Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Kiitos MariAnne-S ja Dream!
Tuoresiirto olisi kyllä nyt tarpeen, kolmen epäonnistuneen passin jälkeen. Jännittää kyllä vähän huominen, että miten kaikki menee ja miten paljon muniksia saadaan. Meinaan kyllä itsekin kaivaa tuon kauratyynyt esiin. Muistelin tässä että sellainen taisi olla klinikalla viime punktion jälkeen.

Voimia vielä teille molemmille piinailuihin ja pitäkäähän meidät ajan tasalla! :)
 
sebu08 Hurjat tsempit punktioon! Toivotaan, että hyperiä ei tule ja pääset tuoresiirtoon. Mulla oli myös iso hyperin vaara 22 munasolun päätteeksi, ja antoivat tosiaan ohjeet valmiiksi mitä tehdään jos olo pahenee. Olin kovin turvoksissa muutaman päivän ja olen vieläkin, mutta hyperiä ei tullut. Siirtoon mennessä lääkäri oli aivan varma asiasta kun näki mun turvonneen vatsan, ja että ei voida siirtää. Mutta kuinka ollakaan, se oli vaan turvotusta ja munasarjat "pönkötti" eteenpäin ja siihen vielä supertäysi virtsarakko. :LOL: Joten toivotaan, että sullakin menee kaikki hyvin! Kaikki me ollaan mukana sun koitoksessa ja pidetään hurja tsemppi päällä.

dream09 Hienoa, että olet jo parantunut. Ja onneks olet saanut kauratyynystä apua. Auttaiskohan se mun turvotukseen? ;) Onko sulla jo jotain tuntemuksia ollut kiinnittymisestä? Mulla ei kyllä yhtään mitään :| Tai jos ne oliskin ollut yöllä ja en ole herännyt niihin... Toiveajattelua. Mutta turha kai on kuulostella itseään niin tarkkaan, testi sen sitten näyttää.

MariAnne-S
Täällä ei siis mitään tuntemuksia... Ja kiinnittyminen kuitenkin tapahtuu viimeistään tänään tai huomenna? Sulla vaikuttaa hyvältä jos nippailuja tuntuu. =) Tai on mulla itseasiassa oireita, rinnat on huippukipeät, äklötys, kuvotus, mutta ne on just niitä progesteronin tuomia ärsyttäviä valeoireita. :|

Amelie ja Pöppiäinen pp5 :heart:
 
Amelie, kiitos kovasti kauniista sanoistasi! :heart: Nyt on punktiosta kotiuduttu ja 38 rakkulaa löytyi, joista saatiin 20 munasolua. Toimenpide oli taas todella kivulias, koska kaikki tehtiin minimilääkityksellä. Jälkeenpäin en meinannutkaan pysyä jaloillani, vaan olin tiputuksessa toista tuntia. Nyt ollaan kuitenkin kotona ja olotila suht hyvä. Tänään en vielä murehdi huomista ja uutisia alkioista, vaan yritän nauttia herkuista ja palvelusta täällä kotona. =) Kovasti pitäisi juoda kun hyperin riski on edelleen suuri, mutta toistaiseksi siitä ei ollut vielä kummempia viitteitä.

Voimia teille kaikille piinailuun ja olen kyllä ihan varma että joku plussaa täällä ja pian!!
 
sebu Hieno määrä teillä!Aivan varmasti sinä siirtoon pääset!Ei epäilystäkään! =) Nyt vaan riittävästi lepoa! :heart:

Amelie Kyllä musta tuntuu et se kauratyyny hiukan turvotustaki laskee...tai jos mä vaan kuvittelen ni ainaki se olotilaa parantaa :) Kiinnittymisestä tuntemuksia...no ei...välillä mielikuvitus on saattanu joitain temppuja tehä mut ei niihin omiin mielikuvitus tuntemuksiin uskalla luottaa. Ei auta ku oottaa testipäivää kärsivällisesti! :D

