D
dual
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:hmm, ehkäpä ovat saaneet kyydin kaverilta kävelyn sijaan.. ja näin ollen ei välttis istuimia ollut matkassa...
olen mäkin hakenut siskoni muksut tarhasta, oma poika oli istuimessa (koska se oli autossa valmiina) ja sikon laspet 3kpl istuivat takapenkillä..
ihan siitä syytsä että mun piti laspet hakea kun siko oli töissä.. mulla ei ole 4 istuinta ja meiltä tarhaan matkaa 7kilometriä.. ja takas toinen samanmoinen..
siinä on riskinsä, mutta josksu vaihtarit on vähissä ja pakko toimia noin..
mä en kuljettais omiani metriäkään ilman istuimia. Sitä ei koskaan tiedä minkä mutkan takana se iso vahinko sattuu ja sitte on ihana jossitella. Nimim. yhden kuolonkolarin kokenut.
niin no, joskus ne vaihtarit on vähissä..
jos mun esim pitää päästä lähtemään päivystykseen lapsen kanssa, mies on autolal töissä missä istuin on.. mitä vaihtareita mulla on kuin soittaa taksi ja mennä ilman istuinta?
kuski voi vaikuttaa siihen miten matka sujuu, reittivalinnoilla ja ennakoinneilla.. äkkijarrutuksia kun ei ole pakko tehdä.. mä olen ajanut niin paljon että tiedän miten ajetaan varovasti, osaan huomioida ne mahdolliset vaaratilanteet ja välttää ne, joten jos mulla on lapsi/lapsia kyydissä ilman istuimia, niin silloin ajan vielä varovaisemmin kuin yleensä.. enkä toki lähtisi mitään pidempää matkaa ajamaan..
Et voi kuitenkaan tietää miten muut autoilijat toimii. Vaikka ite ajais kuin varovasti niin voi tulla vastaan joku joka ei ajakkaan niinkuin pitää ja tulee kolari.
kyl niitä "vaihtareita" varmaan löytyy jos vaivautuu niitä miettimään. onko miehen esim. ihan pakko ottaa se lastenistuin töihin mukaan eikö sen voi ottaa siälle ja jos sinne päivystykseen tulee menoa niin sitten voi laittaa istuimen siihen taksiin. tadaa!
Peesaan kyllä sitä että vaikka istuinta ei olisi niin turvavyö on kyllä ehdoton!