Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Noniin, lääkkeet haettu ja odottaa vaan käyttäjäänsä.. ompahan edes se riemu että yli 1600e satsit hintaan 4,50 :kieh: mietinkin että vaikka mulla on synarelaa tarpeeks tähän hoitoon niin oisko ostanu vielä pari varapulloo nyt kun halvalla lähtis, sillonhan ois tietty mahdollisempaa että ne jäis ihan turhina lojuun kaappiin eikä sitä kolmatta hoitoo enään tarviskaan.. ;) vai uhmaanko kohtaloo enkä osta niitä vielä, ja sit ne joutuu kuitenki ostaan ensvuonna kalliilla.. täytyy harkita vielä. Vaikka eikös sitä käytetä joskus muutenkin endon lamautuksena eikä vaan hoidoissa?

Niin, ja mulla on tosiaan niin että kumpaakin (pergoverista 150 +gonalia 75) pistetään joka päivä.. eli kivasti sitten reijillä varmaan maha siinä loppuvaiheessa :$
 
:LOL: Mua kylla nauratti teidan kultahamsterijutut!!! Mina myos luin jostain laakkeesta etta se on tehty geenimodifioidusta kultahamsterin virtsasta tai jotain yhta hauskaa. No, mulle on ihan sama mista laakkeet on tehty, kunhan ei tule hamstereita tosiaan sitten 9kk paasta ja laakkeet tehoaa!

Risupesa - uh, varmasti arsyttavaa joutua piikittamaan kaksi eri piikkia paivassa. Sittenhan sulla tulee viela jarrupiikki kolmantena, eiko?

Mulla on sellaisia uutisia, etta tanaan vihdoin viimein vika ultra - kavinkin nelja kertaa oviksen varmistamiseksi! Mulla on viela matkaakin suuntaansa 40km elikka tyopaivasta lahtee iso osa laakarille aina ultrapaivina.

Huomenna lahtee pakkasukot sulamaan, PE saan tietaa kuinka monta on selvinnyt hengissa, viisi siis otetaan sulamaan, koska ovat samassa pillissa pakastettu. LA saan tietaa moneltako siirto MA. Jihuuu! Taas yksi askel eteenpain! Toivotaan etta huurunaamat selviaa, ja saan kaksi hienoa plastokystaa kyytilaiseksi maanantaina.
 
Heippa.

Täällä on sit käyty siirrossa ja kaks hyvää 12 soluista alkiota siirretty. kohdunlimakalvo hyvä.. Jouluaattona pitäs sit testailla. Hyvillä mielin nyt.

risupesä ,sullakin taitaa hoidot lähestyä, kiva kun asiat etenee.
 
Tiistai 8. joulukuuta 2009




eevi-antero ........2.IVF....................
Miisamari.............3.IVF...................
Sannuli-81...........3.IVF/pas............ testi 24.12
Duffy....................2.ICSI.................joulukuu
Kukka77..............3.ICSI/pas...........vko 50/51
annamaria83......3.ICSI..................joulukuu?
MariAnne-S..........4.IVF/pas............joulukuu?
SuzyQ69.............3.IVF....................pas tulossa?
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
Alina79................2.ICSI..................tulossa
risupesä..............2.IVF....................vko 3
kirma...................3.IVF....................vko 4
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........tammikuu
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
Merisiili...............5.ICSI..................tammi-helmikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuu?
Nat......................3.IVF...................tulossa
dream09..............4.IVF/pas............2010


Varmistuvat plussat


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09

 
risupesä niitä jatkoviljeltiin 2 päivää eli tiistaina varhain aamulla otettiin sulamaan ja nyt torstaina siirrettiin. Jakaantuminen pitäisi tuplaantua vuorokaudessa ja niin meidän alkioille kävi. Sen vuoksi jatkoviljeltiin muutama päivä enemmän et nähdään miten ne jakaantuvat.
 
sannuli-81, vautsi wau!! Teillä todellakin saatiin tässä hoidossa tosi hyviä alkioita! Jäikö vielä pakkaseen? Eikös tämä ole nyt toinen pas?
On vaan aika ahistava tuo sun testipäivä, tai sitten todella osuva. Toivon parasta.

