****Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä**** vol II

Kaktuspiikki, justiin niin, katse lattiaan ja laahustamaan vaan, sano :D!

Täällä olikin kunnon piinailu muutaman päivän. Puoli vuotta kierto on ollut melkein aina 28 päivää, pari kertaa 29. Nyt sitten menkat oli kokonaista kolme päivää myöhässä ja kierroksi tuli lopulta 30 päivää kun tänään alkoivatkin päivällä. Pikkuisen teki pahaa, tai siis tekee, mutta jotenkin se vuodon-alkamis-shokki meni onneksi jo ohi.

Mä sain myös taas raskausuutisia tänään, onneksi ei mikään läheisin ystävä tällä kertaa mutta kuitenkin. Perhe jossa juuri vuoden täyttänyt tyttö ja nyt seuraava tulee joulukuussa. Epistä!!! Vaikka eihän se ole minulta pois, mutta silti.

Olen tässä tutustunut netissä noihin lapsettomuusklinikoihin ja jotenkin Helsingissä sijaitseva Fertinova on alkanut tuntua siltä, että sinne otamme yhteyttä syksyllä. Onko kellään sattumalta kokemuksia ko paikasta? Käsittääkseni sinne voi lähteä soittelemaan ihan ilman lääkärin lähetettäkin, mikä on kiva ja hyvä. Jää yksi porras välistä pois.

Täällä siis juhannuksen viettoon lähtee pistetyn sian lailla vuotava kinkula kp1/yk13.. Näyttääpäs ankealta tuo lukema. Oikein motivoi :D! Tai sitten ei.

Jaksamista kaikille ja tolleen. Aika vaikea on keksiä mitään sanottavaa minkä jokainen meistä ei olisi kuullut jo viiteentoista kertaan, mutta kerta kiellon päälle: KYLLÄ SE VIELÄ SIELTÄ TULEE :D. Hyvää juhannusta!
 
Hei!

Täällä on meneillään yk mikälie... oisko numero 16 tai 17. Lyhyt kiertoni on lyhentynyt entisestään... Alunperin kierto oli 22 päivää, sitten lyheni 20.een ja viime kierto oli 16 päivää.
Viime kierrossa en tosi ovuloinut todennäköisesti ollenkaan, joten lyhyt kierto johtunee siitä.
heippa. :wave:
ite vuos sitte täällä kirjotellu ja käyn vieläki lueskelemassa. niin tuttuja noi ajatukset. meillä tärppäs yk 10
tohon kiertoon piti kommentoida...
toihan on tosi lyhyt kierto. itellä 26pvä ja se on just siin rajalla. sun kannattas käydä gynellä juttelemassa tosta.
muistelen joskus lukeneeni,et noin lyhyellä kierrolla raskautuminen on todella epätodennäköistä.
metku.net kirjottaa näin:
*Mikäli munasolun irtoamisen ja kuukautisten alkamisen väli on liian lyhyt, se voi olla merkkinä keltarauhasen vajaatoiminnasta - siis keltarauhashormonia, progesteronia erittyy liian vähän. Tämä voidaan korjata antamalla progesteronia (esim. Lugesteron) joko tabletteina tai vagitorioina, yleensä 14 päivän ajan ja näin parantaa alkion kiinnittymisen mahdollisuutta.*

:hug: kaikille!
 
Saako ilmoittautua mukaan...

24vuotias nainen, yrityskerta 3. ( Tosin 4.vuotta jo ilman minkäänlaista ehkäisyä, periaatteella että tulee jos on tullakseen) Yksi poika ennestään.. Nyt kakkonen haaveissa!!

Kp 19/28 menossa!! Jänskättää jo nyt niiin paljon että en malttais odottaa enään testailuun..
Koska mullahan on taas vaihteeks kaikenlaisia raskausoireita mukamas, niinku viimekuussakin
 
Hei kaikille !

