Kamomilla-81 lueskelin tätä ketjua tässä ja sinun viestisi kohdalla oikein pysähdyin... loput viestit jäi lukematta. Nimittäin minä olen miettinyt aivan samaa. Olen ajatellut, että meillä vaikeuksia aiheuttaa juurikin tuo paha karma. Mieleen ovat pikkuhiljaa putkahdelleet kaikki pahat asiat, joita olen ajatellut ja olenkin "syyttänyt" itseäni ajatusteni vuoksi lapsettomuudesta.
Nyt kuitenkin tunnen, että suunta on kääntynyt. Vuosien yrityksen jälkeen nyt tuntuu siltä, että viimeviikolla tehty inseminaatio vihdoinkin olisi se, joka onnistuu. Oikeasti meillä piti tällä viikolla olla punktio ja alkionsiirto, mutta se meni mönkään (aivan aavistusteni mukaisesti) ja tehtiinkin sitten inseminaatio. Ihan käsittämätön tunne, kun tähän mennessä olen ollut ihan varma epäonnistumisesta. Olen ollut täynnä negatiivista energiaa ja nyt yhtäkkiä tuntuu kuin kaikki se olisi otettu pois.
Toivottavasti teillä ei lapsen saaminen enää kovin paljoa pitkity. Minusta nämä vuodet sitä plussaa odotellessa (lääkkeitä syödessä ja lääkärissä ravatessa) ovat olleet pitkiä ja piinallisia. Toivottavasti tämä vuosi on se, jolloin teillekin onni tulee kolkuttelemaan ovelle
iiku minä mietin myös monesti, että miten voi olla millään tasolla oikein tai reilua, että lapsia tulee ties minkälaisiin tilanteisiin. Joskus sitä ihan kauhulla seuraa vieressä, kun toiset menevät vaan sokkona ja voivottelevat sitten jälkikäteen, että olisi pitänyt varmaan ajatella ensin.
NIIN.
En sano, että olisin täydellinen vanhempi. Poltan tupakkaa (lopetan kyllä plussan tullen), olen ylipainoinen (olen laihduttanut 25 kg ja painonpudotus jatkuu), olen toisinaan epäoikeudenmukainen ja kiukuttelen kuin pikkulapsi, mutta kannan silti vastuun elämästäni. En juo (no pari kertaa vuodessa), harrastan säännöllisesti liikuntaa, säästän rahaa lasta (lapsettomuushoitoja) ja tulevaisuutta varten, teen kovasti töitä, jotta pärjäisin työelämässäkin hyvin.
Tuntuu niin epäreilulta, että on yrittänyt tehdä kaiken oikein muttei siltikään se raskaus ala.
Mutta kuten tuossa Kamomillalle sanoin, minusta tuntuu, että suunta on nyt kääntynyt.
Minä toivon kaikille muillekin, jotka tätä pitkää ja kivistä tietä ovat kulkeneet, paljon hyvää ja onnea elämään. Toivottavasti tämä vuosi toisi meille kaikille sen kauan kaivatun lapsen (tai ainakin plussan, jos ei tälle vuodelle ehdi syntymään).