jehovan todistajille kyssä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sontapostia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sontapostia

Vieras
kuinka pienille lapsille te valistatte maailmaloppua kotona?

meidän postilaatikkoon oli aiheesta tungettu lappu ja 7v on nyt sitä mieltä et maailma on loppumassa tyyliin huomenna. :/ oikein herttaista. :(

näkisitpä niiden lastenkirjan kuvituksen ja tarinat.. :/ sanoisin etten ikinä lapsilleni sellaista kirjaa lukisi. kuvituksena esim. hukkuvia lapsia ja eläimiä, kärsivä mies nauloilla kiinni puussa, verilammikossa makaava kuollut mies, mies veitsi kädessä tappamassa poikaansa, mies ruoskimassa toista miestä. ja tässä en luetellut edes kaikkia kivoja kuvia..

ja ajattele että he lukevat tuota kirjaa lapsilleen iltalukemiseksi.. puhumattakaan maailmanloppupuheista, lapset "tietävät" että päiväkoti ja koulukaverit ketkä eivät ole uskonnossa kuolevat.

arvaa vaan mitä mielenterveysongelmia Jt- uskossa olevilla on. :/

kasvatettiin jt:ksi ja kyllä näin aikuisena ihmettelee, että miten lapsia saadaan pelotella siihen malliin, eikä kukaan puutu.. "Jumala näkee mitä sä teet, ja jos sä teet jotain typerää sä et pelastu Harmagedonista, etkä pääse paratiisiin".. Joo, todella kivaa pelottelua lapselle asiasta, mikä ei edes ole totta!

Alkuperäinen kirjoittaja Minut:
kasvatettiin jt:ksi ja kyllä näin aikuisena ihmettelee, että miten lapsia saadaan pelotella siihen malliin, eikä kukaan puutu.. "Jumala näkee mitä sä teet, ja jos sä teet jotain typerää sä et pelastu Harmagedonista, etkä pääse paratiisiin".. Joo, todella kivaa pelottelua lapselle asiasta, mikä ei edes ole totta!

ja miteippä että kun lapset on kokouksissa mukana ihan vauvasta asti niin kyllähän se jää alitajuntaan kaikki mitä siellä kuulee...voiko sitten koskaan ees ajatella toisella tavalla...???? |O
Toi kirjani raamatun kertomuksia on kyllä ehkä liian tarkasti kuvitettu ajatellen että se on lapsille suunnattu...mun poika kyseli ihan ihme juttuja kun sen serkku oli sille sitä lukenu, nimen omaan ilalla kun olivat mummilla yökylässä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja RPM:

ja miteippä että kun lapset on kokouksissa mukana ihan vauvasta asti niin kyllähän se jää alitajuntaan kaikki mitä siellä kuulee...voiko sitten koskaan ees ajatella toisella tavalla...???? |O
Toi kirjani raamatun kertomuksia on kyllä ehkä liian tarkasti kuvitettu ajatellen että se on lapsille suunnattu...mun poika kyseli ihan ihme juttuja kun sen serkku oli sille sitä lukenu, nimen omaan ilalla kun olivat mummilla yökylässä :headwall:

Tuon erittäin tiukan ja uskonnollisen kasvatuksen jälkeen, en enää usko mihinkään. En kuulu jeh.todeihin, enkä kirkkoon. Lapseni saa mennä elämänkatsomustiedon tunneille, ja hänelle ei opeteta mitään uskontoa ainoana ja oikeana, vaan annetaan tietoa kaikesta, josta saa valita minkä haluaa, jos haluaa.

Tuon erittäin tiukan ja uskonnollisen kasvatuksen jälkeen, en enää usko mihinkään. En kuulu jeh.todeihin, enkä kirkkoon. Lapseni saa mennä elämänkatsomustiedon tunneille, ja hänelle ei opeteta mitään uskontoa ainoana ja oikeana, vaan annetaan tietoa kaikesta, josta saa valita minkä haluaa, jos haluaa.

Niih en minäkään kuulu mihinkään...silti haluaisi antaa jonkinlaisen uskonnollisen kasvatuksen lapsille...kauhean vaikeaa se nyt vaan on kun itsellä on hyvin ristiriitaiset ajatukset uskonnosta...
Olen kyllä ajatellut että lapaset saa osallistua uskonnontunneille saavat mennä riparille jos niin haluavat, itsellähän tuota mahdollisuutta ei ollut ja hyvin ulkopuoliseksi sitä itsensä tunsi silloin aikoinaan... :|

No minua voi sanoa Jehovantodistajaksi. Itse en kyllä ole lapsiani "pelotellut" harmagedonilla tai muullakaan... Monien muiden uskovaisten lapsia pelotellaan helvetillä. Tämä on mielestäni paljon pahempaa, JT:thän eivät edes usko helvettiin.. Tuossa "Kirjani Raamatun kertomuksia"-kirjassa kyllä osa kuvista ja kertomuksista on sellasia, etten kyllä ihan pienille lapsille niitä kaikkia lukisi.

