jehovan todistajille kyssä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sontapostia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:
Mistä lähtien Jehovan todistajat on jakaneet lappuja postilaatikoihin? :O
Ei täällä ole niitä lappuja koskaan postilaatikosta löytynyt.
Eilen viimeksi kävi vanha papparainen tuossa ku oltiin pihalla, mutta sanoin että ei kiinnosta ja lähti pois. Ei edes yrittänyt tuputtaa...

näköjään eilisetä lähtien. ei meillekkään kukaan tarjoutunut sisään/ovelle!
siinä oli mm. joku kokouskutsu jonne pitää mennä jos haluaa pelastua maailmanlopulta, pakkakuntia oli helsinki, oulu ja tampere, että täältä itä-suomesta olis vaellettava päivän matka pelastukseen..

Olisko siellä Konventti tässä lähiaikoina? Oliko joku päivämäärä?
Se konventti on niiden sellanen suurempi kokoontuminen, toi selittäis ton lappujen jakamisen :|

Meilläkin kolahti äsken luukku,istun tässä eteisessä koneella joten huomasin heti sen olevan joku jehova lappu. Avasin oven ja juoksin jakajan kiinne ilmoittaen ettei meille roskapostia ja ovessamme lukee "ei mainoksia,kiitos"
Olisittepa nähneet mummoparan ilmeen :laugh: :laugh:
Oli niin hämillään kun lätkäsin sen mainoksen sille takasin kouraan :laugh:

Nyt kävi meidän oven takana.. :D

"Osallistumme tällaiseen maailmanlaajuiseen kampanjaan..." ja lappu ojossa..

"Ei kiinnosta", sanoin heti. Täti laitto lapun takas laukkuun ja toivotteli hyvät kesät.

Kaikki hihhuli-lahkothan ennustaa maailmanlopun tulevan ihan kohta. Ainut vaan et samoja ennustuksia on kuultu just viimeset 50 vuotta :laugh: "Kyllä se Jeesus kohta tulee"... Joopa joo.

Oletteko muuten huomanneet, että näihin JT-aloituksiinne eivät yleensä itse Jt:t mitään kommentoi?!
Itse täällä asioista spekuloitte miten tahdotte, tietämättä asioista silti yhtään sen enempää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko muuten huomanneet, että näihin JT-aloituksiinne eivät yleensä itse Jt:t mitään kommentoi?!
Itse täällä asioista spekuloitte miten tahdotte, tietämättä asioista silti yhtään sen enempää!

Jos et sattumalta huomannut niin ainakin 3 entistä JT:tä on täällä kommentoinut...nehän ei tiedä mitään... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kaikki hihhuli-lahkothan ennustaa maailmanlopun tulevan ihan kohta. Ainut vaan et samoja ennustuksia on kuultu just viimeset 50 vuotta :laugh: "Kyllä se Jeesus kohta tulee"... Joopa joo.

Todistajat ovat ennustaneet lopun tulevan ainakin vuosina
-1874
-1914
-1915
-1918
-1920
-1925
-1941
-1951
-1975
-1984
-1986
-1994
-2000
Näin äkkiseltään katsottuna..
Eniten hehkutettiin vuotta -75 ja muita enemmän ja vähemmän..
http://www.geocities.com/valaisija/h_loppu.htm

niinpä... ^ nehän on enne viettäny jouluaki ja tosiaan ne ennen usko että vaan 144000 jt:tä pelastuu mutta se tietty alko ontumaan kun luku tuli täyteen...hyvä toi sun linkki...täytyypä katella tarkemmin.

kerran kävin hyvän keskutelun jehovien kanssa ku tulivat ovikellua soitteleen ja sanoin ettei kiinnosta. ihan asiallisesti kuteltiin ja sit se toinen akka sano että jumala on antanu meille luvan rakentaa tämä talo :laugh: ja jumalan ansoista mulla on ihanat lapset ja mies :laugh: sanoinkin niille että kyllä se rakennuslupa tuli jostain muualta.

Lapseni osallistui helluntailahkon tilaisuuteen, koska oli kylässä kaverilla, jotka muiluttivat meidänkin lapsen sinne. Psykiatrisessa hoidossa on jouduttu käymään siitä lähtien, niin ahdistava olo siitä lapselle jäi. Sikailua sanon minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:
Mistä lähtien Jehovan todistajat on jakaneet lappuja postilaatikoihin? :O
Ei täällä ole niitä lappuja koskaan postilaatikosta löytynyt.
Eilen viimeksi kävi vanha papparainen tuossa ku oltiin pihalla, mutta sanoin että ei kiinnosta ja lähti pois. Ei edes yrittänyt tuputtaa...

Joillakin ovelta ovelle kiertelijöillä on tapana pudotella niitä lappuja postiluukuista jos kukaan ei avaa ovea.
Itse asuin 5 vuotta asunnossa jossa ainakin 3 vuodean ajan mun oven takana kävi sama jt mummo. Ja jos en ollut kotona, niin pudotti lapun luukusta.
Myös muissa asunnoissa postiluukusta on pudoteltu näitä lappusi, jos ei olla satuttu olemaan kotona.
Olen kuullut että jt ymmärtävät kerrasta että ei kiitos tarkoittaa ei kiitos. Mutta ainakin itselläni on toisenlaiset kokemukset.
Mutta varmaan ei kaikki jt ole näitä jotka eivät ymmärrä suomenkielistä ilmaisua EI KIITOS, EI KIINNOSTA.

