Jenni Haukio Priden suojelijaksi, se siitä kristillisyydestä

vierailija
Oon suomalainen patriootti, enkä kannusta Venäjää tai Ukrainaa!

En voi käsittää miten suomessa liehutellaan jotakin Ukrainan tai EU:n lippuja.

Autan aina, ja haluaisin auttaa enemmän, ensisijaisesti suomalaisia. Rakastan maatani ja suomalaisia. Olen valmis kastumaan Suomen ja suomalaisten puolesta vaikka tämä Suomi onkin EU:n myötä muuttunut epäitsenäiseksi. Toiveena olisi saada itsenäisyys takaisin!

Miten sinun isänmaallisuus näkyy?
Kyllä kaikki tervepäiset ihmiset kannustavat ukrainaa kun tuo raakalainen (idolisi) hyökkäsi sinne

Olen käynyt armeijan ja olen valmis puolustamaan isänmaatani
 
Kyllä kaikki tervepäiset ihmiset kannustavat ukrainaa kun tuo raakalainen (idolisi) hyökkäsi sinne

Olen käynyt armeijan ja olen valmis puolustamaan isänmaatani
Tervepäiset ihmiset eivät sano, että ukrainalaiset taistelevat meidän puolesta ja sitten jäämme katsomaan kun Ukraina tuhoutuu! Meillä on ukrainalaisten verta kädet täynnä, häpeisitte varmasti jos tajuaisitte miten irvokasta tuollainen on! Anteeksiko pyydät ukrainalta niin, että tunget ukrainan lipun salkoon ja lahjoitat muutaman satkun/kympin/tobon?
Usassa toitotetaan kuinka ukrainassa taistelevat viimeiseen sotilaaseen. Usa siis eskaloi ja sitten kirjoittelevat turvassa rapakon toiselta puolelta irvokkaita juttuja.

Tervepäiset ymmärtävän tarkkailla isoa kuvaa ja etsivät tarkoituksia JA ENNEN KAIKKEA kyseenalaistavat. Se onnistuu kuuntelemalla/katselemalla eri lähteitä, ei katselemalla ja kuuntelemalla demokratian irvikuvaa joksi meidän hallitus ja media=lännen media on muuttunut. Eihän tiedonvälityksen estäminen kuulu demokratiaan, eihän?

Onneksi jopa You Tubeen on luotu kanavia, jossa kaikilla on mahdollisuus tuoda äänensä kuuluviin.👍
 
vierailija
Tervepäiset ihmiset eivät sano, että ukrainalaiset taistelevat meidän puolesta ja sitten jäämme katsomaan kun Ukraina tuhoutuu! Meillä on ukrainalaisten verta kädet täynnä, häpeisitte varmasti jos tajuaisitte miten irvokasta tuollainen on! Anteeksiko pyydät ukrainalta niin, että tunget ukrainan lipun salkoon ja lahjoitat muutaman satkun/kympin/tobon?
Usassa toitotetaan kuinka ukrainassa taistelevat viimeiseen sotilaaseen. Usa siis eskaloi ja sitten kirjoittelevat turvassa rapakon toiselta puolelta irvokkaita juttuja.

Tervepäiset ymmärtävän tarkkailla isoa kuvaa ja etsivät tarkoituksia JA ENNEN KAIKKEA kyseenalaistavat. Se onnistuu kuuntelemalla/katselemalla eri lähteitä, ei katselemalla ja kuuntelemalla demokratian irvikuvaa joksi meidän hallitus ja media=lännen media on muuttunut. Eihän tiedonvälityksen estäminen kuulu demokratiaan, eihän?

