Jenni Haukio Priden suojelijaksi, se siitä kristillisyydestä

Ja.

Echo.

SÄ ET OLE JUMALA!
En olekaan. Olen syntinen ja virheitä täynnä.

Mutta mä luen Raamatusta selkeetä suomea olevia kohtia.
Älä sä peukaloi Raamattua.

Ei ihannetta, käskyä ja sääntöä saa muuttaa, vaikka 7 mrd ihmistä huutais sen muuttamista kuorossa.

Raamattu ei ole koskaan syntynyt huutoäänestuksellä, vaan sen kirjoittajat on usein käyneet yhteiskunnassa poikkiteloin. Ei tarkoituksellisesti ole ihmisä vastaan olleet, mutta vastavirtaan ovat menneet, koska heitä on alettu vastustamaan.
 
En olekaan. Olen syntinen ja virheitä täynnä.

Mutta mä luen Raamatusta selkeetä suomea olevia kohtia.
Älä sä peukaloi Raamattua.

Ei ihannetta, käskyä ja sääntöä saa muuttaa, vaikka 7 mrd ihmistä huutais sen muuttamista kuorossa.

Raamattu ei ole koskaan syntynyt huutoäänestuksellä, vaan sen kirjoittajat on usein käyneet yhteiskunnassa poikkiteloin. Ei tarkoituksellisesti, mutta vastavirtaan ovat menneet.
Raamattua on peukaloitu useasti aikojen saatossa. Tarkoitukella ja käännösten vuoksi vahingossa.

Vain hullu uskoo moisen sekoituksen täysin.

Usko on uskoa mutta ihmisen kirjoittama ihmisen päästä ja suusta ja käsistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
Raamattua on peukaloitu useasti aikojen saatossa. Tarkoitukella ja käännösten vuoksi vahingossa.

Vain hullu uskoo moisen sekoituksen täysin.

Usko on uskoa mutta ihmisen kirjoittama ihmisen päästä ja suusta ja käsistä.
Itse asiassa Vanhaa Testamenttia ei ole peukaloitu. Siellä homous kielletään täysin.

Nikean kokouksessakin 300-luvulla hyväksyttiin ne kirjat, joita seurakunta itsekin käytti.

Ja kuten sanoin, kannattaa lukea millaisia alkukristityt olivat.
Ei siellä sateenkaaribileitä pidetty.
 
Ja sit vielä se, että mitä hittoa se kuuluu jollekulle kristilliseen jumalaan uskovalle mitä muut, ei samoin uskovat, tekevät?

Naurettavaa parjata pääministeriä ku itellään ei oo hajuakaan siitä mikä on tän vuoden pridetapahtuman sanoma.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
vierailija
En pelkää kumpaakaan.
Asian sivusta: apinarokon aikana homot homoilkoon. Se on jopa toivottua joissakin piireissä. Koronan aikana jokainen suojautukoon koronaa vastaan kaikilla parhaaksi katsomillaan tavoilla.
Ja tuossakin asian sivusta olevassa ajatuksessasi on pääpointtina, että apinarokko leviäisi mahdollisimman laajasti homojen keskuudessa ja siten mahdollistaisi mahdollisimman monen homon virukseen kuolemisen.
Käsittämätöntä ajattelua.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
Ja sit vielä se, että mitä hittoa se kuuluu jollekulle kristilliseen jumalaan uskovalle mitä muut, ei samoin uskovat, tekevät?

Naurettavaa parjata pääministeriä ku itellään ei oo hajuakaan siitä mikä on tän vuoden pridetapahtuman sanoma.
Pääministeri? Nyt oon puhunu pressan vaimosta.

Jaa miksi kuuluu mulle?

-no mä rakastan ihmisiä, myös homoseksuaaleja. Olen IRL hyvää pataa niiden kans.
-mutta en halua, että kukaan kärventyy ikyisesti helvetissä, joten siksi...

....varoitan.
EN pidä itseäni parempana, enkä tuomitse, mutta varoitan.
Itse taistelen muiden syntien kanssa, mutta ne on semmoisia joista yhteiskunnassa varoitetaan muutenki. Ei mun tartte puhua ylensyöntiä, tappamista tai alkoholisoitumista vastaan, koska sen tekee muut.

Sit siinä on apokalyptinen piirre. Mulla on ollut toivo että Jumala säästäis Suomen lopun aikojen kahinoissa, koska ei olla ihan kaikkeen ei-kristilliseen suin päin menty. Mutta nyt ei ole sitäkään toivoa.
 
Ja tuossakin asian sivusta olevassa ajatuksessasi on pääpointtina, että apinarokko leviäisi mahdollisimman laajasti homojen keskuudessa ja siten mahdollistaisi mahdollisimman monen homon virukseen kuolemisen.
Käsittämätöntä ajattelua.
Yritin vain lainata joidenkin muiden ajattelutapaa homoudesta. Itse en toivo kenellekään vaikeuksia, enkä kuolemaa
 
Pääministeri? Nyt oon puhunu pressan vaimosta.

Jaa miksi kuuluu mulle?

-no mä rakastan ihmisiä, myös homoseksuaaleja. Olen IRL hyvää pataa niiden kans.
-mutta en halua, että kukaan kärventyy ikyisesti helvetissä, joten siksi...

....varoitan.
EN pidä itseäni parempana, enkä tuomitse, mutta varoitan.
Itse taistelen muiden syntien kanssa, mutta ne on semmoisia joista yhteiskunnassa varoitetaan muutenki. Ei mun tartte puhua ylensyöntiä, tappamista tai alkoholisoitumista vastaan, koska sen tekee muut.

