Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Täytyykin sitten varmaan kysyä myös tota Pergoverista, kantsisko sitäkin kokeilla.. käytetäänkö sitä siis yleensä jonkun muun fsh-valmisteen kanssa, ettei pelkästään?

toivorikas-72 :wave: myös Nat lisätty listalle!
 
Dream, harmi että katoa tuli mutta kyllähän neljä alkiota on ihan hyvä saavutus! Siinä on neljä pientä raskauden mahdollisuutta! (tai ainakin mun mielestä se vaikuttaa paljolta kun kahden hoitokierroksen jälkeen meillä saldona yksi ainut siirtokelpoinen alkio ;) ) Nyt vaan sulle tsemppiä piinailuun! Ja Sannulille ja MariAnnelle myös!

Merisiili, mielenkiintoista tuo mitä kerroit. Meillekään ei ko tutkimuksia ole edes ehdotettu, aika yksisilmäisesti vain katsotaan että vika on miehen siittiöissä. Tosin jos on vain yksi siirto takana niin ehkä ei vielä ole syytäkään ajatella että minussakin olisi vikaa. Mutta kyllähän se ois kiva että kunnolla tutkittaisiin eikä vain kokeiltaisi, kun jokainen hoito on kuitenkin niin iso ja raskas rupeama.

Toivorikas, huh tuota kommenttia minäkin pelkään että jos meille sanotaan että ei kannata jatkaa... Olisi ihan hirveää jos lääkäri ei olisi toiveikas. Mutta luulen että julkisella puolella se on just noin että aika helposti lopetetaan sen kolmen hoidon jälkeen. Varmasti yksityiseltä löytyy lääkäreitä jotka sanovat että teidän kannattaa vielä yrittää. Mutta onhan se rahakysymys myöskin.

Meillä alkaa uusi hoito tässä lähiaikoina, tai siis heti kun seuraava kierto alkaa niin pitäisi alkaa piikitellä (menopuria tällä kertaa). Eli mä toivon mukaan piinailen sitten joulukuun alkupuolella, toivottavasti löytyy piinailukavereita silloin!
 
Torstai 5. marraskuuta 2009





MariAnne-S..........4.IVF...................testi 17.11
Sannuli-81...........3.IVF/pas............siirto vko45
dream09..............4.IVF...................testi 19.11.!
toivorikas-72.......3.ICSI..................vko 46-47
SuzyQ69.............3.IVF....................pas tulossa?
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
Amelie80.............2.ICSI..................punktio 4.11.
Miisamari.............3.IVF....................marraskuu
sebu08...............3.IVF....................punktio vko46
Duffy....................2.ICSI.................joulukuu
annamaria83......3.ICSI..................joulukuu?
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
risupesä..............2.IVF...................tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuu?
Merisiili...............5.ICSI...................lisätutkimuksia?
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Nat......................3.IVF...................tulossa



Haamut


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09 :heart: :heart:
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09 :heart: :heart:
Tao74.................3.IVF....................24.9.09 :heart: :heart:


*************
Onnea siirtoon päässeille!! :heart: :heart: ilmotelkaahan millonka on the testipäivä =)

Nat ja muut, lisäilläänkö tietojanne myös listaan?[/quote]

 
Dream, hienoa että pääsitte siirtoon ja sait kaksi matkalaista kyytiin. :heart: :heart: Toivotaan että nämä kaksi ovat valioyksilöitä. Miten olen voinut tänään?

Risupesä, kyselin kerran klinikalta että siirretäänkö koskaan kolmea alkiota. Silloin oli juuri lööpeissä ollut juttua ulkomaalaisesta, joka odotti tyylin kahdeksikkoja. Lääkärimme sanoi että Suomessa siirretään vain kahta, ellei ole erittäin painavia syitä jotta kolmea voitaisiin harkita. En sitten tiedä että mitkä ne painavat syyt voivat olla?? Syyksi hän sanoi että kolmosia ei kuitenkaan haluta. Enpä ihan heti kehtaa ottaa uudestaan asiaa puheeksi.

