Jenni Haukio Priden suojelijaksi, se siitä kristillisyydestä

Echo antaako jumala anteeksi jos käyn kaljoilla. Se herkkä mies ilmotti ittestään et tänään ottais vähän bissee ja sen kaa tulee toimeen. Mut mä vähän lupasin olla ottamatta ja olokin on parempi. Et pelkään et kääntyykö energia negatiivisemmaks ja tuo pahaa oloa ku valehtelin. Ei mulla sellasta ole et pakko ottaa mut olisi kiva nähdä.
Mikä herkkä mies, mulla on menny ohi? :unsure:
 
Jeesus ei muuten homoista sanonut sanaakaan. Joskaan, raamatussa ei myöskään ole yhtään Jeesuksen sinne laittamaa sanaa. Kaikki se horina on niiden opetuslasten käsittämättömiä aivopieruja.
Ei Jeesus puhunu vaikka insestistäkään mitään, mutta kun homous ja insesti oli _itsestäänselvästi_vältettäviä asioita.

Porukalla hämärtyy usein se, mistä uusi liitto ja kristinusko vapauttaa ja mistä ei.

Meidät ollaan vapautettu uhrimenoista ja pilkuntarkasta nippelisäädöksistä, messiaanisilla =kristityillä juutalaisilla saattaa olla VT:n juhlat jne.

Mutta seksuaaliasioissa ei mitään eroa VT:n ja UT:n välillä. Homous ei ole Raamatussa pikkunippelisäädös, vaan rikos koko luomistyötä vastaan. Se on siksi 2 kertaa kielletty VT:ssä ja 2 kertaa UT:ssa.
 
Viimeksi muokattu:
Et kai vaan ole Echo koskaan ylensyönyt? Ylensyöminen on yksi seitsemästä kuolemansynnistä ja ylensyöntiä harjoittavat eivät valitettavasti pääse taivaaseen.
Jatkuva ylesyöminen ON syntiä.
Mutta mä oon nytkin laihiksella. Syön makeaa puolet vähemmän kuin nuorena.

Sehän ois mahtava asia, jos homoseksuaalien kohdalla olis valistusta samaan malliin kuin terveysriskeissä: sitten tsempattaisiin heitä lehtien artikkeleissa elämänmuutokseen, ja vaikka repsahtelis, niin sit vaan jatkais heteron tiellä.
 
  • Vau!
Reactions: Boobis
Ei Jeesus puhunu vaikka insestistäkään mitään, mutta kun homous ja insesti oli _itsestäänselvästi_vältettäviä asioita.

Porukalla hämärtyy usein se, mistä uusi liitto ja kristinusko vapauttaa ja mistä ei.

Meidät ollaan vapautettu uhrimenoista ja pilkuntarkasta nippelisäädöksistä, messiaanisilla =kristityillä juutalaisilla saattaa olla VT:n juhlat jne.

Homous ei ole Raamatussa pikkunippelisäädös, vaan rikos koko luomistyötä vastaan. Se on siksi 2 kertaa kielletty VT:ssä ja 2 kertaa UT:ssa.

Aika metkaa, miten jumala on erehtynyt luomaan homoseksuaalit.


Toi on sit viimeisiä, minkä pitäisi saada ihminen järkiinsä ja tajuamaan, että koko jumala on pelkkää p.askapuhetta.

Ei noin epäloogista oikeasti voi olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
Jatkuva ylesyöminen ON syntiä.
Mutta mä oon nytkin laihiksella. Syön makeaa puolet vähemmän kuin nuorena.

Sehän ois mahtava asia, jos homoseksuaalien kohdalla olis valistusta samaan malliin kuin terveysriskeissä: sitten tsempattaisiin heitä lehtien artikkeleissa elämänmuutokseen, ja vaikka repsahtelis, niin sit vaan jatkais heteron tiellä.

Hyi hel,vetti.
 
Miksi olen homouden kimpussa enemmän, kuin esim.naispappeuden (vastustan sitäkin, mutta poikkeuksia on) tai alkoholin?

Raamattu antaa siimaa jonkin verran naisille ja alkoholille, mutta ei KOSKAAN homoudelle.

