en muista miks sitä tarvitaan, mut kaupasta löyty simmonen pussi, kellertävä pussi jossa lukee fiber husk
Samaa ainetta kuin psyllium, löytyy kaupasta yleensä samasta hyllystä, josta löytyy gluteenittomat jauhotkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:Mitä toi fiberhusk on...? mantelileivän ohjeessa...
Haittapuoli hoikkuudesta Pitää vaan pestä hampaita useemminAlkuperäinen kirjoittaja ettekö huomaa?:Karppaajien henki alkaa haista todella pahalle.
No siinä vaiheessa jos ei ollenkaan syö hiilareita ja tulee kova ketoosi päälle niin varmasti haisee... mutta en usko jos homman pitää hillitympänä...?Alkuperäinen kirjoittaja ettekö huomaa?:Karppaajien henki alkaa haista todella pahalle.
Jes, nyt tiian mistä puhutaan!! IHmettelin jsut tota psylliumia viimeeks leivonta hyllyllä että mitä kummaa se on...Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Samaa ainetta kuin psyllium, löytyy kaupasta yleensä samasta hyllystä, josta löytyy gluteenittomat jauhotkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:Mitä toi fiberhusk on...? mantelileivän ohjeessa...
Ei se hampaista johdu vaan koko ihmisen turpavärkki käryää... Hyi!Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Haittapuoli hoikkuudesta Pitää vaan pestä hampaita useemminAlkuperäinen kirjoittaja ettekö huomaa?:Karppaajien henki alkaa haista todella pahalle.
Kyllähän se alussa varmasti käryää, kun elimistö hakee tasapainoa ja poistaa kuona-aineita jatkuvasti. (Ja ne kuonat mitkä on lähtemässä sen hajun aiheuttaa, ei karppaajan ruoka)Alkuperäinen kirjoittaja eihän koko karppausta suositella lääkäripiireissä!:Ei se hampaista johdu vaan koko ihmisen turpavärkki käryää... Hyi!Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Haittapuoli hoikkuudesta Pitää vaan pestä hampaita useemminAlkuperäinen kirjoittaja ettekö huomaa?:Karppaajien henki alkaa haista todella pahalle.
Periaatteessa pitäis olla varovainen. Jos karppaa ja elimistö menee ketoosiin niin kaikki myrkyt erittyy myös äidinmaitoon. Mutta millon ketoosi tulee ne tiiä =)Alkuperäinen kirjoittaja Pia:Voikohan heti synnytyksen jälkeen aloittaa karppaamisen? Että saisi "laihduttamatta" löysän pois. Jos kuitenkin söisi vaikka pari pala ruosta päivässä.
Pitää kait sitten ihan ottaa niskasta kiin itteensä ja yrittää, pitäskös tehdä ensin vatsantyhjennys? et ois sitten niinku kevyempi aloittaa? nyt on niin ähky tai sellanen turvoonut olotila...Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Mä luulin kans, että leipä on mulle suuri ongelma, mutta ei ollutkaan. Lihaa saa syödä kaikkia laatuja, kanaa, kalaa, possua yms. Raejuustoa, munia... Ei oo nälkä tämän dieetin aikana ollut kertaakaan.Alkuperäinen kirjoittaja -10kg pois:...miten pystyn jättämään leivän pois? kait se on pakko sitten..
onko lihalla väliä mitä syö?
Ei ole ketoosi vaarallinen imetettäessä eikä raskausaikana. Tosin esim. Atkins suosittelee raskaana oleville hieman suurempaa hiilarimäärää.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:Periaatteessa pitäis olla varovainen. Jos karppaa ja elimistö menee ketoosiin niin kaikki myrkyt erittyy myös äidinmaitoon. Mutta millon ketoosi tulee ne tiiä =)Alkuperäinen kirjoittaja Pia:Voikohan heti synnytyksen jälkeen aloittaa karppaamisen? Että saisi "laihduttamatta" löysän pois. Jos kuitenkin söisi vaikka pari pala ruosta päivässä.
En mä tehnyt, mutta ei kai se pahaksikaan oo. Mulla lähti kyllä turvotus ja pöhötys poistumaan ihan kolmannessa päivässä muutenkin.Alkuperäinen kirjoittaja -10kg pois:Pitää kait sitten ihan ottaa niskasta kiin itteensä ja yrittää, pitäskös tehdä ensin vatsantyhjennys? et ois sitten niinku kevyempi aloittaa? nyt on niin ähky tai sellanen turvoonut olotila...Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Mä luulin kans, että leipä on mulle suuri ongelma, mutta ei ollutkaan. Lihaa saa syödä kaikkia laatuja, kanaa, kalaa, possua yms. Raejuustoa, munia... Ei oo nälkä tämän dieetin aikana ollut kertaakaan.Alkuperäinen kirjoittaja -10kg pois:...miten pystyn jättämään leivän pois? kait se on pakko sitten..
onko lihalla väliä mitä syö?