Onneksi jopa You Tubeen on luotu kanavia, jossa kaikilla on mahdollisuus tuoda äänensä kuuluviin.
Tämä on just osoitus siitä, mitä sanoin yllä.
 
vierailija
Tämä on just osoitus siitä, mitä sanoin yllä.
lispetin kannattaa katsoa uusintana Uutisaamu. juontajana on tänään hänen palvoma Ivan.
Lappeenrannassa asuva venäläistaustainen Maria puhuu lähiomaisistaan ja ystävistään, jotka ovat täysin aivopesty Venäjän syöttämällä propagandalla.
Suomessa voi seurata koko maailman uutisvirtaa. Jos Suomen tarjonta ei kiinnosta valinnan varaa on yllinkyllin.
Miten Lispetti kuvittelee, että Kaksplus av on ainoa varteenotettava tietolähde Suomessa? Tämä palsta on tarkoitettu pikku lasten vanhemmille. Suomessa olevat ukrainalaiset nauravat jutuillesi.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
lispetin kannattaa katsoa uusintana Uutisaamu. juontajana on tänään hänen palvoma Ivan.
Lappeenrannassa asuva venäläistaustainen Maria puhuu lähiomaisistaan ja ystävistään, jotka ovat täysin aivopesty Venäjän syöttämällä propagandalla.
Suomessa voi seurata koko maailman uutisvirtaa. Jos Suomen tarjonta ei kiinnosta valinnan varaa on yllinkyllin.
Miten Lispetti kuvittelee, että Kaksplus av on ainoa varteenotettava tietolähde Suomessa? Tämä palsta on tarkoitettu pikku lasten vanhemmille. Suomessa olevat ukrainalaiset nauravat jutuillesi.
👍
 
Ihmeellistä, että osa täällä ei ymmärrä, että konservatiivisemmat kristinuskon edustajat tuomitsevat homouden.

Jos vaihtoehtona on voke-uskonto tai konservatiivinen kristinusko niin kallistun jälkimmäisen kelkkaan. Vapaamielinen ”kristinusko” alkaa hyvää vauhtia olla voke, ellei jo ole sitä? (näin mustavalkoisesti aseteltuna)

Jotkut puhuivat raikkaudesta kun puhutaan sateenkaariväkeä kannustavasta ressan vaimosta. Höpönpöpön! Siinä ole mitään fressiä - Suomessa pitäisi lisääntyä, jotta voimme saada lisää suomalaisia! Ei onnistu jos miehet enenevässä määrin alkavat kuherrella!
Fressiä olisi, jos alettaisi pitämään huolta naisten ja miesten välisistä suhteista/liitoista tai ylipäätään suhteista, eikä erottaisi ihan heti. Ns. kertakäyttö/vaihtokulttuuri on tunkenut vahvasti jalan oven väliin!
Enkä nyt tarkoita että todellisten oikeiden ongelmien kanssa tulisi kitua loputtomiin, mutta kyllä meillä kertakäyttökulttuuri on levinnyt vahvasti ihmissuhteisiinkin.
Missä moraali - pliis tule takaisin!

Ja missä suhteessa moraalin pitäisi palata?
 
vierailija
Orjattaresi
Tärkeä klassikko jälleen saatavana
Margaret Atwoodin Orjattaresi on vavahduttava dystopia lähitulevaisuuden Yhdysvalloista, jossa vanhatestamentilliset fundamentalistit ovat ottaneet vallan.
Yli 30 vuotta ensijulkaisunsa jälkeen romaanin teemat vapaudesta ja naisten oikeuksista ovat nyt ajankohtaisempia kuin koskaan. Kirjaan perustuva televisiosarja on maailmanlaajuinen arvostelumenestys. Yhdysvalloista on tullut Gilead. Hedelmälliset naiset on alistettu nimettömiksi synnytyskoneiksi, yksikään nainen ei saa lukea eikä kirjoittaa, kaikkea valvotaan. Mutta vähitellen kapinan siemenet itävät kaikkien kastien naisissa.