Tsemppiä piinailijat ja kaikki muutkin!Roppakaupalla voimia ja iloista mieltä!:heart:

Hurrasin liika aikasin hyvää oloa. Viime yö oli aivan kamala. Mahaa kouristeli ja poltteli melkosesti ja aivan vetenä tuli kaikki ku vessassa ravas :$ Pari tuntia sain nukuttua ja aamulla olo oli tosi heikko...no pakko oli ahertamaan lähtä ja onneks se olo pikku hiljaa helpotti...kunnes koulussa alko taas polttelu...äkkiä vaan särkylääkettä naamaan ja toivoa ettei olotila huonone..no selvisin päivästä. Edelleen välistä polttelee...toivon todella et ens yön saan nukkua.

Dream & :heart: :heart:
 
Sebu kuulostaa hurjalta tuo sun punktio...en tajua miten itse selviäisin ilman kunnon morfiiinihuuruja... olet kyllä melkoinen sankaritar. Ja aivan mahtava munis-saalis!!

Dream, kurjaa kun olet noin kipeänä, kuulostaa kamalalta. Pitäisköhän sun soittaa klinikalle ja varmistaa ettei ole hyperiin viittaavaa kun noin kovia kipuja?

Ja tsemppiä kaikille muillekin!! :)
 
Kiitos Miisamari ja Dream!! :heart: Pelkäänpä pahoin että saalis hupenee hupenemistaan, niin kuin aina ennenkin. Sain juuri tietää että 9 on hedelmöittynyt. Alkoi vähän ahdistaa ja pelottaa että päästäänkö siirtoon asti maanantaina. Tiedän että yhdeksän on ihan hyvä luku, mutta pitkä viljely karsii tosi rankasti alkioita.. eikä ne meillä ole mitään huippuja ennestäänkään. Mistähän sitä repis uskoa tähän tulevaan viikonloppuun ja että maanantaina olisi vielä edes yksi rupunen elämänalku elossa. Fyysisesti olo on onneksi tänään jo parempi mutta mielialat ne tulee ja menee.. voi kun joku vois luvata että päästään siirtoon. :ashamed:
 
Sain juuri väliaikatietoja että 8 alkiota ovat jakautuneet ja kaikki näyttää tällä hetkellä hyvältä. Maanantain siirto on kai aika todennäköinen vaikka siihen mennessä moni onkin jo tippunut kyydistä. Huh, vaihteeksi helpottunut ja onnellinen olo. :)
 
JMM
Ehtisiköhän joku minua auttaa?

Pitäisi viikonloppuna pistää Pregnyl menemään ja olen onneton hukannut sen ohjevihon. Lääkepaketissa ei näemmä ole niitä seikkaperäisiä ohjeita että mitä milläkin neulalla ja esim. miten lasipullot saa auki ilman suurempia haavereita. Toki minulla edellisten hoitojen jäljiltä joku muistikuva prosessista on, mutta lienee aika tärkeää, että tuon homman hoitaa just eikä melkein oikein. Netistä en ole onnistunut ohjeita löytämään, varsinkin kun mulla on sitä vanhaa Pregnyliä ja on näemmä nykyisin eri firman eri tavalla pakattu tuote. Siihen kyllä ohjeet löytyisi ihan videon kera. :(

Eli jos joku viitsisi kerrata pistoksen valmistelu ja pistosohjeet, niin olisin todella kiitollinen. :)
 
Sarma
Mun mielestä siinä pregnylissä ei ollu mitään erikoista. Ampullien kaulat poikki siitä valkoisen täpän kohdalta (joku aukaisijakin on kai olemassa, mutta mä oon yleensä katkaissu jonku paperin kanssa). Sit vedetään paksulla neulalla se litku toisesta ampullista ruiskuun ja tyhjennetään jauheampulliin, josta sitten samaisella neulalla imetään sekoitus uudelleen ruiskuun ja naputellaan suuremmat ilmakuplat poijes, sit vaihdetaan neula ohuempaa pistämisneulaan ja ite olen tässä vaiheessa vielä napauttanu loputki ilmat pois ruiskusta jos niitä on ollu ja sit piikki vaan mahaan! :)
 
