Jes! Mulla on karppaamalla lähtenyt viikossa 3 kg painoa =D

7 kk karppina
Alkuperäinen kirjoittaja ettekö huomaa?:
Karppaajien henki alkaa haista todella pahalle.
Ei ala jos muistaa juoda riittävästi vettä, vähintään 2 litraa päivässä niin ne ketoaineet pääsee poistumaan elimiöstä virtsan mukana eivätkä keuhkoista.

7 kk karppina
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ei se karppaaminen mikään ihmedietti ole. Samoihin tuloksiin pääsee ihan tasapainoisella, terveellisellä ruokavaliollakin.
Juu, mutta alapa syömään miinuskaloreita niin nälkähän siinä tulee. Ketoosissa taasen ei ole nälkä vaikka kalorit on miinuksella. Ennen olen ollut ties millä rasvattomalla salaattidietillä hirveen kiukkuisena ja nälkäisenä. Nyt sitä ongelmaa ei ole. Syön kolme kertaa päivässä hyvää, maittavaa ruokaa josta lähtee nälkä ja tulee hyvä mieli ja paino putoaa ja olo on loistava.

7 kk karppina
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostunut:
Kertoisitteko mitä käytännössä syötte ja miten paljon?
Ja mitä yleensä "saa"syödä ja mitä ei..
En jaksanut plärätä tuota karppaajien sivustoa..
Vihanneksia, siis salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, avokaado, vihreät pavut, kesäkurpitsa, munakoiso, erilaiset kaalit jne jne...

Lihaa, mitä rasvaisempaa sen parempaa. Esim. Sika-nauta jauhelihaa, broilerin koivet nahkoineen, porsaan kyljykset. Kaikki tietysti marinoidaan itse, ettei tule lisäaineita ym. roskaa. Tai sitten vaan suola + mausteet pintaan.

Rasvaa vähän kaikkeen. Kahviin kuohukermaa (35% rasvaa), salaattiin oliiviöljyä todella runsaasti. Täysrasvaisia juustoja, Fetaa, Oltermannia, Parmesaania ym. Paistamiseen käytän yleensä ihan meijerivoita, ja sitä saa laittaa reilusti. Turkkilaista jogurttia (10% rasvaa) + tuoreita marjoja aiai kun on hyvää.

Mitä yritän välttää: Yleensä kaikki einekset, marinadit ja muut valmistuotteet sisältävät suuren joukon käsiteltyjä ja jalostettuja lisäaineita, jotka eivät tee hyvää kropalle.

Suosin luomua (jos mahdollista), ja käsittelemättömiä, raakoja raaka-aineita jotka itse valmistan. Vaatii vähän vaivaa, mutta ruuat maistuvat todella hyville, nälkä lähtee ja olo on mitä mainioin!

Niin joo ja olen mies :)

Mä vältän vain perunaa, pastaa, riisiä, leipää ja sokeria, mutta en mitenkään orjallisesti. Esim. tänään lounaalla söin yhden palan kokojyväsekaleipää. Perunan, pastan ja riisin korvaan muilla kasviksilla, esim. kesäkurpitsalla, paprikalla, kukkakaalilla, parsakaalilla, porkkanalla...

kiinnostunut
Alkuperäinen kirjoittaja 7 kk karppina:
Vihanneksia, siis salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, avokaado, vihreät pavut, kesäkurpitsa, munakoiso, erilaiset kaalit jne jne...

Lihaa, mitä rasvaisempaa sen parempaa. Esim. Sika-nauta jauhelihaa, broilerin koivet nahkoineen, porsaan kyljykset. Kaikki tietysti marinoidaan itse, ettei tule lisäaineita ym. roskaa. Tai sitten vaan suola + mausteet pintaan.

Rasvaa vähän kaikkeen. Kahviin kuohukermaa (35% rasvaa), salaattiin oliiviöljyä todella runsaasti. Täysrasvaisia juustoja, Fetaa, Oltermannia, Parmesaania ym. Paistamiseen käytän yleensä ihan meijerivoita, ja sitä saa laittaa reilusti. Turkkilaista jogurttia (10% rasvaa) + tuoreita marjoja aiai kun on hyvää.

Mitä yritän välttää: Yleensä kaikki einekset, marinadit ja muut valmistuotteet sisältävät suuren joukon käsiteltyjä ja jalostettuja lisäaineita, jotka eivät tee hyvää kropalle.

Suosin luomua (jos mahdollista), ja käsittelemättömiä, raakoja raaka-aineita jotka itse valmistan. Vaatii vähän vaivaa, mutta ruuat maistuvat todella hyville, nälkä lähtee ja olo on mitä mainioin!

Niin joo ja olen mies :)

Ok,kiitos!
Mitenkäs nuo määrät/ateria?