Sit siinä on apokalyptinen piirre. Mulla on ollut toivo että Jumala säästäis Suomen lopun aikojen kahinoissa, koska ei olla ihan kaikkeen ei-kristilliseen suin päin menty. Mutta nyt ei ole sitäkään toivoa.
Voi että sit sentäs. Mulla palaisi niin hihat, jos kuoltuani löytäisin itseni teidän taivaasta.

Pitääkin oikein ottaa asiaksi ettei vaan sun toiveesi tuossa täyty!
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
vierailija
Pääministeri? Nyt oon puhunu pressan vaimosta.

Jaa miksi kuuluu mulle?

-no mä rakastan ihmisiä, myös homoseksuaaleja. Olen IRL hyvää pataa niiden kans.
-mutta en halua, että kukaan kärventyy ikyisesti helvetissä, joten siksi...

....varoitan.
EN pidä itseäni parempana, enkä tuomitse, mutta varoitan.
Itse taistelen muiden syntien kanssa, mutta ne on semmoisia joista yhteiskunnassa varoitetaan muutenki. Ei mun tartte puhua ylensyöntiä, tappamista tai alkoholisoitumista vastaan, koska sen tekee muut.

Sit siinä on apokalyptinen piirre. Mulla on ollut toivo että Jumala säästäis Suomen lopun aikojen kahinoissa, koska ei olla ihan kaikkeen ei-kristilliseen suin päin menty. Mutta nyt ei ole sitäkään toivoa.
No voi nyt jeesus! Hiukan on ristiriidassa toi sun sanomasi homojen rakastamisesta irl, kun samalla vaahdot kuinka kamalia ihmisiä ovat ja joutuvat satavarmasti helvettiIn. Entäs sitten ne homot jotka ovat uskossa? Heitäkin kun on. Kuka sinä olet heidän uskoaan viemään pois ja sitä ennen kaikkea arvostelemaan, arvottamaan?
 
Jos tän henkilöitte muhun, niin mä laitan pallon Jumalalle: minkäs minä teen sille, mitä Jumala on mieltä homoilusta. En mä voi Jumalaa muuttaa.

Ei mua itseäni kiinnosta esiintyä moraalinvartijana ja olla sylkykuppina, mutta koska olen lukenu selkeetä tekstiä Raamatusta mitä käy jos tekee niin tai noin, niin tottelen sitä Jumalaa, jonka oon kohdannut ja joka hallitsee tätä kaikkea.

Mussa itsessäni ja perimässäni on aineksia näihin, ja jos ruokkisin näitä, niin saisin näitä kyl paisutettua:
-ylensyönti
-alkoholismi (alkoholistisukua)
-bi-seksuaalisuus (ja turha yrittää vängätä: siksi Echo olet homoja vastaan koska sun pitäis tulla kaapista)
-väkivaltaisuus
-laiskuus.

Mutta Jeesus on noita suurempi. Se alkkis joka itkee pullon perään Jeesuksen sijaan, pitää alkoholia tärkeämpänä kuin universumin Luojaa. Sama sateenkaari-ihmisen kohdalla: seksuaalisuus on iso asia, mutta kuitenkin pieni, vaikka nyky-yhteiskunta laittaa sen suunnilleen ties mille jalustalle.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Ja sit vielä se, että mitä hittoa se kuuluu jollekulle kristilliseen jumalaan uskovalle mitä muut, ei samoin uskovat, tekevät?

Naurettavaa parjata pääministeriä ku itellään ei oo hajuakaan siitä mikä on tän vuoden pridetapahtuman sanoma.
Jenni Haukio on tänä vuonna tapahtuman suojelija.
Olen saanut lapsuudessani ahdasmielisen körttikasvatuksen. Myöhemmin otin asioista selvää ja olen nykyään erittäin vapaamielinen luterilaisen kirkon jäsen.
Echo on jyrkän lahkolaisuuden kannattaja ja tekee pahaa hallaa kristinuskolle.
Raamattua ei kannata lukea kirjaimellisesti. Käännöksiä uusitaan ja uutta materiaalia löytyy kaivauksissa.
Älä Roosaruusa tuhlaa helatorstaita Echon kanssa väittelyyn. Kävin aikoinaan jossain tilaisuudessa, jossa eräs nainen kertoi tositarinan hurskaasta naisesta. Ikääntyessään hänestä nousi esiin erittäin ilkeitä luonteenpiirteitä. Suusta lipsahteli painokelvotonta törkyä. Ihmisen psyyke on arvaamaton. Liika uskonnolla hihhulointi ei tee kenellekään hyvää.
Pysyttelen Häpeä-ketjussani enkä kaipaa muiden ketjujen viesteihini Echon kommentteja.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Ok, kuka sen ensimmäisenä huomasi, että homo on homo? Sinä vai homo itse, kuka toi sen julki ja alkoi esittämään vaatimuksia? Heterotko?
Homot itse yleensä marssivat sateenkaarimarsseissaan.
Ei pitäisi olla niin vaikeaa ymmärtää, että kyse on tasa-arvosta ja siitä, että heillä on oikeus tulla kohdelluksi hyvin. On perheitä ja sukuja, jotka ovat kääntäneet selkänsä henkilöille, jotka ovat tuoneet esiin homoseksuaalisuutensa. Onko se sinusta oikein?

Minulla on muutamia hyviä homoseksuaaliystäviä, pari pariskuntaakin, naisia ja miehiä. Eivät he ole pitäneet meteliä seksuaalisuudestaan, mutta ovat osallistuneet joskus Prideen.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis

Yhteistyössä