Jes! Mulla on karppaamalla lähtenyt viikossa 3 kg painoa =D

Rokkivosu
Hooo... mulla lähti ihan normaalilla, vähärasvaisella ruokavaliolla kahden ekan viikon aikana nelisen kiloa :whistle: Nestettähän se pääasiassa vaan on.
Ei se karppaaminen mikään ihmedietti ole. Samoihin tuloksiin pääsee ihan tasapainoisella, terveellisellä ruokavaliollakin.

hipsu
Mä olen tuota myös harkinnut, mutta... mun ongelma on kahvi, mä en vaan millään pysty juomaan sitä ilman sokeria. Maidon jopa voisin jotenkin jättää pois. Muutaman kerran kokeillu makeutusaineita, eikä kyllä niinkään maistunu hyvälle. Aamu ei käynnisty ilman kahvia ja mun kahvisokerin määrällä hiilarit olis maksimissaan jo melkein kahden kupin jälkeen...

maitoallergikolle
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Maitoallergikko_ ei niitä juustoja oo pakko syödä karpatessa :)
Kannattaa syödä kutunmaitojuustoja silloin, se paras on luomujuustoa, Hakaniemen kauppahallista ja Ruohonjuuresta löytyy:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/kuttujuttuja.htm

Jos on jodiallergia, voi noita juustoja käyttää, sillä vuohen maidossa ei ole ollenkaan jodia, mitä taas lehmän maidossa on, eikä Luolamaan luomujuustoissa käytetä jodipitoista suolaa. On muuten kumma juttu, kun ei tule ummetusta noista juustoista - liekö syy siinä suolassa. Ei muuten ole syanidiakaan siinä suolassa, kuten niin monissa jauheissa, se yskittävä ferrosyanidi, paakkuuntumisenestoaine, jota teollisuus tahtoo käyttää siksi, ettei mene putket tukkoon. Ihmettelen, mikä sellaisen aineen on hyväksynyt markkinoille. Itselleni siitä tulee astmakohtaukseen verrattava yskänkohtaus, mutta aina syy löytyy siitä, mitä äsken tuli laitettua suuhun:-D

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Hooo... mulla lähti ihan normaalilla, vähärasvaisella ruokavaliolla kahden ekan viikon aikana nelisen kiloa :whistle: Nestettähän se pääasiassa vaan on.
Ei se karppaaminen mikään ihmedietti ole. Samoihin tuloksiin pääsee ihan tasapainoisella, terveellisellä ruokavaliollakin.
tätä peesailen täysin!

erikoista
Kumma kyllä näissä karppaajissa tuntuu olevan jos jonkinnäköistä allergikkoa ja muuta vammaista. Kilpaa todistellaan miten erinomainen ruokavalio se on ja mitä paskaa muut ihmiset syö ja saavat kaikenmaailman syöpää ja muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tätä peesailen täysin!
..mä en kyllä komppaa nyt ihan täysin - kumpaakin "reittiä" kokeilleena. Tai sit mun ruoansulatuksessa on jotain häikkää ;) ..siis että painonvartijoineena, ja kiloklubeilleena, olen laihiksen aikana nälässä lähes koko ajan, vaikka syön kaikkien suosituksien mukaan. Karpatessa en. Plus että yleisvireys on parempaa.

Eli karpatessa 1500-1800kcal laihduttaa mua oikeasti, kun taas esim. kiloklubeillessa ei.

Plus että karppaaminen oikein käytettynä ON tasapainoinen+terve ruokavalio.

Kiiskis
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Mä olen tuota myös harkinnut, mutta... mun ongelma on kahvi, mä en vaan millään pysty juomaan sitä ilman sokeria. Maidon jopa voisin jotenkin jättää pois. Muutaman kerran kokeillu makeutusaineita, eikä kyllä niinkään maistunu hyvälle. Aamu ei käynnisty ilman kahvia ja mun kahvisokerin määrällä hiilarit olis maksimissaan jo melkein kahden kupin jälkeen...
Kyllä siihen tottuu..minä vuosia sitten mätin sokeria kahviin, nyt en enää voi juoda kahvia, jos siinä on sokeria :)

Mulla menee jostain syystä heti elimistö säästöliekille normi-ohjeilla, eikä kiloakaan tipu, ja kauhee nälkä koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja erikoista:
Kumma kyllä näissä karppaajissa tuntuu olevan jos jonkinnäköistä allergikkoa ja muuta vammaista. Kilpaa todistellaan miten erinomainen ruokavalio se on ja mitä paskaa muut ihmiset syö ja saavat kaikenmaailman syöpää ja muuta.
:LOL: Nyt meni sun pointti ohi kyllä ihan satasella :LOL:

..siis että.. meinaatko, että karppaaminen aiheuttaa allergiaa, tai kenties jopa vammaisuutta? ;)

..vai oletko ehkä huomannut, että kaiken maailman allergiat nyt vaan sattuu olemaan aika yleisiä kaiken kaikkiaan nykypäivänä? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiiskis:
Kyllä siihen tottuu..minä vuosia sitten mätin sokeria kahviin, nyt en enää voi juoda kahvia, jos siinä on sokeria :)
Ootko kokeillu useempaa eri makeutusainetta? Meinaan esim. hermesetas maistuu ihan järkyttävälle kahvissa, Canderel taas sitten ei :whistle:

Plus että kun vaihdat maidon kermaan, niin se maistuu paremmalle vähemmällä makeudellakin :p

Rokkivosu
Eikös just runsas eläinrasvan saanti ja vähäinen viljojen käyttö voi aiheuttaa mm.suolistosyöpää?

