliina kp 21/25-31, dpo 6?, yk 16?
 
Pakko tässä pikaisesti vastailla Manuliinalle et ihan päivässä max kahdessa tulee nuo vastaukset. Oon itse usein saanut jo samana päivänä terveyskeskuksesta vastauksen puhelimella. Mä tietty ite tulkkaan aina ne luvut joten sillä tavoin helpompaa :)
Ja tsempit kokeisiin!
 
Manuliina noissa taitaa aika paljon vaikuttaa se, missä nuo verikokeet otetaan, siis siihen, että kuinka kauan tuloksissa kestää. Ite pääsin työterveyden kautta niin kaikki muut tulokset tuli ihan muutamassa päivässä, mutta sitä prolaktiinia jouduin jostain syystä odottelemaan kaks viikkoa. (alunperin sanottiin, että reilu viikko menee). Kannattaa sitten samalla kysäistä, kun sinne menet.

undercovergirl itse en oo teroja syönyt, mutta kaikenlaisia oireilujahan niistäkin kait voi tulla. Onneks sulla ei enää oo ku muutama päivä odoteltavana niin voit testailla, eikös ne herkimmät jo dpo10 voi näyttää jotain?

tinker_ Ihanaa, että sielläkin jo tapahtuu ihan konkreettisia juttuja! Hienosti on siellä mies asian ottanut. Mäkin olin itseasiassa hyvin yllättynyt, kun munkin mies itse soitti ja hoiti ajanvaraushommat. Mehän tehtiin se täältä etänä ja pikarahtina sitten lähetettiin labraan. Mites siellä? Meneekö mies paikanpäälle vai hoitaako homman kotona?

Ei mitään uutta muuten täällä... luulotautisena aina välillä luulen tuntevani jotain kuumotuksen tapaista, mutta ei mitään sen selkeämpää. Vähän rinnat herkät, mutta niin aina tähän aikaan...

kp22/26-27 (24-28) dpo 7
 
manuliina itse odottelen vastauksia nyt kolmatta viikkoa...tosin otettiin hormoneja yms, missä käsittääkseni kestää kauemmin. gyne lupasi kirjevastauksen, ja minä malttamaton jo menin loppuviikosta soittamaan terv.palvelujen neuvontaan. mut ei kuulema näkyny mitään...

undercovergirl itsellä myös kysta syyskuussa ilmoitti itsestään kovien kipujen kera, toinen oli yli 6cm läpimitaltaan, toinen just ouhjennut ja vuotanut vatsaonteloon... mut gyne sanoi miulle, että voi jopa johtua teroista (eihän varmuutta toki ole) mutta joskus hormonit voi "kystaherkille" tuodakin niitä lisää. itselläni siis myös 3kk terot siis takana, ja heti niiden jälkeen sen kolmannen terokierron lopussa alkoi kystaoireilu. (sori, jos tässä tulee toistoa pidempään ketjussa olleille) uskon siis tosiaan miten kipeä voi olla, ite makasin lattialla ja itkin enkä ylös päässyt. ajattelin heti että on joku suoli puhjennut jne kun tosiaan älytön kipu. mieskin tajusi että nyt mennään. onneksi asutaan taysin vieressä, mieskin siitä aina vitsailee että oon niin vakkari siellä :LOL:

ostin tänään pitkästä aikaa pari siideriä, ajattelin hemmotella itteäni, poltella kynttilöitä ja sellasta. ja ajatella että tätä ei sitten teekään kun vauvaa odottaa, niin nauttii nyt. en tosiaan tarkoita että alkoholi olis niin tärkeää että vertais lapsensaamiseen, mut ottaa päähän niin paljon tämä tärpin odotus, että pakko keksiä edes jotakin pientä. ja kyllähän se helpottaakin.

sain kaverilta one step-ovulaatiotestejä, testaamaan siis niitä kun siltä tuntuu. jotkut on sanonut ettei ne ole hyviä, mutta kun halvalla sai ni kokeillaa :D miten noi ovislimat, ootteko muut ihan kohdunkaulaa kokeilemalla saanu selville, vai vaan pyyhkäsemällä? ehkä vähän hölmö kysymys, mutta kun niitä vauvoja ei kaveripiirissä ole toiveissa, niin keneltäs kysymään sitten. yksilöllisiäkin eroja taitaa olla miten paljon sitä erittyy..tosin alavatsanippailulla meen kyllä, jos en limoja osaa tulkita, kivut on kuiteski aika selkeet.

jännään täällä kaikkien puolesta joilla jännät päivät, ja muidenkin,koska niitä jänniä päiviä tulee varmasti,ja plussia myös!!:hug:
 
Viimeksi muokattu:
tunturihilla > Olen joskus yrittänyt tunnustella kohdunsuuta, mutta en ole yltänyt sinne asti. Limailun tilanne selviää ihan vessareissuilla pyyhkiessä ja välillä myös pikkuhousuista. Mulla limailu loppuu yleensä kuin seinään oviksen mentyä eli alkaa ihan kuiva kausi. Joissakin kierroissa on jatkunut valkovuoto vetisenä, mutta se limaisuus eli venyvyys on loppunut. Nuo vuoto-oireet ovat sellaisia joita ei voi olla huomaamatta vaikka aina ei niin hirveästi kiinnostaisikaan omat eritteet. :D
 
heinäneito meillä tuo mies käy siellä paikan päällä.. Kun siinä on se tunnin aika raja ja pitäs saada sperma pysymään kehonlämpösenä niin ei oikein varmaks uskalla sanoo kerkeiskö sit. Sanoivat sieltä ajanvarauksesta kyllä, että niillä on siellä ihan rauhallinen tila missä se annetaan, toivotaan et ois sit..
 

Yhteistyössä