Meille lääkäri puhui myös tuosta pitkästä viljelystä, varsinkin jos sitten saataisiin esim. kolme tasalaatuista alkiota. Mutta mua ajatus jo hirvittää valmiiksi, olen täältä jostakin lukenut, että kaikesta huolimatta alkioiden paras paikka on kohdussa, mitä jos ne ainokaiset sitten kuolevat viljelymaljaan. Eikö hirvittänyt yhtään odotella tietoa, että pääsettekö siirtoon?
Mä en tiedä kuin taas jaksan alkaa ressaamaan noista kaikista miljoonista asioista, tuleva hoito lähestyy.. :| Eikä ressiltä voi välttyä.

risupesä, vitsit..sulla alkoi homma luistaa sitten joutuin! Varmasti hyvä mieli kun lääkkeetkin jo hommattuna ja kaikki selvillä.
Mä kans mietin, että voi kun olis puregonia ylimääräinen ampulli, mutta lääkäri kirjoitti vaan 3x900iu, että sillä pitäis sitten selvitä. Ja sekin on laskettu, että just ja just riittää kun puristaa viimesetkin tipat. Mutta kun ei tiedä! Sehän voi olla, että mun munasarjoja saa sitten herätellä pitemmän aikaa lamautuksen jälkeen ja hormoniakin tarviisi järeämmät määrät. Kyllä harmittaa sitten ens vuoden puolella ostaa kalliilla!

Minä muuten kysyin kans lääkäriltä kortisonista ja sanoi, että sitä käytetään sitten vasta ihan viimeisenä keinona, jos monen siirron jälkeen hyvälaatuisilla alkioilla ei olla onnistuttu.
Ja kolmen alkoin siirto ei onnistu. Tai sitten kolmas täytyy olla tosi huonolaatuinen eikä pakastettavaa jäisi. Mutta siinäkin tapauksessa ensin kokeiltaisi pitkää viljelyä osalle alkioista.

kukka77, sinulla on jännittävä päivä! Peukkuja kovasti :)

).( Menkat myöhässä :headwall: Raskaana en ole, ei viitsi edes testata. Ärsyttää vaan taas odotella. Tais mennä procrenin piikitys ens vuoden puolelle :headwall:
 
kirma Tässä hoidossa kyll saatiin hyviä alkioita ja mitkä hyvin selviää pakkasestakin ja jatkavat normaalisti jakaantumista. Pakkaseen jäi vielä kolme alkiota. On tämä meidän toinen pas tästä hoidosta. Tuo testi päivä on kyllä vähän ahistava mut toisaalta vois olla aika osuva jos sieltä vaikka se plussa tulis. Maailman paras lahja olisi. No katsotaan sit milloin testaan ku taidetaan olla sukuloimassa jouluna niin saatan testa sit vasta ku olen kotona.
Toivottavasti sulla menkat alkais pian ja pääsisitte ajallaan aloittamaan uutta hoitoa. Pitkässä viljelyssä on hyvät ja huonot puolet ja meillähän vain kaks päivää viljeltiin lisää ti otettiin sulamaan aikaisin aamulla 4-soluisia ja tänään 12-soluinen ja siirto. Normaali pitkäviljely on kait sen viis päivää.
 
kirma Joo, mäkin laskin että ei ehkä aivan riitä noi pergoverikset ainakaan, mutta gonalia jäis ehkä 1-2 annokseen ylimäärästä.. ja sitten tietysti tulee vielä kalliimmaks jollei rakkulat meinais kasvaakaan samaa tahtia kun ekassa hoidossa..

Mä en varmaankaan koskaan enää halua pitkiä (kuoliaaks) viljelyitä, se on nähty nyt ainakin ettei ne mun rupuja parannakaan, vaan ne hiipuu sit siihen. Vieläkin harmittaa se etten ollu tajunnu perehtyä tähän aihealueeseen enempää ennen ekaa hoitoo ja oisin käskeny pakastaa heti, mahdollisimman alkeellisina! Kuitenkin kun on lukenu että raskauksia on alkanu hitaistakin alkioista, minkälaisia mulla moni oli.. nekin reppanat osa oli ottanu kolmantena päivänä kasvupyrähdyksiä mutta ei sitte riittäny laatu kuitenkaan pakkaseen saakka :'( jäi ärsyttävästi jossiteltavaa että oisko niillä ollu mahdollisuuksia jos ois pakastettu heti..vaikka tietää että turhapa sitä enää on velloo :ashamed: ehkä ne kokeneet lääkärit/biologit kuitenkin melko hyvin tietää minkänäkösillä ois mahkuja ylipäätään selvitä pakkasesta..
 