JMM muista sitten lopuksi vaihtaa se piikki pienempään ja varmista että se on kunnolla kiinni ruiskussa. Mulla kerran kävi niin että kun seos oli sekoitettu ja piikki vihdettu, niin pistämisvaiheessa seosta valui piikin ja ruiskun välistä housuille. Sen jälkeen olen aina painanut neulat niin kovasti kiinni ruiskuun kun mahdollista. Tsemppiä pistämiseen!
 
sebu Onnea matkaan maanantain siirtoon! :heart: Hyvältä kuulostaa sulla tilanne! =)

Mites piinailijat meinasitteko odottaa testipäivän saakka? Täällä polttelee testit kaapissa...mut ei halua pettyä ennen ku on pakko!(näillä ajatuksilla ainaki vielä tänään :kieh: )

 
dream09 Mä testaan torstaina, eli pp 13. Sillon ei varmaan pregnylkään mitään haamua enää kai tee. Meillä on lauantaina sitten ystävän pippalot ja ajattelin, että saan aikaa sitten sulatella asiaa ennen juhlia, kun torstaina testailen. Jos se nega sieltä paukahtaa, niin voin valmistautua ottaan oikein kunnon kumaran ja plussatessa sitten päädyn alkoholittomaan siiderin tai vastaavaan, niin kukaan ei huomaa mitään. :whistle: Mutta tosiaan testejä on ainakin 4 kappaletta ja siellä ne polttelee. Mutta mun mies on tarkka asiasta, ja parempi niin. Päätin viimeksi epäonnistuneen PAS:n jälkeen, että enää en lähde testaileen liian aikaisin, enkä edes ajattele sitä... Tai yritän olla ajattelematta. :saint: Yritetään olla testaamatta liian aikaisin. Yhdessä torstaina? :heart:
 
Amelie Tarkotus ois yrittää pinnistellä sinne torstai aamuun...aattelin et tekis testin ennen ku menee verikokeisiin...toivottavasti saan piettyä pääni!

Mietityttää vaan ku maanantaina on hammaslääkäri ja niissä lapuissa mitä etukäteen pitää täyttää on aina raksi ruutuun jos raskaana...ni jos sellanen suuri ihme nyt tapahtus ni voiko siellä hammaslääkärissä sitte joku asia vaikuttaa raskaana olemiseen?...sekavaa tekstiä...jos joku ymmärsi mitä yritin kysellä ni ois kiva tietää mitä te muut aattelette...
 
Amelie Täällä on takoitus testailla ens tiistaina, jos vain nuo menkat ei ala ennen sitä. Nyt vähän sellainen olo et vois vaikkaa alkaa kohta.... Siis ei mitään oireita, masu kylläkin nyt vähän kipeä sen tuntoinen ku menkat alkaa.. No katsotaan

Mukavaa lauantai päivää.

Tsemppiä piinailija kavereille! Onkos oireita?
 