Sssalla
Mulla ei oo allergiaa, mutta en tykkään kun maha näyttäisi siltä että olisi puolivälissä raskautta, aina =D
Isäni on tiputtanut kymmenen kiloa painoa kyseisellä menetelmällä, ihan vaan kokeilemisen ilosta :)

erikoista
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:

..siis että.. meinaatko, että karppaaminen aiheuttaa allergiaa, tai kenties jopa vammaisuutta? ;)

..vai oletko ehkä huomannut, että kaiken maailman allergiat nyt vaan sattuu olemaan aika yleisiä kaiken kaikkiaan nykypäivänä? ;)
Meinaan sitä, että nämä kilpaa huutelevat miten erinomainen olo on tällä vähähiilihydraattisella dieetillä, ennen on ollut jos jonkinnäköistä vaivaa.

Aika surullista, ettei ihminen voi syödä normaalia ruokaa vaan joutuu rajoittamaan elämäänsä noin.

hipsu
Alkuperäinen kirjoittaja Kiiskis:
Ootko kokeillu useempaa eri makeutusainetta? Meinaan esim. hermesetas maistuu ihan järkyttävälle kahvissa, Canderel taas sitten ei :whistle:

Plus että kun vaihdat maidon kermaan, niin se maistuu paremmalle vähemmällä makeudellakin :p

No meil taitaa kotona olla vaan hermesetasta, joten enpä ole muita kokeillut =) . Mä käytän rasvatonta maitoa, kevytkin maistuu toisinaan turhan rasvaiselle, joten en usko että kermalla kykenen juomaan. No täytyy testaa jotain toista makeutusainetta, mä vaan tuppaan olemaan vähän joka suhteen turhan saamaton... Kiitos vinkistä =)

No mulla kai pitää paikkansa sitten tuo vammaisuus.. oon taas sortunut "tavis"-ruokaan, eli hiilareita mennyt kuin vanhaan aikaan.. iho on tosi huonossa kunnossa, minullahan on psoriasis ja varsin kipeänä tällä hetkellä.

Sekin on yksi kiistelyn aihe, voiko ruokavaliolla auttaa psoria parempaan tilaan. Peruna ja tomaatti ovat monella pahentaneet ihottumaa, siksi minäkin taas palailen ruotuun :/ Tomaatti kyllä maistuisi näin kesällä, mutta kokeillaan nyt senkin pois jättämistä toviksi.

Meinaan sitä, että nämä kilpaa huutelevat miten erinomainen olo on tällä vähähiilihydraattisella dieetillä, ennen on ollut jos jonkinnäköistä vaivaa.

Aika surullista, ettei ihminen voi syödä normaalia ruokaa vaan joutuu rajoittamaan elämäänsä noin.
Mun elämä nyt ei oo paljoa rajoituunut, kun en enää vedä pullamössöleipää pakettia päivässä. Ruoka on kuitenkin vain ruokaa, jonka tehtävä on tehdä ihmisestä kylläinen. Ruuan perustarkoitus kun on vähän ihmisiltä kateissa. Sen ei tarvi olla makuhermoja hivelevä aistimus, vaan saada maha täyteen.

Nooh, onhan mun elämä nyt viikon ollut rajoittunutta, kun en oo voinut karkkia syödä. Mutta enpä oo edes sokeria kaivannut pahemmin.

..no jos se tiettyjen ruoka-aineiden välttely nyt esimerkiksi oikeasti poistaa turvotuksia ja ilmavaivoja, niin ehkä sen mielellään kertookin? Ja ehkäpä se välttely silloin on sen väärti, kun olo oikeasti paranee?

..plus, että siitä tulee "normaalia ruokaa". Kyse on vain tottumuksesta.

Mulla muutti mieltä se antti heikkilän (?) kirja ruokavakio diabeteksen hoidossa tms. Mulle kun aina tuputetaan tuolta terveydenhuollon puolelta että 1 tyypin diabeetikon pitää mättää hiilareita. Noh, mulla se menee siihen että enempi hiilareita->enempi insuliinia->paino nousee. Nyt vähentämy hiilareita, inskoja ja jopa painoakin vähän. Että etsiköön jokainene tyylinsä

Eikös just runsas eläinrasvan saanti ja vähäinen viljojen käyttö voi aiheuttaa mm.suolistosyöpää?
Sekin noissa viljoissa on vähän kakspiippuinen juttu, kun esim. ne jauhot on sellaista ainetta, että niissä ei oo jäljellä enää mitään ravintoarvoa, kaikki ravinto-arvolliset jutut on niistä poistettu.

No meil taitaa kotona olla vaan hermesetasta, joten enpä ole muita kokeillut =) . Mä käytän rasvatonta maitoa, kevytkin maistuu toisinaan turhan rasvaiselle, joten en usko että kermalla kykenen juomaan. No täytyy testaa jotain toista makeutusainetta, mä vaan tuppaan olemaan vähän joka suhteen turhan saamaton... Kiitos vinkistä =)
Juu se hermesetas kun tosiaan on vielä se kaikkein pahimman makuinen kaikista vaihtoehdoista :x

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Ruuan perustarkoitus kun on vähän ihmisiltä kateissa. Sen ei tarvi olla makuhermoja hivelevä aistimus, vaan saada maha täyteen.
Onpa oikeesti todella masentavaa, että tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä on olemassa.

Yhteistyössä