Joku viestistäni tykännyt lukija suositteli tätä kirjaa tai siitä tehtyä tv-sarjaa.
Katsoin Youtubesta ykköskauden pätkän. Liian raju sarja minun makuun. Tuskin maailma muuttuu noin kammottavaksi paikaksi.
Echo ja Lispetti ovat itse itseään vastaan tyyppejä. Heillä on jakautunut persoonallisuus.
Sen kun kirjoitatte palstan tukkoon. Minä en uhraa aikaani höpötysten lukemiseen.
Olen joskus käynyt nopean lukemisen kurssin. Siitä opista on edelleen hyötyä.
Toivottavasti Päivi Räsänen ei tukehdu pullaan aamukahvillaan, kun lukee Jennin päivityksiä Pride-kulkueesta.
Joku seko-viestien lähettäjä ei tajunnut alepa-mainintaani. Uusille lukijoille tiedoksi.
Sain vuosikymmenien ajan Anna-lehden keskustelupalstalla kirjoittajana lukijoiden keksimän nimimerkin alepa-täti. Asuimme noin kuusi vuotta Helsingin keskustassa, ja lähikauppana oli alepa.
Kaupassa sattui ja tapahtui mm. kaljatölkin ryöstö. Lasten muutettua pois kotoa palasin takaisin rakkaaseen kaupunginosaani. Jos et siedä tai pidä kirjoituksistani, tee pitkä loikka seuraavaan viestiin. Saat samalla hyvää liikuntaa.
 
Ja missä suhteessa moraalin pitäisi palata?
Kyllähän me se tiedetään, että moraali on aina ollut vähän kateissa, mutta sellainen yhteisöllisyys ja lähimmäisenrakkaus on mielestäni saanut kolauksen tai jopa puuttuu joskus. Kauheimpana tietenkin Suomessa nyt tapetilla olevat lasten/nuorten keskenäiset taponyritykset ja murhat, sodan uhka jne.
Mutta kyllä suhderintamallakin on menty ns. kertakäyttökulttuuriin ja annetaan mahdollisesti liian helposti periksi erolle, vaikka suhteessa on lapsia jne…
Ihmisille tehdään houkutuksia joka kulmalle, koska niistä joku nettoaa rahaa, sekin on väärin. Maailmassa on tieyenkin paljon pahaa, mutta paljon se pieni ihminenkin voi vaikuttaa omilla päätöksillään - pieni ihminen ei ole yksin.


Itse en ole uskonnollinen tai edes välttämättä hetero, mutta en koe kivana, että ihmisiä leimataan, sheimataan ja canceloidaan mielipiteiden vuoksi, käymättä edes reilua keskustelua. Mihin meidän keskustelukulttuuri on kadonnut? Sekin on eräänlainen oma moraalikatonsa.
Sitäpaitsi koko sateenkaarihypetys on karannut ihan käsistä. Ole homo, mutta tarvitseeko siitä tehdä numero, eivät heterotkaan tee. Eiköhän me tiedetä, ja ole normaalia, että ihmiset voivat rakastua toisiinsa sukupuoleen katsomatta.

Pridesateenkaari hömppä on myös erittäin ikävä markkinatalouden hömpötys ja olevinaan trendikästä. Se on sateenkaarikrääsän ostoa/myyntiä jne. Kiina yms. isosti moraalittomat luontoa saastuttavat halpatyövoimalat kiittävät. Mielestäni päättäjien ei tule tukea tällaista toimintaa. Asioihin voi suhtautua myös neutraalisti, aivan kuten tasa-arvoonkin. Ei nosteta naisia miesten yläpuolelle, eikä toisinkaan päin.

Jos Jenni tukee pridea niin Sauli voisi sitten laittaa heterokampanjan pystyyn?

t. monessa osassa töistä kirjoitin, en tiedä onko tolkkua, mutta laitan silti. :D
Minäkin haluan ottaa osaa keskusteluun vaikka työssä onkin kiire.🥺
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
  • Vau!
Reactions: Boobis ja Algoma

Yhteistyössä