Itsellä menossa nyt seitsemäs pistospäivä, maanantaina käyn vielä ultrassa mutta punktiopäiväksi on jo sovittu 11.11. Olen ollut jo tosi kipeä ja käveleminen alkaa jo olla hankalaa. Huomasin että minulle on määrätty puregonia 2*600iu, hoito-ohjeissa on kuitenkin piikityksiä 9*150iu..eikä minun matematiikalla puregon tule riittämään millään. Soittelin klinikalle puhelinresepitä, mutta hoitsu oli sitä mieltä että lääkettä on aina sen verran enemmän että se riittää. Toivotaan nyt että riittää ja että hoito ei menisi ihan reisille!!!

Voimia kaikille tasapuolisesti ja tervetuloa uusille! :)
 
sebu Arkana on paikat ja sen verran kipeet että meiän koiruli parka joutuu oottamaan aina iltaan ennen ku pääsee lenkille isännän kans. En todella pysty lähtemään lenkille. Onneks asutaan rivarissa ja on oma aidattu takapiha ni voi koiran päästää sinne.(ja sitte olla putsaamassa niitä multasia tassuja ku on ehtiny kuoppia kaivaa aina ku silmä välttää) Turvotus ei meinaakkaan laskea....mut jospa tää olo tästä pikkuhiljaa.
Voin uskoa että kävely on hankalaa ja olot jo tukalat...sullahan oli melkosesti niitä rakkuloita kasvamassa! Tuosta lääkkeen ylimääräsyydestä ni ainaki gonalin kynässä oli mulla yli määrästä..en vaan osaa sanoa kuinka paljo mut mulla ei pitäny riittää yhestä (900iu)kynästä ku neljään ni mulla kuitenki riitti viiteen ja mun annos oli 187,5...
Voimia sinulle!Kohtahan se punktio jo onki!
;)

risupesä En osaa minä ainakaan vastata et voiko pergoveris olla pelkästään...
 
dream lepäilehän nyt kunnolla koko viikonloppu!! Kerrankin on hyvä syy vaan maata ja ottaa ihan rauhassa. :) Toivotaan että turvotuskin laskisi pian. Helpottaa kuulla että sinullakin oli ylimääräistä kynässä.. en vaan ymmärrä, että miksi pakkauksessa ei sitten voi lukea tarkemmin sitä määrää? Onneksi punktio lähenee päivä päivältä..sitten se varsinainen piina vasta alkaakin.
 
Iso tervetuliais toivotus "uusille" ja Teille kin paljon voimia ja jaksamista rankkaan projektiin. Taitaa olla huono sana, mutta itse puhun projektista. :)

dream09 Tosi kurjaa kun olet noin kipeä. :hug: Mullakin on vatsa tosi turvonnut ja pömppö. Pelkäsin jo hyperiä kun vatsaan sattuu ja kivistää. Mutta kun tänään ultrasivat, niin kaikki on kunnossa, ja sain Rakkaan Pikku Myyn mukaani. Alkio on Top luokkaa ja kuulemma huippuyksilö :heart: Eli kannan mun omaa aarrettani nyt mukana. Ihanaa kun sait myös kullanmurut matkaan. Nyt sitkeästi pidetään niistä kiinni ja ei anneta periksi. Kyllä ne paikkansa nyt löytää. :heart: Kaksi viikkoa menee nopeasti ja sit saadaan tämä rankka taisto päätökseen, enää on edessä kruunajaiset. Vallankumoukseen ei suostuta. :p

Mulle voi päivittää testipäiväksi 20.11.2009. Ja siis yksi siirrettiin. :heart:
 
Maanantai 9. marraskuuta 2009




Sannuli-81...........3.IVF/pas............testi 17.11. (2)
MariAnne-S..........4.IVF...................testi 19.11. (2)
dream09..............4.IVF...................testi 19.11. (2)
Amelie80.............2.ICSI..................testi 20.11. (1)
toivorikas-72.......3.ICSI..................vko 46-47
SuzyQ69.............3.IVF....................pas tulossa?
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
Miisamari.............3.IVF....................marraskuu
sebu08...............3.IVF....................punktio vko46
Duffy....................2.ICSI.................joulukuu
annamaria83......3.ICSI..................joulukuu?
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
risupesä..............2.IVF...................tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuu?
Merisiili...............5.ICSI...................lisätutkimuksia?
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Nat......................3.IVF...................tulossa



Haamut


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09 :heart: :heart:
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09 :heart: :heart:
Tao74.................3.IVF....................24.9.09 :heart: :heart:


**********
sebu joo.. ajattelin kysyä vaan niistä vaikka epäilen vahvasti ettei etenkään julkisella suostu siirtään enempää kun ohjeistuksen mukaan...jos on kovin heikkoja alkioita että ois turha pakastaakaan (ja useita hoitoja ilman tulosta?) niin on voitu laittaa kolmekin.
 