Niih en minäkään kuulu mihinkään...silti haluaisi antaa jonkinlaisen uskonnollisen kasvatuksen lapsille...kauhean vaikeaa se nyt vaan on kun itsellä on hyvin ristiriitaiset ajatukset uskonnosta...
Olen kyllä ajatellut että lapaset saa osallistua uskonnontunneille saavat mennä riparille jos niin haluavat, itsellähän tuota mahdollisuutta ei ollut ja hyvin ulkopuoliseksi sitä itsensä tunsi silloin aikoinaan... :|

Miksi ihmeessä haluat antaa uskonnollisen kasvatuksen? :o

Alkuperäinen kirjoittaja No niin...:
No minua voi sanoa Jehovantodistajaksi. Itse en kyllä ole lapsiani "pelotellut" harmagedonilla tai muullakaan... Monien muiden uskovaisten lapsia pelotellaan helvetillä. Tämä on mielestäni paljon pahempaa, JT:thän eivät edes usko helvettiin.. Tuossa "Kirjani Raamatun kertomuksia"-kirjassa kyllä osa kuvista ja kertomuksista on sellasia, etten kyllä ihan pienille lapsille niitä kaikkia lukisi.

Viet kuitenkin lapsesi kokouksiin?
Hyvä tietty jos valikoit mitä heille näytät/luet...niin ei tee kaikki JT:t

Noh siis pelotellaan helvetille...tuota noin sekö ei mielestäsi ole paha jos opetetaan että jos ei ole JT kuolee harmagedonissa, sisareni oli todella sekaisin noin 7-8v kun hän oli hyvin huolissaan isästämme joka ei ollut JT.
Hän itki ja aneli isäämme kokouksiin että hänkin pääsisi paratiisiin....ei kovin tervettä sanoisin.

kiellä ihmeessä tuommoinen uskonnon pakkosyöttö lapsellesi! itse olen nähnyt painajaisia niistä kuvista koko lapsuuteni.

ja aivopesuahan se on, toi JT-touhu. vauvasta asti istutetaan pari kertaa viikossa kokouksissa kuuntelemassa maailmanloppuskeidaa..

hyvä uutinen on että siitä voi päästä irti. mutta suurin osa valitettavasti ei pääse, ja käyttävät elämänsä lahjoittaen rahaa ylimystölle, istuen kokouksissa ja saarnaten. :/
tai ehkä menettäen henkensä verikiellon takia. se uskonto on hullu, uskokaa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:

Miksi ihmeessä haluat antaa uskonnollisen kasvatuksen? :o

En osaa sanoa, todellakaan en osaa...mutta valinnan vapauden haluan antaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ex-jt:

kiellä ihmeessä tuommoinen uskonnon pakkosyöttö lapsellesi! itse olen nähnyt painajaisia niistä kuvista koko lapsuuteni.

ja aivopesuahan se on, toi JT-touhu. vauvasta asti istutetaan pari kertaa viikossa kokouksissa kuuntelemassa maailmanloppuskeidaa..

hyvä uutinen on että siitä voi päästä irti. mutta suurin osa valitettavasti ei pääse, ja käyttävät elämänsä lahjoittaen rahaa ylimystölle, istuen kokouksissa ja saarnaten. :/
tai ehkä menettäen henkensä verikiellon takia. se uskonto on hullu, uskokaa vaan.

arvaa vaan äitini ei myöntäny että siellä olis luettu tota kirjaa...mutta kysyin pojalta ja se tunnisti kirjan...että näin :(

ei normaalit luterilaiset pelottele lapsiaan helvetillä. paremminkin luterilaisuuteen kuuluu se, että kaikki pääsevät taivaaseen, varsinkin lapset. :)

ajattele miltä lapsestasi tuntuu tietää, ettei hänen epäuskoiset kaverinsa pääse paratiisiin, vaan kuolee jumalan sodassa. :/

miksi pitää tuollainen taakka antaa pienelle ihmiselle?

Minusta tuo jeh.tod on kyllä sellastakin aivopesua, että siitä on sitten isompana hankala päästä irtautumaan pois. Jos jättää uskonnon, jättää myös kaikki kaverit jotka kuuluvat siihen. Ja paljoa ei sitten jäljelle jääkään, koska suosituksena on ollut että "maailmallisten" kanssa ei olla ylimääräistä tekemisissä.