Ollaan miehen kans yritetty esikoista 4kk vaille 2 vuotta ja ei tunnu tärppäävän millään. Ikää on 23 vuotta ja miehellä 24 vuotta. On kokeiltu tikuttamalla ovulaatiota ja ilman moista. Ovulaation olen bongannu yleensä liuskatestillä, mutta ei oo tulosta syntyny. Syön multivita(raskaus ja imetys) vitamiini valmistetta joskin sitäkin syönyt vasta 2kk. Tupakoitu ollaan myös ja saatiin vihdoin lopetettua molemmat tupakointi noin reilu 5vk sitten. Raskauden toivossa tietenkin. Kierto on vaihdellut 27-32pv välillä. Ja heti oikeastaan kun tupakin lopetin on molemmat kierrot ollut 28-27pv tienoilla. Lisäksi huomasin kyllä heti positiivisia vaikutuksia tupakoinnin lopetuksesta seksihaluissa ainakin.

Nyt tuntuu taas uuden kierron alettua tänään, että on pakko päässä purkautumaan jonnekkin asiasta kun ei tahdo tulosta tulla. Oireita on joka kuukausina niin, että välillä tuntuu että pitäis pää lähtä tutkituttamaan.

Onko kellään positiivisia kokemuksia lähipiiristä tai omakohtaista, että tupakoinnin lopetus olisi vaikuttanut hedelmällisyyden lisääntymiseen kun itse olen jo epätoivosta kankea ? :D
Tupakoinnin lopetus on melko hankala prosessi ja olen ylpeä, että pääsin siitä pirusta eroon.
Kyllähän se vaati useamman yrityskerran, mutta kyllä se nyt on paras hetki lopetukselle kun haluaa pienen ihmeen tähän maailmaan.

ps. En tiedä mille palstalle aiheesta olisi voinut kirjoittaa joten kirjoitin sitten tänne.
 
Heli mun tuttavapiiristä löytyy yks positiivinen kokemus tupakoinnin lopettamisesta. Kauan yritetty vauvaa (ei kai ihan vuotta mut kuitenkin siinä main) ja sitten kun viimein pääsi tupakasta eroon niin oliko seuraava vai sitä seuraava kierto kun plussa pamahti. Nyt on kaunis vauva 6kk. Toivotaan siis että sulla nyt nappaa ja eihän tupakointi mikään hyvä tapa ookkaan, hienoa kun oot päässy eroon.

Tiikeli
 
Taustaa: Siitä kun on niin paljon aikaa, kun olen täällä käväissyt kirjoittelemassa, että pitää vähän taustaa aukaista. Elikkä, keskenmeno oli tammikuussa ja oikeastaan heti siitä alkoi säännölliset kuukautiset. Yrityskertoja taisi olla takana 13. Ja raskaus päättyi viikolla 13+0 :(

Olen vuotanut enemmän tai vähemmän parin viikon ajan. Soittelin terkkarille, joka heti kysyi olenko tehnyt raskaustestiä. No en ollut tehnyt, kun oli säännölliset kuukautiset ja kaikki muuten ihan normaalisti, mutta sitten alkoi tämä vuoto. No, kävin äitiysneuvolassa antamassa pissanäytteen ja verikokekeetkin otettiin ja kun päivällä tuossa soittelin tuloksia, niin luurin toisessa päässä oleva terkkari vähän varoen ilmoitti, että "Raskaustesti oli positiivinen!" :O Siis MITÄ IHMETTÄ?! Terkkarin mukaan kuitenkin, hyvin SUURELLA todennäköisyydellä tämäkin on keskenmeno, koska vuotoa on ollut niin kauan. Mutta taaskaan ei kipuja, ei minkäänlaisia, aivan niinkuin tuon tammikuisenkin keskenmenon kanssa.

Onhan tämä nyt vähän outoa. Miten tähän nyt sitten suhtautuu? Huomenna on lääkäri joka ultraa ja tutkii ja päättää mitä sitten jatkossa, mutta silti. MITÄ IHMETTÄ?! Onhan tuolla sisuksissa nyt jotakin mätää, kun vauvat ei siellä tahdo pysyä. Niin ja kaikkein huvittavinta oli, kun terkkari tuskaili toisessa päässä, että mistä ihmeestä sen nyt sitten laskee? Naurettiin siinä jo sitten molemmat. Mitenköhän kauan keskenmenon jälkeen raskaustesti antaa positiivisen tuloksen? Onko kenelläkään tietoa? :confused:

Joo, olen epäluuloinen ja negatiivinen asian suhteen, mutta en hitto halua tippua taas tuolta jostakin yläpilven korkeudelta niinkuin viimeksi. Eikös se niin mene, että pessimisti yllättyy aina positiivisesti. :D