No eipä ne taida Jehovan Todistajat olla ainoita jotka siitä maailmanlopusta toitottaa.
Mayat on ennustanu et maailmanloppu tulee 21.12.2012. Että sillee :D

Ja toi 144000 jotka pelastuu, eiköhän se oli ihan kuvainnollinen luku.. Ei ne vuoronumeroita jakele.. :D Ihan samalla tavalla ku monissa muissakin uskonnoissa. Eri tavoilla tulkittavia juttuja.

Mun vanhemmat oli Jehovan Todistajia aikansa. Joten mäkin niissä ympyröissä aikani pyörin. Yläasteella vasta menin sitten uskonnontunneille. Mä en tykkää uskonnoista yleensäkään. Mun mielestä niissä kaikissa on niin paljon kieroutta mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
No eipä ne taida Jehovan Todistajat olla ainoita jotka siitä maailmanlopusta toitottaa.

Ja toi 144000 jotka pelastuu, eiköhän se oli ihan kuvainnollinen luku.. Ei ne vuoronumeroita jakele.. :D Ihan samalla tavalla ku monissa muissakin uskonnoissa. Eri tavoilla tulkittavia juttuja.

Mun vanhemmat oli Jehovan Todistajia aikansa. Joten mäkin niissä ympyröissä aikani pyörin. Yläasteella vasta menin sitten uskonnontunneille. Mä en tykkää uskonnoista yleensäkään. Mun mielestä niissä kaikissa on niin paljon kieroutta mukana.

no 144000 ei JT:llä ole kuvainnollinen luku vaikka se kait monissa muissa uskonnoissa on...mutta totta olet oikeassa, monessa uskonnossa on varmasti paljon kieroutta mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja RPM:
no 144000 ei JT:llä ole kuvainnollinen luku vaikka se kait monissa muissa uskonnoissa on...mutta totta olet oikeassa, monessa uskonnossa on varmasti paljon kieroutta mukana.

Jaa, no en mä siitä ihan satavarma ollukaan, mut sellanen fiilis oli.. Samapa tuo mulle.. :D

Joo mulla on uskonnoista yleensä aika vahvat mielipiteet.. Taidan vaan ne aika raakalla kädellä sensuroida, tiedän että jos ne tuon julki niin saan ihan varmasti muutaman palstalaisen vihat niskaani.. ja mä en jaksa tapella.. :D

mulla on vain oma umpimähkäinen lapsenuskoni, olen se ikuinen Jumalan mieli harmi joka kapinoi ja kysyy aina MIKSI? Omille lapsilleni olen kertonut että Jumala on ja Jeesus on Jumalan poika, mutta mitään helvetti tarinoita en ole kertoillut, lähinnä kertonut tarinoita Jeesuksen opetuksista, kuten Lesken ropo jne. Mun lapseni eivät usko mihinkään ankaraan parta äijään joka pikkumaisesti rankaisee ihmispoloja joka pikku rikkeestä.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
mulla on vain oma umpimähkäinen lapsenuskoni, olen se ikuinen Jumalan mieli harmi joka kapinoi ja kysyy aina MIKSI?

Jumalan valtakunta on lasten kaltaisten (esim. Mark 10:14). Ovatko lapset sellaisia, jotka kyselevät "Äiti, miten se pystyy istumaan siellä pilven päällä?" vai sellaisia, jotka hämmentyneinä uskovat kaiken mitä sanotaan? Vai ehkä molempia?

Alkuperäinen kirjoittaja No niin...:
No minua voi sanoa Jehovantodistajaksi. Itse en kyllä ole lapsiani "pelotellut" harmagedonilla tai muullakaan... Monien muiden uskovaisten lapsia pelotellaan helvetillä. Tämä on mielestäni paljon pahempaa, JT:thän eivät edes usko helvettiin.. Tuossa "Kirjani Raamatun kertomuksia"-kirjassa kyllä osa kuvista ja kertomuksista on sellasia, etten kyllä ihan pienille lapsille niitä kaikkia lukisi.

Miksi ette usko helvettiin, kun kuitenkin Raamattu siitä selkeästi puhuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Se 144000 on se määrä Jaakobin sukukunnasta, joka jää tänne maan päälle kertomaan evankeliumia sen jälkeen, kun Jeesus on omansa hakenut pois. Raamattu sanoo selkeästi, että joka suullaan tunnustaa ja sydämessään uskoo, että Jeesus on Herra, pelastuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vain:
No minua voi sanoa Jehovantodistajaksi. Itse en kyllä ole lapsiani "pelotellut" harmagedonilla tai muullakaan... Monien muiden uskovaisten lapsia pelotellaan helvetillä. Tämä on mielestäni paljon pahempaa, JT:thän eivät edes usko helvettiin.. Tuossa "Kirjani Raamatun kertomuksia"-kirjassa kyllä osa kuvista ja kertomuksista on sellasia, etten kyllä ihan pienille lapsille niitä kaikkia lukisi.

Niin valitaan vain itseä miellyttävät liirumlaarumit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vain:

Niin valitaan vain itseä miellyttävät liirumlaarumit.

Niin tota... Kysykää tätä yhtä lailla luterilaisilta. Justhan tässä jollain sivulla joku evlut sanoi etteivät usko helvettiin, vaan kaikki pääsevät taivaaseen... Tulkintaerojahan nämä tietty ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
KJS se repi ton mainoksenkin sitten. Juuri ja nimenomaan toi on se, jota ne nyt jakelee. Pitäisköhän ihan lähteä tonne kokoontumiseen, ihan vaan kyselemään :saint:

mene ihmeessä, tosin varaudu että saattavat pitää sua luopiona ja heittää pihalle, jos esität liian kiperiä kysymyksiä. :xmas:

Yhteistyössä