Debora oli kansan profeetta ja johtaja, oli naisprofeettoja, "viini ilahduttaa sydämen" ja Paavali kehotti Timoteusta ottamaan vähän viiniä mahavaivoihin, vaikka liikaa sitä ei saa vetää. Uskova ei saa hillua humalassa.

Homous oli hyvin yksiselitteisesti EI. Siitä ei silitetä päätä Raamatussa kertaakaan.
 
vierailija
vierailija
Ja miljardinnen kerran: välissä oli syntiinlankeemus, joka rappeutti perimää.
Ja syntiinlankeemuksen mahdollisti kuka? Jumala. Eli hän myös antoi optiota homoudelle.
Ei homous ole edelleenkään mikään sairaus, mistä pitää parantua. Se on ihmisessä itsessään. Kieltämällä homouden kieltää myös ihmisen.

Jäätävää kristillisyyttä. Ihmisyydestä ei omassasi, mitä harjoitat, ole mukana pätkääkään.
 
Ja miljardinnen kerran: välissä oli syntiinlankeemus, joka rappeutti perimää.
Ja pah.


Siis koetko sä oikeasti olevasi jotenkin parempi koska taistelit bi-puoltasi vastaan ja (vai johtuiko se vain siitä että ?) löysit rakkauden miehestä ja siksi koet itsesi paremmaksi ja synnittömämmäksi kuin ne jotka eivät siinä onnistu?

En mäkään ole ollut naisen kanssa pin kymmenen vuoteen mutten koe itseäni mitenkään paremmaksi sen vuoksi. Enkä mitenkään kykene ymmärtämään ajatutasi siitä, että vuosikausia yhdessä eläneiden ja asuneiden homoparien pitäisi nyt erota, alkaa kieltäytyä seksistä ja vielä pyydellä anteeksi sitä että sattuivat rakastumaan samaa sukupuolta olevaan.

Ei mee jakeluun eikä tuu ikinä menemäänkään. Siis toi sun ajatusmallisi. Ihmepaasausta. Ja tysin turhaa kokonaisuuden kannalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
Sä, Echo, olet kyllä anti-Jeesuksellisin ihminen mitä tiedän!

Tartut johkin lillukanvarsiin etkä hoksaa että koko kristinuskon alku on henkilössä joka vietti aikaa prostituoitujenkin kanssa.
Ja sun pitäis ihan oikeesti, ilman nykyhumanismin silmälaseja lukea Uutta Testamenttia. :)

Mitä Jeesus sanoi syntiselle naiselle: "Mene, äläkä enää syntiä tee.

Ei Jeesuksen seuraajaporukka ollu enää aktiivista synninharjoittajaa, vaan ne Jeesuksen kohdatessa LUOPUI synnillisestä elämästään. (Toki vasta Taivaassa pääsivät "vanhasta aatamista" eroon, sitä ennen se on taistelua syntiä vastaan).
Asia, josta luterilaisuus ei koskaan valitettavasti puhu: vaikka Jeesus on tehny sen pelastushommelin 100 %, niin Jeesuksen luo tullessa on oltava valmis luopumaan ah-niin-rakkaista synneistä.

Mieti nyt.
Eihän Jeesuksen ristinkuolemassa ois ollu järkeä?
"Joo porukka tappaa toisiaan, varastaa ja nai kaikkea jolla on pulssi, no mä meen ristille ja kärsin, jotta ne voi edelleen tappaa, varastaa ja naida kaikkea missä on pulssi?"

Miten mä en tuommoista löydä Raamatusta?
 
Ja syntiinlankeemuksen mahdollisti kuka? Jumala. Eli hän myös antoi optiota homoudelle.
Ei homous ole edelleenkään mikään sairaus, mistä pitää parantua. Se on ihmisessä itsessään. Kieltämällä homouden kieltää myös ihmisen.

Jäätävää kristillisyyttä. Ihmisyydestä ei omassasi, mitä harjoitat, ole mukana pätkääkään.
Ja nyt sinä, joka haluat mennä omia teitäsi, mäkätät Jumalasta, joka antoi sen vapauden mennä omia teitäsi? :)

Jumala VIHAA syntiä, sanoo Raamattu. Mutta Hän antoi valinnanvapauden, ei pakota meitä luokseen.
 
