Taas oli vastuuton äiti matkassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järki hoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jeesus:
Alkuperäinen kirjoittaja minnie:
Mä en taas yajuu tollasii ihmisiä jotka oikeesti on niin tolloja : minä olen niin kauan ajanut ja niin hyvä kustki ja osaan tooosi hyvin välttää tilanteita enkä ota riskejä ja bla blaa blaa.....hei haloo! ei ne kolarit aina välttämättä susta lähe, toinen auto voi tulla vaikka minkä nurkan takaa! EIhän sillä ole sillon mitään merkitystä kuka olet ja kuinka autoasi ajat!!!

huoh... mä en jaksa jankkaa tästä... omalla toiminnalla pystyy välttämään valtaosan vaaratilanteista, nopeudella,reitillä ja ennakoinnilla.. se nyt vaan on fakta..

Oletko sä jotenkin Tyhmä? Ymmärrätkö sä mikä on Fakta??? Fakta ei todellakaan ole se että kun sä oot niin upee ajamaan sitä autoas ettäkö se estäis esim. kunnon kolarin jos toinen auto lentää jostain sun niskaas.
Ei sillä että suosin hurjastelua mutta en käsitä miten joku voi olla nuin typerä että luulee että niitä kolareja ei sitten satu ku oon ite niin "hyvä"

huoh... kyllä sillä omalla ajollaan voi vaikuttaa... liikenteesä on idiootteja, se on totta.. mutta siltikin sillä omalla ajamisella voi vaikuttaa siihen kolaroiko vai ei.. ja nyt ei puhuta maanteistä jossa tapahtuu vaarallsiia ohituksia huonoissa ajokeleissä.. van ihan normi kaupunki ajoa...
ja niitä kolareita ei ole mulle sattunut koska todellakin osaan kiinnittää huomiota siihen liiikenteesen ja varoa niitä muita..

Uskomaton ajattelutapa, ei voi muuta sanoa!
Nämä mielestään "erinomaiset kuskit" taitaakin olla just aiellä onnettomuustilastojen kärkipäässä.

niin, itseaisssa kun mä olen ajanut säässä kuin säässä ja paljon, kolareita en ole ajanut.. ne jotka noita kolareita ajaa on juurikin niitä idiootteja jotka eivät osaa varoa tai ajaa turvallisesti..

No entäs esim. Konginkangas, olisiko se bussikuski jos on niin taitava ajaja voinut väistää sen päälle tulevan rekan??

ja edelleenkin , mikäli siihen rekkaan olisi törmännyt se henkilöauto missä lapsi olisi asianmukaisesti kiinni istuimessa.. niin siinä olisi joka tapauksessa kuoltu... te olette nyt vähän idiootteja näillä teidän jankkauksilla

ja sulla on väärä nimimerkki... hivenen voi poistaa :laugh:

ja sä oot muuten vain idiootti... kyllä siinä kolarissa olis joka tapauksessa ruumiita tullut.. tämä keskustelu nyt kuitenkin on hippasen eri asiasta..

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ymmärrättekö te edes että kaikki eivät näe joka paikassa vaaroja vaikka te näette? Jos minä näen hirveän vaaran vaikka siinä että jonkun lapsi syö omenaa ja itse pelkään kuollakseni että ne palaset tarttuu kurkkuun, niin onko oikein että jokainen äiti on paska joka ei soseuta sitä omenaa vielä rippikouluikäiselle, koska mulla pelottaa? Eiköhän se hysteerisyys olis silloin ihan minun oma häiriö :whistle:

oisko vähän eri asia,oisko ?
kyllä se on suoranaista typeryyttä sanoa että koska MINÄ ajan niin hyvin, niin MINUN lapselleni ei tarvita turvaistuinta KAUPUNKIAJOSSA. koska KAIKKI kuolemaan tai vammautumiseen johtavat kolarit ajetaan maantieajoissa.

näinhän tää yksi tässä antaa meidän ymmärtää ajatuksiaan.
ja ihan vähän OT, mua kyllä "pelottaa" sellaset kuskit tuolla jotka pitää itteään niin loistavina, että ei mitään vois heille sattuu koskaan..

ei vaan te ymmärrätte asian tahallisesti väärin jotta voitet jatkaa typerää jankkaustanne... ;)
mä en ole sanonut ettei lapsi tarvitsisi turvaistuinta kaupunkiajossa, enkä ole sanonut että kaikki kuolemaan johtavat kolarit ajettaisiin maantieajossa..
sitä sopii hitusen petrata luetun ymmärtämistä siellä päässä... ;)

Mä en taas yajuu tollasii ihmisiä jotka oikeesti on niin tolloja : minä olen niin kauan ajanut ja niin hyvä kustki ja osaan tooosi hyvin välttää tilanteita enkä ota riskejä ja bla blaa blaa.....hei haloo! ei ne kolarit aina välttämättä susta lähe, toinen auto voi tulla vaikka minkä nurkan takaa! EIhän sillä ole sillon mitään merkitystä kuka olet ja kuinka autoasi ajat!!!

huoh... mä en jaksa jankkaa tästä... omalla toiminnalla pystyy välttämään valtaosan vaaratilanteista, nopeudella,reitillä ja ennakoinnilla.. se nyt vaan on fakta..