Mutta siis raskaana ollaan. Toistaiseksi. Kai... :confused:
 
Ihan pakko vielä jatkaa: (vähän)

Tilitin kattokaa ensin ja luin teidän muiden juttuja vasta jälkeenpäin. Tuli hirveä tarve kommentoida. Joku puhui katkeruudesta. Sitä olen itsekin miettinyt. En haluaisi millään katkeroitua, mutta täytyy myöntää, että on semmoisia oireita jo. Ei pysty aidosti iloitsemaan muiden onnesta. : /

Ja sitten siitäkin, että on ihan eri asia kärsiä lapsettomuudesta, kun odottaa ensimmäistä kuin odottaa/toivoo esim. neljättä niinkuin minä. Ihan totta. On varmasti rankempaa kaivata ensimmäistään. On se kyllä niin perseestä!! Suomeksi! Just kuulin yhdestä naisesta joka teki neljännen aborttinsa (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) kun oli taas vahingossa tullut raskaaksi jollekin miehelle!!! Voihan Perkele!! Ja anteeksi jos kiroilu loukkaa!!! Naisen kolmella lapsella on kaikilla eri isä. :headwall:

Muiden kommentointi on kanssa ehkä maailman ärsyttävintä. Olisivat hiljaa ja kuuntelisivat. Miksi pitää aukaista suunsa, kun sieltä ei tule mitään järkevää?
Tässä muutama lausahdus omalta kohdalta: (itkekää tai naurakaa)

1. Ei lihavat lampaatkaan saa poikasia! (lihoin 10 kiloa edellisen keskenmenon jälkeen)
2. Oletteko yrittäneet ovulaation aikaan?
3. Jos teille on tarkoitettu vain kolme lasta?
4. Onhan teillä jo 3 lasta. Miksi te enempää haluatte?
5. Sää olet jo kyllä aika vanha. (Olen siis 30.)
6. Ja paras/pahin kommentti heti keskenmenon jälkeen: "Parempi ehkä näin, olisitte vaan joutuneet ostamaan isomman auton!" Ja kommentoija oli nainen.

Joko mun ympärillä on älykääpiöitä tai sitten... niin, mitä?
 
Johnu, nuo kommentit!!!!!! :headwall: ympärilläsi todella on älykääpiöitä, hankkiudu niistä eroon! (tein itse niin ja helpompi olla:) ) tuosta katkeruudesta, talvella olin itse helevetin katkera, kun tuli vuosi esikon yritystä täyteen. jotenkin "totuin" sitten tähän tilanteeseen, nyt on helpompaa taas. sanoisin, että menee sykleittäin.
 
no niin! gynen reissu takana ja kummasti sai uutta puhtia purjeisiin! ei ole cpo!! kaikki ok kohdussa ja munasarjoissa,munasoluja oli torvissa,kohdun limakalvokin ok,mutta näille kierron viikoille pitäisi ovuloida (niin laskin itsekkin) mutta ne munasolut äkötti siellä torvissa vielä enkä siis nyt ovuloi vaikka pitäisi. menkkojen epäsäännöllisuuden perusteella ja monasolujen paikan perusteella kierron tässä vaiheessa lääkäri epäili että keltarauhashormoonia ei erity eli en ovuloi,siksi en ole saanu plussaa ovis testiin ikinä. nyt sitten verikoikeissa ramppaus seuraavassa kierrossa ja mies antaa oman näytteensä kans. siis hyvällä tuurilla(jota mulla ei pahemmin ole) kyse olisi pelkästä keltarauhashormoonista! tietty muutama kilo pitäs tiputtaa painoa,sen tiesin jo itekkiin.
Mutta siis piiiitkästä aikaa jotain positiivista!!! ei heti alkanu masentaa että jaahas,tämäkin vielä! =)

sori oon nyt niiiiin täpinöissäni etten älynny kahtoo onko täällä muille tapahtunut mitään ja paljoko on taas uusia tullu joukkoon!:LOL: oli vaan pakko tulla kertomaan heti uutiset!

lämmintä viikon loppua kaikille!! meikä lähtee uimaan! :wave:
 
Keskenmeno vol.2. : / varmistui eilen lääkärissä. Ja nykyään pitää kuulemma olla 3 ennen kuin aletaan tutkimaan.