Joku tällä palstalla kirjoitti, että Echo ottaa aina jonkun kirjoittajan hampaisiinsa tällä palstalla.
Hän on ilmeisesti saanut karkotettua kaikki epämieluisat tyypit pois palstalta ja etsii nyt uusia uhreja irvailunsa kohteeksi.
Tuskin Jenni käy tämän palstan juttuja lukemassa. Aaro voi paljon paremmin, kun hänen äiti ei lue häiriintyneen palstalla roikkujan kkirjoituksia.
Mäkö häiriintynyt? No kutsu mua miksi haluat.

Mutta alkuseurakunta oli sit häiriintynyttä porukkaa, se kun toi silloiseen Rooman valtakuntaan yhden puolison suosimisen ja heteronormatiivisen ryhtiliikkeen. Kas kun porukka ympärillä oli orgioissa pyörivää ihmistä. :)
 
vierailija
Ja nyt sinä, joka haluat mennä omia teitäsi, mäkätät Jumalasta, joka antoi sen vapauden mennä omia teitäsi?

Jumala VIHAA syntiä, sanoo Raamattu. Mutta Hän antoi valinnanvapauden, ei pakota meitä luokseen.
Ja mitä sinä nyt teet? Olet ensimmäisenä heittämässä kiviä. Synnitön et itsekään ole. Jo tämä avauksesi sen näyttää.
En tiedä mistä paha olosi ihmisiä kohtaan kumpuaa mutta omien kokemusteni perusteella voin sanoa, ettei mustavalkoinen tulkinta Raamatusta ja suhtautuminen uskoon suinkaan sitä helpota.
Jokaisella ihmisellä on ihmisarvonsa riippumatta seksuaalisesta suuntautumisestaan, jopa siitä mikä suhde heillä on uskoon ja jumalaan. Ja sitä ihmisaevoa olet jälleen meiltä pois ottamassa.
Mikä kuvittelet olevasi?
Yhtä keskeneräinen ihmisenä olet kuin me muutkin.
 
Ja sun pitäis ihan oikeesti, ilman nykyhumanismin silmälaseja lukea Uutta Testamenttia.

Mitä Jeesus sanoi syntiselle naiselle: "Mene, äläkä enää syntiä tee.

Ei Jeesuksen seuraajaporukka ollu enää aktiivista synninharjoittajaa, vaan ne Jeesuksen kohdatessa LUOPUI synnillisestä elämästään. (Toki vasta Taivaassa pääsivät "vanhasta aatamista" eroon, sitä ennen se on taistelua syntiä vastaan).
Asia, josta luterilaisuus ei koskaan valitettavasti puhu: vaikka Jeesus on tehny sen pelastushommelin 100 %, niin Jeesuksen luo tullessa on oltava valmis luopumaan ah-niin-rakkaista synneistä.

Mieti nyt.
Eihän Jeesuksen ristinkuolemassa ois ollu järkeä?
"Joo porukka tappaa toisiaan, varastaa ja nai kaikkea jolla on pulssi, no mä meen ristille ja kärsin, jotta ne voi edelleen tappaa, varastaa ja naida kaikkea missä on pulssi?"

Miten mä en tuommoista löydä Raamatusta?
Se, että elää parisuhteessa rakastamansa ihmisen kanssa, ei ole kaiken naimista.

Jos rakkauden kohteen sukupuoli määrittää seksin synniksi tai ei ni voi miten pilkumaista ja älytöntä.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
vierailija
Älä kaupittele meille muille tapaasi uskoa. Älä kaupittelee meille muille myöskään ihmisnäkemystäsi.
Huomaatko, että me muut yritämme jotenkin ymmärtää ajatusmaailmaasi. Sinä puolestaan et edes yritä ymmärtää meidän.
Kenelle sinun pitää näyttää uskosi vahvuutta? Sitähän tämäkin aloituksesi on. Näyttöäsi uskossasi, luulossasi oikeassa olemisestasi.
 
