Ja sokeria! Mutta tutustu esim. http://karppaus.info/ ja lue joku aihetta käsittelevä kirja.Alkuperäinen kirjoittaja voi vitsi!:Mä haluun kanssa kokeilla.. Eli pitää välttää leipää, perunaa,riisiä ja pastaa?
Jos mun pitäisi jotain laskea, niin ei tulisi mistään mitään. Eli mä syön kuunnellen elimistöäni.Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:Sitä mun piti kysyä että syöttekö kalorirajoitteisesti vai jätättekö ne laskematta?
oukei.Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Jos mun pitäisi jotain laskea, niin ei tulisi mistään mitään. Eli mä syön kuunnellen elimistöäni.Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:Sitä mun piti kysyä että syöttekö kalorirajoitteisesti vai jätättekö ne laskematta?
http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/503709?hyvinvointi-voin_hyvin-ravintoAlkuperäinen kirjoittaja jaaha:No, aterian perusosan muodostavat riisi tai erilaiset nuudelit, molemmat käsittääkseni sisältävät hiilareita. Leipää syödään myös, muttei ruoan kanssa. Kyllä siitä ruokavaliosta on karppaus kaukana.Alkuperäinen kirjoittaja Anni Vadelma:Oletko nyt ihan varma, että Japanissa ei ole kuultu karppauksesta? Ymmärtääkseni japanilainen ruokavalio perustuu aika pitkälti kalaan ja vihanneksiin eikä tietääkseni siellä syödä samalla tavalla leipää kuin esim. Euroopassa. Proteiinipitoisia soijatuotteita taas käytetään enemmän kuin meillä päin esim. tofua ja soijakastiketta. Oli termi mikä tahansa, niin mielestäni tässä on jo jonkin verran karppauksen aineksia.
UpAlkuperäinen kirjoittaja Ykssamanikäinen:Ap oletko linjoilla?
Jaksaisitko kirjoittaa sun syömät ruoat tältä viikolta, tai edes tältä päivältä ja eiliseltä, että voisin vähän katsoa mallia?
Siinähän todettiin, että lähes joka aterian muodostavat kala, _riisi_, soija, vihannekset ja hedelmät.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/503709?hyvinvointi-voin_hyvin-ravintoAlkuperäinen kirjoittaja jaaha:No, aterian perusosan muodostavat riisi tai erilaiset nuudelit, molemmat käsittääkseni sisältävät hiilareita. Leipää syödään myös, muttei ruoan kanssa. Kyllä siitä ruokavaliosta on karppaus kaukana.Alkuperäinen kirjoittaja Anni Vadelma:Oletko nyt ihan varma, että Japanissa ei ole kuultu karppauksesta? Ymmärtääkseni japanilainen ruokavalio perustuu aika pitkälti kalaan ja vihanneksiin eikä tietääkseni siellä syödä samalla tavalla leipää kuin esim. Euroopassa. Proteiinipitoisia soijatuotteita taas käytetään enemmän kuin meillä päin esim. tofua ja soijakastiketta. Oli termi mikä tahansa, niin mielestäni tässä on jo jonkin verran karppauksen aineksia.
Lueppas tuo, mun mielestä tuo aterian perusosa on kyllä aina kala, ei riisi.
Mäkin luin artikkelin mielenkiinnolla Siellä oli mm. tällainen lause: "Kalaan pohjautuvan ruokavalion juuret ulottuvat aikaan jolloin buddhalaisuus saapui maahan." =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siinähän todettiin, että lähes joka aterian muodostavat kala, _riisi_, soija, vihannekset ja hedelmät.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Japanilainen_keitti%C3%B6Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:edit - linkki poistettu -
Rasvaa ja proteiineja PITÄÄ syödä, jos ei syö rasvaa, niin ei lähde rasvaa.Alkuperäinen kirjoittaja kysymys lisää:Kun aikaisemmin oli tällainen (tappelu)ketju niin siellä sanottiin että proteiineja pitäisi karppienkin syödä "virallisterveellisesti" eli 0,8-2 grammaa per painokilo. Sitten täällä sanotaan, että ei sitä rasvaa tarvi syödä jos ei halua, niin mistä sitten se energia saadaan? Ei hiilareista, ei rasvasta ja proteiinienkin määrä on rajoitettu? Ei ymmärrä...
Eli et oikeasti osannut karpata tai siis et jatkanut terveellistä elämäntapaa, vaan, jatkoit epäterveellistä.Kannattiko?Alkuperäinen kirjoittaja 97kg.:Mulla lähti karppaamalla kolmessa kuukaudessa 15 kiloa. 22 kiloa tuli takaisin.
Jep. Proteiineina kala ja soija, ja hiilihydraatteina riisi, jota syödään joka aterialla. Eli ihan "tavallinen ruokavalio" kyseessä. Se ei yllätä, että ne ihmiset elävät pidempään, jotka syövät enemmän kalaa, kuin ne, jotka syövät lihaa.Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Mäkin luin artikkelin mielenkiinnolla Siellä oli mm. tällainen lause: "Kalaan pohjautuvan ruokavalion juuret ulottuvat aikaan jolloin buddhalaisuus saapui maahan." =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siinähän todettiin, että lähes joka aterian muodostavat kala, _riisi_, soija, vihannekset ja hedelmät.
