Alkuperäinen kirjoittaja Eikä:Alkuperäinen kirjoittaja merianna:en ole JT, mutta tunnen useita, myös perheitä...ja ainakaan noiden perheiden lapset eivät ole ollenkaan sekaisin ja ahdistuneita...kyllä mä luulen että jokaisessa uskonnollisessa yhteisössä/seurakunnassa on aina niitä tiukkapipoja ja sitten taas vähemmän tiukkapipoja, uskon että lapsia osaavat pelotella niin kaikki kiihkouskovaiset, olivat sitten JT, helluntalaisia, lestadiolaisia tai vaikkapa muslimeja...kuten tuntemani JT sanoo jokainen ihminen on erilainen, myös uskossaan, jokainen on oma persoonansa, ei uskominen ihmisen perusluonnettea muuta
Mutta eihän ne lapset tajua että tuollainen uskonnollinen ilmapiiri ja pelottelu ei ole normaalia. Eikä siihen tarvita edes mitään erityistä pelottelua, kyllä sitä aivopesua tulee joka muodossa. Ne lapset ei tajua sitä epänormaaliksi, koska niillä ei ole ollut mitään muutakaan vaihtoehtoa.
Ja osaa ne ev.luterilaisetkin pelotella, olin penskana Pelastusarmeija kesäsiirtolassa, ja pelkäsin niin hemmetisti syntiä, joka kuulemma vaani ihmispoloa joka nurkassa...luulin että kun nukun synti tulee ja vie!