eevi-antero ilmoittautuu :wave: , seuraava PAS tammikuussa. Negaahan mulla pukkas jo PP10, PP11 alkoi menkat ja PP12 (eli eilen) oli se virallinen veritestikin negaa.
Pakkasessa olis 6 alkiota kahdessa oljessa (4+2), luulis että noista nyt ainakin yhden siirrettävän sais. Jään nyt hetkeksi joulutauolle, tekee hyvää olla ajattelematta hoitoja hetken.

Sannulille hurjasti onnea piinailuun, olis kyllä hieno joululahja teille! :xmas:
 
Miisamari ja Eevi-Antero - kura kuulla teidan ikavat lopulliset ikavat uutiset tahan kiertoon! Paljon voimia teille! :hug:

Sannuli - tsemppia piinaan, se aika on kylla aika kamalaa, toivotaan etta sulla ei! Kaak minka testipaivan sait, mutta voihan se tosiaan olla maailman paras joululahja!

Pitkasta viljelysta... Meille siis tehdaan taysipitka siirto, eli niin kauan kuin laki sallii. Minun laakari ja siis koko klinikka ovat pitkan siirron kannattajia. Tiedan etta montaa tallaista klinikkaa ei ole. Laakari sanoo etta ne sissit jotka selviytyy sinne paivaan 5 asti, ovat tosi kovia sisseja ja silla han siis voi valita parhaat siita ryhmasta. He jattavat noin 4-5 alkiota aina kehittymaan. Onhan se jannaa taalla karvistella maanantaihin asti (alkiot otettu tanaan sulamaan), koska se voi olla etta ne tosiaan kupsahtaa kaikki. Mutta empa sita nyt mieti vaan katson innolla siirtopaivaan!

Tassakin taitaa olla eroja klinikoiden valilla, silla meidan alkiot pakastettiin paivan vanhana ja sita pitkaa viljelya siis tehdaan vasta sulatuksen jalkeen.

Musta tulee sitten Sannulin kanssa piinalainen pian. Aika samoihin aikoihin testi tulee mullekin, koska voin kai jo testata aiemmin kuin PP14 siirrosta, silla ne alkiot on sitten siirrettaessa jo sen 5pv vanhoja. Katsotaan mita laakari sanoo!
 
Torstai 10. joulukuuta 2009




Sannuli-81...........3.IVF/pas............testi 24.12.
Duffy....................2.ICSI.................joulukuu
Kukka77..............3.ICSI/pas...........vko 50/51
annamaria83......3.ICSI..................joulukuu?
MariAnne-S..........4.IVF/pas............joulukuu?
SuzyQ69.............3.IVF....................pas tulossa?
Sarma.................2.IVF....................tänä vuonna?
Alina79................2.ICSI..................tulossa
risupesä..............2.IVF....................vko 3
kirma...................3.IVF....................vko 4
eevi-antero ........2.IVF/pas.............tammikuu
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........tammikuu
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
Merisiili...............5.ICSI..................tammi-helmikuu
palsebo..............2.IVF....................helmikuu?
Miisamari.............4.IVF...................keväällä 2010?
Nat......................3.IVF...................tulossa
dream09..............4.IVF/pas............2010


Varmistuvat plussat


Plussat

[/quote]

pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09

*******

Negoista :hug: :hug:
eevi-antero Hyvä että kuitenkin pääset yrittään uudelleen noin pian!
Miisamari, jäikö sulla jotain pakkaseen?
 
Moikka pitkästä aikaa!Oon koittanu pitää totaalisesti taukoa palstalla olosta ja hoitojen ajattelemisesta.

Lujat rutistukset negan saaneille!ja paljon voimia!! :hug:

Peukut pystyssä sannulille ja kukalle!! :heart:
sannuli jospa se on hyvä enne ku jouluna saa testata!!Onnea ja enkeleitä!!