Olitko käynyt mittauttamassa arvot myös ennen karppausta?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen karpannut vuoden alusta (melko löysästi), ja lääkärissä otettiin kolesterolikokeet... Arvot oli kohollaan, joten yritän palata johonkin ns. virallisterveelliseen...
Aika monta kertaa elämän aikana on arvot mitattu, eikä koskaan ole ollut kohollaan. Vaikka olo onkin ollut hyvä karppaamalla, niin nyt mietin että onko tämä kuitenkaan terveellistä? Pekonia yms. en paljoa ole syönyt, margariinin vaihtanut voihin ja kasvirasvat kermaan. Muuten lisännyt kasviksia, sekä syönyt lihaa. Einekset on lähes kokonaan jäänyt pois. Vähän vaikea tilanne...Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:Olitko käynyt mittauttamassa arvot myös ennen karppausta?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen karpannut vuoden alusta (melko löysästi), ja lääkärissä otettiin kolesterolikokeet... Arvot oli kohollaan, joten yritän palata johonkin ns. virallisterveelliseen...
Mulla ei tullut muutakuin armoton yöhikoilu jota jatkui pari yötä, ja jatkuva vessassa ravaaminen, kun nesteet lähti poistumaan. Mutta päänsärkyä ja voimattomuutta voi joillain esiintyä, mulla näitä' ei oo ollut, vaan olo on ollut tosi hyvä, johtuu varmaan siitä, että en enää vedä sokerilla itteäni tainnoksiin.Alkuperäinen kirjoittaja SariK:Lainaus Tiskirätti:
"En mä tehnyt, mutta ei kai se pahaksikaan oo. Mulla lähti kyllä turvotus ja pöhötys poistumaan ihan kolmannessa päivässä muutenkin."
Kuulostaa tosi tehokkaalta. Tulikos sulle matkanvarrella mitä oireita tai muuta mitä pitäs tietää? minulla tosin kaikki arvot ihan kohallaan, et täs suhteessa ei pitäs olla estettä tähän.
Vaikea sanoa mistä johtuu juuri sinun kohdallasi, mutta suurimmalla osalla karppaajista kolesteroliarvot parantuvat kuitenkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aika monta kertaa elämän aikana on arvot mitattu, eikä koskaan ole ollut kohollaan. Vaikka olo onkin ollut hyvä karppaamalla, niin nyt mietin että onko tämä kuitenkaan terveellistä? Pekonia yms. en paljoa ole syönyt, margariinin vaihtanut voihin ja kasvirasvat kermaan. Muuten lisännyt kasviksia, sekä syönyt lihaa. Einekset on lähes kokonaan jäänyt pois. Vähän vaikea tilanne...Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:Olitko käynyt mittauttamassa arvot myös ennen karppausta?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen karpannut vuoden alusta (melko löysästi), ja lääkärissä otettiin kolesterolikokeet... Arvot oli kohollaan, joten yritän palata johonkin ns. virallisterveelliseen...
Kolesteroliarvot ovat matemaattisesti laskettuja, eivätkä kerro mitatun elimistön tilasta juurikaan mitään. Ja sitä paitsi kokonaiskolesterolia tärkeämpi arvo on LDL:n ja HDL:n suhde. Tutustuhan aiheeseen tarkemmin esim. täällä: http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=117Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aika monta kertaa elämän aikana on arvot mitattu, eikä koskaan ole ollut kohollaan. Vaikka olo onkin ollut hyvä karppaamalla, niin nyt mietin että onko tämä kuitenkaan terveellistä? Pekonia yms. en paljoa ole syönyt, margariinin vaihtanut voihin ja kasvirasvat kermaan. Muuten lisännyt kasviksia, sekä syönyt lihaa. Einekset on lähes kokonaan jäänyt pois. Vähän vaikea tilanne...Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:Olitko käynyt mittauttamassa arvot myös ennen karppausta?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen karpannut vuoden alusta (melko löysästi), ja lääkärissä otettiin kolesterolikokeet... Arvot oli kohollaan, joten yritän palata johonkin ns. virallisterveelliseen...
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Jätetään hiilarit (sokeri, jauhot) kokonaan pois ja syödään proteiineja (lihaa, juustoja yms.)Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on:Mitä on karppaus?
http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=62&sid=07c761711c0d6a3c6701326c8446d221Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on:Mitä on karppaus?