Onneksi en tiennyt olevani raskaana kuin 24h, joten menetys ei ollut niin kamalaa kuin edellisellä kerralla. Ja kai sen alitajunnassa jotenkin tiesi, kun vuotoa oli kuitenkin kaksi viikkoa.

Sitten onkin jäljellä vaans se harmaan kiven läpi puskeminen.
 
Johnu ikäviä nuo keskenmenot, olen pahoillani puolestasi. Jos yhtään lohduttaa niin eräs tuttavani sai viime vuonna neljä keskenmenoa (siis yhtenä vuonna!) tammikuussa plussasi viidennen kerran ja nyt on iloisesti edelleenkin raskaana. Lapsi syntyy syyskuussa ja kaikki on mennyt tällä kertaa hyvin.

Tupakoinnin lopettamisesta en osaa sanoa. Edellisen raskauden alkaessa tupakoin, samoin silloinen mieheni. Olen ollut nyt polttamatta viisi vuotta ja nykyinen mieheni ei ole polttanut koskaan. Raskaus ei silti nyt tunnu alkavan.

Itse en ole mitään ikäviä kommentteja (vielä) lapsettomuudesta saanut, koska en ole pahemmin asiasta puhunut kellekkään. Äidilleni asiast ole maininnut ja yhdelle ystävälle, jolla oli myös lapsettomuusongelma (nyt poika 4 kk).

Meillä tilanne on siinä mielessä mennyt eteenpäin, että 15.7. on meillä lapsettomuuden tiimoilta ensimmäinen lääkärikäynti. Ihan kylläkin vaan terveyskeskukseen, mutta siitä laittanevat eteenpäin.
 
Heipat pitkästä aikaa! Tulin kertomaan tännekin, että vihdoin ja viimein saatiin uusi plussa alkuviikosta. Yritystä olisi syyskuussa tullut vuosi täyteen, ja viimeisimmästä keskenmenosta on aikaa 1,5 vuotta. Ensi kuussa olisi ollut ensimmäinen aika lapsettomuuspoliklinikalle. Aika näyttää, tuleeko tästäkään vauvaa meille, mutta ainakin se on osoitus siitä, että aina on Toivoa.

Kaikkea hyvää teille jatkossa, älkää menettäkö toivoa! :hug:
 
Hei,
olen tainnut unohtaa mainita tänne, että vajaa viikko sitten meillä pärähti plussa. yk14, ajallisesti 1,5v yritystä.
viikoista ei ole vielä hajua, sillä kierto on pitkänlainen. elokuussa olisi alkanut femar-kuuri. viikkoja varmaan 5+ nyt, tai vajaa 5.
plkään kovasti mutta aion pitää yllä positiivisuutta. ainakin pystyn raskautumaan.
paljon tsemppiä ja hyvää tuulta kaikkien elämään :heart:
 
Onneksi olkoon Imoen ja Tunturihilla!! Ihanaa kun pitkä yritys viimein palkitaan.

Tänne ei kuulu mitään uutta. YK 17 pyörähti käyntiin ja kp on 3. Olo on toivoton. Ei tästä tule koskaan mitään. Ensi viikolla meillä on viimein eka aika terveyskeskukseen. Siitä saadaan sitten lähete lapsettomuushoitoihin. Saa nähdä mikä on jono julkisella puolella. Varmasti pitkä.

Jotenkin olen ihan varma, että meillä ei tärppää koskaan.
Toivottavasti muut ovat paremmalla mielellä!
 
voih,Onnea imoen ja tunturihilla!! :heart:
johnu:hug:
Tänne päin ei sen kummempia kuulu,mukavan rennosti on menty eteenpäin. paineet hävis hieman raskaantumisen yrittämisestä kun saatiin jo jonkinlaista diagnoosia,nyt vain odotellaan että menkat alkas (pitäs alkaa hetkenä minä hyväänsä)niin pääsisin ravaamaan niissä verikokeissa ja miehen pitäis kans oma näyte käydä antamassa. lomat on lusittu ja työt aloitettu niin saa muutakin ajateltavaa ja menee aika huomattavasti nopeemmin kun on jotain tekemistäkin!
:wave: kaikille,täytyy jatkaa hommia!
 