Perjantai 6. marraskuuta 2009




MariAnne-S..........4.IVF...................siirto vk45!
Sannuli-81...........3.IVF/pas............testi 17.11
dream09..............4.IVF...................testi 19.11.!
Amelie80.............2.ICSI..................testi 20.11.!
toivorikas-72.......3.ICSI..................vko 46-47
SuzyQ69.............3.IVF....................pas tulossa?
dreamer78..........2.ICSI..................loka-marraskuu
Miisamari.............3.IVF....................marraskuu
sebu08...............3.IVF....................punktio vko46
Duffy....................2.ICSI.................joulukuu
annamaria83......3.ICSI..................joulukuu?
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
risupesä..............2.IVF...................tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuu?
Merisiili...............5.ICSI...................lisätutkimuksia?
Kukka77..............3.ICSI/pas...........tulossa
Nat......................3.IVF...................tulossa



Haamut


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09 :heart: :heart:
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09 :heart: :heart:
Tao74.................3.IVF....................24.9.09 :heart: :heart:

[/quote]
[/quote]

**********
sebu joo.. ajattelin kysyä vaan niistä vaikka epäilen vahvasti ettei etenkään julkisella suostu siirtään enempää kun ohjeistuksen mukaan...jos on kovin heikkoja alkioita että ois turha pakastaakaan (ja useita hoitoja ilman tulosta?) niin on voitu laittaa kolmekin.[/quote]

 
Miisamari Oikeassa oot et neljäkin on hyvä ja olen niistä kyllä onnellinen. Sitä vaan tämän kolmen turhauttavan hoitovuoden jälkeen ajatteli että nytköhän saatas pakkaseenki niin paljo ettei tarvis uutta(viimestä ) punktioo ihan heti. Yhen kerran aikasemmin on saatu kaks pakkaseen ja ne ei sulatuksesta selvinneet niin jotenki ei jaksa uskoa et nekään jotka sinne nyt meni selviäis. Joo mut tätä hetkeä jos vaikka eläis ja olis äärettömän onnellinen kahdesta masuasukista siihen saakka kunnes toisin todistetaan.

Amelie Onnea pikkuiselle matkaan, äidin luokse :heart: ;) Saitteko pakkaseen kaveruksia? Ihanan positiivinen asenne sulla!Toivon todella et taisto päättys jo onnellisesti! Kaksi viikkoa ja elämä voi olla muuttunut täysin!Kutkuttava, hymynkareen nostava ajatus :heart: ( ...tai sitten jatkuu samanlaisena laahustamisena.... :ashamed: )

Tänä aamuna oli taas tuskan hiki ja kipu päällä mut nyt taas olo hiukan parempi. Kyllä tästä selvitään! Ihanaa kun ulkona on maa aivan valkosena!!Huomenna koitan kävästä jo ihan pienen lenkin raitista ilmaa haukkaamassa!

Hilpeää lauantaita jokaiselle! :D

Dream & kultahiput :heart: :heart:
 
Sannuli-81 Hirmuset tsempit sulle ja sun Rakkaille piinapäiviin. :heart:

dream09 Kiitos tosi paljon onnesta, oikein tuntui sydämestä Äiti-sana. Voinko oikeasti tulla joskus Äidiksi? Niin kauan sitä on toivonut ja nyt se voi olla mahdollista. Jotenkin olen todella toiveikkaampi kuin aikasemmin, ei varmaan kannattaisi, mutta mutta.. Joskus sitä ajttelee, että mitähän se pikkuinen siellä tekee, kun ei vielä kiinnittynytkään ole. Vaeltelee kai ja hakee hyvää paikkaa, ja toivottavasti löytää sen. Sulla ne Murut siellä mukavasti moikkailee toisilleen ja tarkkailevat myös mukavan makuusijan. :heart: :heart: Saatiin tosiaan myös kolme huuruilijaa pakkaseen ja mahdollisesti vielä kolme lisää, jotka jäi vielä jatkoviljelyyn. Mutta toivottavasti niitä ei ihan heti tarvita. Tosi paljon onnenMuruja meidän pikkuisille!