Jaa että niillä on seksitön suhde?
Miksi pitäisi olla?

Maapallo on jo täytetty. Viljele ja varjele sivuutettu. Lisääntyminen ei enää ole toivottavaa. Siemen ei siis voi mennä hukkaan.

Pitää noi perusajatuksetkin päivittää! Äyriäisiä ja posdsuakin voi nykyään syödä koska tiedämme enemmän emmekä siis sairastu niistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
Älä kaupittele meille muille tapaasi uskoa. Älä kaupittelee meille muille myöskään ihmisnäkemystäsi.
Huomaatko, että me muut yritämme jotenkin ymmärtää ajatusmaailmaasi. Sinä puolestaan et edes yritä ymmärtää meidän.
Kenelle sinun pitää näyttää uskosi vahvuutta? Sitähän tämäkin aloituksesi on. Näyttöäsi uskossasi, luulossasi oikeassa olemisestasi.
Tässähän on käynyt just päinvastoin.

Te väännätte Raamatun oman aikalaisnäkemyksen mukaan ja pakotatte Jumalan hyväksymään sellaisen, jota Hän ei kuitenkaan koskaan hyväksy.

Kato ku jos Jumala heittää jonkun helvettiin, niin se ei tapahdu ihan pienestä. Ei siitä onko punainen mekko tai onko miehillä pitkä tai lyhyt tukka.
Ei se ole aikakausista riippuvaista, "joo Mä laitoin homoilijat 1500-luvulla helvettiin mutta nyt kun 2000-luvulla homoilijat vaatii ja Jenni Haukiokin suojelee herttaisesti niitä, niin en laita helvettiin?"

Mitä jos Jumala säätäis jatkuvasti "noo ihan sama tapatko naapurisi, kierrätkö veroja, syöt ittes muodottomaksi, petät puolisoasi ja juot maksasi pellolle, mä voin vuonna 2000 vähän muuttaa Mun sääntöjä?"
 
Tässähän on käynyt just päinvastoin.

Te väännätte Raamatun oman aikalaisnäkemyksen mukaan ja pakotatte Jumalan hyväksymään sellaisen, jota Hän ei kuitenkaan koskaan hyväksy.

Katot ku jos Jumala heittää jonkun helvettiin, niin se ei tapahdu ihan pienestä.
Ei se ole aikakausista riippuvaista, "joo Mä laitoin homoilijat 1500-luvulla helvettiin mutta nyt kun 2000-luvulla homoilijat vaatii ja Jenni Haukiokin suojelee herttaisesti niitä, niin en laita helvettiin?"

Mitä jos Jumala säätäis jatkuvasti "noo ihan sama tapatko naapurisi, kierrätkö veroja, syöt ittea muodottomaksi ja juot maksasi pellolle, mä voin vuonna 2000 vähän muuttaa Mun sääntöjä?"
Ja taas. Helvetti keksittiinkin keskiajalla. Jeesus edes tiennyt moisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
vierailija
Tässähän on käynyt just päinvastoin.

Te väännätte Raamatun oman aikalaisnäkemyksen mukaan ja pakotatte Jumalan hyväksymään sellaisen, jota Hän ei kuitenkaan koskaan hyväksy.

Kato ku jos Jumala heittää jonkun helvettiin, niin se ei tapahdu ihan pienestä. Ei siitä onko punainen mekko tai onko miehillä pitkä tai lyhyt tukka.
Ei se ole aikakausista riippuvaista, "joo Mä laitoin homoilijat 1500-luvulla helvettiin mutta nyt kun 2000-luvulla homoilijat vaatii ja Jenni Haukiokin suojelee herttaisesti niitä, niin en laita helvettiin?"

Mitä jos Jumala säätäis jatkuvasti "noo ihan sama tapatko naapurisi, kierrätkö veroja, syöt ittes muodottomaksi, petät puolisoasi ja juot maksasi pellolle, mä voin vuonna 2000 vähän muuttaa Mun sääntöjä?"
Raamattu on kuuleman mukaan juuri aikalaiskäsitystä.
 

Yhteistyössä