7 kk karppina
Lisätään vielä, että tosiaan en syö perunaa pastaa riisiä leipää enkä muita viljatuotteita missään muodossa, paitsi joskus vahingossa. Perunan haju jo ällöttää, en voisi kuvitella laittavani sitä suuhuni. Samoin pasta ajatuksena kuvottaa... sellaista lötköä limaista höttöä... YÖKS!

Pähkinät on muuten myös loistavia, niistä saa rasvat mitä parhaimmassa muodossa. Kananmuna on hyvä proteiinin lähde. Tosin nyt en syö pähkinöitä, kun otin kesäloman jälkeen tiukemman hiilarirajan, yritän pysyä alle 20g HH / päivä. En tosin laske mitään kasvisten grammoja, syön sen verran kuin huvittaa hyviä kasvisperäisiä hiilareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mä vältän vain perunaa, pastaa, riisiä, leipää ja sokeria, mutta en mitenkään orjallisesti. Esim. tänään lounaalla söin yhden palan kokojyväsekaleipää. Perunan, pastan ja riisin korvaan muilla kasviksilla, esim. kesäkurpitsalla, paprikalla, kukkakaalilla, parsakaalilla, porkkanalla...
Eli kuullostaa aika lailla minun tyyliltäni :) Joskin tosiaan kesän aikana olen palannut vanhaan elämään, ja sen kyllä huomaa.. painoa tullut törkeesti (sekä hirmuinen turvotus + väsymys), kiitos keksien ja mössöleipien ja iho todellakin huutaa armoa :ashamed:

Lupaan parantaa tapani, ihan itseni takia kun tiedän sen auttavan. Puuroa ja ruisleipää syön kyllä välillä, mutta vaaleat leivät ja muut hörhäkkeet kuoppaan :wave: Kuten sipsit jne..

7 kk karppina
Syön kolme kertaa päivässä: aamupala, lounas, illallinen. Aamulla syön yleensä ihan munakkaan pekonilla tai juustolla + kermakahvia, hiilarit tosi alhaalla niin ei tule heti uudestaan nälkä. Lounaaksi n. klo 14 syön salaattia reilulla rasvalisällä ja proteiinisatsilla (esim. jauhelihaa tai broileria) ja illallisen syön sitten vasta klo 20 - 21 jotta pärjää lopun iltaa. Joskus unohdan syödä lounaan, kun tässä ei tosiaan tule nälkä välttämättä ihan aina heti mieleen... Mut sit täytyy illalla tankata vähän enemmän :)

uusi karppi
Onnittelut ap:lle! Perässä tullaan...
Kriitikoilta haluaisin kysyä, että mitä epäterveellistä on ruokavaliossa, joka sisältää kasviksia, lihaa ja luonnollisia rasvoja?
Olen minäkin kokeillut laihdutusta mm. Painonvartijoiden avulla. Painoa lähti kyllä, mutta makeanhimo oli ikuinen seuralainen enkä jaksanut urheilla yhtä paljon kuin nyt karpatessa.
Ja nytkin lähtee painoa ja maha ei ole yhtä turvonnut kuin aikaisemmin.

Mä oon kattellu rasvan määriä, jättäny herkut pois ja lisänny tuoreita vihanneksia ja hedelmiä ruokavalioon ja 2 viikossa on lähteny 3,5kg. Hitaampaahan tuo on mutta ei oo mistään tarvinu sinänsä luopua.. ja fiilis on sama; tää on niin helppoa et miks en oo tajunnu aiemmin? o.0

Alkuperäinen kirjoittaja uusi karppi:
Onnittelut ap:lle! Perässä tullaan...
Kriitikoilta haluaisin kysyä, että mitä epäterveellistä on ruokavaliossa, joka sisältää kasviksia, lihaa ja luonnollisia rasvoja?
Olen minäkin kokeillut laihdutusta mm. Painonvartijoiden avulla. Painoa lähti kyllä, mutta makeanhimo oli ikuinen seuralainen enkä jaksanut urheilla yhtä paljon kuin nyt karpatessa.
Ja nytkin lähtee painoa ja maha ei ole yhtä turvonnut kuin aikaisemmin.
Samoissa ajatuksissa täälläkin.

Ja onhan nämä mukaterveelliset kevyttuotteet oikeasti paljon epäterveellisempiä kuin moni tietääkään, niitä vain markkinoidaan terveellisinä esim. margariini, jota valmistuksen aikana mm. valkaistaan ja värjätään.

dr
Ei todellakaan mitään epäterveellistä. Mitä epäterveellistä on mielestäsi ruokavaliossa, joka sisältää kaiken edellämainitun ja lisäksi hiilihydraatteja?