MariAnne-S Suuren suuret plussatoivot ja -tuulet myös Sinulle!

:heart:
 
Dream Kiitos, kun pidät peukut pystyssä meidän puolesta. Minä lähetän täältä plussatuulia sinulle ja myös Sannulille! Kurja kuulla, että olet vielä niin kipeenä. Mulla oli ekassa hoidossa hyperi lähellä ja olin tosi turvoksissa. Onneksi se ajan myötä helpotti. Muistan kyllä, kuinka kosketusarkana vatsa oli. Kannattaa yrittää mahdollisuuksien mukaan käveleskellä. Luulen, että se helpottaa oloa ja auttaa turvotuksen laskemiseen.

Risupesä Minulla on myös sellainen käsitys kuten Sebu kertoikin, että alkioita siirretään maksimissaan kaksi. Kannattaa kysyä kuitenkin lääkäriltä.

Nat Kerroin aiemmin alkioiden luokista ja laadusta, mutta minulla ei ole tietoa väreistä. Meille ei väreistä ole puhuttu mitään. Se on kuitenkin totta, että raskaaksi voi tulla huonommillakin alkioilla. Tsemppiä sinullekin uuden hoidon odotteluun!

Toivorikas Tervetuloa mukaan! Toivotaan, että tämä teidän alkava hoito onnistuu. Kyllä oli varmasti järkyttävää, että lääkäri puhui jo viimeisestä hoidosta. Ei kannata silti luovuttaa. Meillekin on puhuttu jo ajat sitten luovutetuista munasoluista, mutta emme ole vielä luopuneet toivosta onnistua omilla soluilla. Katsomme nyt tämän hoidon loppuun saakka.

Merisiili Tsemppiä hoidon odotteluun ja voimia itse hoitoon!

Sebulle myös tsempitykset hoitoon!

Amelie Kiitos plussatuulista :) . Onnea kyytiläisestä ja plussatuulia myös sinulle!

Meillä tehtiin punktio 2.11. ja siirto 5.11. Sain testipäiväksi 19.11. eli tasan kaksi viikkoa siirrosta. Olen kyllä ajatellut, että jos testaisi päivää aikaisemmin, koska alkiot olivat 3-päiväisiä siirrossa. Luulisi tuloksen (joka toivottavasti on plussa :) ) näkyvän jo silloin. Saapa nähdä milloin uskallan testata.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Hyvää sunnuntaita kaikille. ON: Mulla kun alkoi kuukautiset sumujen aloituksen jälkeen, ihan kierron mukaisesti niin jopa ovatkin kivuliaat. Ilmeisesti normaalia kun "kaikki" tulee pois? Meillä on keskiviikkona NKL:llä aika, vissiin ultra ja verikokeet ja jos tulos on toivottava niin pääsen piikittelemään puregonia. Toivottavasti se nyt puree kun tehdään pitkällä kaavalla. Jos ei niin aion kyllä vaatia vielä ainakin yhden hoidon menopurilla, eikös se joillekin tuota parempia muniksia? Eikö kaikille kuulu se kolme hoitoa julkisella puolella? Ja tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa sille lääkärille, luulis että jos on hakeutunut lapsettomuuspuolelle niin joku kyky empatiaan olisi, eipä sinne kukaan varmaan halua asiakkaaksi tulla ja hoidot ja koko lapsettomuus on äärimmäisen stressaava asia, ei hirveesti huvita kuunnella jotain kakskymppisen näköistä hymytöntä naista joka sanoo että teille ei sitten tän jälkeen kyllä mitään kannata tehrä, kiitti vaan. Plussatuulia Mari-Anne, Sannuli, Dream ja Amelie! Koska meinaatte testata? Ite olen aloittanut aina tosi aikaisin koska haluaisin tietää jos alkio edes hipaisee kohtua, se antaisi vähän lisäluottamusta tähän hommaan. Vielä ei kyllä ole edes sitä tapahtunut, eipä auta muutakuin toivoa että nyt se onnistuu. Pakkaseenkin olis kiva jotain saada ettei tarvitsis taas koko rumbaa läpikäydä, eikös se ole niin että taas joudutaan jonottamaan se puol vuotta uutta ICSIä. Ikähän tässä kohta tulee vastaan kun NKL pitää 39-vuotiasta liian vanhana hoitoihin. Reilua tai ei mutta niin se nyt vaan on. ...kele. :$
 