Tänään tuli reseptit pas:a varten ja myös viimestä ivf hoitoa varten. Eipä oo juuri toivoa pas siirtoon. Tammikuulla saisin siihen varata ajan mut saa nähä jaksanko vielä sillon. Mulla oli viime hoidossa pergoveris+gonal mut nyt lapuissa luki et kannattaa jälleen seuraavaan hoitoon ottaa menopur ku sillä alkioiden laatu oli parempi vaikkakin niitä on menopurilla tullu vähemmän...

risupesä tutulta kuulostaa neulatyynynä olo!Mulla meni parhaillaan neljä piikkiä illassa ja ei ollu järin mukavaa. Tsemppiä matkaan sulle!Jospa se nyt onnistas!!

Tunnelmallista joulun odotusta jokaiselle!! :wave:
 
Miisamari :'( :hug: ymmärrän kyllä hyvin tuon voimattomuuden tunteen.. kovasti jaksamista jatkoon!

dream :flower: huhhuh.. neljää piikkiä illassa :eek: ne tais olla melko vahvoja annoksiakin,..? Saa nähdä tosiaan miten mulle käy laadun kanssa tolla yhdistelmällä :$ vai liekö se ihan sattuman kauppaa minkälaisia soluja millonkin tulee..
 
Sarma
Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
sannuli-81,

Minä muuten kysyin kans lääkäriltä kortisonista ja sanoi, että sitä käytetään sitten vasta ihan viimeisenä keinona, jos monen siirron jälkeen hyvälaatuisilla alkioilla ei olla onnistuttu.
Ja kolmen alkoin siirto ei onnistu. Tai sitten kolmas täytyy olla tosi huonolaatuinen eikä pakastettavaa jäisi. Mutta siinäkin tapauksessa ensin kokeiltaisi pitkää viljelyä osalle alkioista.

kukka77, sinulla on jännittävä päivä! Peukkuja kovasti :)

).( Menkat myöhässä :headwall: Raskaana en ole, ei viitsi edes testata. Ärsyttää vaan taas odotella. Tais mennä procrenin piikitys ens vuoden puolelle :headwall:
Aikalailla eroja on kyllä lääkäreissä mitä suosittelevat. Mun aiempi lääkäri ei puhunut mitään lisäverikokeista, enkä edes tiennyt niistä ennenkuin menin toisen lääkärin luokse ja päätettiin, että tutkitaan varmuuden vuoksi lisää. koska jos verikokeissa on jotain häikkää ja se selviää vasta monen hoidon jälkeen, niin sitten harmittaa kun oikeaa lääkitystä ei ole ollut käytössä. Ja multahan löytyikin joku (vasta-ainekko?), joka viittaa siihen, että on mahdollista, että mun elimistö hylkii alkiota, eikä se pysty kiinnittymään. Tähän lääkäri sanoi, että ehdottomasti kortisoni hoitoon mukaan, koska se laskee niitä vasta-aineita ja kiinnittyminen ylipäänsä on edes mahdollista..

Eihän sitä nyt tietenkään tiedä onko tämä meidän lapsettomuus juuri sen napin takana, mutta parempi ainaki tietää se jo tässä vaiheessa, ettei jää niin paljon jossiteltavaa jos nämä hoidot ei tärppää.. Kaikki mahdollinen on sitten ainakin tehty.

Toinen aika suuri eroavaisuus lääkäreiden välillä oli sperma-analyysin tulkinta. Ensimmäisessä paikassa sanottin, että sperma normaali, ei tarvi olla huolissaan. Toinen lääkäri sanoi samoista tuloksista, että hedelmöittymiskyky on laskenut todella paljon.

Täytyy vaan tietysti aina luottaa siihen omaan lääkäriin minkä luona käy, mutta jotenkin itsestä tuntuu, että esim. toi sp analyysin tulkinta ei kertakaikkiaan voi olla mikään mielipideasia, mutta näin meille vaan sanottiin..
 
Sarma
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Sarma
Mulle sanottiin kanssa samaa tuosta kortisoonista että tarviin sitä koska mulla on kanssa vasta-aineita.
Mitenkähän helvetissä tuo esikoinen on saanut alkunsa ja viel vahingossa????
Sulla on vaan ollu onni matkassa esikoisen kanssa.. :) Ihmeitähän aina välillä tapahtuu.. (..Niin, kaikille muille paitsi mulle..)
 