Mun mielestä vallalla tuntuu olevan sellainen käsitys, että Jehovan todistajat ainakin on kunnollisia ja käyttäytyy kaikessa tekemisissään esimerkkikelpoisesti. Omalta kohdalta täytyy todeta että näin ei ole. Kun teini-iässä yritin saada seurakunnan vanhimmilta apua siihen että meillä kotona käytettiin väkivaltaa lapsiin, niin tuon tyranniäidin tekemiset ei paljon aikuisia hetkauttanut. Sitä hymisteltiin, ja käskettiin vaan taipumaan äidin tahtoon, koska hänhän varmasti kasvattaa lapsensa Jumalan ohjesääntöjen mukaan. Tärkeintä tuossa uskonnossa on hienot kulissit ja se että lapset on alistettu. Näin minun mielestäni.

en ole JT, mutta tunnen useita, myös perheitä...ja ainakaan noiden perheiden lapset eivät ole ollenkaan sekaisin ja ahdistuneita...kyllä mä luulen että jokaisessa uskonnollisessa yhteisössä/seurakunnassa on aina niitä tiukkapipoja ja sitten taas vähemmän tiukkapipoja, uskon että lapsia osaavat pelotella niin kaikki kiihkouskovaiset, olivat sitten JT, helluntalaisia, lestadiolaisia tai vaikkapa muslimeja...kuten tuntemani JT sanoo jokainen ihminen on erilainen, myös uskossaan, jokainen on oma persoonansa, ei uskominen ihmisen perusluonnettea muuta

Viet kuitenkin lapsesi kokouksiin?
Hyvä tietty jos valikoit mitä heille näytät/luet...niin ei tee kaikki JT:t

Noh siis pelotellaan helvetille...tuota noin sekö ei mielestäsi ole paha jos opetetaan että jos ei ole JT kuolee harmagedonissa, sisareni oli todella sekaisin noin 7-8v kun hän oli hyvin huolissaan isästämme joka ei ollut JT.
Hän itki ja aneli isäämme kokouksiin että hänkin pääsisi paratiisiin....ei kovin tervettä sanoisin.

Niin no minä en osaa ihan niin mustavalkoisesti ajatella kaikista asioista. En sitten tiedä, ehkä olen jotenkin "huono" Jehovantodistaja. Minä en lapsuudestani myöskään muista mitään harmagedonilla pelottelua... enkä siis pelottele omia lapsianikaan. Kerron kyllä kun ovat tarpeeksi vanhoja, että jossain vaiheessa Jumala tulee poistamaan pahuuden. Itse kyllä ajattelen että kaikissa uskonnoissa on vilpittömiä ihmisiä, jotka tekevät parhaansa, ja uskon että Jumala pelastaa heidät. Kaikilla ei ole tässä maailmassa mahdollista kääntyä JT:ksi, ja Jumala näkee sen. Uskon myös että kaikki lapset pelastuvat...

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
en ole JT, mutta tunnen useita, myös perheitä...ja ainakaan noiden perheiden lapset eivät ole ollenkaan sekaisin ja ahdistuneita...kyllä mä luulen että jokaisessa uskonnollisessa yhteisössä/seurakunnassa on aina niitä tiukkapipoja ja sitten taas vähemmän tiukkapipoja, uskon että lapsia osaavat pelotella niin kaikki kiihkouskovaiset, olivat sitten JT, helluntalaisia, lestadiolaisia tai vaikkapa muslimeja...kuten tuntemani JT sanoo jokainen ihminen on erilainen, myös uskossaan, jokainen on oma persoonansa, ei uskominen ihmisen perusluonnettea muuta

ei se ahdistus ulospäin näy. :) jos et ole itse jt, et voi tietää... kaikki Jt:t on kiihkouskovaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:

Mutta eihän ne lapset tajua että tuollainen uskonnollinen ilmapiiri ja pelottelu ei ole normaalia. Eikä siihen tarvita edes mitään erityistä pelottelua, kyllä sitä aivopesua tulee joka muodossa. Ne lapset ei tajua sitä epänormaaliksi, koska niillä ei ole ollut mitään muutakaan vaihtoehtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eikös jehovantodistajilla ole joku rajattu määrä taivaaseen pääsijöitä... Miksi silloin kannattaa uskoa edes siihen?

Mun mielestä mormoneilla on se rajattu määrä taivaaseen menijöitä

Niin siis Jehovantodistajat uskovat maanpäälliseen paratiisiin, johon pääsee suuri joukko... ennalta määräämätön määrä ihmisiä:)

Yhteistyössä