Oletko sä jotenkin Tyhmä? Ymmärrätkö sä mikä on Fakta??? Fakta ei todellakaan ole se että kun sä oot niin upee ajamaan sitä autoas ettäkö se estäis esim. kunnon kolarin jos toinen auto lentää jostain sun niskaas.
Ei sillä että suosin hurjastelua mutta en käsitä miten joku voi olla nuin typerä että luulee että niitä kolareja ei sitten satu ku oon ite niin "hyvä"

huoh... kyllä sillä omalla ajollaan voi vaikuttaa... liikenteesä on idiootteja, se on totta.. mutta siltikin sillä omalla ajamisella voi vaikuttaa siihen kolaroiko vai ei.. ja nyt ei puhuta maanteistä jossa tapahtuu vaarallsiia ohituksia huonoissa ajokeleissä.. van ihan normi kaupunki ajoa...
ja niitä kolareita ei ole mulle sattunut koska todellakin osaan kiinnittää huomiota siihen liiikenteesen ja varoa niitä muita..

Nämä mielestään "erinomaiset kuskit" taitaakin olla just aiellä onnettomuustilastojen kärkipäässä.

niin, itseaisssa kun mä olen ajanut säässä kuin säässä ja paljon, kolareita en ole ajanut.. ne jotka noita kolareita ajaa on juurikin niitä idiootteja jotka eivät osaa varoa tai ajaa turvallisesti..

No entäs esim. Konginkangas, olisiko se bussikuski jos on niin taitava ajaja voinut väistää sen päälle tulevan rekan??

ja edelleenkin , mikäli siihen rekkaan olisi törmännyt se henkilöauto missä lapsi olisi asianmukaisesti kiinni istuimessa.. niin siinä olisi joka tapauksessa kuoltu... te olette nyt vähän idiootteja näillä teidän jankkauksilla

Eli kun rekan törmätessä sinun autoon lapsi kuolee turvaistuimesta huolimatta niin turvaistuinta ei tarvitse edes hankkia, sinulla vasta onkin mielenkiintoista logiikkaa!

ei vaan te ymmärrätte asian tahallisesti väärin jotta voitet jatkaa typerää jankkaustanne... ;)
mä en ole sanonut ettei lapsi tarvitsisi turvaistuinta kaupunkiajossa, enkä ole sanonut että kaikki kuolemaan johtavat kolarit ajettaisiin maantieajossa..
sitä sopii hitusen petrata luetun ymmärtämistä siellä päässä... ;)

no mitäs sä olet sitten tässä meille kertonut ? että turvaistuin tai koroke on aina hyvä olla matkassa, koska se onnettomuus voi sattua koska vaan matkan pituudesta tms riippumatta ? vai miten se oli ?
mä ihan oikeasti koitan ymmärtää nyt sua.
ja ymmärränkin, että omalla ajollaan voi vaikuttaa asioihin liikenteessä tiettyyn pisteeseen saakka.mutta kaikkeen et voi koskaan missään olosuhteissa vaikuttaa.
ja turvaistuinten turvallisuutta ja tarkoitusta on kyllä niin paljon tutkittu, että pidän typeränä,jos ei sellaista käytä lapsellaan vaan sanoo, että on ihan sama onko sellasta vai ei matkassa.

Tulipa mieleen vielä papalleni sattunut kolari, jossa ei papan ajotaidoilla ollut mitään vaikutusta. Hän ajoi pikkukatua sallittua nopeutta. Kadussa oli jyrkkä mutka, pappani ajoi mutkan ohi ja samantien tuli takaa auto ylinopeutta suoraan perään. Ei ilmeisesti lainkaan nähnyt pappani autoa sen mutkan takia. Onneksi oli vyöt kiinni papalla, mutta niska venähti silti pahasti ja penkillä olleet irtotavarat lenteli pitkin poikin. Onneksi ei ollut irrallisia lapsia (tai eläimiä) autossa.

Eli kun rekan törmätessä sinun autoon lapsi kuolee turvaistuimesta huolimatta niin turvaistuinta ei tarvitse edes hankkia, sinulla vasta onkin mielenkiintoista logiikkaa!

sanoinko jossain että turvaistuinta ei pidä hankkia...?

Kyllä sitä kaikenlaista tuli nähtyä kun lapsia muutaman vuoden kuljetin kerhoissa. Useinkin äidit tarjoilivat toisilleen kyytejä jotta ehtisivät kahville kerhon jälkeen, omat lapset istuimissa mutta toisen lapsista isompi takapenkillä vöissä (diagonaalivyö selän takana) ja pienempi etupenkillä äitinsä sylissä.

Eräs äiti kun haki lapsensa, niin 4v kipusi takapenkille ja näkyi seisovan penkkien välissä kun auto lähti liikkeelle.

Paras oli kun yksin tuttuni toi isomman lapsensa kerhoon autolla ja lähti sillä aikaa pienemmän kanssa rattailla asioille. Pienempi oli nukahtanut rattaisiin, joten kun isomman kerho loppui, äiti taittoi rattaat kasaan pienemmän nukkuessa (sai kasattua niin että lapsi pysyi makuuasennossa koko ajan) tyytyväisenä ja nosti koko paketin tila-auton peräkonttiin.

Ei täällä kukaan kovin pitkän matkan takaa kerhossa käynyt, mutta kyllä se kolari voi tulla taajamanopeuksissakin. Hirvitti mitä sille äidin sylissä etupenkillä istuvalle voisi sattua kun airbag lävähtää päälle. Tai kuinka seisova lapsi lentäisi kolarissa kuin leppäkeihäs tuulilasista läpi. Se on kuitenkin todella vaikeaa asettua näiden ihmisten, ystävien, yläpuolelle, ja alkaa moralisoida. Toivoin vain että poliisi joskus sattuisi kohdalle.

Yhteistyössä