Ja mä oon lukenu muualta että kortisonia on annettu joillekin ihan vaan endon takia ja hillitsemiseks! Ja etenkin jos on kystia.. Mutta kuinkahan monta turhaa hoitoo/siirtoo mullekin sitten pitäs tehdä että toi voitas ottaa käyttöön?? Ja varsinkin jos jatkuu sillä linjalla että aina koko h***tin helahoito alusta alkaen että edes yhteen rupuseen siirtoon pääsis..
 
Sarma
Onko sulta risupesä otettu noita vasta-aine juttuja?

Nehän kyllä saisit otettua yksityisellä puolen jos se asia sua riivaa. Ei ne hirveen kalliit olleet. Saisit "mielenrauhan" sen asian suhteen jos veriarvot on kunnossa ja puolestaan jos ei ole, niin saisit lääkkeen.
 
Sarma, kaks arvoo (Tpo ja T3V) on kerran tarkastettu joista ensimmäinen oli viitteen ylärajoilla..ei oo kuitenkaan suostuttu tarkastaan sen jälkeen. Tarvii kai vaan toivoo että tää tyroxiini ajan kanssa auttas siihenkin.. kesällä söin jonkin aikaa nelinkertasta suositusannosta seleeniä kun luin että se vois kans auttaa laskeen niitä vasta-ainearvoja. Mutta sit lääkäri kielsi ottamasta enää yli rajojen.
Aion kuitenkin jatkaa vielä tappelua :headwall: ja ruinata josko tää kystainen endo kävis perusteena.. jospa siellä ois taas joku eri lääkäri ku viimeks :kieh:
 
Hei, mahtaakos Teillä kaikilla olla eriävä mielipide/tieto liittyen KELA-korvattavuuksiin riippuen hoitopaikasta...?
Mua nyt kovasti mietityttää, onko meidän yksit.puolen lääkäri, joka OMASTA mielestään ainakin tietää asian, mutta mistä minä en ole ENÄÄ yhtään varma, oikeassa vai ei KELA-asian kanssa... :eek:
Eli, meillä on siis edessä vielä 6.hoitokiekka ja nyt siis yksityisellä. Tähän asti olemme saaneet suorakorvauksen hoidoista(+lääkkeistä) ja lääkekatto on useampaankin kertaan jo täyttynyt(näiden 5 hoidon aikana parin vuoden sisällä) ja näinollen olemme päässeet nauttimaan muutamista "1,50"-lääkkeistä.
Noh, nyt sitten lääkäri sanoi, ettei tämän tulevan 6.hoidon korvauksista ole mitään varmuutta ja siis ainakin joudutaan ensihätään kaikki itse maksamaan-ja JOS sitten KELA lopulta päättää jtn korvata, ne korvaukset tulee jälkijunassa kaikkien lippulappukuittien täyttöhelevetin jälkeen :$ YEAH!
Toinen Noh, nyt sit tälle vuodelle meidän katto on yllättäen taas täynnä, mut kun kysyttiin edes lääkkeiden kirjottamista ko.syystä tän vuoden puolelle, lääkäri sanoi, ettei niistäkään enää saa korvausta, joten tästä ei olisi meille mtn hyötyä :eek: SIIS, mahtoiko tämä nyt sitten tarkoittaa på finska sitä, että koska ko.lääkkeet liittyy siihen JO 6.hoitoon, ei niistäKÄÄN tule suoraan korvausta eikä näinollen jo olemassaoleva katto auttaisi mitään...!? Voiko näin olla, jos siis kukaan tajusi sepustamaani tilannetta... :ashamed: Olen yhtä suurta kysymysmerkkiä tämänKIN asian kanssa :$

Leuat rintaan ja kohti uusia pettymyksiä (anteeksi sarkasmini...)! :hug: Kaikille urheille ladyille näissä soissa!!!
 
Tässä yksi ketju jossa sivuttiin näitä lääkejuttujakin

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1196290

Valitettavasti näyttää siltä että ne lääkkeet kuuluu kelan mukaan hoitoon.. :/ en tiedä sitten saako niistä kuitenkin ostovaiheessa sen osan alennusta vaikkei kattoa oiskaan.
 

Yhteistyössä