toivorikas, mulla on se käsitys (ja lääkäri vahvisti mulle) ettei julkisella puolen saa kun max 3 hoitoa :/ ainoa poikkeus on, jollei hoidossa päästä yhteenkään siirtoon niin sillon sitä ei lasketa. Joillain paikkakunnilla ilmeisesti lapsen saaminen voi nollata sen mutta useimmiten kai jokatapauksessa vaan se 3. Oisko mahdollista vaihtaa vielä tähän hoitoon menopur?
Mulla oli se jo ekassa hoidossa mutta ei saatu siltikään mitään pakkaseen.
 
Hei, toivorikas! Minä olen käsittänyt, että Kela korvaa pääsääntöisesti vain 3 hoitoa, tehtiin ne sitten yksityisellä tai julkisella. Tämän jälkeen seuraavien hoitojen korvausta on erikseen anottava Kelalta, joka sitten päättää asian tapauskohtaisesti. Esim. ikä tai muuten huono ennuste voivat olla peruste 4. hoidon korvauksen eväämiselle.

Jos siis olette jo käyttäneet 2 korvattavaa kertaanne yksityisellä, tämä 3. kerta, joka tehdään julkisella, on viimeinen automaattisesti korvattava. Mutta mahdollisuus seuraavankin hoidon korvaamiseen kuitenkin on olemassa, se pitää vain voida perustella Kelalle kyllin hyvin (tämän hoitanee lääkäri, kunhan vain pyydätte).

MUOKS. Ja pitää vielä sanoa, että NKL:lla oli kyllä yksi naislääkäri, jolle mekin jouduimme tuossa elokuun lopussa ja joka oli aivan käsittämättömän töykeä! Töksäytteli mitä sylki suuhun toi ja sai meidät tuntemaan itsemme pelkiksi rasitteiksi, jotka kehtasivat tuhlata hänen kallisarvoista aikaansa näillä vaivoillamme. Tuli ihan sellainen olo, kuin ko. nainen olisi ajatellut, että jos hän vain on meille kyllin kylmä ja konemainen, me pakenemme yksityiselle ja pois NKL:n jonoja kasvattamasta!

Ja poissa onneksi nyt olemmekin: joutuivat siirtämään meidät ajanpuutteen vuoksi Väestöliittoon, missä palvelu on ollut AIVAN toistaluokkaa =)
 
Risupesä:Ajatellen tota pähkäilyäsi lääkeyhdistelmien kanssa->Mulla tosiaan oli lääkityksenä täs viimesimmässä hoidossa Pergoveris+Orgalutran+Pregnyl+Crinone. Nyt sit seuraava "EHKÄhoito" sillo ens vuoden alkupuolella olisi sit kans Pergoveriksellä, mut pitkällä kaavalla eli Synarelan kera.
Nat: Jos siis kysyit lääkärintapaamisestamme, niin yksityisellä tutkimuksissa/hoidoissa kun ollaan, niin toki näitä tapaamisia tähän "settiin" kuuluu ja tod.näk. ihan niin monesti kun itse haluamme MAKSAA! :$ Vai siis ymmärsinköhän yhtään oikein kysymystäsi... :ashamed: ...?
Kiitos vaan tsempityksistä-niitä ei KOSKAAN ole liikaa tässä puuhassa! Ja ihan vaan fiilistellen NKL-entisellä asiakkuudella...Ne -ainakin muutamat- NAISLÄÄKÄRIT ovat ihan karseita kylmiä kalkkunoita, taidan lähettää sinne pikku paketit empatia-shotti-sisällöllä näin joulun alla-auttaskohan se!??? Yrittäkää tehdä käyntien ajaksi pikku tuulitunneli korvien väliin niiden mahd.kovinkin pöyristyttävien kommenttien ajaksi-kuunnelkaa vain pakolliset pahat ja "vaatikaa"! Ei kyl toivois täs tilantees tosiaankaan ko.kohtelua-been there, done that...
Täällä sydämen :heart: eri tuntemuksia analysoiden, Merisiili :x :xmas:
 