hiljasta on täälläkin..!|O
kp3 menossa,yk? laihiksesta ei ole tullu mitään! ei oikein töitten päälle jaksa näillä keleillä lenkille raahautua! ja se saunakalja on vaan niiiin hyvää kesällä :p ja talvellakin... kevyempiin tuotteisiin on vaihettu jo ajat sitten eikä grillillä ole koskaan oikein ravattu eikä mitään mättöö syöty mutta silti ei lähe kun 2-3kg ja sit jämähtää!! koita siinä sitten tsempata kun mitään ei tapahu! äääh,että semmosta.
 
Heippa!

Taidan tauon jälkeen taas palailla tänne... eli täällä ei edelleenkään raskautta, vaikka olin aivan varma että lomamatkan aikana olis onnistunut kun elettiin rentoa elämää :D nyt on kokeilussa shiatsu ja aikeissa tilata kiinalaisia yrttejä, joiden pitäis auttaa lapsettomuuteen. saas nähdä miten käy!

kinkula: Me käytiin Fertinovalla 2008 syksyllä ja oli oikein hyvin toimiva ja mukava paikka. Ja tosiaan voi vaan soitella ja pääsee heti sisään. Me päästiin soitosta seuraavana päivänä heti ensikäynnille! Se tosin saattoi olla peruutuspaikka. Mutta yksityinen kun on niin rahaahan siinä palaa. Meille tehtiin tutkimukset ja yks inseminaatio.

Johnu: Hirveitä noi kommentit joita olet saanut! Varsinkin se autojuttu :O

Kaktuspiikki: Mulla aina sama juttu ton painonpudotuksen kanssa. Mutta kyllä huomaa jos on parikin viikkoa ilman siideriä ja olutta niin saa pahinta turvotusta pois, mutta kun se on niin hyvää :p Koitan tässä itekin vähentää varsinkin sokerin syöntiä, tuntuu että se tukkii kaikki paikat.

Ja vielä omasta navasta sen verran, että syksyksi lähden työharjoitteluun Belgiaan. Ihan yksin. Jännitävää, olen siellä siis kolme kuukautta!

MarZ
 
Perjantaina meillä oli nyt sitten ensimmäinen lääkärikäynti lapsettomuuden tiimoilta. Käytiin siis ihan vaan tk.ssa lähetettä hakemassa. Lähete saatiinkin ja verikokeisiin olis päästy tällä viikolla, mutta ollaan möllötetty mökillä, joten mennään ensi viikolla sitten.

Ensimmäinen aika lapsettomuuspolille olis saatu ensi kuussa!!!! Siis julkisella puolella. Mutta meillä on edessä muutto toiselle paikkakunnalle ja joudutaan sitten siellä jonoon...en tiedä kuinka pitkään joudutaan jonottamaan.

Lääkäri oli todella mukava ja sanoi suoraan epäilevänsä, että minä en ovuloi ollenkaan, kun kierto on jatkuvasti liian lyhyt :'( Ei ollut kyllä mikään yllätys, tätä epäilin itsekkin, ainakaan moneen kuukauteen en luultavasti ole ovuloinut.
Lääkäri kyllä sanoi, että ongelma on helposti hoidettu, mutta jotenkin iski epätoivoinen olo.

Nyt on kierron keskivaihe ja oviksen pitäisi olla jo tullut...mutta mitään oireita ei ole ollut, joten hukkaan meni kierto taas. Ensi kierto onkin sitten jo YK 19. Ei paljon naurata.
 
Täällä on ihan kohta taas kp1, eilen ja tänään (kp 28 ja 29 ) on tullut pari-kolme kertaa tuhrua pyyhkiessä ja testikin näytti negaa. Se olis sitten yk 14 tiedossa. Huolestuttaa nyt toi luteaalivaihe, ovistestiin sain plussan vasta kp16 ja siitä siis vain 12 päivää ja alkoi jo tuhruttaa. Ja toinen huolenaihe, mun rinnoista tulee edelleen maitoa, vaikka lopetin imetyksen jo noin 7kk sitten! Olisko siinä jo tutkittavaa niin jotta lääkärille kehtais lähteä.. Imetyksen lopetuksen jälkeenhän yrityskiertoja on vasta 6 tai 7, en tarkkaan nyt muista. 7kk ajallisesti ainakin.
 