Kela korvauksista...
Mun lääkäri yksityisellä ( joka juuri siirtynyt yksityiselle puolelle julkiselta ) sano että ennen ollut niin että Kela korvannut max kolme hoitoa yhteensä riippumatta onko ollut julkisella tai yksityisellä. Neljännenkin korvauksen voi saada jos siirtoon ei olla jossain hoidossa päästy.
Mutta tämä on lääkärini mukaan muuttunut tänä vuonna niin, että Kela korvaa 3 hoitoa julkisella JA 3 hoitoa yksityisellä!! Hän sanoi että ainakin TAYS:in potilaat saavat 3 hoitoa vaikka ovat ensin olleet yksityisellä. Me ollaan tehty 4 hoitoa yksityisellä ja lääkärimme kirjoitti lähetteen Vaasaan koska hänen mielestä meidän vielä kannattaa yrittää ja sanoi että kun me kerran saadaan ne 3 hoitoa julkisella niin meidän kannattaa ne käyttää. MUTTA, Vaasasta ei niitä kuitenkaan saatu. Sanoivat että vähentävät meiltä 2 hoitoa koska olemme tehneet 4 hoitoa yksityisellä. Eli saisimme 1 vuoden jonotuksen jälkeen 1 hoidon. Tämän takia päätimme tehdä vielä yhden hoidon yksityisellä... pääsemme ainakin heti hoitoon. Lääkärimme Avalla ei voinut ymmärtää Vaasan touhua ja kehottikin meitä viemään asiaa eteenpäin... hänen mielestä tosi törkeetä kun osassa Suomea ei saa sitä hoitoa mitä pitäisi. Eikä puhettakaan Vaasassa mistään maksusitoomuksesta, vaikka pula lääkäreistä syy tähän ettei hoitoon pääse. Joo, että näin täällä meillä...
 
).( Pitäis kai noikin sulut kääntää toisin päin kun painoa kertyy näiden hoitojen aikana. Tosiaan, tuntuu siltä, että peli on jo menetetty. KAIKKI oireet on hävinnyt, jopa tissitkin on jo melkein normaalit. Menkkaoireita on ajoittain, mutta ei ne kyllä raskausoireita ole. En jaksa uskoa enää ja olen jo ihan masentunut. Taidan testaillakin jo aikaisemmin. Menkkojen pitäis alkaa huomenna, jos ovat tullakseen, mutta kai noi proget pitää nekin pois ja tää piina jatkuu perjantaille. Anteeksi tällainen vuodatus, mutta nyt taas on ihan epätoivoinen hetki. Työt ei kiinnosta pätkääkään.
 
Amelie :hug: miten voisin lohduttaa.. toi on niin tuttu tunne :( toivotaan että kaikki kääntyy kuitenkin vielä hyväksi! Ainakin jollei vuotoja oo niin pääsee testivaiheeseen.. ja niukka vuotohan vois olla jopa hyväkin merkki! Vaikka eihän se tietty paljoo lohduta jos siinä vaan yks viiva ois.
Jotenkin mietin jo etukäteen että jos mulla taas alkaa vuotaa selkeet menkat jo ennen virallista testipäivää niin turhaa kai siinä on enää testiäkään tuhlata.. vaikka kai se on periaatteessa varmistettava ettei näkys häivääkään.

Miimi, tuntuu kyllä että eri paikkakunnilla on hoidoissa kävijät ihan eri asemassa! Oon lukenu että joskus joku on saanu neljännen hoidon siks kun on muuttanu ja vaihtanu sairaalaa, vaikka siis edelleisessä ois päästy kaikissa siirtoonkin.. ja jossain kuulema lapsen saaminen eli onnistunu hoito nollaa hoitomäärän :eek: noinhan vois saada periaatteessa ihan rajattomasti hoitoja jos aina ennen kolmen täyttymistä joku onnistus.. sehän on ihan epistä niille joilla ei tärppää kertaakaan niissä kolmessa...
Oon kans siinä käsityksessä että Tampereella saa jokatapauksessa ne 3 julkisen hoitoo JA 3 korvattavaa yksityisellä. Onneks sentään noin..

sebun siirtokuulumisia odotellaan... =)