Kiitos kysymästä dream. :) lääke riitti kuin riittikin ja eilen pistin sitten illalla pregnylin. Vointi on kyllä tosi turpea, mitkään tavalliset housut ei mene jalkaan ja olen ollut täysin legginsilinjalla. :) Rakkuloita oli yli 20 ja olivat tosi hyvän kokoisia. Nyt vaan yritän juoda hirmuisesti koska pelkään sitä hyperiä. Haluaisin niin siihen tuoresiirtoon mutta riski hyperiin on kuitenkin ilmeinen. :( En vaan jotenkin luota noihin passeihin yhtään! Huomenna sitten jännittää että kuinka käy, ja siitä alkaa sitten ensin viiden päivän piina.. että kuinka moni selviää pitkästä viljelystä. Kuinkas voit itse?
 
sebu Piän peukkuja sulle huomiselle ja tuleville päiville myös! Toivon todella ettei sulle sitä hyperiä tuu!Mullekki ne sano et ku on 20 rakkulaa niin se tavallaan on jo se hyperi joka voi sitten pahentua...tai jotenki nii...ja laittovat sillo päivystävälle mun tiedotki jo valmiiks et jos pitää mennä sairaalalle...ei onneks tarvinnu.Muista vaan levätä kunnolla!Mä sain heti suoraan 5pv sairaslomaa et sulla varmaan sitte kans. Oliko sulla viimeks pidempi sairasloma ku niin valtavasti niitä rakkuloita sillon oli?

Täällä olo on jo hyvä. Tänään pystyin käyä jo pidemmällä lenkillä =) Mahaa polttelee aika ajoin ja yöllä joutuu nousta aina lämmittää kauratyynyä ja lun sen laitta mahalle niin alkaa polte helpottamaan...mut muuten ei valittamista. Selvisin sitte aika vähällä kuitenkin.

Piinailijoille tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotteluun. :heart:

Dream & :heart: :heart:
 
Dream, kiitos paljon!!! =) Mä oon yrittänyt tässä ottaa niin rauhassa kun mahdollista ja huomaan että olo pahentuu jos täytän tiskikonetta, tai teen muuta mikä ottaa tonne mahan seudulle. Toivon kyllä että saan levätä vielä seuraavatkin päivät, aina mahdolliseen siirtoon asti. Viimeksi olin mielestäni melkein kaksi viikkoa sairaslomalla, aloitin jo ennen punktiota ja loma jatkui vielä reilun viikon sen jälkeen.

Hienoa että sulla alkaa vointi jo helpottaa ja täytyy itsekin kokeilla sitä kauratyynyä, kiitos vinkistä. :) Onkos sulla muuten mitään tuntemuksia? Koskas meinaat testailla? :)
 
Sebu Tsemppiä sulle huomiseen punktioon! Mä toivon myös todella, että sulle ei tule hyperiä. Ja toivon, että pääset tuoresiirtoon. Mulla on ollut sama fiilis, että ei niillä pakastetuilla tule yhtä hyviä tuloksia kuin tuoresiirrolla. Pitää kuitenkin muistaa, että kyllä PASeistakin on moni vauva syntynyt :), joten kaikki on mahdollista. Täällä peukut pystyssä :wave: .

Dream Onpa hyvä kuulla, että sun olo on jo parempi. Onneksi sulle ei tullut hyperiä!

Onko muilla piinailijoilla mitään oireita? Mulla pientä nippailua välillä mahassa, mutta sehän kuuluu asiaan, kun on luget sisuksissa :| .

MariAnne ja kyytiläiset pp 5
 
sebu Käytin sitä kauratyynyä miltei ympäri vuorokauden aluks ku kivut ja turvotus oli kovempi. Se auttaa oikeasti..ainaki mulla. Aiemmin ennen ku joku mulle tästä vihjas täällä palstoilla en sitä ollu käyttäny ja söin särkylääkettä enemmän ku ois varmaan saanu...mut nyt ku tiiän et se auttaa ni en oo syöny ku ihan muutaman särkylääkkeen ja se on hyvin se! =) Tuntemuksia....hmm...en uskalla ees kovin paljoa kuulostella...lugejen kaupanpäällisinä ku niitä tuntemuksia/oireita/mitä kaikkee tulee jo riittävästi. Testata en taia tällä kerralla uskaltaa ku vasta testipäivänä...haluan mahdollisimman pitkään pitää itteni kasassa.
 

Yhteistyössä