Hei! Mahtuisiko vielä mukaan? Liittyisin mieluiten tälle palstalle suoraan, koska meillä saattaa tässä vauvan teko projektissa vierähtää aikaa, nyt alkaa yk 4.

oma esittelyni:

Olen 26-v ja mies 28 naimisissa olevat 2 lapsen (tyttö) kohta 3,5v ja (poika) 1v3kk vanhemmat, Molemmilla vakityö. Yritellään nyt kolmatta lasta. Meillä ei onnistuminen ole käynytkään helposti, ja esikoinen tuli vasta ensimmäisellä ivf- hoidolla, yli vuoden tuloksettoman ja lukemattomien negatestejen jälkeen :( toinen lapsemme olikin sitten TODELLINEN luomuylläri!! Tärppäsi epäonnistuneen (2) ivf-hoidon jälkeen ihan normaalein keinoin. Lapsettomuuden syy meillä miehen siimahännissä, lisäksi miehelläni on todettu liian alhaiset hormoni/testosteroniarvot, siittiöt siis hitaanpuoleisia ja hyviä todella vähän (n.1%) Mutta siis toivoa meillä kai pitäisi olla kun viimeksikin onnistuttiin, taikka liekkö oli sattumaan, mutta aikaa tähän projektiin voi mennä :(

Itsestäni ei ole vikaa löytynyt.

Miehen siittiöitä yritetty pariin kertaan hoitoihin parantaa clomifenin avulla, ei muuta vaikutusta kun hormonitasojen normalisoituminen, siittiöissä ei saatu näin parannusta aikaan.

Yritetään ilman hoitoja tälläkin kertaa ja toivomme koko sydämestämme että kävisi yhtä ihanasti kun viimeksi.

Mutta eipä siinä mitään ainakaan menetetä ja lapsen yrittäminen on ainakin hauskaa puuhaa =)

Juu siinä taisivatkin olla tärkeimmät, kysyä saa jos joku askarruttaa.

gynelle varasin aikaa ensi viikolle koska pojan syntymän jälkeen kiertoni on lyhentynyt 25 päivään, ennen ollut säännöllinen 28 päivää. Onneksi tuo heitto ei ole tuon suurempi.

t. Enisa 84 kp. 4/25 yk 4

Voisin väsätä jonkun tickerin, mutta en tiedä saako sen tähän liitettyä, osaako kukaan neuvoa.
 
Tervetuloa enisa84! tähän ruhmään näkyy tulokkaita tasaseen tahtiin tulevan,ikävä kyllä :(
mutta onnes täältä on paljon siirtynyt odottajiinkin! välillä tuntuu kyllä että noinkohan itse sinne koskaan pääsee...: /
Menkat kesti sen "normi" 4 päivää tällä kertaa ja melkein ajoillaan tulivatkin,39kp kesti edellinen kierto.(se on aika normi mulle!)
Laihutuksesta vielä sen verran että onhan ne isot ihmiset saanu lapsia kautta aikojen,minun äiti ja siskot esim on kaikki olleet ja ovat edelleen ylipainoisia ja hyvin ovat lisääntyneet,ymmärrän toki että helpommin saattaa raskaantua ja raskausaika on turvallisempi jos ei ole ylipainoa,mutta omasta mielestäni en ole sieltä isoimmasta päästä edes. Noooh,silti koitan saada muutaman kilo pois,vaikka hankalaa tuntuu olevan :kieh: kunhan nuo ilmat viilenis niin jaksa liikkuakkin!
Raskaaksi tulemisesta ei olla hirveesti enää juteltu miehen kanssa eikä ole kauheita paineita enää. Onnes saatiin nuo hoidot alkamaan,miehen pitäs vielä käydä testeissä ja minun pari kertaa labrassa kans, sitten vaan tuloksia odottelemaan. sitä kai sitten seuraavaksi jännätään! vitamiinit ym muut apukeinot on jätetty pois kokonaan,ainut mikä on vielä käytössä vitamiineista on sinkki kun sitä jäi ,muut loppu enkä ole tilannut enää,sillä jos ongelma on hormooneissa tai miehen tavarassa niin ei taida paljon vitamiinit auttaa. katsotaan nyt miten käy.
Pysytäänpä naiset linjoilla! :wave:
 
Heippa taas!