Kysymyshän kuuluu, että KUINKA PALJON sitä riisiä on. Kuten tuolla mun esille tuomassa artikkelissa mainittiin, tarjotaan ruoka hyvin pienistä kulhoista. Kyllähän karppauksessa kuitenkin saa tietyn määrän hiilareita syödä, kun ei syö LIIKAA.Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:http://fi.wikipedia.org/wiki/Japanilainen_keitti%C3%B6Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:edit - linkki poistettu -
Siinä sulle vähän enemmän luettavaa. Kannattaa myös katsoa se englanninkielinen versio. Nimenomaan sitä riisiä on melkein joka aterialla aamusta iltaan.
Pointti taitaa olla lähinnä se, ettei tuossa ruokavaliossa syödä muuta kuin sitä riisiä+kasviksia+kalaa ja hedelmiä ja juodaan teetä. Suomalainen ruokavalio yleensä koostuu myös esim. leivästä, perunasta, pastasta. Leipääkin pitäisi virallisterveellisen suosituksen mukaan syödä jotain 9 palaa päivässä + muut hiilarit. Japanilaisessa keittiössä ei ole noita muita hiilareita, kun siellä syödään vaan sitä riisiä.Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:http://fi.wikipedia.org/wiki/Japanilainen_keitti%C3%B6Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:edit - linkki poistettu -
Siinä sulle vähän enemmän luettavaa. Kannattaa myös katsoa se englanninkielinen versio. Nimenomaan sitä riisiä on melkein joka aterialla aamusta iltaan.
Paitsi että liika proteiini vaikuttaa elimistössä samoin kuin hiilarit, joten eipä sitä proteiinia nyt ylenmäärin kannata syödä kuitenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Rasvaa ja proteiineja PITÄÄ syödä, jos ei syö rasvaa, niin ei lähde rasvaa.Alkuperäinen kirjoittaja kysymys lisää:Kun aikaisemmin oli tällainen (tappelu)ketju niin siellä sanottiin että proteiineja pitäisi karppienkin syödä "virallisterveellisesti" eli 0,8-2 grammaa per painokilo. Sitten täällä sanotaan, että ei sitä rasvaa tarvi syödä jos ei halua, niin mistä sitten se energia saadaan? Ei hiilareista, ei rasvasta ja proteiinienkin määrä on rajoitettu? Ei ymmärrä...
Proteiinien määrää EI ole rajoitettu, senkus vaikka vedät kilon kalaa, jos mieli tekee. (Tuskinpa tuohon kyllä monikaan pystyisi )
Tai toisena hh:na nuudelit.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jep. Proteiineina kala ja soija, ja hiilihydraatteina riisi, jota syödään joka aterialla. Eli ihan "tavallinen ruokavalio" kyseessä. Se ei yllätä, että ne ihmiset elävät pidempään, jotka syövät enemmän kalaa, kuin ne, jotka syövät lihaa.Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Mäkin luin artikkelin mielenkiinnolla Siellä oli mm. tällainen lause: "Kalaan pohjautuvan ruokavalion juuret ulottuvat aikaan jolloin buddhalaisuus saapui maahan." =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siinähän todettiin, että lähes joka aterian muodostavat kala, _riisi_, soija, vihannekset ja hedelmät.
Ja nuudeleita...Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Pointti taitaa olla lähinnä se, ettei tuossa ruokavaliossa syödä muuta kuin sitä riisiä+kasviksia+kalaa ja hedelmiä ja juodaan teetä. Suomalainen ruokavalio yleensä koostuu myös esim. leivästä, perunasta, pastasta. Leipääkin pitäisi virallisterveellisen suosituksen mukaan syödä jotain 9 palaa päivässä + muut hiilarit. Japanilaisessa keittiössä ei ole noita muita hiilareita, kun siellä syödään vaan sitä riisiä.Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:http://fi.wikipedia.org/wiki/Japanilainen_keitti%C3%B6Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:edit - linkki poistettu -
Ihan oikeesti - älä väännä kun et tiedä. Esimerkiksi doni on iso kulho riisiä ja päällä paistettua lihaa tai fisua. Sopat - pelkkää hiilaria. Lounaslaatikot, pääosaa esittää jälleen riisi.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Kysymyshän kuuluu, että KUINKA PALJON sitä riisiä on. Kuten tuolla mun esille tuomassa artikkelissa mainittiin, tarjotaan ruoka hyvin pienistä kulhoista. Kyllähän karppauksessa kuitenkin saa tietyn määrän hiilareita syödä, kun ei syö LIIKAA.Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:http://fi.wikipedia.org/wiki/Japanilainen_keitti%C3%B6Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:edit - linkki poistettu -