Jo oli taas päikyssä ihana äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinpä niin taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hoitajana olen törmännyt liian usein lapsiin jotka tulee hoitoon ja kun ekan vaipan vaihdat niin supon jämäthän sieltä vaipasta löytyy :(
Mä en tajuu , itsekin olen äiti eikä edes tulis mieleen viedä sairasta lasta hoitoon .

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
No mä kans koin tällä viikolla hieman samantapaisen jutun, olen pph ja aamulla vaan toivat pojan hoitoon ja sanoivat että viime yön on oksennellut ja kuumeillut, anna suppoja ja maitohappobakteereja tuossa on.... sanoin etten voi ottaa sairasta lasta vastaan. Sanoivat että ovat yrittäjiä ja eivät voi olla töistä pois, intin kovasti vastaan mutta äiti vain lähti kävelemään autolleen ja jätti pojan meille.
No, nyt mahatauti+kuume meissä, poika oli edelleen hoidossa mutta jo terve nyt.
Ois tehny mieli soittaa lastensuojelijalle kerpele!!!

Sairasta lasta ei pitäisi missään tilanteessa ottaa hoitoon ei päiväkodissa eikä pph:ssa. Ammattikasvattajien vastuu on asettaa lapsen hyvinvointi ensisijalle ja myös vanhemman vastuu sairaasta lapsesta. Jos vanhemmat eivät Sinua kuuntele tulisi asiasta ilmoittaa esimiehelle ja vanhempien kanssa selvittää säännöt uudestaan. Vanhempien ahdinko työpaikalla ei oikeuta luistamista omasta vastuustaan lapsen suhteen. Kun hoitajat tämän sallivat ei siitä' loppujen lopuksi ole hyötyä kellekkään.

Surullista äitien, isien ja pienten lasten kannaltaa. niin surullista.
Ymmärrän noita äitejä. Itse olen täysin tukiverkoton opiskelija. Mies ei voi olla pois töistä. En tiedä miksi. Omat opinnot kärsivät pahasti kun lapset vuorotellen sairaana. Ensaa todennäköisesti tarvittavia opintopisteitä kasaan mikä taas aiheuttaneet opintotuen takaisinmaksun.
Ikävää. Lapsiperheet ovat todella lujilla, mutta silti vaan näilläkin palstoilla ollaan aina vaatimassa lisää maksuja lapsiperheille. viimeksi korkeakouluihin maksut. Eikö lihavuusleikkaukset ja kaikki uudet vanhustenhoidot jotka maksavat miljardeja valtiolle, olisi parempi säästökeino?

Sain aikoinaan työpaikalla esimieheltä puhuttelun ja varoituksen, kun en mennyt töihin valvottuani koko yön sairaan lapsen kanssa, itki korvakipua ja se korvahan sitten aamuyöllä puhkesi. Aamulla heti lääkäriin. En olisi kuulemma saanut olla poissa töistä :/

meillä jäi lapsen isä aina kotiin kun lapsi sairasti, koska sain ymmärtää saavani siirron p*skempiin hommiin tai potkut, jos ei duunit maita vaikka lapsi sairaana. Yh:na oisin varmaan ollut melko tiukilla siinä vaiheessa.

Siis haloo!!! Kyllä hoitajan velvollisuus on sanoa ja kieltäytyä ottamasta sairasta lasta hoitoon!!!Kyllähän näitä vanhempia riittää jotka yrittää tuoda suppo takapuolessa lasta hoitoon..huoh! Mutta pitää olla pokkaa hoitajalla kieltäytyä moisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin :
Sain aikoinaan työpaikalla esimieheltä puhuttelun ja varoituksen, kun en mennyt töihin valvottuani koko yön sairaan lapsen kanssa, itki korvakipua ja se korvahan sitten aamuyöllä puhkesi. Aamulla heti lääkäriin. En olisi kuulemma saanut olla poissa töistä :/

Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
meillä jäi lapsen isä aina kotiin kun lapsi sairasti, koska sain ymmärtää saavani siirron p*skempiin hommiin tai potkut, jos ei duunit maita vaikka lapsi sairaana. Yh:na oisin varmaan ollut melko tiukilla siinä vaiheessa.

Tämmöisissä jutuissa kannattaisi ottaa yhteyttä liittoon tai työpaikalla luottamusmieheen.

Yhteistyössä