Meillä on muutto edessä tänä lauantaina ja pakkaamiseen on mennyt koko viikko... ei ollenkaan kivaa hommaa näillä helteillä.

Lääkärikäynti meni hyvin ja saimme lähetteen lapsettomuuspolille. Muuton takia jonoon päästään sitten uudella paikkakunnalla. Perusverikokeissa kävimme eilen, joten kaiken pitäisi olla kunnossa hoitojen alkamista varten.

Loppukiertoa vietellään. Olo on jotenkin huono ja kipeä. Kuvotustakin on...plääh. No johtunee helteestä.

Mua on viimeaikoina alkanut ihan kamalasti ärsyttää kaikki lukemani ja kuulemani narina siitä miten vauva-arki on raskasta. Joka paikasta saa kuulla valitusta siitä miten vauvan kanssa on raskasta... tai miten inhottavaa on olla raskaana helteellä. PRKL olisivat onnellisia. Voin taata, että on sata kertaa inhottavampaa ja raskaampaa kärsiä vuosikausia lapsettomuudesta.

No joo teidän, että tuollaisesta ärsyyntyminen on tyhmää. Muistan kyllä itekkin miten vauvan kanssa oli raskasta ja tiedän tasan tarkkaan miten kuluttavaa se voi olla. Ja tottakai äideillä on oikeus valittaa väsymystä yms yms....

Mutta nyt vaan on tuntunut tältä. Argh.
 
amalia armas joo tiedän tunteen! ja toinen mikä ärsyttää on se kun valitetaan että ei ole omaa elämää kun lapset vie kaiken ajan. eikös ne lapset juuri ole se elämä?! näin lapsettomana ainakin tuntuu että viettäisin kaiken vapaa-aikani lapseni kanssa jos vain sellaisen saisin! toki sitä varmaan mielellään huilaa jossain omassa rauhassa viikonlopun tai sitten ryyppää baarissa (niin kuin jotkut tekee) jos saa lapsivapaan viikonlopun. mutta miksi niitä lapsia siiten tehdään jos niistä haluaa eroon eikä jaksa olla niiden kanssa? Minun siskolla (hän on yh,mutta isällä tapaamisoikeus)on erittäin paha tapa mainostaa facessa kun lapsi on mummolassa tai isällään että loma alkoi! tai jihuu lapsivapaalla,kerrankin yksin! ja aika usein myös kirjottelee että voi kun pääsis omaan rauhaan.kuitenkun lapsi on melkein joka toinen viikonloppu poissa kotoa yön tai kaksi ja viikot päivähoidossa. toki ymmärrän että yh:na on varmaan rankkaa mutta minusta tuo ampuu jo yli! no,tulipas taas tekstiä...:ashamed:
Itselle ei sen kummempaa,kauhee flunssa päällä :snotty:,kierron puolta väliä mennään. ens viikolla miehellä näytteen anto,sitä jännittää ihan kauheesti! ymmärrän kyllä!! sitten ootellaan TAAS 2-3 viikkoo tuloksia. muutenkin tässä yhtä oottelua kun talokauppoja jännätään meneekö tarjous läpi! :p
kertokaahan muutkin kuulumisia,vaikka ei mitään ihmeempiä kuuluisikaan!=)
 
Täällä on kp 15 yk 14 ja eilen ekat siemennykset tähän kiertoon kun mies oli ulkomailla pari viikkoa. En ole edes tikuttanut ovista kuin nyt tästä päivästä alkaen kun itsekin olin reissussa siinä välillä. Tänään oli haamu, toivotaan että huomenna/ylihuomenna tulis plussa. Ettei menis ihan harakoille tää kierto.

Parin viikon päästä meikä palaa työelämään ja poika aloittaa hoidossa, voi olla ettei paljon vauvattomuutta ehdi stressata pariin kuukauteen, ja hyvä niin. Alkaa jo tympäistä. Sunnuntaina vietetään kaverin vauvan ristiäisiä, vauvan jonka yritys alkoi samaan aikaan kuin meillä.. Huoh.
 

Yhteistyössä