Mikäs Sannulin tilanne on? Tsemppiä ++++ huomiselle bd
 
Tänään testattu se vanha tuttu nega,kuinkas muutenkaan.
Olen todella väsynyt tähän!...ja jotenki elämään yleensä...niin kamalan merkityksettömältä tuntuu kaikki. Kolme vuotta on elämä pyöriny vaan hoitojen ympärillä...oon ihan loppuun kulutettu. Silti pitäs vielä jaksaa sen verran et ne kaks sieltä pakkasesta sulamaan(en todella jaksa uskoa että selviävät kun ei meillä aikasemminkaan selvinny) ja yks hoito olis vielä...lääkäri aiemmin sano et kannattaa vielä yrittää jos tämä menee puihin.
Mietittiin ukko kullan kans et jotenki ois helpompi ku olis nyt loppunu tähän...ois voinu jatkaa elämää ja alkaa miettimään jotain muuta...ei polkis enää paikallaan...mut sitten tietää että tämä tie on pakko käydä loppuun ettei tarvitse jossitella myöhemmin.
Neulatyynynä olo on vaan niin kamalan kurjaa :'( Torstaina vielä verikoe ja jatkosta tietää varmaan sitte loppuviikosta...

Anteeksi nyt tämä hirmunen vuodatus...pakko on vaan saada johonki purkaa...

Toivon sydämestäni piinailijoille ja kaikille teille parempaa onnea ja valtavasti voimia!!!! :heart: täällä peukut pystyssä jokaiselle!! :flower:
 
dream Vuodatan kyyneleitä Sinun puolestasi :'( Tosi kamalaa. Miks meidän pitää käydä näin rankkoja kokemuksia läpi? Mitä me ollaan tehty niin pahaa, että meitä näin rankaistaan? Toiset ne tulee kerrasta vaan raskaaksi ja me ei yrityksistä huolimatta tulla! Olen myös niin varma, että tämäkin yritys on mennyt kiville. En vaan tiedä miten siitä selvitään. Pää ei vaan taida pysyä tässä mukana. :'( Pakko se on kai sit meidän vielä jaksaa eteenpäin, ja uskoa, että mekin saadaan joskus se kultainen sydän vasten omaamme. Tällä hetkellä ei vaan jaksa. Tosi iso :hug: ja uskoa tulevaisuuteen. Tosi paljon tsemppiä ja tulehan toisaan ilmoitelemaan jatkosta. =) Meillä PAS menee ainakin tammikuun loppuun, ja sit toivottavasti päästään yrittään blastolla, joka säilyi 5. päivän viljeystä. Mutta ennen sitä haluan tutkituttaa itseni, että mikä vika on kun ei kiinnittymistä tapahdu...
 
Tulen ihan pikaisesti kertomaan kuulumisia, ja palaan myöhemmin lukemaan teidän kuulumisia. Sain juuri puhelun klinikalta että tilanne näyttää hyvältä ja jopa neljä pikkuista on jatkanut matkaa tähän päivään asti. :) Nyt vaan toivon että turpea vatsani ei estäisi alkionsiirta, mutta tunnin päästähän se selviää!!!
 
Maanantai 16. marraskuuta 2009




Sannuli-81...........3.IVF/pas............testi 17.11. (2)
MariAnne-S..........4.IVF...................testi 19.11. (2)
dream09..............4.IVF...................testi 19.11. (2)
Amelie80.............2.ICSI..................testi 20.11. (1)
toivorikas-72.......3.ICSI..................vko 46-47
SuzyQ69.............3.IVF....................pas tulossa?
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
Miisamari.............3.IVF....................marraskuu
sebu08...............3.IVF....................punktio vko46
Duffy....................2.ICSI.................joulukuu
annamaria83......3.ICSI..................joulukuu?
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
risupesä..............2.IVF...................tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuu?
Merisiili...............5.ICSI...................lisätutkimuksia?
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Nat......................3.IVF...................tulossa



Haamut


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09 :heart: :heart:
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09 :heart: :heart:
Tao74.................3.IVF....................24.9.09 :heart: :heart:

 
Koittakaa naiset vaan vielä jaksaa. Meillä sen vauvan toi vasta 9. IVF/ICSI hoito. Hoidot kärvisteltiin 3 vuoden aikana. Lääkäri toki suositteli jo luovutettuja soluja ja jonossa oltiin mutta haluttiin vielä kerta kiellon päälle yrittää. Jälkeenpäin ihmetyttää että jokseenkin selväjärkisenä tuosta ajasta selvittiin. Tsemppiä.
 

Yhteistyössä