Jännä, että esimerkiksi Japanissa asuu yksi maailman pitkäikäisimmistä kansoista, ovat hoikkia ja terveitä muttei karppauksesta ole kuultukaan?

tt ei kirj
No mun lounas sisälsi tänään

Paistettua perunaa
Nakkia
Paljon sipulia
Rypsiöljyä
Mustapippuria, valkosipulimaustetta, kuivattua basilikaa, kuviattua persiljaa,rosmariinia.

Keräsalaattia
Avokado
Oliiviöljyä
Hieman margariinia

Alkuperäinen kirjoittaja dr:
Ei todellakaan mitään epäterveellistä. Mitä epäterveellistä on mielestäsi ruokavaliossa, joka sisältää kaiken edellämainitun ja lisäksi hiilihydraatteja?

Jännä, että esimerkiksi Japanissa asuu yksi maailman pitkäikäisimmistä kansoista, ovat hoikkia ja terveitä muttei karppauksesta ole kuultukaan?
Ei siinäkään mitään epäterveellistä ole, jos tosiaan käyttää hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja, ja minimoi sokerin käytön. Mutta tosiaan, mulle ei näköjään hiilihydraattipitoinen ruokavalio muutenkaan sovi, tällä hetkellä oon ihan erinomaisen energinen, mikä ennen on ollut haave vain, ja johon oon syönyt kaikenlaista vitamiinilisää.

Alkuperäinen kirjoittaja dr:

Onhan marjoissa ja kasviksissakin hiilihydraatteja. Kyse omassa ruokavaliossani on siitä, että yritän valita ns. hyviä hiilihydraatteja, jotka eivät saa verensokeria heittelemään niin paljon eli toisin sanoen pyrin välttämään tärkkelystä sisältäviä hiilihydraatteja. Tosin olen ihan juuri aloittanut tämän, en ole mikään asiantuntija asiassa.

Oletko nyt ihan varma, että Japanissa ei ole kuultu karppauksesta? Ymmärtääkseni japanilainen ruokavalio perustuu aika pitkälti kalaan ja vihanneksiin eikä tietääkseni siellä syödä samalla tavalla leipää kuin esim. Euroopassa. Proteiinipitoisia soijatuotteita taas käytetään enemmän kuin meillä päin esim. tofua ja soijakastiketta. Oli termi mikä tahansa, niin mielestäni tässä on jo jonkin verran karppauksen aineksia.

Mielenkiintoinen ketju =) Mulla odottaa keittiössä parsa/kukkakaali/juustovuoka pääsyä uuniin, kaveriksi sitten pippuripihvi =) Harmi kun reissun jälkeen ei olla käyty kaupassa isommalti, niin ei saa kerma-aurajuustokastiketta :p Enkä vihannesherkkuja.

Ja huomenna meillä sitten nautiskellaan paahtopaistia. (nämä ovat näitä minun -50% alehyllyistä jemmaamia herkkuja, ei meillä normisti tälläisiä herkkuja joka ppäivä ole)

jaaha
Alkuperäinen kirjoittaja Anni Vadelma:
Oletko nyt ihan varma, että Japanissa ei ole kuultu karppauksesta? Ymmärtääkseni japanilainen ruokavalio perustuu aika pitkälti kalaan ja vihanneksiin eikä tietääkseni siellä syödä samalla tavalla leipää kuin esim. Euroopassa. Proteiinipitoisia soijatuotteita taas käytetään enemmän kuin meillä päin esim. tofua ja soijakastiketta. Oli termi mikä tahansa, niin mielestäni tässä on jo jonkin verran karppauksen aineksia.
No, aterian perusosan muodostavat riisi tai erilaiset nuudelit, molemmat käsittääkseni sisältävät hiilareita. Leipää syödään myös, muttei ruoan kanssa. Kyllä siitä ruokavaliosta on karppaus kaukana.

*
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen karpannut vuoden alusta (melko löysästi), ja lääkärissä otettiin kolesterolikokeet... Arvot oli kohollaan, joten yritän palata johonkin ns. virallisterveelliseen...
Olitko käynyt mittauttamassa arvot myös ennen karppausta?
Aika monta kertaa elämän aikana on arvot mitattu, eikä koskaan ole ollut kohollaan. Vaikka olo onkin ollut hyvä karppaamalla, niin nyt mietin että onko tämä kuitenkaan terveellistä? Pekonia yms. en paljoa ole syönyt, margariinin vaihtanut voihin ja kasvirasvat kermaan. Muuten lisännyt kasviksia, sekä syönyt lihaa. Einekset on lähes kokonaan jäänyt pois. Vähän vaikea tilanne...
Vaikea sanoa mistä johtuu juuri sinun kohdallasi, mutta suurimmalla osalla karppaajista kolesteroliarvot parantuvat kuitenkin.
Tätä ei ole tutkittu tarpeeksi jotta voisit sanoa noin.

Yhteistyössä